Mahlerian schreef:Ik ga weer een wekelijks ietsje doen namelijk *tromgeroffel* :
" de klassiekers van de klassieke muziek "
Ik ga proberen zoveel mogelijk klassiekers te sturen van klassieke muziek met als doel misschien de gehele compositie bekend te maken bij de persoon en ook de componist van het stuk. Meestal is gewoon alleen een kort stukje bekend van een klassieker. Of je hebt altijd al willen weten wat dat specifiek deuntje precies is, maar je kunt er geen naam op plakken. Wel daarvoor ben ik er. ( al ben ik niet direct fan van klassiekers maar meer van het obscure/onbekende werk .. al kan klassieke muziek in het algemeen al als vrij onbekend beschouwd worden.
week 6
Nikolaj Rimski-Korsakov ( 1844-1908 ) - opera : " de geschiedenis van Tsaar Saltan ", orchestrale interlude : " de vlucht van de hommel " ( 1899-1900 ).
Alweer enorm bekend stuk, echter de componist is niet zo bekend of wordt alleszins niet vaak gelinkt aan dit stuk .
Hypnos leidt mijn leven
Wie haalt mij uit zijn greep
Naar de beminnelijke Phantasos
Aarzel niet het me te laten weten
Eduard87 schreef:Canon van Pachelbel (Barok uitvoering)
Brian Eno (held) heeft dit gedeconstrueerd. Wat een pretentieuze manier is om te zeggen dat hij er een fan-tas-ti-sche versie van gemaakt heeft.
K3 ( o.a ) heeft er ook een versie van gemaakt ( serieus, of toch gewoon hetzelfde akkoordenschema gebruikt ) .. aan jullie om te zeggen of deze versie al dan niet ook fantastisch is
Hypnos leidt mijn leven
Laatst gewijzigd door Hoemmoes op 12 feb 2013 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.
If a woman walked by they would smile and speculate on matters as far reaching as whether one would kick her out of bed in a hurry, to the relative merits of stockings or tights, and then on, inevitably, to the great debate: small breasts (that stand up) vs big breasts (that flop to the sides) (Zadie Smith - White Teeth)
Mahlerian schreef:Ik ga weer een wekelijks ietsje doen namelijk *tromgeroffel* :
" de klassiekers van de klassieke muziek "
Ik ga proberen zoveel mogelijk klassiekers te sturen van klassieke muziek met als doel misschien de gehele compositie bekend te maken bij de persoon en ook de componist van het stuk. Meestal is gewoon alleen een kort stukje bekend van een klassieker. Of je hebt altijd al willen weten wat dat specifiek deuntje precies is, maar je kunt er geen naam op plakken. Wel daarvoor ben ik er. ( al ben ik niet direct fan van klassiekers maar meer van het obscure/onbekende werk .. al kan klassieke muziek in het algemeen al als vrij onbekend beschouwd worden.
week 7
Richard Wagner ( 1813-1883 ) - muziek drama ( opera ): Die Walküre ( 2de opera uit de Nibelungencyclus ): begin akte III," Rit van de Valkyries " ( 1851-1870 )
Hypnos leidt mijn leven