Welke film heb je laatst gezien?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Crazylien84
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Re: Welke film heb je laatst gezien?

Bericht door Crazylien84 » 24 jan 2013 15:43

Green Tea schreef:
Crazylien84 schreef:Pitch Perfect - hoewel heel voorspelbaar, leuke feelgood movie, mooie a capella zangstemmen en zalige mash-ups!
En leuke mopjes. Hihi.

Afbeelding

Dus ja, ik heb hem ook gezien, maar het was niet de laatste die ik zag. Dat was The Impossible. Heel mooi. Echt heel mooi. En goed. En ontroerend. En wauw, wat een muziek!
Spoiler! :

Idd zalige mopjes :) Echt iets voor "verstand op nul" moment!

En oeh, The Impossible, daar kijk ik ook al tijdje naar uit om die te zien, maar het is er nog niet van gekomen. Het lijkt me inderdaad een film waar ik wel wat zakdoekjes voor ga nodig hebben :) De film die al tijdje op me zit te wachten is Bernie (2011), film gebaseerd op een waargebeurd verhaal, ben benieuwd! Iemand die al gezien?

Hallookes
Regular user
Regular user

Bericht door Hallookes » 25 jan 2013 09:51

Brasserie Romantiek

Vespa.94
New user
New user

Bericht door Vespa.94 » 26 jan 2013 18:35

'The house at the end of the street' was wel goed, al was ik hem waarschijnlijk niet gaan kijken als ik op voorhand had geweten dat hij zo eng was :)
If you can dream it, you can do it!

Change what you can't accept and accept what you can't change!

Natsu
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man

Bericht door Natsu » 27 jan 2013 20:13

Moulin Rouge!
^^
Gewoon zot van die film!!!
En vérité, ne ferait-on pas pour moins que cela, le Tour du Monde? ~Jules Vernes

gepenetreerd_konein
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door gepenetreerd_konein » 30 jan 2013 03:16

The Hobbit - eerste helft vond ik redelijk saai en banaal, ik stoorde me ook aan het beeld.. het leek af en toe te vlug te gaan, redelijk vreemd. in de tweede helft is het me niet opgevallen (gewend worden?) en die tweede helft vond ik fantastisch. Vooral de scène met Gollem. Over het algemeen vind ik het verhaal van de dwergen niet zo goed als het verhaal van 'de ring' in de LOTR films, maar ik heb het gevoel dat er ons nog veel meer te wachten staat :p Dit was dus nog maar de inleiding... en WAT een inleiding! Zeer indrukwekkend slot.

Afbeelding

Django Unchained - heel lang geleden dat ik me nog zo goed heb geamuseerd in een cinemazaal, Christoph Waltz was weer fantástisch en Jamie Foxx is de coolste cowboy van zijn generatie. Even zat ik te wachten op meer schietgeweld, maar dat werd in het uur erna meer dan goedgemaakt. Kan allemaal natuurlijk niet zonder Tarantino, die ook hier weer bewees dat zijn muzieksmaak ownt :p

Afbeelding
Ik heb zes kippen en een zus.

Nightynight
**BANNED**

Bericht door Nightynight » 30 jan 2013 22:48

Django staat hier ook op het programma voor deze vrijdag. Hopelijk is-ie echt goed, want anders... hadden we een andere film kunnen kiezen met die gratis tickets. :p
Enfin, ben benieuwd.
BH-loos de nacht in om hangboobies te ontwikkelen...

The finest things come to those who have patience.

3S
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door 3S » 01 feb 2013 12:55

Na één van mijn nu en dan opwellende fascinaties voor de Chinese geschiedenis herbekeek ik deze van Zhang Yimou:

Er zit trouwens helemaal niet zoveel martial art in de film als de trailer doet vermoeden... Sensatiezoekende trailers, zucht...
Go bang your head against the wall. Only boring people are bored.

