Slices of Life [8]

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Confusion
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw

Re: Slices of Life [8]

Bericht door Confusion » 19 dec 2016 10:45

Waarom stond er een vraag over Sociaal en Fiscaal Recht in mijn examen Toegepaste Economie?

lenny
Forumkoppel 2017
Geslacht: Man

Bericht door lenny » 19 dec 2016 11:27

Ik ben met een nieuw project gestart, om mij het komende jaar mee bezig te houden. Maar al direct nadat ik het opgezet heb, begin ik mij af te vragen of ik wel voldoende weet hoe ik precies te werk wil gaan, en hoe ik het precies voor mezelf zie. Als ik op voorhand dit nog niet genoeg ingevuld zal hebben, zal het excuus van 'te weinig tijd' waarschijnlijk snel bovengehaald worden. Nog veel werk voor de boeg dus de komende week/weken.

Er zijn wel al een paar ideetjes, al zijn deze niet allemaal even realistisch, en even haalbaar. Volop op zoek naar nieuwe ideeën dus.

Feedback in de toekomst, of leuke ideeën zijn altijd welkom. Voorlopig blijf ik wel wat mysterieus, omdat ik het eerst zelf nog wat verder wil ontwikkelen, voor ik het de wereld instuur.

To be continued...

Thor
Senior user
Senior user

Bericht door Thor » 20 dec 2016 12:38

Ik vind het opnieuw zinloos geweld die aanslag in Duitsland gisteren. Waarom toch?
Be yourself and Festina lente (haast je traag).
Optimism is a moral duty!

mei_meisje
I have no life
I have no life

Bericht door mei_meisje » 20 dec 2016 12:41

Thor schreef:Ik vind het opnieuw zinloos geweld die aanslag in Duitsland gisteren. Waarom toch?
Weet je hoeveel zinloos geweld er is dat we niet te horen krijgen?
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

Florre
Moderator van het jaar 2017

Bericht door Florre » 20 dec 2016 13:03

mei_meisje schreef:
Thor schreef:Ik vind het opnieuw zinloos geweld die aanslag in Duitsland gisteren. Waarom toch?
Weet je hoeveel zinloos geweld er is dat we niet te horen krijgen?
Wat wij weten als burgers, is maar het topje van een ijsberg.
Ik vertelde het juist aan iemand anders
wij mensen/mensensoort zijn de meest gruwelijke wezens die er zijn op deze planeet.

Is niet zowat ieder geweld zinloos?
- De stilte ging stilletjes weg -

- Forummer van 't jaar 2016 -
- Babbelaar van 't jaar 2016 -
- Moderator van 't jaar 2017-

Robbe
Meest gemiste forummer 2017

Bericht door Robbe » 20 dec 2016 21:40

Ondertussen in het leven van Robbe ^^ :

Ik vier binnenkort 6 maanden samen mijn lief. Intussen heb ik heel wat mooie zaken van een relatie mogen ervaren, waar ik écht zeer dankbaar voor ben. Samen een reisje kunnen maken, samen wakker worden, samen koken, samen uit eten, efin .... je kent het wel. Zo van die leuke koppeldingen :) En dankzij hem ook volledig uit die ***kast, bij iedereen die in mijn leven van belang is.

Desondanks al het mooie, ben ik de afgelopen twee weken toch iets minder positiefs gaan inzien.
Onze relatie startte redelijk atypisch. Het was voor ons beiden vakantie en we hadden beiden tijd, dus zijn we praktisch nadat we nog geen week samen waren al samen op reis vertrokken. Beiden hadden we door dat dit misschien niet het beste idee was, maar toch hadden wij de vuurproef makkelijk overleefd. (Hij overleefde zelfs mijn ochtendhumeur... Dat verdient al een pluim op zich.) Doordat het vakantie was, zagen we elkaar praktisch elke dag van bij het begin. Eenmaal het academiejaar startte, zette dit zich voort. Beiden student in Gent en beiden op kot... Ik hoef je niet te vertellen dat als kersverse koppel we elkaar dagelijks zagen. Dit bleef zo verdergaan. Een kleine maand geleden heeft hij zelfs zijn kot opgezegd, waardoor we nu een soort van samenwonen/samen op kot zitten. En hier komt dan de keerzijde van de relatie.

