Nieuwe kijk, opluchting, verwarring, twijfels, ... Help!

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Nele
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Nieuwe kijk, opluchting, verwarring, twijfels, ... Help!

Bericht door Nele » 09 sep 2013 23:09

Hallo!
Ik heb mezelf vandaag geregistreerd op deze site omdat ik graag in contact zou willen komen met holebi's. Ik merk dat ik enorm hard zoek naar gelijkenissen of herkenning, gewoon om de verwarring weg te krijgen, om een duidelijkheid te vinden. Hoewel ik weet dat die er misschien nooit volledig zal zijn.

Ik ben 22 jaar en ben er altijd vanuit gegaan dat ik hetero ben. Maar mijn relaties met jongens liepen nooit echt goed en ik maakte er dan ook altijd snel een einde aan. Zeker op het punt van lichamelijkheid haakte ik compleet af, blokkeerde ik. Na een tijd groeide er bij mij het idee dat er een probleem met me was. Dat ik 1 of ander psychologisch trauma had ofzo dat ik verdrongen had of weet ik veel.
Onlangs maakte ik een verre reis en daar ontmoette ik een lesbische vrouw. Ik had met haar een gesprek, zonder dat zij wist wat voor rare kronkels er in mijn hoofd omgingen op gebied van relaties. Plots begon zij te spreken over hoe zij ontdekt had dat ze lesbisch is. En dat kwam als een klap in mijn gezicht. Alles wat ze zei klopte in mijn leven. De gelijkenissen waren zo groot. Ik herkende me volledig in haar. Voor mij voelde dit heel verwarrend, omdat ik de "optie lesbisch" nooit in me op had laten komen. Nu ik er wat over nagedacht heb voel ik me ergens opgelucht en toch twijfel ik. Ik merk dat ik nog steeds naar jongens kijk en me er erg door aangetrokken voel, hoewel een relatie blijkbaar niet blijkt te lukken... Daarom vraag ik me af, ben ik nu lesbisch of niet? Stel dat een relatie met een meisje me ook niet lukt? Wat dan? Kan je als lesbisch meisje je nog aangetrokken voelen tot jongens? Lastig en verwarrend allemaal :)
Groetjes! Nele!

PersephonEquus
Regular user
Regular user
Contacteer:

Re: Nieuwe kijk, opluchting, verwarring, twijfels, ... Help!

Bericht door PersephonEquus » 10 sep 2013 10:46

Hey,

gho ik zou zo zeggen om het even allemaal te laten inzinken.
Het is wel logisch dat je verward bent en dat je je veel vragen stelt.
Het feit dat relaties met jongens niet lopen zoals zou moeten kan ook aan andere dingen liggen. Je bent immers ook nog maar 22 zou ik zeggen de kans is groot dat je de echte klik met iemand nog moet tegenkomen.
Een enkel verhaal van een lesbische vrouw waar je jezelf in herkent wil nu niet per definitie zeggen dat je lesbisch bent(al kan het natuurlijk wel zijn :wink: ).
Je zegt zelf dat die optie nooit in je was opgekomen dus is het een nieuwe route die je kan verkennen. Alleen jij kan voelen hoe je jezelf voelt als je dan mss iets meer probeert met meisjes. Het is niet iets wat je van vandaag op morgen kan vaststellen.
Als je er allemaal niet zo zeker weet of met twijfels zit kan dat zeker verwarrend zijn, zoals bv het is perfect mogelijk vind ik om als lesbienne je aangetrokken te voelen tot een man zowel fysiek als mentaal.
Je komt er zeker wel uit het heeft gewoon tijd nodig en doe waar je jezelf goed bij voelt. =)
Hoofbeats set the Rhythm of my heart !

Kat
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Kat » 10 sep 2013 11:02

Stel jezelf eens deze vragen:
Voel ik me (ook) aangetrokken tot meisjes?
Zie ik mezelf in een relatie met een meisje?
Zou het op seksueel vlak wel werken met en meisje?

flo
Regular user
Regular user

Bericht door flo » 10 sep 2013 11:27

Zoals Kat al beknopt zij zijn: relatie, verliefdheid, en seksuele aantrekkings kracht drie pijlers voor als je wil nadenken of praten over je orientatie qua geaardheid.
Hoedan ook denk er is rustig overna rush geen dingen ga is naar een holebi groep als je er zin in hebt je zal er wel uit geraken ;)
if you're gonna say it, say it right

Nele
New user
New user

Bericht door Nele » 10 sep 2013 17:13

flo schreef:Zoals Kat al beknopt zij zijn: relatie, verliefdheid, en seksuele aantrekkings kracht drie pijlers voor als je wil nadenken of praten over je orientatie qua geaardheid.
Hoedan ook denk er is rustig overna rush geen dingen ga is naar een holebi groep als je er zin in hebt je zal er wel uit geraken ;)

Ja bedankt. Ja ik heb eigenlijk wel heel veel zin om anderen te ontmoeten, maar weet niet goed waar of hoe. Ik weet ook niet of ik echt alleen durf gaan naar zo'n groep, als ik er zo niemand ken...
Maar wel bedankt voor jullie reacties!
Groetjes,
Nele

bieke007
I have no life
I have no life

Bericht door bieke007 » 10 sep 2013 18:09

Ik raad het je toch ook aan om in contact te komen om met holebi's. Misschien is het je ding en kan je ermee verder, misschien is het dat net niet maar dat weet je dan ook weer.
every new beginning comes from some other beginning's end

Nele
New user
New user

Bericht door Nele » 10 sep 2013 18:11

bieke007 schreef:Ik raad het je toch ook aan om in contact te komen om met holebi's. Misschien is het je ding en kan je ermee verder, misschien is het dat net niet maar dat weet je dan ook weer.

Ja bedankt Bieke. Heb jij een tip voor me? Een leuke plek waar ik in contact kan komen met anderen?
Groetjes,
Nele

_viooltje_
Regular user
Regular user

Bericht door _viooltje_ » 12 sep 2013 11:44

PersephonEquus schreef:Een enkel verhaal van een lesbische vrouw waar je jezelf in herkent wil nu niet per definitie zeggen dat je lesbisch bent(al kan het natuurlijk wel zijn :wink: ).
Ik sluit mij hierbij aan, maar je kunt je altijd openstellen voor een holebi-relatie (of verliefdheid, aantrekking) en zien of er iets gebeurt, en of het je ligt.

Om mensen te ontmoeten kun je kijken bij de groepen (per provincie) rechts op deze pagina.

Succes met je zoektocht!

Gesloten