Nightynight
**BANNED**

Bericht door Nightynight » 01 feb 2013 23:32

gepenetreerd_konein schreef:
Django Unchained - heel lang geleden dat ik me nog zo goed heb geamuseerd in een cinemazaal, Christoph Waltz was weer fantástisch en Jamie Foxx is de coolste cowboy van zijn generatie. Even zat ik te wachten op meer schietgeweld, maar dat werd in het uur erna meer dan goedgemaakt. Kan allemaal natuurlijk niet zonder Tarantino, die ook hier weer bewees dat zijn muzieksmaak ownt :p
Heel goede film, inderdaad. Die krijgt van mij ook een 9/10. Ik heb me geen moment verveeld in de cinemazaal. Fantastisch gewoon. :)
Spoiler! :
Meest grappige scène: KKK maskers voor de "verrassingsaanval" :D
http://youtu.be/TLwjCvxp8AQ

Meest vreemde scène waarin de grootste nonsens werd verteld (geloofden ze echt in die tijd dat zwarten een andere vorm van brein hadden?!)
http://youtu.be/Lj46lfpBUlY

Meest gewelddadige, bloederige scène: het schietgeweld dat losbarst nadat Monsieur Candie en King doodgeschoten zijn
http://youtu.be/eBoFdK1Wurs
BH-loos de nacht in om hangboobies te ontwikkelen...

The finest things come to those who have patience.

kinderknieën
Forum addict
Forum addict

Bericht door kinderknieën » 02 feb 2013 12:57

Nightynight schreef:Meest vreemde scène waarin de grootste nonsens werd verteld (geloofden ze echt in die tijd dat zwarten een andere vorm van brein hadden?!
Ja.

OT: Ik zag eindelijk Iron Sky (die Nazi/sci-fi film). Ik heb daar weinig zinnigs over te zeggen behalve misschien: :confi:

Oh, en Moon nog eens. Zo zo zo zo goed. Gerty is mijn favoriete robot ooit. Misschien enkel omdat dat stiekem Kevin Spacey is, maar toch.

:love: Gerty :love:
I mind you how we lay in June, such a transparent summer morning,
You settled your head athwart my hips and gently turned over upon me,
And parted the shirt from my bosom-bone, and plunged your tongue to my barestript heart,
And reached till you felt my beard, and reached till you held my feet.

gepenetreerd_konein
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door gepenetreerd_konein » 04 feb 2013 12:34

Nightynight schreef:
Spoiler! :
Meest vreemde scène waarin de grootste nonsens werd verteld (geloofden ze echt in die tijd dat zwarten een andere vorm van brein hadden?!)
Spoiler! :
Jazeker geloofde men dat, en hier ook. Jaren later nog (al dan niet ongewild) 'gesteund' door o.a. Darwins evolutietheorie, dus dat idee is echt nog heel lang blijven spelen..

Ik vond sommige delen van de film trouwens iets te luguber, vooral door die 'mandingo fights'. Er bestaat wel twijfel over of dat echt bestond, maar 't toont wel hoe giftig en onmenselijk die situatie was.. Wel mooi gecounterd door de bende boerenkinkels van de KKK; Die scène miste misschien wat dat venijn, maar de kkk bestond waarschijnlijk waarlijks uit zo'n bende pummels...
Ik heb zes kippen en een zus.

sisken
Senior user
Senior user

Bericht door sisken » 04 feb 2013 23:11

dit weekend een aantal filmpjes gezien:

Clash of the titans
was op Vier te zien en 'k had toch niets anders te doen, dus ik dacht "waarom niet?"
'k ben in ieder geval wakker gebleven, da's al iets, maar 't was eigenlijk best een saaie film te noemen...

Haywire
hier al veel goeds over gelezen, maar buiten het hoge babe-gehalte van Gina Carano is er niks aan, zelden zo'n slechte en overhypte film gezien :-?

