Slices of Life [8]

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Thor
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Re: Slices of Life [8]

Bericht door Thor » 18 sep 2016 02:19

Amai de laatste tijd ben ik zo moe dat ik overdag een dutje moet doen (circadiaans ritme is een bettje in de war)!
Be yourself and Festina lente (haast je traag).
Optimism is a moral duty!

TheQuibbler
Forumkoppel 2017

Bericht door TheQuibbler » 18 sep 2016 05:04

Ik kwam terug thuis om half twee en mijn gastgezin was nog op en we kletsten wat en plots zijn we The Rocky Horror Picture Show beginnen kijken met een groot glas wijn erbij :') This place is amazing :love:

Wiske
Schattigaard van 2017
Geslacht: Vrouw

Bericht door Wiske » 18 sep 2016 16:11

Geen ongelezen berichten meer! Woehoe :woot: :egyptian: :cheerleader2:
:grouphug:

Thor
Senior user
Senior user

Bericht door Thor » 18 sep 2016 22:04

Ik mis mijn kat wel erg nu op dit moment, het is bijna 3 weken geleden dat hij gestorven is. Ik heb soms nog het gevoel dat hij elk moment nog om de hoek opeens kan verschijnen of dat hij gewoon nog wat buiten rondloopt... Ik zou heel graag een border collie hebben als volgend huisdier in de toekomst, binnen x aantal jaar.

mei_meisje
I have no life
I have no life

Bericht door mei_meisje » 20 sep 2016 20:42

Wat was je begin en eindbestemming sterretje?
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

Amigo
Senior user
Senior user

Bericht door Amigo » 23 sep 2016 15:46

Als ik nadenk over het aantal mensen dat me random aangesproken heeft de laatste jaren met de vraag 'ben jij niet ...' of me zeiden dat ik 'eruit zie als ' of 'lijk op' dan vraag ik me af hoeveel lookalikes ervan mij rondlopen, of hoe mensen mij verkeerd interpreteren? :-? :confi: :hmm:

Even een kleine opsomming:

- 'Ben jij niet die ene gast van de visclub? Jij vist toch ook he?' Niet dus.
- Op Romereis een vijftal jaar geleden: 'Huh Amigo, jij bent hier toch net gepasseerd? Hoe kom jij nu plots van die kant vandaan?' Geen idee??
- Een meid waarmee ik m'n eerste jaar hoger onderwijs deed sprak me in het Russisch aan. Ik keek haar vreemd aan want ik spreek absoluut geen Russisch. ' Oh ik dacht dat jij met mij Russisch hebt gevolgd in avondschool.' Dacht het niet lieverd.
-Op de trein: 'Excuseer, maar jij bent toch -insert name, ben hem al vergeten-, de zoon van...? ' Uuhh, nee?
-Random ergens: 'Ken ik jou niet van ergens, van op de metro?' 'In Brussel?' 'Ja, jij was toch de Standaard aan het lezen?' Nee dus.
-Enkele weken geleden in Spanje, een Oostenrijker sprak me aan in het Duits: 'Kom jij niet uit Kroatië? Je hebt het temperament en de look van een Kroaat. Geen idee hoe je aan iemand die gewoon aan het zonnen is aan het strand z'n temperament kan afleiden, maar goed.

...

Nora79
Senior user
Senior user

Bericht door Nora79 » 23 sep 2016 16:10

-Enkele weken geleden in Spanje, een Oostenrijker sprak me aan in het Duits: 'Kom jij niet uit Kroatië? Je hebt het temperament en de look van een Kroaat. Geen idee hoe je aan iemand die gewoon aan het zonnen is aan het strand z'n temperament kan afleiden, maar goed.
Misschien wilde hij je gewoon versieren, Amigo. :wink:

Amigo
Senior user
Senior user

Bericht door Amigo » 23 sep 2016 16:35

Nora79 schreef:
Misschien wilde hij je gewoon versieren, Amigo. :wink:
Zijn vriendje was een Kroaat, en dat was wel een knappe, dus ik beschouw het als een compliment Nora ;)

