QTiD/GAYiD.EU: over de schreef

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
dimitri
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door dimitri » 02 apr 2007 18:58

of wil jij gewoon naar aanleiding van dit feit jouw nieuw ding gaan promoten als alternatief? ....

raskolnikow
Relnicht van het jaar 2017
Geslacht: Man

Re: QTiD/GAYiD.EU: over de schreef

Bericht door raskolnikow » 02 apr 2007 19:08

Zelf heb ik nog geen problemen ondervonden op QT, al is het mij een raadsel wat ik tussen al die hipsters verloren heb. Op de chat ben ik nog maar één keer opgedoken. Weinig animo daar... Blijkbaar heb jij meer geluk. :)

Of de genoemde alternatieven beter zijn, is nog maar de vraag. Op Gaybelgium zit geen hond. Chatguy is niet erg gebruiksvriendelijk en andere dan seksgesprekken lijken onbestaande. Place.to.be is iets verteerbaarder, vrij druk bezocht en de moderators zijn fair. Enfin, er gaat niets boven de WJNH-shoutbox natuurlijk. :wink:
And if you ever need self-validation / Just meet me in the alley by the railway station (Morrissey)

K_x
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door K_x » 02 apr 2007 19:37

Huh, "naar de concurrentie gaan"? Why? 't Is ergens een beetje belachelijk, de ene site tegen de andere uitspelen - uiteindelijk blijven het gewoon profielsites, de ene mens vertoeft al liever op de ene, de andere op, nuja, de andere :-)

Wat het gedrag van de beheerder daar betreft: afgaande op wat je daar aanhaalt heb je gelijk. Afgaande op eerdere ervaringen met hem, van andere mensen, mijzelf en z'n (ex-)medewerkers inclusief, heb je ook gelijk.

Then again, dat Alex een arrogante, megalomane kwal is zal iedereen die ooit al met hem in aanraking gekomen is, zij het via QT/GAYid, LNM of een van z'n vele vorige projecten, je kunnen bevestigen.

Hij duldt geen tegenspraak, hij kan niet om met alles wat niet ronduit positief gezegd of geschreven wordt over hem of een van z'n sites - dat het nu de waarheid is of niet, da's ondergeschikt aan z'n eigenbelang.

Je voelt je terecht onrechtvaardig behandeld, maar: waarom zou je lid willen zijn van 'n site die uitgebaat wordt door iemand als Alex? 'k Zou zeggen: voel je even in je gat gebeten, en ga verder door het leven zonder GayId. Anderzijds is het natuurlijk ook niet zo dat de hele site "slecht" is omdat z'n beheerder wat tirannieke trekjes vertoont. Zolang je 't enkel als profielsite gebruikt en niet van plan bent om commentaar te geven kan je 'r gerust plezier aan beleven.
good music / i dance / no good music / i not dance. (december 2007 mix online)

<Bobo> what's wrong with being a homosexual?
<klong> it's gay

siegie
Forum addict
Forum addict

Bericht door siegie » 02 apr 2007 19:53

vroeger - lang lang geleden - had ik nog een looknmeet. het begon minder charmant te zijn toen ze voor alles geld vroegen, wat natuurlijk niet onbegrijpelijk is. toen looknmeet echter x jaar geleden mij begon te smsen met reclame, zonder dat ik hen daarvoor ooit toestemming heb gegeven, heb ik me er ook uitgeschreven. het voortdurend eenzijdig wijzigen van de algemene voorwaarden deed me ook de wenkbrauwen fronsen. het is niet echt een onderneming die ik vertrouw met foto's van mij en de mogelijk om deze op televisie te verspreiden.

ik zou me nooit echt opwinden over zo'n debiele site. leer er mee leven, het is bezwaarlijk een gebrek en er zijn nog vele andere even debiele sites met nog maginalere mensen erop die niet kunnen wachten tot je hun profiel bezoekt.
Onderschrift lijkt slecht Nederlands.

ikbenikenjijbentjij
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door ikbenikenjijbentjij » 02 apr 2007 20:56

Vroeger - nog geen twee weken geleden - had ik nog een QTid.COM-profiel. Ik heb het er altijd wel gezellig gevonden en nooit veel van de censuur gemerkt (nuja, ik las ook nooit comments of wat dan ook - er was geen manier om er iets van te kunnen merken). Toen QTid.COM GAYid.EU werd, probeerde ik duidelijk te maken dat die naamsverandering me niet zinde.

