Net begonnen: Gödel, Escher, Bach van Douglas R. Hofstadter, het ziet er veelbelovend uit

Ik ben daar een half jaar geleden in begonnen, in De tranen der acacia's dus. Bijtijds doe ik nog wel een nieuwe, en betere, poging.raskolnikow schreef:Momenteel lees ik De tranen der acacia's van W.F. Hermans.
Bah, vreselijk boek. Ik snap niet wat iedereen er zo goed aan vindt.Telefunken schreef:Eigenlijk ben ik al maaaanden "bezig" in The Catcher in the Rye. Misschien moet ik er toch maar eens in verder lezen.
²! Ik heb hetzelfde met On the Road. Maar je bent niet de enige hoor. Book Riot heeft eens een testje gedaan en kwam dit uit:Cloud schreef:Bah, vreselijk boek. Ik snap niet wat iedereen er zo goed aan vindt.Telefunken schreef:Eigenlijk ben ik al maaaanden "bezig" in The Catcher in the Rye. Misschien moet ik er toch maar eens in verder lezen.
Lolita is écht de moeite waard! (de film daarentegen...) Fantastisch boek, echt gestoord.Hoemmoes schreef: (Fitzgerald toch zeker niet, Nabokov maakt nog een kans).Spoiler! :
Ik heb echt een paar dagen gerouwd toen dit boek uit was. ZO goed! Nu weet ik niet meer zeker of ik Hugo Claus wel de beste Belgische auteur vind. Of misschien mag Hugo Claus de beste dode auteur en Jos Vandeloo de beste levende auteur zijn. Dan is het mooi verdeeld.Echo schreef:* En nu ben ik De klassiekers van Jos Vandeloo aan het lezen.![]()
![]()
Echt fantastisch! De muur, Het gevaar, De vijand en De Croton zijn er in gebundeld. Zo enorm mooi geschreven, wat een taal bezit die man! Met zinnen als: "we zijn slechts acrobaten op de dunne draagdraad van onze woorden." Een nieuwe favoriet!
Het staat vooral hip om het te lezen. De kwaliteit van de lectuur is dan bijkomstig.Cloud schreef:Bah, vreselijk boek. Ik snap niet wat iedereen er zo goed aan vindt.Telefunken schreef:Eigenlijk ben ik al maaaanden "bezig" in The Catcher in the Rye. Misschien moet ik er toch maar eens in verder lezen.
Nee, dat vind ik nu ook niet. Ik geef KK gelijk. Het geleidelijkaan binnendringen in de gedachtegang van het hoofdpersonage vind ik zo fascineren en een openbaring.Stilicho schreef:Het staat vooral hip om het te lezen. De kwaliteit van de lectuur is dan bijkomstig.Cloud schreef:Bah, vreselijk boek. Ik snap niet wat iedereen er zo goed aan vindt.Telefunken schreef:Eigenlijk ben ik al maaaanden "bezig" in The Catcher in the Rye. Misschien moet ik er toch maar eens in verder lezen.
No offence, maar als je je er na maanden nog altijd door moet worstelen, zou ik het aan de kant leggen.
In De Morgen stond er vorige week een interessant artikel over hoe we eigenlijk moet en toegeven/durven om eens een boek niet uit te lezen.Stilicho schreef:Ik vind het vooral jammer dat je door heel lang met weinig goesting in hetzelfde boek te lezen, je tijd verdoet. Je had ondertussen enkele boeken kunnen lezen die je wel interesseerden.