Zoek je iets met al veel stof op?
Misschien vind je het hier nog terug (de zoekfunctie van het forum kan handig zijn om je weg te vinden in het archief)
Moderator: Apollo
door GroenWolkje op 17 dec 2009 22:38
Gast schreef:En wat houdt die 3-maandenregel precies in als ik vragen mag?
3 maanden (of een equivalent aan activiteiten) geen seksuele contacten of relatie beginnen met iemand die je onthaald hebt.
"Yeah, I like boys and girls, they're all great! There's really no difference is there? Mr. BBC."
-

GroenWolkje
- forum addict

-
- Leeftijd: 21
- Geslacht: Vrouw
-
door Maarten op 17 dec 2009 23:18
edit: antwoord was al gegeven door groenwolkje
incl. spellingsfouten
-

Maarten
- Oprit18-begeleider

-
- Leeftijd: 21
- Geslacht: Man
door AGE-411 op 18 dec 2009 18:45
Maarten schreef:AGE-411 schreef:Ga er gewoon voor. Wat hou er u tegen? Als ge het alle2 wilt?
de reacties van de buitenwereld misschien?
Dus daar moet ge het voor laten? Belachelijk!
-

AGE-411
- forum addict

-
- Leeftijd: 20
door De lachende profeet op 18 dec 2009 20:51
AGE-411 schreef:Maarten schreef:AGE-411 schreef:Ga er gewoon voor. Wat hou er u tegen? Als ge het alle2 wilt?
de reacties van de buitenwereld misschien?
Dus daar moet ge het voor laten? Belachelijk!
² Al kan het wel iets zijn dat de relatie bemoeilijkt, maar dat is op zich niet onoverkomelijk.
-

De lachende profeet
- forum addict

-
- Leeftijd: 25
door Chemistje op 04 feb 2010 23:11
[list=][/list] Aster schreef:Als je zelf al op voorhand aanvoelt dat het fout zit, begin er dan niet aan. Je kunt wel nog steeds die jongen onder je hoede nemen en hem wat helpen, begeleiden en zijn vriend zijn, maar als je nu al zegt dat je er niet aan wilt beginnen, praat jezelf dan niet in de problemen.
In zijn geval lijkt het me eerder dat hij worstelt met vooroordelen en stereotiepe houdingen t.o.v. relaties met een (veel) jongere partner. Het advies om "er niet aan te beginnen" is in zijn geval niet zo zinvol me dunkt, hij moet eerst inzien dat er met het gevoel niks mis is (-> die dingen gebeuren nu eenmaal) want anders gaat hij ermee blijven zitten. De rest is -helaas- voor het overgrote deel geoordeel van derden zoals Maarten ook al aangeeft en dat is inderdaad niet gemakkelijk (ik heb zelf in die situatie gezeten dus ik weet waarover ik spreek :-S ). En die oudere holebi's maken hier meestal snel (onbewust) misbruik van om een jong strak ding op te scharrelen.
Hoe kan je nu onbewust misbruik maken van iets?? Ik zou het niet doen...
Niet iedereen kan zo gemakkelijk zijn gevoelens ontwijken (en de vraag is nog maar of dat zo gezond is). Ik weet dat het voor sommigen gemakkelijker gaat om verliefdheden te blokkeren, maar er zijn er ook die bijna letterlijk "doorslaan"  Aan de andere kant is samen zijn met iemand die zoveel jonger is véél moeilijker ; als je niet oplet is het een 1st class ticket richting depressie want ge kunt met verdamd veel tegenkanting te maken hebben (en dat is zeer nefast voor beide partners). Dus mijn goede raad: wacht een paar jaar of begin er niet aan.
"Een paar jaar" is voor een 16-jarige een eeuwigheid  Maar euh, om mijn verhaal te besluiten: ge moet ooit eens beginnen experimenteren en like it or not, er is een periode waarin jongens zwaar opkijken naar oudere kerels en sommigen ook romantische gevoelens ontwikkelen. En ja, er zijn venten die daar gretig gebruik of misbruik van maken. Maar als je ECHT met gevoelens zit, sluit ik me eerder aan bij K_x, aangezien iemand die totaal "groen" is op die leeftijd bijna automatisch geen echte relatie lang kan volhouden en dus leidt dat voor uzelf dus ook bijna onvermijdelijk tot een (emotionele) breuk. Over zijn integriteit zou ik me tenandere niet veel zorgen maken: als je het meent en het is wederzijds dan zit dat wel snor (het loopt wèl snel verkeerd moest je een vertrouwensrelatie hebben met die jongen). Veel succes alleszins :|
''~``
( o o )
+------------------.oooO--(_)--Oooo.------------------+
-
Chemistje
- senior user

