Nieuwe mensen leren kennen: makkelijker gezegd dan gedaan

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
anoniempjeXX

Nieuwe mensen leren kennen: makkelijker gezegd dan gedaan

Bericht door anoniempjeXX » 06 aug 2013 15:44

Als er iemand vraagt hoe je aan een relatie geraakt, is het eerste antwoord: nieuwe mensen leren kennen. Maar wat als zelfs dat niet lukt? Wat als je bij het zoeken naar liefjes, vrienden en kennissen de eerste stap niet aankunt?

Meestal zegt men ook dat je om mensen te leren kennen gewoon een praatje moet maken. Maar hoe doe je dat? Ten eerste: hoe start je een gesprek? Ten tweede: hoe hou je het gesprek draaiende? Ten derde: hoe voorkom je dat vrienden van die persoon je poging tot ontmoeting vergallen door zijn of haar aandacht op te eisen? Ten vierde: als het gesprek meeviel, hoe zorg je dan dat het later tot een nieuw gesprek komt? Weet er iemand wat de beste plaats is om een gesprek te starten? Of hoe je mensen leert kennen zonder je verbaal sterk moet zijn?

SingingInTheRain
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Re: Nieuwe mensen leren kennen: makkelijker gezegd dan gedaa

Bericht door SingingInTheRain » 06 aug 2013 16:07

Praten live is meestal moeilijker omdat je niet weet hoe ze reageren. Alles vergt moed. Een starter kan zijn: Hey, je leek een tof persoon dus dacht ik : 'Ik spreek hem/haar even aan' . Draaiende houden is moeilijk, vraag bvb niet alles direct over hem/haar. Vrienden zijn niet te voorkomen, maar blijven proberen met die perso(o)n(en). Nieuwe gesprekken kunnen heel simpel met hey beginnen, of je neemt de draad weer op. Voor zover mijn tips. Succes! ;)

Kat
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door Kat » 06 aug 2013 16:09

Het helpt om mensen op te zoeken met eenzelfde interesse door bvb naar een sportclub of academie of weetkveel wat te gaan. Dan heb je direct een gespreksonderwerp. En die mensen zie je ook telkens terug om opnieuw mee te praten.

klainester1

Bericht door klainester1 » 07 aug 2013 10:38

Een holebivereniging heeft bij mij wel geholpen om mensen te leren kennen?
Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je bvb op de unief zit, zijn er meestal wel een
paar verenigingen. Hier via het forum leer je soms ook wel mensen kennen,
en via een scherm gaat dat soms inderdaad gemakkelijker.

mientje
Forum addict
Forum addict

Bericht door mientje » 09 aug 2013 14:16

Een eerste optie is inderdaad verenigingen: sportvereniging, holebivereniging, kunstacademie, een cursus volgen in het een of ander ...
daarnaast kan je ook eens meegaan met een vriendengroep waar je nog maar een iemand bij kent.
Als je werkt: ga eens iets drinken met collega's. Wie weet zijn het wel heel fijne mensen waarmee je een vriendschap kan beginnen.

En als dat allemaal niet lukt, kan je ook nog gewoon compleet dronken gaan en hopen dat je de dag erop wat nieuwe telefoonnummers in je gsm hebt zitten ;) :ibi:

Pura-Vida
Regular user
Regular user

Bericht door Pura-Vida » 13 aug 2013 22:39

alleen reizen.....de beste manier om mensen te leren kennen.........je moet wel

Linde
New user
New user

Bericht door Linde » 14 aug 2013 00:42

Pura-Vida schreef:alleen reizen.....de beste manier om mensen te leren kennen.........je moet wel
Doe je dan georganiseerde groepsreizen? Of gewoon op je eentje? Hotel, camping, jeugdherberg? Ik ben benieuwd hoe anderen dit aanpakken. Ik wil heel graag reizen, mensen ontmoeten, steden ontdekken, verdwijnen in onbekende natuur maar alles alleen uitzoeken en plannen schrikt me toch wel af.

mientje
Forum addict
Forum addict

Bericht door mientje » 14 aug 2013 08:39

Linde schreef:
Pura-Vida schreef:alleen reizen.....de beste manier om mensen te leren kennen.........je moet wel
Doe je dan georganiseerde groepsreizen? Of gewoon op je eentje? Hotel, camping, jeugdherberg? Ik ben benieuwd hoe anderen dit aanpakken. Ik wil heel graag reizen, mensen ontmoeten, steden ontdekken, verdwijnen in onbekende natuur maar alles alleen uitzoeken en plannen schrikt me toch wel af.
Denk dat dat wat afhangt van welk type persoon je bent. Mijn beste vriendin gaat altijd mee met Kriskras. Die organiseren heel de reis, maar blijkbaar kan je in je groepje ook wel zelf wat beslissen wat je wil doen en wat niet.
Ikzelf ben eens alleen gaan citytrippen in Toscane. Slapen in gemeenschappelijke kamers in een hostel en dan vriendjes worden met de kamergenoten.
Ik ben ook nog eens een Pool en Portugees tegenkomen die elkaar hadden leren kennen op een site waar je mensen kan zoeken die dezelfde reis willen maken als jij.
Mijn broer heeft Thailand alleen gedaan en dan mensen leren kennen door alleen op café te gaan 's avonds.
De hoeveelheid uitzoeken en plannen is ook relatief. Ik had enkel een ticket geboekt en dan keek ik elke avond wat ik de volgende dag wou gaan doen.

Pura-Vida
Regular user
Regular user

Bericht door Pura-Vida » 14 aug 2013 10:18

Joker en Kriskras vind ik persoonlijk niet zo leuk. Die groepjes kunnen meevallen en ook tegenvallen...je kiest immers zelf die mensen niet en ik hou niet van voorgeplande reizen.

Ik vertrek gewoon, doe wat research, maak dat ik de eerste week een hostel heb en dan zie ik wel...go with the flow...met wie je tegenkomt en leuk vindt....je moet daar absoluut niet bang voor zijn....gewoon doen! Je bent immers nooit alleen, en soms is het zelfs onmogelijk een momentje alleen te hebben. Elk type persoon kan dit...want je verlegt je eigen grenzen, waar die ook liggen

Je moet wel in hostels slapen (gedeelde kamers)..zo leg je makkelijker contacten en zit vol met soloreizigers.

Onlangs (leuke anecdote) kwam ik in een hostel terecht waar ik mijn kamer moest delen met twee lesbo's (toeval). Dat werd enorm interessant. haha

Gesloten