Springbal schreef:Centre Pompidou

Mijn favoriete museum en in zo'n gezellige buurt
Springbal schreef:Centre Pompidou
Het mas is indrukwekkend (de collectie is wat ze is, maar het gebouw en de tentoonstellingsscenografie zijn behoorlijk wawie. Gratis kaart in De Standaard vandaag, 21/05!Springbal schreef:Dingen die ik wel wil doen
- Diamantmuseum
- MAS
- De schatten van Tutanchamon, jammer genoeg enkel replica's blijkbaar. Ach.
Vond ik ook. De tentoonstellingen zelf waren persoonlijk nu niet meteen mijn ding (ik moet wel bekennen dat ik slechts tijd had om 3 van de 8 verdiepingen te zien), maar de manier waarop het tentoongesteld is, was echt prachtig. Het is een bijzonder mooi gebouw en maakt echt een internationale indruk. Van de golvende panoramaglazen ben ik wel niet zo'n grote fan. Ik vind het ten eerste niet mooi, en ten tweede word je van een verkeerde kijkhoek nogal zeeziek.Walewein schreef: Het mas is indrukwekkend (de collectie is wat ze is, maar het gebouw en de tentoonstellingsscenografie zijn behoorlijk wawie.
Ik word op 2 juni 26. Zo vlug mogelijk een bezoekje brengen dus.3S schreef:Vond ik ook. De tentoonstellingen zelf waren persoonlijk nu niet meteen mijn ding (ik moet wel bekennen dat ik slechts tijd had om 3 van de 8 verdiepingen te zien), maar de manier waarop het tentoongesteld is, was echt prachtig. Het is een bijzonder mooi gebouw en maakt echt een internationale indruk. Van de golvende panoramaglazen ben ik wel niet zo'n grote fan. Ik vind het ten eerste niet mooi, en ten tweede word je van een verkeerde kijkhoek nogal zeeziek.Walewein schreef: Het mas is indrukwekkend (de collectie is wat ze is, maar het gebouw en de tentoonstellingsscenografie zijn behoorlijk wawie.
Ik ga binnenkort nog eens terug voor de andere verdiepingen. De tijdelijke collectie met de kunstwerken van het KMSKA zag ik nog niet, maar dat zal ongetwijfeld wel de moeite zijn.
Een bezoekje kost iedereen onder de 26 trouwens amper 1 euro, dus in principe heeft geen enkele jongere een reden om niet eens een kijkje te gaan nemen.
Binge Drinking Blues: Screwing Society since 1985AGE-411 schreef:Freddy Horion is echt de hipste crimineel ooit in dit apenland.
Binge Drinking Blues: Screwing Society since 1985AGE-411 schreef:Freddy Horion is echt de hipste crimineel ooit in dit apenland.
De Standaard Online: Zet eens een museum in de markt. De marketingcampagne achter de lancering van het MASDe lachende profeet schreef:Het MAS is uiteraard wel het meest gehypete museum van de laatste jaren. Het kan bijna niet anders dan teleurstellen. En ik hou sowieso niet van hypes.
Daar lijkt het wel op. Ik blijf het een achterhaalde visie op museologie vinden.Isokrates schreef: Het is bijna een terugkeer naar de oorsprong: het rariteitenkabinet. De beste omschrijving die ik al las bestempelde het als proustiaans. Dat vat het wel samen![]()
Dat denk ik ook wel. Speel dan die kracht uit zou ik zeggen.Nu ja, Antwerpen blijft vooral interessant omwille van zijn kleine "huiselijke" musea zoals Mayer van den Bergh, Rubenshuis en Rockoxhuis
In Brussel is het wel de moeite deze zomer heb ik de indruk. Er zijn toch een paar tentoonstellingen die ik graag zou willen zien...#22 schreef:Mensen die van fotografie houden zou ik aanraden The Crooked Path van Jeff Wall te bezoeken, die expositie hangt momenteel in Brussel tot midden september geloof ik. Buiten zijn eigen werk hangen er ook beelden van onder andere Diane Arbus, Andreas Gursky, William Klein en Marcel Duchamp. Veel grootheden binnen de fotografie dus. Echt imposant. Ik moest zelfs een inieminie traantje laten bij de aanblik van het originele werk van Arbus, mijn heldin.![]()
Gaan gaan gaan! Het is je 7 euro meer dan waard!
Staat helemaal bovenaan mijn lijstje met te bezoeken tentoonstellingen. Als ik er deze maand niet raak, ga ik triest zijn.#22 schreef:Mensen die van fotografie houden zou ik aanraden The Crooked Path van Jeff Wall te bezoeken, die expositie hangt momenteel in Brussel tot midden september geloof ik. Buiten zijn eigen werk hangen er ook beelden van onder andere Diane Arbus, Andreas Gursky, William Klein en Marcel Duchamp. Veel grootheden binnen de fotografie dus. Echt imposant. Ik moest zelfs een inieminie traantje laten bij de aanblik van het originele werk van Arbus, mijn heldin.![]()
Gaan gaan gaan! Het is je 7 euro meer dan waard!
²Echo schreef: En de laatste musea die ik bezocht heb:
Le Grand Curtius in Luik. Heel erg de moeite. Een stadsmuseum zoals een stadsmuseum moet zijn. Prachtig gebouw, Heel heldere opbouw, goed gedocumenteerd, bordjes over de richting van de collectie (altijd handig, want ik erger me dood als ik niet weet in welke volgorde ik moet stappen). En zelfs de traditionele pottekes en pannekes waar ik normaal in twee minuten voorbij stap, konden me boeien.
De thematische tentoonstellingen leken ons dan weer minder interessant (over glas, wapens, en nog iets), maar het chronologisch parcours, is echt![]()