Ik spendeerde van bij meet af aan héél veel tijd met mijn lief door. Ik kan nu niet anders dan toegeven dat ik daardoor andere zaken wat liet hangen: Chiro, speelplein, .... , maar ook mijn vrienden begon ik minder te zien. De typische uitspraak "Bro's before hoe's" heb ik niet echt ter harte genomen. Het is niet dat ik mijn vrienden niet meer zag, maar toch duidelijk veel minder. Vaak was dit ook wel de combinatie van veel schoolwerk én dan als ontspanning iets met mijn lief willen doen.
De eye-opener kwam er toen ik een tweetal weken bleek dat ik nieuwjaar alleen zou moeten gaan vieren. Ik werd daar echt heel ongelukkig van en begon toen na te denken over met wie ik het dan wel zou kunnen gaan vieren. Ik kwam tot de vaststelling dat ik mijn vrienden wat achterwege had gelaten. Ik heb daar onmiddellijk verandering in gebracht door nog eens een bezoekje te plannen, waar ik gelukkig welgekomen was, maar je merkte toch een zekere 'vervreemding'.

Zelfs op het forum was ik minder en minder te vinden. Het forum was voor mij een plaats waar ik mezelf kon zijn en raad kon vragen. Met een lief voelde ik me ineens 'de man' en had ik blijkbaar het forum niet meer nodig. Forumvrienden waar ik echt toffe gesprekken mee had vielen ook weg, wat ik nu echt stoem vind.

Natuurlijk kan ik hier wel wat aan werken, maar met de examens in het vooruitzicht heb ik het gevoel dat ik een erg eenzame periode inga.
Daarnaast weet ik niet wat ik zou moeten aanvangen mocht het ineens gedaan raken met mijn lief, want we moeten realistisch blijven. Ik heb zodanig al mijn vrije tijd met hem gespendeerd, dat ik niet weet wat ik zou moeten doen moest hij ineens wegvallen.

Het was stom om vriendschappen achterop te laten gaan. Hier kan ik gelukkig nog de draad oppikken en dit besef ik nu. Aan de singles wil ik dus de raad geven om niet te veel op te gaan in je relatie, want je wilt je nog ergens aan kunnen aan vastklampen als je lief weg zou vallen.

Toch stoor ik me aan nog iets, waar jullie raad me misschien kan helpen...
Mijn lief was toen ik hem ontmoette al veel langer uit de kast. Hij had dus al heel wat jongens meer gedatet, maar had ook al heel wat meer homo-vrienden (deels uit die dates). Ik heb dat helemaal niet. Vlak voordat ik volledig uit de kast was, leerde ik heel wat mensen kennen door onder andere te chatten/daten via de befaamde Tinder-app.
Doordat ik ineens een lief had, vielen die zaken natuurlijk weg. Bijgevolg leerde ik zelf niet echt homo's kennen.
Ik leerde via hem wel altijd mensen kennen, maar ik kan er nooit echt een vriendschap mee opbouwen. Ik was steeds "het lief van..." als mijn lief bij bv. uitgaan ofzo bij vrienden kwam.
Het is dus zo dat hij telkens heel wat homo-vrienden heeft, en ik er zo wat bijloop.
Ik weet niet wat ik daar kan aan doen, want mijn lief is nu eenmaal sociaal sterker, en ik kan precies moeilijk in zijn vriendengroepen integreren.

Ik heb het er al met hem over gehad en hij heeft ook niet echt een oplossing. Hij zou het wel tof vinden dat ik wat mensen leer kennen, zodat ik niet altijd aan hem 'hang', maar dat bevalt me precies moeilijk.
Als ik op café of een gayfeestje iemand aanspreek, lijkt het precies of er interesse is in iets anders dan vriendschap. Vandaar dat ik wat 'stuck' zit op het maken van vrienden. Ik mis soms echt een vast kliekje... terwijl ik het gevoel heb dat vele homo's dat wel hebben.

Ik heb al gedacht om Tinder aan te maken met als doel vrienden maken, maar dat klinkt ook echt belachelijk en een beetje zielig zelfs, niet?

Iemand wat raad in het leven van Robbe ^^? Stuur gerust een PB :)

Tot hier en niet verder. (Sorry voor de lange post, het is dan ook een lange periode ^^)
Robs
Where should I go?
To the left, where nothing is right ...
Or to the right, where nothing is left?

JonathanVG
Forum addict
Forum addict

Bericht door JonathanVG » 21 dec 2016 16:26

Onlangs Binding ontmoet die me zei dat hij iets miste op het forum.

Dan heb ik me maar even beziggehouden met mijn comeback.
Rendez-vous!

mei_meisje
I have no life
I have no life

Bericht door mei_meisje » 21 dec 2016 22:53

JonathanVG schreef:Onlangs Binding ontmoet die me zei dat hij iets miste op het forum.

