Onze jongeren aan het woord in de nieuwe campagne van Sensoa

13-04-2016

Sensoa is gestart met de nieuwe campagne ‘Ik Weet Wat Ik Doe’ om homomannen te informeren en sensibiliseren over seksuele gezondheid. Geen wijzend vingertje of goedbedoelde adviezen deze keer. Wel persoonlijke verhalen van homomannen die elk op hun eigen manier omgaan met verschillende gezondheidsuitdagingen. Centraal staan de keuzes die ze maken (vandaar de titel ‘Ik Weet Wat Ik Doe’).

Jaarlijks wisselt de campagne van thema en dit jaar staan ‘relaties’ centraal. De eerste twee affiches en filmpjes gaan over ‘testen voor het condoom weggelaten wordt met de vaste partner’. Jens (onze woordvoerder) en Matthias (coördinator van Min19) vertellen over hoe ze hun partner ontmoetten, en over condoomgebruik in de relatie. Ook Davide (Inderdaad), Dries (Verkeerd Geparkeerd) en Bart (WJNH) delen hun verhaal op de campagnesite Ikweetwatikdoe.be.