Toen ik in het topic over 'naakt op QTid' zei dat de nieuwe naam discriminerend, gettovormend en drempelverhogend was, gebeurde er eerst nog niets (Alex zal wat tijd nodig gehad hebben). Toen ik later hetzelfde, maar met minder blabla, herhaalde in mijn profiel werd er sneller gereageerd. Binnen het uur na mijn profielsverandering was ik mijn profiel gewoon kwijt. Geen waarschuwing, gewoon niets.

Ik ben er niet rouwig om. Ik heb er prachtige herinneringen aan, rechtstreeks en minder rechstreeks. Ik heb er meer dan eens het eerste contact gelegd van wat goeie vriendschappen zijn geworden. Ik wilde sowieso niet blijven na de naamsverandering.

Ach dumbo, het is mààr GAYid ... Ze zijn je verontwaardiging niet waard. En laat me duidelijk zijn: er zijn heel wat QTid'ers of GAYid'ers, medewerkers en 'leden' die ik wel respecteer. :)

Overschakelen naar de concurrentie? Ik zou niet weten naar waar. QTid was uniek. Open voor hetero's, maar holebigericht. Is er vervanging? Ik vermoed van niet ...

Met rebelse groeten!

Ibi

oswald

Bericht door oswald » 02 apr 2007 21:00

ik heb me der ook ooit ingeschreven... maar al snel werd het duidelijk dat ik daar niet het juiste volk zou ontmoeten ...

allamaal fashionista's en sletten ;)

surferke

Bericht door surferke » 02 apr 2007 21:03

'k Snap de fuzz over profielpagina's nu eigenlijk totaal niet, maar da's wschl een andere discussie :)

Xerofyt

GayQtId...

Bericht door Xerofyt » 02 apr 2007 22:14

De boodschap is dan ook niet in discussie te gaan... erg misschien, maar zolang je niet regelrecht tegen hem ingaat, heb je geen probleem...
Ik heb er al te veel mensen leren kennen om dat op te zeggen... Hele leuke mensen (jaja ook van wjnh... smily at the one :p)...
Laatst gewijzigd door Xerofyt op 12 apr 2007 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Wappy
Experienced user
Experienced user

Bericht door Wappy » 02 apr 2007 23:00

Nou, ik zou er ook niet zo zwaar aan tillen, ok het is niet fijn, en ja die Alex is een louche kerel. Ik denk dat iedereen dat ondertussen wel al weet :lol: !
Mjah, wat kunt ge in u ééntje beginnen tegen zo iemand... :-?
Zoals eerder gezegd, gelukkig zijn er nog forumpjes gelijk deze :D. Profielsites zijn leuk, maar inhoudloos uiteindelijk :wink: . Hier hebben mensen nog wel zinnige dingens te vertellen 8)
"It doesn't matter what you look like, doesn't matter what you sound like, doesn't matter if they like you, just remember to be kind."

Carhartt Entertainment

Bericht door Carhartt Entertainment » 02 apr 2007 23:04

Ik zou mijn energie besteden aan nuttigere zaken dan de discussie aangaan met zo´n bosnimf. Ik zou er zelfs de tijd niet voor hebben. Laat ons eerlijk zijn dan dergelijke fora er niet zijn om de intellectuele geneugten des leven aan te zwengelen, maar wel de geneugten onder de gordel.

Condorcet
Regular user
Regular user

Bericht door Condorcet » 02 apr 2007 23:05

Ach, bende stomme QT-flikkers :p.

