Als jij mocht beslissen

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Pimcake
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Re: Als jij mocht beslissen

Bericht door Pimcake » 25 mei 2012 18:44

Disco Trut schreef:Dat is hier duidelijk he, als de wereldleiders nu ook nog eens zouden inzien dat ze alles gewoon aan ons moeten overlaten was de wereld al lang een groot ponyland vol liefde en genegenheid.

Ik heb een nieuwe wijziging, ingegeven door vandaag.

Geen rekening houdend met de praktische bezwaren en moeilijkheden die het met zich meebrengt: alle ambtenaren en dergelijke dienen bij elke regimewissel mee te veranderen. Allemaal. Rotatie. Wat baat het om een veranderend politiek landschap te hebben als de mensen die de meeste uitvoerende touwtjes in handen hebben altijd dezelfde blijven.

(frustraties, moi?)
*even mijn woorden inslikken*
Het beeld van enkele rotte appels , in alle sectoren, wordt door de massa' opgepikt en aanzien als regel.. Jammer voor deze die niet op dat stereotype beeld lijken..
Het geluk in je leven hangt af van de aard van je gedachten...

Joost
New user
New user
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht door Joost » 25 mei 2012 22:30

Ik zou aan heel de wereld vragen: "Wat zou jij veranderen als je over de wereld mocht beslissen?" Daarna gebruik ik de slimste ideeën voor mijn Groot Wereldbeleidsplan.

3S
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door 3S » 26 mei 2012 01:12

Disco Trut schreef:Geen rekening houdend met de praktische bezwaren en moeilijkheden die het met zich meebrengt: alle ambtenaren en dergelijke dienen bij elke regimewissel mee te veranderen. Allemaal. Rotatie. Wat baat het om een veranderend politiek landschap te hebben als de mensen die de meeste uitvoerende touwtjes in handen hebben altijd dezelfde blijven.
Zal dat niet resulteren in chaotisch, wisselvallig bestuur en nog meer kortetermijnsdenken?

Om even wild te dromen, waar ik werk van zou maken:
- Een ecologische revolutie. Met als gevolg: een radicale hervorming van het economisch systeem én van het dagelijks leven.
- Een herdefiniëring van de democratie. Enerzijds een brug slaan tussen het academische en politieke veld, door bv. o.a. verplichte en zware examens op te leggen aan mensen die zich verkiesbaar willen stellen. Anderzijds intensievere en krachtdadigere supranationale samenwerking en directere participatie op het kleine, lokale niveau.
- Het afschaffen van gemeenschappelijke godsdienstbeleving.
- Het slopen van landgrenzen.
- Na een tabula rasa een doordacht plan voor ruimtelijke ordening, mobiliteit en stadsplanning lanceren. Innovatieve (stads)architectuur verzoenen met natuur en geschiedenis en zo de wereld een beetje mooier maken en beter aangepast aan een hedendaagse, ecologische levensstijl.
Go bang your head against the wall. Only boring people are bored.

Delta.
Forum addict
Forum addict

Bericht door Delta. » 26 mei 2012 01:58

De beste oplossing tegen alle problemen van iedereen:

vernietig de aarde en niemand zal ooit meer zeuren. Klaar!
What do you do when you win? Party!
What do you do when you lose? Party harder!

BastardPriest
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door BastardPriest » 26 mei 2012 09:25

Delta. schreef:De beste oplossing tegen alle problemen van iedereen:

Ik heb er mijn levensdoel van gemaakt.
A church in ruin...

Valova
Senior user
Senior user

Bericht door Valova » 26 mei 2012 10:41

Laat iedereen elke dag een halfuurtje met kittens en puppies spelen. Weg stress!

Afbeelding

wekkerradio
Regular user
Regular user

Bericht door wekkerradio » 27 mei 2012 09:39

meer jobs creëren zodat er meer inkomsten zijn voor de overheden, met lagere belastingen. Met deze extra inkomsten kan dan onderzoek gestimuleerd worden en armoede bestreden worden.

AMPK
New user
New user

Bericht door AMPK » 27 mei 2012 20:24

kukuxumusu schreef:*Geboortebeperking: maximum 2 kinderen per vrouw.
In mijn opinie zou de overheid hier niet over mogen beslissen maar ze kunnen wel ontradend werken door het kindergeld af te schaffen, onderwijs niet langer gratis te maken, geboortebeperking te promoten,...