Monsieur Lazhar
al een iets ander kaliber, hoewel we het verhaaltje al in tig andere films gezien hebben: man komt als vervangleerkracht in een klasje waar de kinderen een trauma meegemaakt hebben en probeert er het beste van te maken
kon op mijn sympathie rekenen en dan vooral door het schitterende Frans-Canadese accent van de kindertjes (leraar in kwestie was een perfect Frans-Frans sprekende Algerijn)
To avoid discovery... I stay on the run
To discover things for myself... I stay on the run

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 05 feb 2013 10:05

Lincoln.

Heel goed, maar ik zou hem niet aanraden aan mensen die weinig interesse in politiek of niet veel achtergrond hebben van de Civil War. Anders moet de film ongetwijfeld veel te zwaar en saai overkomen.

En Sally Field als Mary Todd Lincoln is fantastisch goed. De oscarnominatie als Best Supporting Actress is terecht.
Fluctuat nec mergitur

GroenWolkje
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door GroenWolkje » 05 feb 2013 11:50

Ik zag eindelijk La cinquième saison. 't Was prachtig. (Een beetje teveel kikvors-bomen-shots naar mijn goesting, maar voor de rest eigenlijk zo goed als perfect!)

En ik zag Children of Men nog eens opnieuw. Dat is echt zo'n goede film hé.
"Yeah, I like boys and girls, they're all great! There's really no difference is there? Mr. BBC."

omnivix
Regular user
Regular user

Bericht door omnivix » 11 feb 2013 22:51

net Hansel & Gretel: Witch Hunters gezien in 3D en het was echt een super film :greenthing:
het is vast en zeker een aanrader hoor :wink:
Afbeelding
I live, I endure and I go on.
I'am the inevitable and this is just a mere beginning of what has to come

Cupcakeje
Regular user
Regular user

Bericht door Cupcakeje » 13 feb 2013 18:39

omnivix schreef:net Hansel & Gretel: Witch Hunters gezien in 3D en het was echt een super film :greenthing:
het is vast en zeker een aanrader hoor :wink:
Kheb die gisteren gezien, ook in 3D! Hij is inderdaad super!
Ier si, we gaan der allemaal aan! Heil het opperkonijn! Maar eerst nog ff boefen vo dood...

Min19'ers, mis jullie! ♥

Ketnetkick
Experienced user
Experienced user

Bericht door Ketnetkick » 13 feb 2013 19:47

Seven Psychopaths

Hilarische film naar mijn mening, maar die is zeker niet universeel (sommige mensen verlieten zelfs de zaal).
Varjudesse tee on mööda läind,
ma vaatan ja otsin ikka veel,
on vaikusel see võim - heliseda
sind ma ootan siin, just poolel teel,
sa kuula, hüüdmas on mu hääl

raskolnikow
Relnicht van het jaar 2017

Bericht door raskolnikow » 14 feb 2013 22:38

De Vlaamse kortfilm "Kus Me Zachtjes" met Ezra Fieremans in de rol van Jasper 8)

http://www.humo.be/tv-en-film/207753/ku ... lmfestival

Afbeelding

Ezra... :adore:
And if you ever need self-validation / Just meet me in the alley by the railway station (Morrissey)

sisken
Senior user
Senior user

Bericht door sisken » 16 feb 2013 10:56

Hansel and Gretel: witch hunters, tot mijn spijt in 3D (die bril is zó vervelend en er zat een schijn in)

maar buiten dit euvel was het net wat ik nodig had: pretentieloos vertier :D

sisken
Senior user
Senior user

Bericht door sisken » 17 feb 2013 12:09

Django unchained

die 3 uur vlogen gewoon voorbij, 'k heb mij zo goed als geen enkel moment zitten vervelen :)

maar toch: het niveau van Inglourious Basterds haalt hij niet, het bleef desondanks leuk vermaak

Cloud
Regular user
Regular user

Bericht door Cloud » 17 feb 2013 18:41

Atonement, verfilming van het gelijkgenaamde boek Atonement (of boetekleed) met Keira Knightley en James Mcavoy... Zo'n mooie film, hoewel ik Briony echt een schop wou geven....
I am too fond of reading books to care to write them.

Gesloten