open lange afstandsrelatie

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Saar -
New user
New user
Geslacht: Vrouw

open lange afstandsrelatie

Bericht door Saar - » 22 aug 2012 12:33

Goeiedag iedereen.
Heeft iemand ervaring met lange afstandsrelaties? En OPEN afstandsrelaties?
Ik heb nu namelijk een vriendin in Duitsland, waar ik eigenlijk zoiets als een open relatie mee heb. 't Is niet echt definieerbaar, maar we hebben IETS, iets sterks en intens als we bij elkaar zijn. Maar altijd als we erover praten, dan maakt ze duidelijk dat het leuk is voor zolang het duurt en dat het heel mogelijk is dat er andere interessante mensen ons pad kruisen. Ook weet ik dat haar vorige relatie heel open was en dat ze naast haar lief nog met iemand anders naar bed ging (en toen we voor de eerste keer kusten had ze ook een relatie met een ander meisje). Als we niet bij elkaar zijn dan missen we elkaar wel en skypen we veel.
Nu weet ik zelf niet zo goed hoe ik er tegenover sta. Vroeger had ik altijd vaste relaties, waarin ik nooit iemand bedrogen heb en nooit bedrogen ben geweest (en waarin een andere persoon kussen gelijk stond aan bedriegen). Maar ergens lijkt het mij wel een goed idee om als je een relatie hebt maar fysiek niet samen kan zijn, andere dingen toe te laten in een relatie. Alleen kan ik nu niet zo goed voorspellen hoe ik ermee zal moeten omgaan, als ze mij op een dag gaat zeggen 'ik heb met ... geslapen'. Ikzelf heb ondertussen al met andere mensen gekust zonder mij schuldig te voelen, en vind dat eigenlijk wel leuk zo.
Als ik de situatie tegen mijn vrienden vertel, dan zeggen ze dat het nooit kan lukken. Zijn er nog mensen die er een mening over of ervaring mee hebben die mij misschien kan helpen?
Grts
I'm not an alcoholic. Alcoholics go to meetings. I'm a drunk, we go to parties.

wendy22
New user
New user

Re: open lange afstandsrelatie

Bericht door wendy22 » 22 aug 2012 13:28

Saar - schreef:Goeiedag iedereen.
Heeft iemand ervaring met lange afstandsrelaties? En OPEN afstandsrelaties?
Ik heb nu namelijk een vriendin in Duitsland, waar ik eigenlijk zoiets als een open relatie mee heb. 't Is niet echt definieerbaar, maar we hebben IETS, iets sterks en intens als we bij elkaar zijn. Maar altijd als we erover praten, dan maakt ze duidelijk dat het leuk is voor zolang het duurt en dat het heel mogelijk is dat er andere interessante mensen ons pad kruisen. Ook weet ik dat haar vorige relatie heel open was en dat ze naast haar lief nog met iemand anders naar bed ging (en toen we voor de eerste keer kusten had ze ook een relatie met een ander meisje). Als we niet bij elkaar zijn dan missen we elkaar wel en skypen we veel.
Nu weet ik zelf niet zo goed hoe ik er tegenover sta. Vroeger had ik altijd vaste relaties, waarin ik nooit iemand bedrogen heb en nooit bedrogen ben geweest (en waarin een andere persoon kussen gelijk stond aan bedriegen). Maar ergens lijkt het mij wel een goed idee om als je een relatie hebt maar fysiek niet samen kan zijn, andere dingen toe te laten in een relatie. Alleen kan ik nu niet zo goed voorspellen hoe ik ermee zal moeten omgaan, als ze mij op een dag gaat zeggen 'ik heb met ... geslapen'. Ikzelf heb ondertussen al met andere mensen gekust zonder mij schuldig te voelen, en vind dat eigenlijk wel leuk zo.
Als ik de situatie tegen mijn vrienden vertel, dan zeggen ze dat het nooit kan lukken. Zijn er nog mensen die er een mening over of ervaring mee hebben die mij misschien kan helpen?
Grts
Mijn mening, weet je zelf wat je wilt? Misschien is het wel goed dat je eens nadenkt wat je wilt in deze relatie, hoe jij het ziet, hoe je de toekomst ziet. Ik zelf ben niet voor open relaties. Als je je prettig voelt bij deze relatie kunnen jullie misschien onderling wel enkele afspraken maken. Bijvoorbeeld dat jullie wel kussen met anderen maar naar bed gaan bv niet. Echt ervaring heb ik er niet mee, want ik vind het al chapeau dat jij dit kunt. Ik zou het niet kunnen.
En eigenlijk in je verhaal heb ik de indruk dat je jezelf tegenspreekt. Je hebt andere mensen gekust, zonder je schuldig te voelen en vind het leuk. Maar als je vriendin je zou vertellen dat ze met die of die naar bed is geweest of heeft gekust met een ander heb je wel moeilijkheden. Denk eens na over hoe jij een relatie ziet en hoe jij het zou willen. Het gaat natuurlijk niet altijd gelijk je wilt maar aan bepaalde dingen kun je wel verandering brengen als je dat wilt natuurlijk!
veel succes!

