Verliefd op iemand in een relatie

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Miss Und@ztood
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Verliefd op iemand in een relatie

Bericht door Miss Und@ztood » 18 aug 2013 19:53

Ben je ooit verliefd geworden op iemand die al een relatie had?
ZIjn jullie toch voor elkaar gegaan, en hoe is dat gelopen? Of web je gewacht tot de relatie gedaan was of helemaal niets gedaan?

Ik ben eens benieuwd naar anderen hun ervaring.

21st Century Kid
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Re: Verliefd op iemand in een relatie

Bericht door 21st Century Kid » 21 aug 2013 10:39

Ik ben verliefd geworden op twee mensen die een relatie met elkaar hadden. Een half jaar later hadden we een relatie met drie, en sinds anderhalf jaar wonen we samen.

Gezellig 8)

Kingdom
Experienced user
Experienced user

Bericht door Kingdom » 21 aug 2013 11:56

Rond mijn zestiende was ik smoorverliefd op iemand in een relatie. Twee jaar heb ik niks gedaan, daarna heb ik alles aan hem opgebiecht. We hebben erover gepraat, maar hij koos voor zijn lief en we gingen verder met ons eigen leven. Ik kon toch niet anders dan zijn keuze aanvaarden, ik heb nooit extra moeite gedaan om hem te versieren, als hij mij wilde zou hij wel voor mij kiezen. Hij wist hoe het zat.
Ik heb mijn geduld bewaard tot zijn relatie afgelopen was, daarna heb ik een nieuwe poging gedaan en nu zijn we getrouwd 8)
Where you used to be, there is a hole in the world, which I find myself constantly walking around in the daytime, and falling in at night

pilip
New user
New user

Bericht door pilip » 21 aug 2013 12:54

amai... dit is altijd een moeilijk onderwerp vooral omdat het zo pijnlijk is en het meestal niet 'gelukkig' afloopt..
Ik was aan het daten met iemand en ik dacht dat alles goed ging.. we hadden toen een wat meer open relatie en toen kwam ik ineens op t werk en hoorde ik van iedereen dat diegene een vriendin had ineens.. ik was echt heel erg geschrokken vooral omdat we twee dagen daarvoor nog de hele avond samen hadden doorgebracht.. dat is nu 5 maanden geleden, zij zijn nog steeds samen en ik ben nog steeds verliefd.. :(
love is love

Lawstudent
Forum addict
Forum addict

Bericht door Lawstudent » 21 aug 2013 13:04

Ik ben verliefd geweest op iemand die in een relatie was. Hij was mijn eerste jongenscrush en ik heb hem leren kennen de dag voordat hij een relatie startte met een vriendin. Ik wou iets proberen maar omdat hij al een relatie had heb ik nooit iets gedaan, ook nooit opgebiecht. De crush heeft 2 jaar geduurd en ik heb kort nadat mijn gevoelens over waren gehoord van mijn beste vriend dat die jongen mij ook wel zag zitten en heel de tijd had proberen te peilen of ik hem niet zag zitten. Pech voor mij maar hij is nu nog steeds in zijn relatie (Nu al 5 jaar lang) dus ik troost me erin dat hij gelukkig is en dat ik wss niet de juiste zou geweest zijn.
Most of life is hell, the best moments of life when everything comes together are few and fleeting. But you'll never get to the next great moment if you don't keep going. -P.A.-

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 21 aug 2013 15:56

Yeah, verschillende keren. Ik vind dat eigenlijk de verantwoordelijkheid van de ander. Toch als ik de partner niet echt ken (anders is dat foute boel). Als die relatie goed zit, maak ik toch geen kans.
Eerste keer is dat heel erg slecht afgelopen (voor mij toch). Nu is dat vrij leuk en spannend :)
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

Préttiggestoord
Senior user
Senior user

Bericht door Préttiggestoord » 21 aug 2013 16:48

Eén van mijn zelfopgelegde regels is dat ik niet aan mensen kom die in een relatie zitten. Opbiechten kan je wel doen, maar ik vind niet dat je meer mag doen. Zelf zou ik niet bedrogen willen worden en ik ga iemand anders ook niet aanmoedigen dat te doen.

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 21 aug 2013 17:32

Again maar.. hangt dat niet gewoon van je relatie af? Persoon X die jou niet kent, is niet degene die je bedriegt als hij met je lief naar bed gaat. Je lief daarentegen is dat wel. Hij wordt verondersteld trouw te zijn.
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