Fantasy Lover

Bericht door Fantasy Lover » 25 sep 2016 12:58

Gisteren wou ik naar Star Trek Beyond kijken die om 14.15 speelde. Ik had afgesproken om 13.30 en ik moest de bus nemen om 12.46, ik dacht ik zal wel op tijd opstaan nee dus. Ik was 3 minuten te laat en ik had mijn bus gemist, ik moest dus de volgende pakken. En dan was er nog eens omleiding waar ik niks van wist (dank u wel openbaar vervoer) waardoor ik 30 minuten te laat was en een stuk van de film had gemist

Thor
Senior user
Senior user

Bericht door Thor » 25 sep 2016 23:28

Indian summer is wel een feit! Ik moest zo lachen met mijn nieuwe bijnaam in het woon- en zorgcentrum in Denderleeuw/Liedekerke: witteken. Normaal is het witte(n) of wittekop vanwege mijn blond haar.

a pianist
Regular user
Regular user

Bericht door a pianist » 28 sep 2016 15:49

Gisteren in onze fakbar speelden we 'YOLO-dobbelsteen'. Voor diegenen die dat niet kennen: je hangt dus een opdracht vast aan een nummer en wanneer je dat nummer gooit, moet je de opdracht uitvoeren. Ik was aan de beurt en ze daagden mij uit om het gsm-nummer van een knap meisje te vragen dat een beetje verderop stond indien ik één zou gooien (die vrienden weten natuurlijk van niets hè). Wonder boven wonder gooide ik ook één en dan ben ik maar op dat meisje afgestapt. Zij bleek Frans te zijn én 25 (dus toch wel een tikkeltje oud :P ), maar uiteindelijk heb ik wel bijna de hele avond met haar staan praten door dat 'stom spelleke' :lol: Voor alle duidelijk: buiten praten had ik geen verdere bedoelingen hoor, maar mijn vrienden, die keken wel vol bewondering toe :D
- You cannot always wait for the perfect time, sometimes you must dare to jump. -

Thor
Senior user
Senior user

Bericht door Thor » 30 sep 2016 20:01

Happy moments of the day:
- gratis blikje Fanta mezzo kopen in de Delhaize van Ninove (Het Nieuwsblad ---> bon). Ik moet zeggen sinds mijn puberteit dronk ik geen Fanta meer, maar deze variatie was echt lekker!
- nicht die mij komt bezoeken

Robbe
Meest gemiste forummer 2017

Bericht door Robbe » 30 sep 2016 20:27

Er is afgelopen week zoveel op me af gekomen die ik nog moet beslissen of die nog moeten gebeuren of die te wachten staan.

Wellicht 6 groepswerken al deze week opgelegd gekregen. Mijn stage-info gekregen. Deze week heeft mijn lief me ook binnen geloodst in een café om daar net als hem ook aan de slag te gaan op sommige weekdagen, want een extra centje kan ik wel gebruiken... . Die job komt er 's avonds ook nog bij.

Ik moet de knoop doorhakken of ik in de herfstvakantie op reis ga, of als ik mijn cursus instructeur in het jeugdwerk volg. Beiden samen gaat niet, want in de drie weken erna heb ik stage en die lessen moeten uiteraard ook eens voorbereid worden. Ik weet echt niet wat te kiezen.. :/

Over anderhalve week moet ik mij rij-examen afleggen, waardoor mijn ouders elk moment dat ik op mijn gat zit, willen gaan rijden. Om dan meer stress te krijgen van hun reacties tijdens het rijden, dan van het rijden zelf.

Phoeh, de overgang van chill, lui leven naar ineens alles die weer op gang komt en start van engagementen en school, bevalt me toch zwaar. Stress weer on point en de agenda weer volgepropt :crazy:
Where should I go?
To the left, where nothing is right ...
Or to the right, where nothing is left?

Writing
New user
New user

Bericht door Writing » 30 sep 2016 21:39

Elke dag opnieuw word ik geconfronteerd met hetzelfde dilemma...
Ik neem de bus van en naar het werk, en bij het opstappen in de ochtend, zit er altijd veel volk op. Er is dan amper nog plaats, dus ga ik zo naast iemand zitten op een tweezitbankje.
Een aantal haltes later stappen er veel mensen af. Resultaat: heel veel tweezitbankjes waar niemand op zit.
En dan het dilemma: verzet ik mij naar een andere bank zodat ik meer plek heb en tegen het raam kan leunen (lees: slapen) OF blijf ik zitten omdat dat misschien onbeleefd en kwetsend overkomt als ik verhuis?