sporty-
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door sporty- » 05 nov 2012 22:01

hey, als de kwestie nog relevant is wil ik t er met jou wel es over hebben, maar liever in een chat ofzo, niet over t forum.k vind dit nogal een private issue...
embrace the colours in your life
-------------------------------------

http://www.myspace.com/sportysspace

Candalyn
New user
New user

Bericht door Candalyn » 10 dec 2012 21:19

Mijn vriendin was van Wales (Engeland) en dat hebben we zo'n twee jaar volgehouden.
Elke vakantie, elk verlengd weekend, elk vrij moment met de Eurostar naar Londen.
Het was een oprechte verliefdheid waar ik een goed mondje engels aan heb overgehouden.
Ze was een persoon om intens van te houden, om te beminnen en om uit liefde los te laten om haar geluk achter na te gaan in haar eigen omgeving :-)
" I was raised to be a good man in a storm. Protect the things I love. "

BezigBijtje
New user
New user

Bericht door BezigBijtje » 13 dec 2012 15:19

Hallo,
Op zich zijn langeafstandsrelaties sowieso al geen pretje. Elkaar zo hard missen en naar elkaar toe willen op momenten dat je elkaar nodig hebt, maar het gewoon niet kan, is heel hard. Ik vind dat het in zo´n relaties belangrijk ist dat je samen een toekomst hebt of toch tenminste een eigen toekomstbeeld. Als je bv weet dat je vriendin nooit naar Belgie zal komen wonen of jij nooit naar Duitsland zou willen gaan, dan ja.. lijkt het mij moeilijk om dat vol te houden.. Want in Belgie (of zij in Duitsland) kan je iemand leren kennen waar je plots wel je toekomst mee zit en dan kan het al snel gedaan zijn mer je relatie. Maar als je weet dat je enkel en alleen haar wil, dan kun je dat zeker overleven =) een open relatie hebben, zou het voor mij alleen nog maar moeilijker maken..
Veel succes alleszins!
-Everything you experience in life makes you stronger-

Kikkerkop
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Bericht door Kikkerkop » 14 dec 2012 20:13

Komt het er dan niet eigelijk meer op niet, dat je een veredelde poepvried(in) bent.

PieceOfMyHeart
Regular user
Regular user

Bericht door PieceOfMyHeart » 15 dec 2012 20:34

Hey,

Ik zat ook in zo een situatie (miss zelfs nu nog). Ik leerde iemand kennen op Erasmus in Oostenrijk waarmee het wel klikte, maar die een lokale studente is. Gedurende de eerste weken was alles mooi en zo, maar dan werd duidelijk dat ze niet echt iets op lange termijn wou omdat ik toch maar een paar maanden bleef. Ik voelde me toen echt heel verdrietig en eigenlijk ook wa gebruikt. Maar toen ze merkte dat ik dat niet zo pikte, deed ze wel wat moeite en toch bleven we "samen". Het was onduidelijk wat we waren, want het mocht geen relatie genoemd worden. Het was in tegenstelling tot jouw situatie geen open relatie, want we verwachtten wel een zekere vorm van trouw van elkaar. Maar toch deed ze me pijn omdat ik het precies aan niemand mochten laten zien dat we samen waren. Ze wou nooit mijn Erasmusvrienden ontmoeten en als we elkaar tegenkwamen op feestjes deed ze alsof ik niet bestond en stond ze met haar beste vriendin te dansen.
Maar gedurende mijn hele erasmus bleef ze zeggen dat aan het einde van het semester wat wij hadden ook gedaan zou zijn. Maar dan de laatste weken bleven we alle 2 nog een beetje in die stad hangen nadat onze vrienden weg waren en dan hadden we wel een mooie tijd. Ik ben dan een goede maand later bij haar thuis geweest in Duitsland. De dag voordat ik terug naar huis ging gaan stelde ze me de vraag hoe het verder zou gaan. Ofwel lange afstand (maar dat wou ze eigenlijk niet), ofwel geen relatie maar elkaar af en toe bezoeken en dan wel een soort relatie hebben op die momenten, ofwel het afmaken.
Op een of andere manier is het de weken erna toen we alle 2 thuis waren geëvolueerd naar een lange afstand relatie en durft ze het nu wel degelijk een relatie te noemen, terwijl da eigenlijk da tijd da we optimaal ervan konden genieten wel verpest is. Daarvoor zijn dan wel maandenlang traantjes van mijn kant gevloeid.

Wat ik wil zeggen is dat je moet doen wat je zelf wil en voelt. En als je een bepaalde situatie niet ok vind, het dan ook te zeggen, in tegenstelling tot wat ik deed. Als de relatie die je nu hebt met dit meisje ok is voor jou, en je het niet erg vind dat ze volgens deze open relatie naar bed kan gaan met anderen, dan is dat jouw beslissing. Maar laat je gewoon niet gebruiken! Je mag me ook altijd een pb sturen.
The greatest revenge is to accomplish what others say you cannot do.
So go out & do it.

