coming out niet altijd sleutel tot geluk

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Samotex
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

coming out niet altijd sleutel tot geluk

Bericht door Samotex » 17 aug 2013 15:18

Door programma's als "uit de kast" krijg je wel eens het gevoel dat iedereen zich beter voelt wanneer hij is geout. Ik ben het daar niet mee eens. Ik ben zelf maar op kleine schaal out, maar heb er bij bepaalde personen wel spijt van. Zo was ik verliefd op een man in de buurt en heb ik dat in vertrouwen aan iemand gezegd die ik dacht te kunnen vertrouwen. Zij kon haar mond niet houden en hij reageerde slecht. Het heeft geleid tot een pak pestgedrag dat me echt heeft getekend.

Je kan wel zeggen: hij is het niet waard, maar ik vind dat je wel mag nadenken over tegen wie je het vertelt. Je kan het uiteraard tegen iedereen vertellen en iets hebben van: neem me of laat me, maar niet iedereen zit zo in elkaar.

Door de raad op te volgen van: je voelt je beter eens je geout bent, heb ik mezelf heel wat problemen op de hals gehaald.

Manspersoon
Senior user
Senior user

Re: coming out niet altijd sleutel tot geluk

Bericht door Manspersoon » 17 aug 2013 20:25

Negatieve reacties heb ik nog niet gehad op mijn outing, maar ik vraag me vaak af of er negatieve effecten zijn waar ik geen weet van heb. Het lijkt me waarschijnlijk dat mijn geaardheid voor veel heteromannen een drempel vormt, wat het contact bemoeilijkt.

Ik denk dat Samotex gelijk heeft als hij zegt dat je voor mensen die je niet goed kennen al snel bekend staat als 'die homo'. Ik wil niet dat dat de eerste indruk is die mensen over mij hebben (zelfs niet als ze rationeel beslissen om er geen problemen mee te hebben), dus voortaan zal ik wachten tot er iets van vriendschap is vooraleer ik het zelf laat merken.
Uiteindelijk zijn we niets meer dan een ingewikkelde tekening op een rots, midden in een woestijn van sterren.

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 17 aug 2013 20:58

Ik zit in enkele sportclubs en daar weet ( bijna) niemand het. Ze behandelen me als "one of the boys". Had men het op voorhand geweten, was dat bij velen een drempel geweest. Niet dat het allemaal haters zouden zijn. Velen weten gewoon niet hoe ze ermee moeten omgaan.

pilip
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door pilip » 20 aug 2013 12:12

Samotex schreef:Ik zit in enkele sportclubs en daar weet ( bijna) niemand het. Ze behandelen me als "one of the boys". Had men het op voorhand geweten, was dat bij velen een drempel geweest. Niet dat het allemaal haters zouden zijn. Velen weten gewoon niet hoe ze ermee moeten omgaan.
dit denk ik ook.. helaas is het coming out nog steeds een grote drempel in de samenleving en ik denk ook dat het op sommige plekken is beter je mond dicht te houden.. ik heb vorig jaar in mijn dansklas gezegd dat ik op vrouwen val en ik heb de groep moeten verlaten omdat sommige meisjes zich niet op hun gemak voelden.. echt belachelijk maar i guess thats the way it is...
love is love

Peanut
Experienced user
Experienced user

Bericht door Peanut » 20 aug 2013 18:01

pilip schreef:
Samotex schreef:Ik zit in enkele sportclubs en daar weet ( bijna) niemand het. Ze behandelen me als "one of the boys". Had men het op voorhand geweten, was dat bij velen een drempel geweest. Niet dat het allemaal haters zouden zijn. Velen weten gewoon niet hoe ze ermee moeten omgaan.
dit denk ik ook.. helaas is het coming out nog steeds een grote drempel in de samenleving en ik denk ook dat het op sommige plekken is beter je mond dicht te houden.. ik heb vorig jaar in mijn dansklas gezegd dat ik op vrouwen val en ik heb de groep moeten verlaten omdat sommige meisjes zich niet op hun gemak voelden...echt belachelijk maar i guess thats the way it is...
:o :o :o

Amai, zeg.
Dat is iets waar ik mij echt dood aan kan ergeren. Dat sommige meisjes echt denken dat elk lesbisch meisje op hen verliefd is. Toen ik in het 2de middelbaar zat was er een meisje dat zich geout had als lesbisch. Meteen kwam er een vriendin naar mij : 'Peanut, ik moet daar wel een kleedkamer mee delen hé. Ik voel mij niet meer op mijn gemak.' :roll:

Zelf heb ik mij nooit geout in mijn sportclub(s). Toen ik nog voetbal deed was ik 13-14 jaar en twijfelde ik nog enorm. Bovendien zat ik in een team waar veel gepest werd en ik wou ze geen extra reden geven. Vorig jaar deed ik judo en die hebben het nooit geweten. Ik zat tussen 2 leeftijdsgroepen : mensen van in de 20-30 en dan 13-14 jarigen. Ik vond het ook niet de moeite om het te zeggen.