-
- Leeftijd: 35
-
door Zora op 04 feb 2010 23:23
Misschien iets dat nog niet gezegd is, kijk eens naar jullie leefwerelden. Jij bent 28, ik vermoed dus dat je aan het werk bent of hogere studies afrond. De kans is groot dat je alleen woont, dat je van het vrije leven geproefd hebt. Hij is zestien, zit nog in het middelbaar, woont nog thuis. Jullie hebben beide helemaal andere verlangens en ervaringen. Vaak is dat wat maakt dat het niet blijft werken. Bovendien is het een vraag hoeveel jullie gemeen hebben. Je kent elkaar nu nog niet zo lang en die verliefdheid raast door je lijf. Maar wat als die wegvalt, hoeveel hebben jullie dan nog gemeen? Een gedeelde leefwereld op dit punt sowieso al niet.
Voor de omstaanders zou ik het niet laten (alhoewel je wel met hun verder moet nadien), maar ik zou er toch eens over nadenken wat de gevolgen zijn van het leeftijdsverschil. Want het gaat niet om de nummers, maar om de personen...
You called me strong, you called me weak, but still your secrets I will keep You took for granted all the times I never let you down You stumbled in and bumped your head, if not for me then you'd be dead I picked you up and put you back on solid ground
If I go crazy then will you still call me Superman??
-

Zora
- regular user

-
- Leeftijd: 19
-
door Meis op 05 feb 2010 14:16
Hoi, ik een gelijkaardig probleempje. Alleen heb ik het 'geluk' dat ze 'n relatie heeft... Ben niet geneigd om daar tussen te komen! Al voel ik ook wel dat ze mij leuk vind, echt leuk bedoel ik dan. Ik ben 21, zij wordt er 17. Sinds ze me vertelde dat ze ook op meisjes viel, voelde ik me steeds raar als ze in mijn buurt was... Ze is net iets te belangrijk voor mij geworden en dat mag gewoonweg niet, naar mijn gevoel. Het lijkt zo fout, en voel me daar beetje vies door. Ik heb zo mijn principes, en 1 daarvan is: onder de 18? Afblijven! Al is het technisch gezien niet fout. Wat je voelt, daar kan je ook niets aan doen, hé! En een pedofiel ben je zeker niet als je d'r toch wat mee begint. Al zou je wel die stempel krijgen vrees ik. Mensen zijn vaak hard veroordelen gauw iemand... Dit is een absoluut taboe. En de ouders, da's het gevaarlijkste terrein. Dus ik snap je terughoudendheid. Het is heel belangrijk om voorzichtig zijn hiermee. Mocht het té moeilijk worden, en je wilt 't gewoon allebei... Goh in principe kun je d'r wel voor gaan. Maar dan zou ik toch opletten met seksueel contact... Zelf geen initiatieven nemen... Lijkt me 'gevaarlijk'. De liefde kan schoon zijn, maar verdomd ingewikkeld ook é... Misschien kun je eerst proberen goede vrienden te worden, eens samen uitgaan of ene gaan drinken, cinema'ke... Al lijkt dat dan wel sterk op daten natuurlijk  . Ach, je ziet maar... Doe wat je denkt dat juist is. Voila!
-
.jpg)
Meis
- regular user

-
door J-La op 07 feb 2010 15:05
Meis schreef:Ik ben 21, zij wordt er 17. Sinds ze me vertelde dat ze ook op meisjes viel, voelde ik me steeds raar als ze in mijn buurt was... Ze is net iets te belangrijk voor mij geworden en dat mag gewoonweg niet, naar mijn gevoel. Het lijkt zo fout, en voel me daar beetje vies door. Ik heb zo mijn principes, en 1 daarvan is: onder de 18? Afblijven!
4 jaar verschil is echt niet onoverkomelijk he! al snap ik je houding wel.. 18 is zo'n drempelleeftijd waar je niet onder wil gaan als je ouder bent, omdat het meteen zo fout klinkt.. en langs de andere kant: 17 en 18 is niet zo'n geweldig groot leeftijdsverschil.. wat een jaartje extra al niet kan doen in de mensen hun hoofd.. maar als je je daar echt slecht bij voelt, moet je er ook eens stil bij staan waarom je dat net zo erg vindt.. wrs voornamelijk omwille van wat " de mensen gaan denken".. is het dan geen optie om een jaartje heel close bevriend te blijven, veel samen te doen, en te kijken waar dat toe leidt? zonder méér daarom.. en na een jaartje (of eerder) kijken hoe dat evolueert.. maar zoals je het zelf al aangeeft: Meis schreef:Ach, je ziet maar... Doe wat je denkt dat juist is. Voila!
je geeft jezelf meteen de beste tip 
-

J-La
- Forummoderator WJNH

-
- Leeftijd: 27
-
door Springbal op 08 feb 2010 17:42
Gast schreef:En wat houdt die 3-maandenregel precies in als ik vragen mag?
Dat je als begeleider bij WJNH of een jongerengroep geen relatie met een nieuweling mag aangaan de eerste 3 maand na zijn of haar eerste bezoek aan de jongerengroep/activiteit/... tenminste staat me voor.
Lass uns langsam Hand in Hand nach Hause gehn und uns noch ein mal richtig lang in die Augen sehen Ich sag jetzt alles, was ich dir nie gesagt hab gib mir einen Kuss dann bricht der letzte Tag an 
-