Saar -
New user
New user

Bericht door Saar - » 05 jan 2013 14:52

Kikkerkop schreef:Komt het er dan niet eigelijk meer op niet, dat je een veredelde poepvried(in) bent.
Bedankt voor uw kortzichtige en enorm hulpvolle bijdrage aan deze discussie. Mocht je er niet in geslaagd zijn uit mijn bericht af te leiden dat hier wel degelijk veel gevoelens bij betrokken zijn, dan maak ik het nog eens duidelijk: ik ben enorm verliefd op dit meisje. Als ik gewoon een poepvriendin zou zijn, dan zou ik dit in de eerste plaats geen 'relatie' noemen en dan zouden we in de tweede plaats geen van beiden reeds meer dan 10 keer op een half jaar tijd 800 km heen en 800 km terug afgereisd zijn.
PieceOfMyHeart schreef:Hey,

Ik zat ook in zo een situatie (miss zelfs nu nog). Ik leerde iemand kennen op Erasmus in Oostenrijk waarmee het wel klikte, maar die een lokale studente is. Gedurende de eerste weken was alles mooi en zo, maar dan werd duidelijk dat ze niet echt iets op lange termijn wou omdat ik toch maar een paar maanden bleef. Ik voelde me toen echt heel verdrietig en eigenlijk ook wa gebruikt. Maar toen ze merkte dat ik dat niet zo pikte, deed ze wel wat moeite en toch bleven we "samen". Het was onduidelijk wat we waren, want het mocht geen relatie genoemd worden. Het was in tegenstelling tot jouw situatie geen open relatie, want we verwachtten wel een zekere vorm van trouw van elkaar. Maar toch deed ze me pijn omdat ik het precies aan niemand mochten laten zien dat we samen waren. Ze wou nooit mijn Erasmusvrienden ontmoeten en als we elkaar tegenkwamen op feestjes deed ze alsof ik niet bestond en stond ze met haar beste vriendin te dansen.
Maar gedurende mijn hele erasmus bleef ze zeggen dat aan het einde van het semester wat wij hadden ook gedaan zou zijn. Maar dan de laatste weken bleven we alle 2 nog een beetje in die stad hangen nadat onze vrienden weg waren en dan hadden we wel een mooie tijd. Ik ben dan een goede maand later bij haar thuis geweest in Duitsland. De dag voordat ik terug naar huis ging gaan stelde ze me de vraag hoe het verder zou gaan. Ofwel lange afstand (maar dat wou ze eigenlijk niet), ofwel geen relatie maar elkaar af en toe bezoeken en dan wel een soort relatie hebben op die momenten, ofwel het afmaken.
Op een of andere manier is het de weken erna toen we alle 2 thuis waren geëvolueerd naar een lange afstand relatie en durft ze het nu wel degelijk een relatie te noemen, terwijl da eigenlijk da tijd da we optimaal ervan konden genieten wel verpest is. Daarvoor zijn dan wel maandenlang traantjes van mijn kant gevloeid.

Wat ik wil zeggen is dat je moet doen wat je zelf wil en voelt. En als je een bepaalde situatie niet ok vind, het dan ook te zeggen, in tegenstelling tot wat ik deed. Als de relatie die je nu hebt met dit meisje ok is voor jou, en je het niet erg vind dat ze volgens deze open relatie naar bed kan gaan met anderen, dan is dat jouw beslissing. Maar laat je gewoon niet gebruiken! Je mag me ook altijd een pb sturen.
Het lijkt mij dat we ongeveer in dezelfde situatie zitten ! Of zaten. Nu hebben zij en ik er reeds lange en serieuze gesprekken over gehad, en we zijn het er mee eens dat we te verliefd zijn op elkaar (en elkaar te graag zien) om met iemand anders naar bed te gaan. Het klinkt stom en eenvoudig, maar het heeft mij toch eventjes gekost om hierover te kunnen praten zonder bang zijn om gekwetst te worden. Ik denk dat ik het gesprek gewoon vermeed omdat ik bang was dat we er een andere visie op hadden, en dat dit mij zodanig had kunnen kwetsen dat het misschien wel had kunnen resulteren in het stopzetten van wat we hadden. Uiteindelijk ben ik blij dat we er toch over gepraat hebben, en ben ik nog blijer dat we er hetzelfde over denken. Je had gelijk, altijd doen wat je zelf wilt en voelt :)
Ook zien we elkaar écht veel (om de 2 à 3 weken), wat het wachten wel waard is. We moeten beide opofferingen maken om toch bij elkaar te kunnen zijn, maar tot nu toe lukt het allemaal wel (wel al veel moeilijke momenten gehad, en veel moeilijke momenten zijn op komst, maar we slaan er ons wel door).
Bedankt!
I'm not an alcoholic. Alcoholics go to meetings. I'm a drunk, we go to parties.

Gesloten