Gewoon niet te veel van aantrekken. Iedereen weet dat ze nu niet meteen met een eredoctoraat aan de haal zullen gaan. Het is natuurlijk wel spijtig omdat je zoveel "normale" mensen mist die er ook kunnen opzitten, maar gelukkig is er nog leven naast de pc.
La persévérance vient à bout de tout.

Berten

Bericht door Berten » 02 apr 2007 23:21

Ik heb zelf geen QTid

Ik heb wel een LNM

En ik ken Alex ondertussen al een jaar of 6/7 vanin de tijd van Chat.To.Be

Ik kan maar één ding zeggen: Alex is de max!

Alex is wel zo iemand waar je ofwel van houdt ofwel van kotst. (Net zoals mij ^^). And yes, I do love him :)

'k heb me alex echt al super momenten beleefd! en ik vind hem echt zalig. Ge moet hem ook wel een beetje leren kennen en wat hij zegt een beetje kunnen relativeren. Dat je als zuurpruim niet kan lachen met woorden als "eikel" of "bastard" is eerder een probleem van jou. **de volgende zin laat ik weg, mensen met gevoel voor humor kunnen altijd pb'en om te vragen wat het ging zijn**

Wappy
Experienced user
Experienced user

Bericht door Wappy » 02 apr 2007 23:28

Berten schreef:Dat je als zuurpruim niet kan lachen met woorden als "eikel" of "bastard" is eerder een probleem van jou. **de volgende zin laat ik weg, mensen met gevoel voor humor kunnen altijd pb'en om te vragen wat het ging zijn**
Ik vind dat ook zeer plezant als mensen mij eikel of bastard noemen :roll: ! Dat is toch geen kwestie van humor hebben of niet :-?
Ofwel mag je duidelijk zijn, dat het met een knipoog is gezegd :wink: !
"It doesn't matter what you look like, doesn't matter what you sound like, doesn't matter if they like you, just remember to be kind."

svekke
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door svekke » 02 apr 2007 23:48

Let op met wat je schrijft, en als je het schrijft, weet dan goed waarmee je bezig bent. Ik heb ook al aanvaringen gehad ivm kritiek, maar veel zin om daarop te reageren heeft het niet, zo bleek.

Want het is nog steeds het recht van een bedrijf zoals Afth om content zonder boe of ba te verwijderen, zeker als dat het imago schendt.
Stel je voor dat ze dat eens niet mochten doen..

Als je er echt iets tegen wil beginnen, zorg dan dat je afstand kan nemen van je eigen QT pagina, en dat je het Belgisch recht goed kent.

P.S. Dit topic wordt opgevolgd door QT, wees daar maar zeker van

dimitri
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door dimitri » 02 apr 2007 23:54

dus al diegenen die een QT-id profiel hebben, bij deze gewaarschuwd lol, als ik het goed begrijp svekke? :-)

ohja, als ik hier de reacties hoor, dan zal er wel een soort van waarheid inzitten zeker? en ja, dit forum is een forum waar mensen hun mening mogen vormen.

hier is altijd plek voor een wederwoord van ATH, niet?

svekke
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door svekke » 02 apr 2007 23:59

dimitri schreef:dus al diegenen die een QT-id profiel hebben, bij deze gewaarschuwd lol, als ik het goed begrijp svekke? :-)
Ik insinueer niets,
zo ne slechte mens zal diene Alex nu ook wel nie zijn ;)

svekke
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door svekke » 03 apr 2007 00:51

dumbo schreef: En als qtid hier zou kijken van welke mensen ze de profielen moeten verwijderen, dan is dat laag bij de gronds. Tjah, ofwel is het concept goed en zijn de leden tevreden, ofwel is er inderdaad iets aan de hand hé...
It's a small gay world. Medewerkers overal.

Grappig is trouwens dat velen van wijlen Gay2day, die eens zo fel gekant waren tegen ATH, nu bijna allemaal voor dat bedrijf werken.