Pimcake
Regular user
Regular user

Bericht door Pimcake » 27 mei 2012 22:51

Disco Trut schreef: Tuurlijk zou dat in de praktijk niet werken,vandaar dat ik schreef "geen rekening houdend met". En Pimcake: ik heb het niet over ambtenaren als ambetante mensen,maar over ambtenaren als groep vastbenoemde overheidswerkers-uitvoerders die niet mee 'wisselen' bij een regimewissel. Het gevaar van een land geleid door zijn instituten en administraties in plaats van de verkozen vertegenwoordigers. Enfin,niet de plek om daarover tediscussiëren.
Ok, zo bedoelt, begrijp ik je wel. Dan heb je zelfs volkomen gelijk, want de rotte appels waar ik over sprak, kunnen gewoon niet ontslagen worden.. Onbegrijpelijk, maar waar..
Het geluk in je leven hangt af van de aard van je gedachten...

dDelusional
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door dDelusional » 30 mei 2012 14:07

kinderknieën schreef:I wish I could bake a cake filled with rainbows and smiles and everyone would eat and be happy.
You just made my day! :lol:

kukuxumusu
Forum addict
Forum addict

Bericht door kukuxumusu » 30 mei 2012 18:26

Joost schreef:Ik zou aan heel de wereld vragen: "Wat zou jij veranderen als je over de wereld mocht beslissen?" Daarna gebruik ik de slimste ideeën voor mijn Groot Wereldbeleidsplan.
Betrapt :oops:
Let's dance to joy division,
And celebrate the irony,
Everything is going wrong,
But we're so happy,

miss_nobody
Regular user
Regular user

Bericht door miss_nobody » 31 mei 2012 20:44

dicriminatie voor ons als homoseksuele of lesbienes.
zodat het al een groot stuk dragelijker word in het leven en zodat we als homo of lesbie niet meer worden in elkaar geklopt of vermoord
you only life once <3

Mahlerian
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door Mahlerian » 01 jun 2012 00:20

- Geen landsgrenzen maar 1 land = de aarde ( of iets veel originelers zoals gaia of cybele , beide godinnen van de aarde ), met nationale talen engels, frans, spaans, mandarijn ( en regionale talen ).
- Het invoeren van enkel gemeenschapsonderwijs en religie buiten het onderwijs houden ( dat dit in de privésfeer wordt beoefent en niet op school wordt aangeleerd )
- Het onderwijs hervormen dat het ingebed wordt dat het normaal is dat mannen op vrouwen of mannen , en vrouwen op mannen en vrouwen kunnen vallen. Zodat er uiteindelijke ECHTE aanvaarding komt.
- Onder mijn bewind zal er een gematigd communisme zijn
- Bedrijven zullen aangespoord worden om niet alleen op winst uit te zijn ( zoals nu het geval is ) maar ze zullen de optimale werkomgeving vormen voor arbeiders , en machines zullen ze verwerpen al kost dat hun extra geld.
- Kernenergie wordt afgebouwd en groene stroom wordt opgebouwd.
- Er zal een verbod zijn op wapenproductie.

ik droom echt hiervan :D
Hypnos leidt mijn leven
Wie haalt mij uit zijn greep
Naar de beminnelijke Phantasos
Aarzel niet het me te laten weten

Delta.
Forum addict
Forum addict

Bericht door Delta. » 01 jun 2012 01:50

miss_nobody schreef:dicriminatie voor ons als homoseksuele of lesbienes.
zodat het al een groot stuk dragelijker word in het leven en zodat we als homo of lesbie niet meer worden in elkaar geklopt of vermoord
Ja! Wie wil er nog meer discriminatie voor ons? :lol:
BastardPriest schreef:
Delta. schreef:De beste oplossing tegen alle problemen van iedereen:

Ik heb er mijn levensdoel van gemaakt.
BastardPriest for President! Mijn stem heb je alvast. 8)
What do you do when you win? Party!
What do you do when you lose? Party harder!

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 01 jun 2012 10:27

Adoptie afschaffen voor holebikoppels en daar gewoon erkenning van het kind van maken. Zodat je als meemoeder niet door een hele procedure van opleidingen, aanvragen, wachtlijsten, onderzoeken, etc. moet. URGH. Er gaat gemakkelijk een jaar à anderhalf jaar over een adoptie, dus alle ouderschapsvoordelen blijven ook zolang gelden. Stel dat er in de tussentijd iets met je kind zou gebeuren, dan zou je niet eens sociaal verlof kunnen nemen. :roll: Echt degoutant achterlijk.

(dit begint echt een stokpaardje te worden).
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

malu
Regular user
Regular user

Bericht door malu » 01 jun 2012 11:08

Echo schreef:Adoptie afschaffen voor holebikoppels en daar gewoon erkenning van het kind van maken. Zodat je als meemoeder niet door een hele procedure van opleidingen, aanvragen, wachtlijsten, onderzoeken, etc. moet. URGH. Er gaat gemakkelijk een jaar à anderhalf jaar over een adoptie, dus alle ouderschapsvoordelen blijven ook zolang gelden. Stel dat er in de tussentijd iets met je kind zou gebeuren, dan zou je niet eens sociaal verlof kunnen nemen. :roll: Echt degoutant achterlijk.
Helemaal mee eens! Zeker als ik mij bedenk dat tussen de 3 en 10% van de kinderen papa zegt tegen de verkeerde man. (Zonder dat het kind en de vader dit weten.) Al die mannen hebben heel de procedure toch ook niet moeten doorlopen!
Travel is the only thing you buy, that makes you richer.