Op school was het anders, sommige medeleerlingen interpreteerde dingen van vroeger (een knuffel, een kus op de wang) totaal verkeerd, één (moslim)meisje weigerde zelfs om naast mij te zitten en voor de rest waren sommige vooral bezig over hoe dat op seksueel vlak zou zijn. :roll:

Ach ja, vorig schooljaar ging het al vele beter. Dat moslimmeisje doet nu ook terug normaal.

pilip
New user
New user

Bericht door pilip » 21 aug 2013 12:49

ja zeg dat...
Ja ik vind het heel raar dat sommige meisjes gelijk zo denken.. het is bij hetero's toch ook niet dat iedereen die hetero is maar op elkaar valt.. Ik vind dat ook erg van dat moslimmeisje en je judo groep.. gelukkig is dat nu alweer even geleden en gaat het beter! Om die reden zal ik het in ieder geval ook niet meer meedelen in sportgroepen en sowieso is het in een aantal 'groepen' gewoon niet nodig mee te delen dat je op hetzelfde geslacht valt enzo..
love is love

Peanut
Experienced user
Experienced user

Bericht door Peanut » 21 aug 2013 18:00

pilip schreef:ja zeg dat...
Ja ik vind het heel raar dat sommige meisjes gelijk zo denken.. het is bij hetero's toch ook niet dat iedereen die hetero is maar op elkaar valt.. Ik vind dat ook erg van dat moslimmeisje en je judo groep.. gelukkig is dat nu alweer even geleden en gaat het beter! Om die reden zal ik het in ieder geval ook niet meer meedelen in sportgroepen en sowieso is het in een aantal 'groepen' gewoon niet nodig mee te delen dat je op hetzelfde geslacht valt enzo..
Probeer ze dat eens uit te leggen hé. :roll:
En inderdaad in sommige groepen is dat niet nodig. Ondertussen voel ik het zelf wel aan of het nodig is en of het aanvaard zal worden.

Asiangel
Regular user
Regular user

Bericht door Asiangel » 30 sep 2013 09:54

Ik ben daar ook niet echt mee eens, het media maakt het gewoon mooier dan het realiteit is. En uit ervaring klopt het dat niet echt iedereen hun mond kan houden aan een buitenstaander van het gesprek. Of op hun minste na denkt aan wie ze het vertellen. Dit vind ik enorm irritant!

Ik vind het wel spijtig dat het voor u zo heeft moeten uitlopen.
Maar uit fouten leerd men wijsheid :wink:

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 30 sep 2013 16:54

Het is een dankbaar roddelonderwerp en mensen zijn van nature roddelaars. Niet-roddelen vraagt karakter. Je moet iets kunnen weerstaan. Vergelijk het met een snoepje te weerstaan als je er echt veel zin in hebt.

Asiangel
Regular user
Regular user

Bericht door Asiangel » 30 sep 2013 23:50

Samotex schreef:Het is een dankbaar roddelonderwerp en mensen zijn van nature roddelaars. Niet-roddelen vraagt karakter. Je moet iets kunnen weerstaan. Vergelijk het met een snoepje te weerstaan als je er echt veel zin in hebt.
Volgens mij is dit gewoon een bezigheid. Dat merk je ook vaak aan het gedrag van de mensheid als ze niets (meer) te doen hebben. Of wanneer ze aandacht nodig hebben.

In mijn geval is roddelen niet echt van toepassing. Meestal ben ik dan stil of zwijg ik.
Dit lijkt ook wel het beste manier om uit problemen te blijven. Behandel mensen altijd zoals je zelf behandelt wilt worden: in mijn geval dus met Eerlijkheid/Oprecht en liefdevol.
Enkel als ik geirriteerd bent of als er iemand me pissig maakt dan pas begin ik te roddelen, maar echt roddelen kan je dat ook niet echt noemen. Ik denk eerder dat het piekeren is.
Laatst gewijzigd door Asiangel op 01 okt 2013 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 01 okt 2013 00:02

Als je niet of zelden roddelt, sta je meestal heel sterk wanneer er over jou wordt geroddeld. Je kan mensen confronteren zonder dat je bang moet zijn dat zij jou iets in de weg kunnen leggen.

Asiangel
Regular user
Regular user

Bericht door Asiangel » 01 okt 2013 00:29

Samotex schreef:Als je niet of zelden roddelt, sta je meestal heel sterk wanneer er over jou wordt geroddeld. Je kan mensen confronteren zonder dat je bang moet zijn dat zij jou iets in de weg kunnen leggen.
Er wordt altijd wel ergens over mij geroddeld. Maar wie ben ik om dat te verbieden.
Hun roddels toond aan hoe zwak ze zijn. Dus is dit ook niet echt de moeite waard om erop te reageren.

CK-CA
New user
New user

Bericht door CK-CA » 27 dec 2013 14:57

Je hebt gewoon de verkeerde persoon vertrouwd.. that's it. Kan altijd gebeuren, probeer de volgende keer niet dezelfde fout te maken. Vertel het alleen maar aan de persoon die het dichtst bij je hart zit bv. een vriend/in waarmee je contstant mee samen bent (:

Gesloten