De wet der sterksten dus.

raskolnikow
Relnicht van het jaar 2017

Bericht door raskolnikow » 03 apr 2007 09:29

Berten schreef:'k heb me alex echt al super momenten beleefd! en ik vind hem echt zalig. Ge moet hem ook wel een beetje leren kennen en wat hij zegt een beetje kunnen relativeren. Dat je als zuurpruim niet kan lachen met woorden als "eikel" of "bastard" is eerder een probleem van jou. **de volgende zin laat ik weg, mensen met gevoel voor humor kunnen altijd pb'en om te vragen wat het ging zijn**
Als de kennelijke humorist Alex zijn koosnaampjes voor privé-doeleinden gebruikt: geen probleem, de man behoort niet tot mijn vriendenkring. Maar als hij zo'n site runt, mag toch wel verwacht worden dat hij boven het gewoel staat.
And if you ever need self-validation / Just meet me in the alley by the railway station (Morrissey)

svekke
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door svekke » 03 apr 2007 11:45

dumbo schreef:
svekke schreef: It's a small gay world. Medewerkers overal.
Je zou dus al meer schrik moeten hebben van de mensen binnen de "club" dan van de onverdraagzame hetero-maatschappij als ik het zo hoor.
Is dat niet wat fel overdreven ? :)
Het is maar een profielsite hoor

ikbenikenjijbentjij
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door ikbenikenjijbentjij » 03 apr 2007 14:28

svekke schreef:Grappig is trouwens dat velen van wijlen Gay2day, die eens zo fel gekant waren tegen ATH, nu bijna allemaal voor dat bedrijf werken.
Dat is op mij niet van toepassing.
Lang leve mezelf! 8)
(maar ik ben dan ook nooit écht een Gay2day'er geworden/geweest misschien ... :-?)

@Berten, ik weet niet hoe Alex "in 't echt" is. De kans is miniem dat ik hem zo wel sympathiek zou vinden, maar dat ligt dan evenveel aan mijn gevoel voor humor, mijn interesses, mijn attitude, mijn levensopvatting etc.
Het is de manier waarop hij 'macht' uitoefent in zijn cyberrijk die mij (en anderen) niet helemaal zint. Ik twijfel er niet aan dat Leopold II op zijn manier een zeer sympathieke vriend moet geweest zijn voor bepaalde mensen, maar voor de gemiddelde inwoner van zijn rijk was hij dat niet. (nuja, die vergelijking slaat nergens op in feite :))

@Dumbo: Het is raar. Maar er zijn meer mensen in de wereld die hun eigen zin doordrijven. Ik vermoed dat de doelgroep van GAYid door de naamsverandering en door de censuur hoe langer hoe meer 'gay' zal worden (en sta me toe de term gay met een eigen interpretatie te vullen). Alex zal dat wel beseffen. Hij zal ook wel beseffen dat hij mensen 'stoort'. Maar hij heeft ook zoveel trouwe, onverschillige of blinde gebruikers of van die sympathieke mensen als Xerofyt (kennen wij elkaar? :p) die blijven. Ik begrijp hen wel ergens. En waarom zou Alex iets aan zijn manier van 'regeren' veranderen? Smijt hij er twee mensen als jij en ik uit, er komen er 50 weer bij. Het is een kwestie van prioriteiten, vermoed ik ...

@Svekke: het is mààr een profielsite, maar op het halve jaar dat ik er heb vertoefd heb ik er fijne gesprekken beleefd. Gesprekken die niet onder de gordel eindigden (of toch niet allemaal :ibi: ). Ik vond QTid - mààr een profielsite - prachtig om wat het was. Het eiland van diversiteit binnen de holebicyberwereld. Niet pervert, geen homogetto. Het zou van mijn kant niet eerlijk zijn hier te zeggen dat Alex me vele mooie momenten ontnomen heeft, want ik was op zich al van plan (tijdelijk of voor goed) afstand te nemen van de site, maar het is de manier waarop dat prachtige eiland aan het veranderen is. Of al veranderd was.

Maar ik ken het Belgisch recht niet voldoende, dus moet ik opletten dat ik mijn ouders geen miserie op de hals haal (want zelf ben ik natuurlijk veel te jong om dingen fout te doen) en zwijgen ... ;)

Gesloten