Crow
New user
New user

Bericht door Crow » 03 jun 2012 18:17

Waauw
Ikke beslissen? Run big kapitalists, run!

Okay nee ff serieus:
Die ecologische revolutie waar iemand over sprak zie ik wel zitten. Met als focus het verwerpen van de wegwerpmaatschappij, waar duurzame grondstoffen tot idiote plastic bekertjes worden omgevormd om vijf minuutjes nuttig te zijn, op de grond gegooid te worden en vervolgens verscheept te worden om ergens te eindigen op een stort in Afrika, of nog erger, in het midden van de oceaan waar niemand er iets aan doet omdat die plek nu eenmaal onder niemands verantwoordelijkheid valt! *haalt adem*
Daarbij eveneens verbod op geprogrammeerde defecten, niet-recycleerbare nutteloze objecten zoals 'my little ponies' (sorry voor de fans) en alles wat met de modebussiness te maken heeft. Decadente verspillingen = levenslang veroordeelt op het plastiek scheppen uit de Stille Oceaan.
In het verlengde van dit alles ben ik ook tegen de geforceerde economische 'groei' op basis van consumptie, of nog erger, op basis van de productie van wapentuig.

Dit alles hierboven is misschien een beetje verregaand, gezien wij blijkbaar zelfs te lui geworden zijn om ons afval in de vuilbak te doen. Ik denk nu aan dat voorval van de Blaarmeersen in Gent dat overlaatst in de krant stond, maar net zo goed aan het stadspark van Leuven vlak na sluitingsuur. Dat is gewoon schandalig.
Overlaatst zag ik nog een oma met twee kleinkinderen langs de voer in Heverlee wandelen. Kindje wil een colablikje oppakken. Oma zegt dat het vuil is en dat iemand anders dat in de vuilbak had moeten gooien. --> dan denk ik: Respect voor de oma, maar de volgende generatie leert nog steeds dat het 'normaal' is dat er blikjes langs de straat liggen.

Eén keertje in het jaar halen ze al het vuil dat in het water van diezelfde Voer ligt op de kant om het weg te halen. Als ge dat ziet is dat gewoon hallucinant!
--> Als ze dat nu eens 3 weken lieten liggen om alleman der op te wijzen dat het zo niet kàn. Het is tijd dat we beseffen dat er niet altijd iemand zal zijn om de rommel achter ons gat op te kuisen.

Dat is dus mijn eerste werkpunt voor een betere wereld.

sinnedc
Regular user
Regular user

Bericht door sinnedc » 04 jun 2012 16:36

Als ik nu mocht beslissen : dan werd België een confederale staat met afbouw van geldtransfers naar Wallonië (komende van Vlaanderen), zou er een afbouw van belastingen op arbeid zijn, en een aanmoediging van ondernemingszin.

En als ik dan toch mag dromen : dan beslis ik ook maar dat ik op alles geslaagd ben vanaf nu! :D

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 04 jun 2012 16:54

Ik zou met Nederland Limburg ruilen voor Zeeland.
8)

Geen probleem meer met de Westerschelde (haven van Gent/Antwerpen) en al het potentieel van de havens daar.
Fluctuat nec mergitur

Mahlerian
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door Mahlerian » 04 jun 2012 17:12

JFK schreef:Ik zou met Nederland Limburg ruilen voor Zeeland.
8)

Geen probleem meer met de Westerschelde (haven van Gent/Antwerpen) en al het potentieel van de havens daar.
Je hebt hebt het precies echt wel niet zo voor limburgers JFK ? Ook al in het topic onpopulaire meningen is dit op te merken.

( merk op dat ik van limburg kom )
sinnedc schreef:Als ik nu mocht beslissen : dan werd België een confederale staat met afbouw van geldtransfers naar Wallonië (komende van Vlaanderen), zou er een afbouw van belastingen op arbeid zijn, en een aanmoediging van ondernemingszin.

En als ik dan toch mag dromen : dan beslis ik ook maar dat ik op alles geslaagd ben vanaf nu! :D
ik zou niet blij zijn onder je bewind .. ik riek N-VA.
Hypnos leidt mijn leven
Wie haalt mij uit zijn greep
Naar de beminnelijke Phantasos
Aarzel niet het me te laten weten

Gesloten