Dan heb ik me maar even beziggehouden met mijn comeback.
Das lang geleden.
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

Fantasy Lover

Bericht door Fantasy Lover » 23 dec 2016 11:14

Ik heb alvast een kandidaat voor mijn slechtste kerstcadeau van 2016 Afbeelding
meen je dat nou papa, MEEN JE DAT NOU???!!!
Laatst gewijzigd door Fantasy Lover op 13 jan 2017 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Nora79
Senior user
Senior user

Bericht door Nora79 » 23 dec 2016 12:30

Hahaha Fantasy Lover!!
Dat is nog op te lossen.

Raad eens wie nu juist aan de kabel van de (nieuwe!!!) gekleurde kerstverlichting zat te knauwen en te spelen alsof hier anders niks te vreten en te spelen is se?!!!!

Afbeelding
G*dverdomme! Kan ik nog op zoek gaan naar nieuwe lichtjes ook.... *zucht*
Ik denk niet dat ik die 3 stukken kabel weer tot 1 werkend geheel kan toveren.

Fantasy Lover

Bericht door Fantasy Lover » 23 dec 2016 12:52

Hoe dan? Lol, daarom koop ik geen kerstverlichting, je huisdieren maken het kapot.

Nora79
Senior user
Senior user

Bericht door Nora79 » 23 dec 2016 16:34

Wel Fantasy Lover, der zijn blijkbaar nog heel wat mensen die met hetzelfde probleem zitten als jij: een slecht kerstcadeau.
Kijk eens even op deze link, misschien is dit een idee voor u?
Wees niet bang en verkoop uw tegenvallende kerstcadeaus
https://www.kiala.be/benl/wees-niet-ban ... rstcadeaus

Misschien kan je't sparen om zelf aan iemand cadeau te doen... Iemand die van puzzelen (en boten) houdt?
:smile:

Fantasy Lover

Bericht door Fantasy Lover » 23 dec 2016 16:48

Ik was sowieso van plan om het te verkopen ;)

Nora79
Senior user
Senior user

Bericht door Nora79 » 23 dec 2016 16:49

Groot gelijk! Der gaat vast iemand heel gelukkig mee zijn hoor. :smile:

Fantasy Lover

Bericht door Fantasy Lover » 23 dec 2016 16:50

Ik vraag me af wie :?

Nora79
Senior user
Senior user

Bericht door Nora79 » 23 dec 2016 16:51

:roflmao:
Iemand dat van "Titanic" houdt misschien?

Fantasy Lover

Bericht door Fantasy Lover » 23 dec 2016 16:52

Dat weet ik wel ;), het was een retorische vraag.

LumpySpacePrince
Forummer van 't jaar 2017

Bericht door LumpySpacePrince » 23 dec 2016 19:30

Zalige afsluiter van de examens gehad, gaan eten in de Muza, en daarna gaan zwemmen :mrgreen:
Spoiler! :
Oh mijn ouders kunnen blij zijn dat ik nog zo braaf ben :lol:
Hello old friend
and here we are
you and me
on the last page

Thor
Senior user
Senior user

Bericht door Thor » 27 dec 2016 15:15

Luxe ontbijt gegeten in Le Pain Quotidien in Gent en daarna eens naar de CRU (versmarkt van Colruyt Group) op de Kouter geweest: echt wel de moeite waard. Veel hapjes gekregen, geen middagmaal moeten eten na dat ontbijt en die hapjes :p Toevallig nadien ook op de Kouter de 'baas' van Verkeerd Geparkeerd gezien die daar op de Kouter werkt. Lang geleden dat ik nu nog geweest ben naar VG...
Be yourself and Festina lente (haast je traag).
Optimism is a moral duty!

JonathanVG
Forum addict
Forum addict

Bericht door JonathanVG » 28 dec 2016 00:07

Thor schreef:Luxe ontbijt gegeten in Le Pain Quotidien in Gent en daarna eens naar de CRU (versmarkt van Colruyt Group) op de Kouter geweest: echt wel de moeite waard. Veel hapjes gekregen, geen middagmaal moeten eten na dat ontbijt en die hapjes :p Toevallig nadien ook op de Kouter de 'baas' van Verkeerd Geparkeerd gezien die daar op de Kouter werkt. Lang geleden dat ik nu nog geweest ben naar VG...
Ha Cru ken ik nog niet. :D Maar op de Kouter kom ik dan ook zo regelmatig. Vreemd

--

Vandaag eens gaan werken in mijn takenweek. De bazin had weer haar kuren door me iets te geven dat ik niet goed ken. Uiteindelijk heb ik het dan kunnen afwerken en meer dan aan 9000 mensen een uitnodiging voor een receptie verstuurd. Wat een stressmomentje.

De collega van het bureau vond me een zeer goede collega, omdat ik zo rustig blijf onder de tirades. :P

(dat is dan maar schijn en voor het geld doe ik veel)
Rendez-vous!

Gesloten