Kingdom
Experienced user
Experienced user

Bericht door Kingdom » 21 aug 2013 17:42

Liro schreef:Again maar.. hangt dat niet gewoon van je relatie af? Persoon X die jou niet kent, is niet degene die je bedriegt als hij met je lief naar bed gaat. Je lief daarentegen is dat wel. Hij wordt verondersteld trouw te zijn.
Waarschijnlijk heb je gelijk. Ik hanteerde voor mezelf ook altijd de regel dat ik niet actief zou gaan voor iemand die al een relatie had. Niet echt uit schuldgevoel of morele overwegingen, want uiteindelijk maak je de beslissing of er al dan niet iets gebeurt met twee. Wel omdat het zoveel complicaties meebrengt. Iemand die zijn of haar lief verlaat voor jou, doet dat ofwel omdat de relatie helemaal niet meer goed zit, en dan is er eigenlijk geen probleem en zal hij/zij uiteindelijk die stap toch zetten, ook al heb je er zelf niet op aangedrongen (als je natuurlijk wel hebt gezegd dat je die persoon ziet zitten). Ofwel gaat het vooral over verwarring, mensen die altijd denken dat het bij iemand anders beter is of die gewoon problemen hebben met zichzelf, eerder dan met hun partner. Daar wil ik dan ook weer liever niet aan beginnen.
Where you used to be, there is a hole in the world, which I find myself constantly walking around in the daytime, and falling in at night

Linde
New user
New user

Bericht door Linde » 22 aug 2013 00:42

pilip schreef:amai... dit is altijd een moeilijk onderwerp vooral omdat het zo pijnlijk is en het meestal niet 'gelukkig' afloopt..
Ik was aan het daten met iemand en ik dacht dat alles goed ging.. we hadden toen een wat meer open relatie en toen kwam ik ineens op t werk en hoorde ik van iedereen dat diegene een vriendin had ineens.. ik was echt heel erg geschrokken vooral omdat we twee dagen daarvoor nog de hele avond samen hadden doorgebracht.. dat is nu 5 maanden geleden, zij zijn nog steeds samen en ik ben nog steeds verliefd.. :(

Gelijkaardige situatie..
Laatst gewijzigd door Linde op 03 sep 2013 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Préttiggestoord
Senior user
Senior user

Bericht door Préttiggestoord » 22 aug 2013 00:45

Liro schreef:Again maar.. hangt dat niet gewoon van je relatie af? Persoon X die jou niet kent, is niet degene die je bedriegt als hij met je lief naar bed gaat. Je lief daarentegen is dat wel. Hij wordt verondersteld trouw te zijn.
Persoon X mag van mij op zo'n moment even goed naar de hel wandelen hoor. Iemand stelen is niet oké in mijn opzicht.

Afbeelding

bieke007
I have no life
I have no life

Bericht door bieke007 » 22 aug 2013 08:29

Kingdom schreef:
Waarschijnlijk heb je gelijk. Ik hanteerde voor mezelf ook altijd de regel dat ik niet actief zou gaan voor iemand die al een relatie had. Niet echt uit schuldgevoel of morele overwegingen, want uiteindelijk maak je de beslissing of er al dan niet iets gebeurt met twee. Wel omdat het zoveel complicaties meebrengt. Iemand die zijn of haar lief verlaat voor jou, doet dat ofwel omdat de relatie helemaal niet meer goed zit, en dan is er eigenlijk geen probleem en zal hij/zij uiteindelijk die stap toch zetten, ook al heb je er zelf niet op aangedrongen (als je natuurlijk wel hebt gezegd dat je die persoon ziet zitten). Ofwel gaat het vooral over verwarring, mensen die altijd denken dat het bij iemand anders beter is of die gewoon problemen hebben met zichzelf, eerder dan met hun partner. Daar wil ik dan ook weer liever niet aan beginnen.
Stel je zorgt ervoor dat het bestaande koppel uit elkaar gaat omdat één van de partners voor jou kiest. Ik heb dan schrik dat vroeg of laat mij hetzelfde zou kunnen overkomen als er zogezegd iemand 'beter' op de proppen komt.
every new beginning comes from some other beginning's end

Kingdom
Experienced user
Experienced user

Bericht door Kingdom » 22 aug 2013 08:32

Stelen? Dat komt altijd over alsof de persoon die een relatie heeft geen eigen wil heeft en niks kan kiezen. Een relatie geeft een veel grotere verantwoordelijkheid dan geen relatie. Je wordt verondersteld trouw te zijn. Doe je dat niet, dan is dat je eigen keuze.

Een persoonlijke ontboezeming dan maar: een paar jaar geleden was iemand verliefd op mijn vriend. Die persoon was echt serieus van plan om mijn lief te proberen "stelen", zoals PG het zegt. Mijn lief was niet verliefd op hem, maar het is wel geëindigd in een one night stand (vanuit het perspectief van mijn vriend, alleszins). Natuurlijk was ik ergens ook kwaad op die andere persoon, die wist dat wij al jaren een koppel waren toch mijn lief wilde afpakken. Maar het was wel de verantwoordelijkheid van mijn lief om hem af te wijzen en te zeggen dat het niet kon omdat hij al een relatie had.

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 22 aug 2013 14:22

Préttiggestoord schreef:
Persoon X mag van mij op zo'n moment even goed naar de hel wandelen hoor. Iemand stelen is niet oké in mijn opzicht.
Stelen?! Een persoon is geen bezit he. Wel iemand die zelf autonome keuzes kan en mag maken. Stelen doe je met dingen.
En inderdaad Bieke, natuurlijk wil het feit dat die persoon eraan toegeeft ook wel ergens iets over hem/haar zeggen. Welke conclusies je daaruit trekt is persoonlijk.

Gesloten