T'is echt een ramp elke keer. Meestal doe ik laf en blijf ik dus zitten.

TylerXD
Knapste mannelijke forummer 2017

Bericht door TylerXD » 01 okt 2016 00:55

Ik heb mijn eerste week op de unif achter de rug en al heel wat indrukken opgedaan.
De eerste dag was ik mega-nerveus en de dagen daarna ook wel een beetje. Dat in combinatie met totaal onregelmatige uren (7uur opstaan, 8 uur, 9 uur, kunnen uitslapen) zorgde er wel voor dat ik me regelmatig misselijk voelde. Veel kon ik niet eten en dan moest ik ook met 0,0 conditie met de fiets twee bruggen over... Maar dat overleef ik wel ;)

De proffen en de lessen die ik al gehad heb, zien er op het eerste gezicht wel tof en interessant uit. Maar ik besef wel dat ik veel werk ga hebben (de afgelopen dagen heb ik al veel gedaan voor school) en dat de verwachtingen hoog zijn. Dus ik ga hard moeten werken voor hetgeen ik wil bereiken.

Ik ken mijn weg nog niet zo goed, ik ken nog bijna niemand uit mijn richting (1 iemand van mijn school die ik oppervlakkig ken) en dat is wel lastig als je al regelmatig springuren hebt van +2uur. Ik heb er ook spijt van dat ik niet naar de ontmoetingsdagen ben geweest. Dat had wel geholpen om al mensen te leren kennen en ik heb de indruk dat er al bepaalde groepjes ontstaan zijn. Ik ben trouwens ook niet de meest sociale en persoon.

Ik ga mij zeker niet laten ontmoedigen. De eerste weken zullen nog wel heavy zijn en ga ik nog heel wat moeten uitzoeken. Maar ik ben er nog redelijk gerust in dat alles op z'n plooi zal komen. Het is tenslotte nog maar week 1. :)
En het belangrijkste: Ik heb nog steeds veel zin om er voor te gaan :D

Thor
Senior user
Senior user

Bericht door Thor » 01 okt 2016 21:03

Binnenkort vertrek ik op mijn 2e vrijwilligersreis (vorige keer met bouworde vzw uit Leuven, nu met VIA vzw uit Antwerpen) met SEEDS uit IJsland. Eigenlijk vind ik dat ze in plaats van de dienstplicht opnieuw in te voeren eigenlijk meer zouden moeten gaan streven naar een verplicht vrijwilligersvakantie of -maand. Dat zou al een mooi begin zijn!

Writing
New user
New user

Bericht door Writing » 02 okt 2016 16:02

Ik moest vandaag een doodle invullen voor een vrijgezellen... in augustus 2017
Wie weet er nu in godsnaam een jaar op voorhand al welke dagen `ie gaat vrij zijn?

redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH

Bericht door redwings » 03 okt 2016 13:20

Ik voel me schuldig dat mijn grootvader in België stilletjes aan het sterven is en ik hier duizenden kilometers verder zit, maar terugkeren is ook niet echt een optie...

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 04 okt 2016 10:01

Het beste aan Absolutely Fabulous: The Movie Kylie Minogue'ss versie van 'This Wheel's on Fire' in de aftiteling.

Geniale series vertalen naar het witte doek blijft toch iets moeilijk. (zie SATC, Gooische Vrouwen, Ab Fab nu ook,...)
Fluctuat nec mergitur

LumpySpacePrince
Forummer van 't jaar 2017

Bericht door LumpySpacePrince » 04 okt 2016 20:16

Zondag voor een 2de keer naar De Harry Potter Exhibition geweest omdat mijn kleine nicht de boeken & films deze zomervakantie praktisch heeft opgegeten :D (figuurlijk dan) Het enthousiasme van mijn nicht & neef waren te leuk om aan te zien :mrgreen:
Hello old friend
and here we are
you and me
on the last page

Gesloten