Mijn verhaal

Holebi’s in Vlaanderen: wie zijn ze, wat doen ze, waar komen ze vandaan? Stel jezelf hier even voor!
Gesloten
iwashere
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Mijn verhaal

Bericht door iwashere » 18 sep 2016 19:55

Hallo iedereen! Ik ben nieuw hier en kom mezelf even voorstellen :)
Ik ben een meisje van 24 jaar en ik studeer psychologie. Ik ben al bijna vier jaar in een relatie met een vrouw en ben daar ontzettend gelukkig mee! Ik moet wel zeggen, het is geen gemakkelijke weg geweest... Ik weet dat ik, toen ik jonger was, veel moeite heb gehad ermee. Ik kam ook op dit forum toen, en las toen verhalen van anderen die me heel erg hebben geholpen. Vooral het gevoel van dan toch ergens bij te horen en andere mensen zien die zichzelf accepteerden en gewoon gelukkig waren, hielpen mij. Daarom dacht ik, laat ik ook eens terug een kijkje nemen, wie weet kan ik hetzelfde doen voor anderen :)

Ik ben voor het eerst uit de kast gekomen op mijn 12 tegen mijn toenmalige beste vriendin, die heel de school ineens heeft ingelicht. Er kwamen goede reacties, maar ook heel wat slechte, en die blijven natuurlijk het langst hangen... Ondertussen was mijn moeder er ook achter gekomen hierdoor, en overtuigde ze mij dat het een fase was, dat het wel zou overgaan, en dat ik het absoluut niet tegen mijn broers mocht zeggen.
Ik ben van school veranderd, een school waar ik niemand kende, zodat ik een frisse start kon nemen. Heel lang mezelf wijs blijven maken dat ik hetero was, maar ontzettend ontzettend ongelukkig geweest daardoor. Ik wou normaal zijn, dat zat in mijn hoofd. Uiteindelijk ben ik gekraakt toen ik 18 jaar was, voelde ik dat ik niet meer verder kon op deze manier. Toen ben ik in therapie geweest, ben ik uit de kast gekomen beetje bij beetje en merkte ik dat mijn omgeving het best wel oké vond. Na een lange, lange weg ben ik dan mijn huidige vriendin tegen gekomen en kan ik me amper voorstellen dat ik me ooit zo slecht heb gevoeld over mezelf.