lastige situatie met vriendin

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
neel
New user
New user
Geslacht: Vrouw

lastige situatie met vriendin

Bericht door neel » 05 mar 2015 23:13

Dag iedereen!

Ik dwaal hier al even op het forum rond, en moet nu toch even mijn verhaal kwijt. Misschien hebben jullie tips.

Sinds februari zit ik op kot, op een home van de unief, wat dus betekent dat we hier wel met veel zitten. Zo zit er onder andere ook een zeer goede vriendin van mij hier op kot, ik noem haar hier L. L weet dat ik op meisjes val. Ze vertelde me lange tijd geleden ook dat ze zelf twijfels had, ze zelf niet zeker wist of ze hetero is of niet. Nu heeft ze een vriendje hier op kot. Hij loopt duidelijk zot van haar, maar zei laat dat niet zo blijken, in het begin zei ze nog 'mijn vriendje dit, mijn vriendje dat, ...', maar dat is nu ook precies over.
Daarbovenop is L zo'n heel handtastelijk type, niet dat ik daar niet tegen kan, ben zelf ook wel zo iemand. Maar ik vind het moeilijk te weten wanneer ze zevert en wanneer ze serieus is. Er zijn zeker dingen die iedereen wel doet, zoals een dikke knuffel geven, zo eens voor de grap zeggen 'ik zie je graag' en van die dingen. Maar bij haar is dat wel zeer frequent, en ze doet ook totaal andere dingen (zoals vandaag zat ze tijdens de les over mijn benen te wrijven, bepaalde opmerkingen, ...). Hiervan vind ik persoonlijk dat het er een beetje over begint te gaan, ik voel me er niet helemaal op mijn gemak bij. Op de moment zelf vind ik het niet erg, vind ik het misschien wel leuk, maar achteraf weet ik nooit wat er mee aan te vangen, wat dat nu eigenlijk allemaal betekend.
Ik probeerde nu wat afstand te bewaren, ook om mezelf de moeilijkheden te besparen, mijn hoofd wat rust te gunnen. Maar dat gaat wat moeilijk, want L is wel een goede vriendin en vertelde ook al dat ze het er wel moeilijk mee heeft dat we elkaar minder zien (onze volledige vriendengroep dan). Dit komt doordat wij allemaal volledig in ons 2e jaar zitten en L nog vakken van het 1e jaar moet meenemen.

Ik zit dus verveeld met de situatie, weet niet goed wat er mee aan te vangen. Misschien moet ik het er gewoon eens met L over hebben, maar daar heb ik schrik voor. Ik heb nog nooit echt een serieus gesprek gehad met haar, dat gaat zo moeilijk, ze trekt alles snel in het belachelijke enzo. Verder durf ik ook niet echt, wil haar daar niet mee lastig vallen als het voor haar prima is zo. Ze heeft ten slotte ook een vriendje.

Hebben jullie tips? Dankjewel!
Anything is possible,
if you imagine yourself in another dimension.
Create your own reality.

vorvzie
Senior user
Senior user
Geslacht: Man
Contacteer:

Re: lastige situatie met vriendin

Bericht door vorvzie » 06 mar 2015 06:37

Er zijn in zo'n situatie altijd enkel opties. Je kan het wat afblokken, een serieus gesprek voeren. Maar je kan ook haar gedrag een beetje sturen, eens kijken hoever ze wilt gaan. Maar... Wat zou je zelf willen? Wil je er voor gaan als lief, of hou je het liever zoals het nu is?
Datgene wat er nog te redden valt, moet gekoesterd worden met oneindig veel begrip, geduld en een uitzonderlijk grote goedheid. (Phil Bosmans)

De stilte vind je niet op de toppen van de bergen,
het lawaai niet op de markten van de steden,
beiden vind je in de harten van de mensen.

Coincidence
Forum addict
Forum addict

Bericht door Coincidence » 06 mar 2015 16:22

Maak haar er op attent dat je het een beetje vervelend vindt dat zij deze dingen bij jou doet, dat je je er niet bij op je gemak voelt, dat het verwarring veroorzaakt. Als het een goede vriendin is zal ze dit zeker begrijpen.
Wat afstand kan in zulke gevallen nooit kwaad, maar let ook op dat de vriendschap hierdoor niet begint te verwateren.
Come quickly, I'm tasting stars!

neel
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door neel » 08 mar 2015 23:14

Coincidence schreef:Maak haar er op attent dat je het een beetje vervelend vindt dat zij deze dingen bij jou doet, dat je je er niet bij op je gemak voelt, dat het verwarring veroorzaakt. Als het een goede vriendin is zal ze dit zeker begrijpen.
Wat afstand kan in zulke gevallen nooit kwaad, maar let ook op dat de vriendschap hierdoor niet begint te verwateren.
vorvzie schreef:Er zijn in zo'n situatie altijd enkel opties. Je kan het wat afblokken, een serieus gesprek voeren. Maar je kan ook haar gedrag een beetje sturen, eens kijken hoever ze wilt gaan. Maar... Wat zou je zelf willen? Wil je er voor gaan als lief, of hou je het liever zoals het nu is?
Bedankt Coincidence en vorvzie! Ik denk dat ik maar probeer de boot wat af te houden en als het niet betert het er eens met haar over zal hebben. Ik hoop alleszins dat onze vriendschap er niet onder lijdt.
Anything is possible,
if you imagine yourself in another dimension.
Create your own reality.

Barry
Senior user
Senior user

Bericht door Barry » 08 mar 2015 23:20

dat is wel een heel lastige situatie. als ik het goed begrijp dan is jouw vriendin aan het flirten met jou terwijl ze in een relatie zit met een jongen. het kan ook zijn, zoals je zelf beschrijft dat het allemaal maar om te zeveren is. je kan er dus weinig staat op maken. je kan nu 2 dingen doen naar mijn mening. ofwel neem je wat afstand, ofwel probeer je een goed gesprek aan te knopen waarin je probeert te achterhalen wat nu eigenlijk de bedoeling is en of ze nog verder wil met haar vriend en dergelijke. dat laatste is namelijk de enige manier om echt duidelijkheid te krijgen in je situatie. veel succes!

Gesloten