twijfels, twijfels en nog eens twijfels

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Claudia654
New user
New user
Geslacht: Vrouw

twijfels, twijfels en nog eens twijfels

Bericht door Claudia654 » 19 aug 2013 16:16

heey,
ik ben een meisje van 17 jaar dat ongeveer 2 jaar met twijfels zit. sinds vorig jaar ken ik een lesbisch meisje en zij heeft mij al van in het begin "iets" gedaan. Ik ken haar nu nog steeds, maar kan nog altijd niet verklaren wat ze werkelijk met mij doet. Wij hebben ook al gepraat over mijn twijfels ze probeert me te helpen zo ver ze kan, maar het enige wat ze niet weet ik dat zij mij nog meer doet verwarren. Er zijn ook wel altijd een beetje spanningen geweest tussen ons.. ik bedoel: zij vraagt aan mijn vrienden wat ik over haar zeg enz.

Ik word er zelf zot van dat ik het niet weet, de ene keer denk ik zo, da andere keer is het weer totaal anders. ik heb de laatste tijd ook best wel weinig interesse in jongens, maar nu ook niet uitzonderlijk veel in meisjes. het is gewoon een hele warboel en ik weet niet meer wat ik moet doen of wie ik ben.

Ik had misschien gedacht of iemand een beetje raad weet of iemand die ik een berichtje kan sturen?
"I believe everything happens for a reason"
- Marilyn Monroe

Quincy_
New user
New user
Contacteer:

Re: twijfels, twijfels en nog eens twijfels

Bericht door Quincy_ » 19 aug 2013 17:52

Misschien moet je het ook niet meteen willen zien als 'ik word verliefd op meisjes'. Je begint misschien gewoon iets te voelen voor die ene persoon, voor haar karakter, haar uiterlijk, haar charmes, haar doen en laten.. Daarom moet je (naar mijn mening) jezelf niet meteen als lesbisch gaan bestempelen. Als je voor de eerste keer echt interesse krijgt voor een meisje is dat natuurlijk heel verwarrend. Je moet voor jezelf nu gewoon uitmaken WAT ze met je doet. Is het nieuwgierigheid, intense vriendschap of toch meer dan dat? En die vraag kan natuurlijk wel wat tijd kosten..

Is er ook een mogelijkheid dat zij interesse heeft in jou?
Sometimes when we think we are keeping a secret, that secret is actually keeping us.

Claudia654
New user
New user

Bericht door Claudia654 » 19 aug 2013 18:20

Quincy_ schreef:Misschien moet je het ook niet meteen willen zien als 'ik word verliefd op meisjes'. Je begint misschien gewoon iets te voelen voor die ene persoon, voor haar karakter, haar uiterlijk, haar charmes, haar doen en laten.. Daarom moet je (naar mijn mening) jezelf niet meteen als lesbisch gaan bestempelen. Als je voor de eerste keer echt interesse krijgt voor een meisje is dat natuurlijk heel verwarrend. Je moet voor jezelf nu gewoon uitmaken WAT ze met je doet. Is het nieuwgierigheid, intense vriendschap of toch meer dan dat? En die vraag kan natuurlijk wel wat tijd kosten..

Is er ook een mogelijkheid dat zij interesse heeft in jou?
Of ze interesse heeft weet ik niet echt, maar ik hoor wel vaak dat ze dingen over mij vraagt achter mijn rug. zo van: wat verteld ze allemaal over mij of over het onderwerp? weet gij of ze bi is? ik weet dat ze op mijn soort valt, op mijn type bedoel ik dan. redelijk vrouwelijk dus. Maar het is me ook opgevallen dat ze wel anders doet tegen mij dan tegen mijn andere vrienden, meer verlegen vind ik. maar dat kan ook een illusie zijn natuurlijk. En mezelf lesbisch bestempelen doe ik niet hoor, ik bekijk mezelf nu als "niks". ik hou zelf niet echt van die labels. maar de twijfels zijn ook vooral gekomen door dat mijn broer een paar jaar terug voor homo is uitgekomen en mijn ouders mij nu altijd raar bekijken en rare vragen stellen als ik met een meisje alleen wegga of iets ga doen.
"I believe everything happens for a reason"
- Marilyn Monroe

pilip
New user
New user

Bericht door pilip » 20 aug 2013 11:59

wat stom dat je ouders nu gelijk zo tegen je doen..
Verder denk ik dat Quincy gelijk heeft, mocht je een anders apart gevoel hebben bij dat meisje dan hoeft het nog niet te betekenen dat je lesbisch bent maar dat je inderdaad gewoon iets voor haar voelt als ander persoon.. en dat zij van hetzelfde geslacht is tja nou so be it! Ik denk dat de enige manier waarop je van de twijfels af kan komen eens met haar moet gaan praten goed praten.. en misschien eens proberen een stapje verder te gaan, alleen dan kan je erachter komen wat je nu voelt!
love is love

Gesloten