even iets kwijt willen

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Gast'

even iets kwijt willen

Bericht door Gast' » 15 dec 2013 22:50

Gewoon om (net als zovelen) even mijn verhaal/frustraties kwijt te willen:

ik ben een meisje van 21 jaar, lesbisch, student, sportief, heb alles wat ik wil maar toch steeds ongelukkiger...
Sins ik zo'n 6 jaar geleden tot het besef kwam dat ik voor de vrouwen was, heb ik op vlak van liefde niks dan pech gehad: zé was mijn beste vriendin, zé was hetero, zé bedoelde het vriendschappelijk, zé kende me niet... ALTIJD werd ik keer op keer teleurgesteld. Daarbij moet je weten dat ik van het nogal emotionele type ben (ook al zal ik dat niet zo snel tonen) en daar verschrikkelijk hard van af zie. Ik zie iedereen zo graag, ik ben zó gevoelig en zo de dupe van mijn eigen emoties.
Ik zie rond mij familie, vrienden,... met een lief, samenwonen, elkaar graag zien, .. en ik blijf vrijgezel en ik blijf voor de verkeerde vallen en ik blijf hopen .
Maar op den duur "vreet" dat wel aan je, ik heb al eens een depressie meegemaakt vanwege een meisje en ik voel dat ik er weeral in terecht aan komen ben.
Komt daar nog eens bij dat ik mijn frustraties thuis uitwerk en wat problemen heb thuis en bijgevolg ook superongelukkig ben.
Hoe ik dat nu oplos? Ik neem slaappillen, kan niet meer zonder, en zie alles negatiever en negatiever in. Ik kan het echt niet meer aan, ik ben er kapot van zelfs .
En ik ben jaloers op alles en iedereen die wél gelukkig is en die wél samen kan zijn met wie hij/zij wil. WAAROM LUKT DAT DAN NIET BIJ MIJ? Wat doe ik verkeerd?
Uitgaan/homobars/feestjes daar ontbreekt het niet aan mij;
Vaak ontmoet ik dan een meisje en het lijkt wel allemaal goed te gaan (tot zeer goed zelfs) en dan net opt laatste moment krijg ik dan het deksel op de neus.
Ik ben superbang van mezelf, ik ben in staat om mezelf iets aan te doen, maar is dat dan niet gewoon laf?
Wat moet ik doen? Wat zouden jullie doen?
bedankt !

Kat
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Re: even iets kwijt willen

Bericht door Kat » 15 dec 2013 23:12

Je bent zeker niet de enige die tegenslag in de liefde heeft. En soms lijkt het allemaal perfect te gaan bij een ander, maar je weet nooit wat er zich achter de schermen afspeelt.
Probeer je wat minder te focussen op het negatieve. Kijk naar de dingen die wel goed gaan in je leven. En als je positiviteit uitstraalt, zullen de meisjes ook wel voor jou vallen ;-) (Althans, dat zeggen ze tegen mij toch, hahaha)
En een belangrijke zin die m'n psych ooit vertelde: Laat je geluk nooit afhangen van één iemand of iets. Het geluk zit in verschillende kleine dingen.

Speciaalgeval
New user
New user

Bericht door Speciaalgeval » 16 dec 2013 00:03

Als je een account aanmaakt kan je zo'n dinge bespreken in priveberichten.. Das niet zoiets dat je openbaar bespreekt vind ik.

Int algemeen: het is zeer herkenbaar, maar probleem je niet te laten leiden door het positieve. Zoals hierboven staat is het belangrijk om je zijn niet te laten afhangen van anderen, maar jezelf. En das heel moeilijk om te leren. Maar dat gaat je sterker maken :)

Reindeer
New user
New user

Bericht door Reindeer » 22 dec 2013 19:55

Ik herken wel wat uit je verhaal. Vandaag komt mijn beste vriendin me vertellen dat ze 'van straat is'. Mijn andere goeie vriendin woont al 2 jaar samen en heeft 2 kindjes. Het lijkt voor mij ook soms dat ik als enigste stil sta waar anderen vooruit gaan. Als ik er te hard bij stil sta dan ben ik ook vaak jaloers op degene die een relatie hebben en huisje, tuitnje, boompje, kindje. Maar die gedachten moet je echt van je af zetten en steeds voor ogen houden dat je eigenlijk echt nog jong bent en nog tijd genoeg hebt om iemand te vinden.

Ik kan me ook alleen maar aansluiten bij mijn voorgangers. Geluk zit in alles, in kleine dingen en die mag je niet van 1 persoon/voorwerp/situatie laten afhangen. Want als dat weg is, dan heb je bij wijze van spreken niets meer. In alles zit geluk, alles kan een lichtpuntje zijn in je dagen, je moet er alleen willen voor open staan..
“To be nobody-but-yourself- in a world which is doing its best, night and day,
to make you everybody else – means to fight the hardest battle which
any human being can fight; and never stop fighting.”

Wall
Forum addict
Forum addict

Bericht door Wall » 23 dec 2013 10:36

Reindeer schreef: Ik kan me ook alleen maar aansluiten bij mijn voorgangers. Geluk zit in alles, in kleine dingen en die mag je niet van 1 persoon/voorwerp/situatie laten afhangen. Want als dat weg is, dan heb je bij wijze van spreken niets meer. In alles zit geluk, alles kan een lichtpuntje zijn in je dagen, je moet er alleen willen voor open staan..
Amen to that. :adore:

syed20
New user
New user
Geslacht: Man

Bericht door syed20 » 21 okt 2014 13:01

Voor ik me outte bij mijn ouders (of bij eenderwie), 'onderzocht' ik eerst hoe ze staan tegenover holebi's. Door te praten over een vriend of BV die homo/lesbisch is. Mijn mama heeft het ook wel zelf een beetje geraden denk ik, zoals veel mama's dat doen. Ik weet natuurlijk niet hoe dat bij jou is.
Unlock the key of your success by 1z0-051 vce exam questions - braindumps.com Southern California University of Health Sciences[/url].By using our latest CHECKPOINT and Swiss Federal Institute of Technology Zurich study material, you can easily pass Youtube exam.

BiNDing
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door BiNDing » 21 okt 2014 13:23

syed20 schreef:Voor ik me outte bij mijn ouders (of bij eenderwie), 'onderzocht' ik eerst hoe ze staan tegenover holebi's. Door te praten over een vriend of BV die homo/lesbisch is. Mijn mama heeft het ook wel zelf een beetje geraden denk ik, zoals veel mama's dat doen. Ik weet natuurlijk niet hoe dat bij jou is.
Zoiets deed ik ook, maar dan bij vrienden.
Door te vertellen over een (niet bestaande) paper die ging over attitudes ten opzichte van holebi's. Het hielp wel om me zekerder te voelen.
24/7 vrolijk en enthousiast!
[Forumkoppel van het Jaar 2015]

Gesloten