Springbal
- I have no life

-
- Leeftijd: 23
-
door Meis op 08 feb 2010 22:11
J-La schreef:Meis schreef:Ik ben 21, zij wordt er 17. Sinds ze me vertelde dat ze ook op meisjes viel, voelde ik me steeds raar als ze in mijn buurt was... Ze is net iets te belangrijk voor mij geworden en dat mag gewoonweg niet, naar mijn gevoel. Het lijkt zo fout, en voel me daar beetje vies door. Ik heb zo mijn principes, en 1 daarvan is: onder de 18? Afblijven!
4 jaar verschil is echt niet onoverkomelijk he! al snap ik je houding wel.. 18 is zo'n drempelleeftijd waar je niet onder wil gaan als je ouder bent, omdat het meteen zo fout klinkt.. en langs de andere kant: 17 en 18 is niet zo'n geweldig groot leeftijdsverschil.. wat een jaartje extra al niet kan doen in de mensen hun hoofd.. maar als je je daar echt slecht bij voelt, moet je er ook eens stil bij staan waarom je dat net zo erg vindt.. wrs voornamelijk omwille van wat " de mensen gaan denken".. is het dan geen optie om een jaartje heel close bevriend te blijven, veel samen te doen, en te kijken waar dat toe leidt? zonder méér daarom.. en na een jaartje (of eerder) kijken hoe dat evolueert.. maar zoals je het zelf al aangeeft: Meis schreef:Ach, je ziet maar... Doe wat je denkt dat juist is. Voila!
je geeft jezelf meteen de beste tip 
Hoi! Jah eigenlijk is't waar hé, ben goed in anderen raad geven, maar zelf... Weet je wat 't is: ze is nu nog 16 hé (bIJna 17). K heb zoiets van: zij heeft missch nog een lichaam dat zelfs nog niet eens volledig volgroeid is. Ik bedoel, ik zou in de verste verte niet aan seksueel contact ofzo willen denken, en ben bang dat dat er komt al ik me in die prille verliefdheid blijf wentelen... 'k Zou echt een beetje walgen van mezelf dan! Al is ze dan binnen een dik jaar 18... En inderdaad, da's niet veel, een jaar.. En mocht ze nu 18 zijn en ze stond aan mijn deur om mij haar liefde te verklaren zou k er waarschijnlijk echt wel voor gaan. Maar ik wil steeds het juiste doen. En dit... Jah 't voelt echt fout. Inderdaad, een close vriendschap opbouwen is misschien niet slecht. En tegen dat dan misschien ooit zover is, is ze bijna 18  . Of is dit wishful thinking? Ach ja... We'll see. De manier waarop jij 't verwoord hebt klinkt 't allemaal veel minder erg dan het is! Had het zo nog niet bekeken.  Merci daarvoor! Groetjes
-
.jpg)
Meis
- regular user

-
door twijfelaar1987 op 08 feb 2010 23:46
Blij dat je tot het inzicht bent gekomen dat het nog niet onoverkomelijk is. Misschien nog even dit: ik had toen ik 15 was (bijna 16  ) een relatie met een jongen die 7 (!) jaar ouder was. Ok, dat was een heterorelatie en in dat opzicht denk ik dat dit soms anders bekeken wordt, maar wij kregen ook veel tegenkanting hoor. Ondertussen is het na 6 jaar wel gedaan, maar dat lag niet aan het leeftijdsverschil. En ik ben wel blij dat we ondanks de negatieve reacties het zo lang hebben volgehouden (niet denkend aan het feit dat ik misschien les/bi ben, en dat ik dat door die relatie niet echt hebben kunnen/willen ontdekken). En het is geen wishful thinking hoor. Geef het een kans, kom goede vrienden, zie hoe het loopt. Succes 
Springbal schreef:Darwin for Premier! Twijfelaar for Vice Premier!
I can't help it, I like to party, it's genetic, It's electrifying Wind me up and watch me go, where she stops nobody knows
-

twijfelaar1987
- forum addict

-
- Leeftijd: 23
-
door Chemistje op 10 feb 2010 10:26
Zora schreef:Voor de omstaanders zou ik het niet laten (alhoewel je wel met hun verder moet nadien), maar ik zou er toch eens over nadenken wat de gevolgen zijn van het leeftijdsverschil. Want het gaat niet om de nummers, maar om de personen...
Verschil in leefwerelden heeft nog nooit een koppel tegengehouden dat echt samen wil zijn, IMHO. Als ge zo begint kunt ge alles in vraag stellen. Verschil in stand, verschil in opleiding, ... noem maar op.
''~``
( o o )
+------------------.oooO--(_)--Oooo.------------------+
-
Chemistje
- senior user

-
- Leeftijd: 35
-
Keer terug naar Archief
Gebruikers op dit forum: AGE-411 en 2 gasten