beetje bang

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
qwerty

beetje bang

Bericht door qwerty » 06 mei 2012 22:03

Hey!
Ik heb me nog lang geleden (en nog maar tegen weinig mensen) geout, maar ik geniet wel van het idee dat ik nu 'vrij' ben en kan zijn wie ik wil. Iedereen heeft er tot nu toe al superpositief op gereageerd (en ik verwacht uit geen enkele hoek problemen daar omtrent).
Nu ben ik echter een beetje onzeker, omdat ik -en ik hoop daar niemand mee te beledigen- zo'n prototype beeld in mijn hoofd heb van een lesbische vrouw (jeweetwel, "butch-type" zoals ze dat noemen). Zelf ben ik zo helemaal niet (ik vind mezelf niet lelijk), maar ik hoop dat ik niet te kieskeurig ben ook. Ik heb onlangs wel al 2 knappe vrouwen ontmoet waar ik dan wel een avontuurtje mee gehad heb, maar waarvan ik weet dat ze niet op zoek zijn naar een relatie. En nu zit ik wat in de put omdat ik bang ben dat ik mijn standaarden ga moeten verlagen. En ik weet dat dit heel pretentieus en arrogant overkomt, maar zo bedoel ik het echt niet. Misschien moet ik eens naar een holebi-feestje gaan, want ik ken echt zeer weinig holebi's.
Dus mijn probleem ligt bij het feit dat ik bang ben dat de knappe lesbische vrouw niet bestaat en dat ik dus bang ben dat ik 'content' ga moeten zijn met wat ik kan krijgen. (ohjee dit klinkt echt zooo oneindig arrogant!)

Crow
New user
New user
Geslacht: Man

Re: beetje bang

Bericht door Crow » 06 mei 2012 22:50

Hey qwerty

Je bent bang dat er geen knappe lesbische vrouwen bestaan, maar je zegt wel dat je er al 2 kent of gekend hebt? Dus waarom kunnen er dan niet meer zijn?
En dat clichébeeld van het 'butch-type', dat zijn misschien de enige types waarvan je het langs de buitenkant al een beetje kunt zien. Je kan er zeker van zijn dat er dus nog veel meer lesbische vrouwen rondlopen waarvan je het net niet kunt zien. Die kun je er dus niet zomaar uithalen en zo lijken ze misschien gewoon 'zeldzamer' of 'onbestaande'. Zelf beschouw je je toch ook niet als prototype lesbische vrouw, dus waarom zouden er niet nog meisjes of vrouwen rondlopen zoals jij? Ik denk hoe dan ook dat je niet bang moet zijn dat de knappe lesbische vrouw niet bestaat zoals jij nu vreest.

En wat dat 'standaarden verlagen' betreft, zelf heb ik er ooit ook zo over nagedacht. Maar ik denk dat je eerder moet spreken van 'je blik verruimen'. Ik kan er nu naast zitten dus vergeef me aub als ik vanaf hier verkeerde veronderstellingen maak, maar zit je misschien niet met een of andere vage 'droomprinses' in je hoofd waaraan jij wilt dat je toekomstig lief eruit ziet of al die eigenschappen bezit? Vele mensen zijn vaak mooi op een andere manier dan dat zelfgemaakte ideaalbeeld ons voorschrijft; omdat we er niet naar zoeken, vinden we ze ook niet. Ik vind het ergens gewoon ontzettend oneerlijk om een bestaand persoon te gaan vergelijken met dat onbestaande ideaalbeeld dat we zelf gecreërd hebben. Want het is niet moeilijk om te raden wie er dan wint.
Ik hoop dat ik je een beetje verder geholpen heb?

Grtz Crow

cosmic_girl
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Bericht door cosmic_girl » 07 mei 2012 13:04

hey, ik begrijp je.. ikzelf zie er ook ni uit als een lesbienne.. allez da denk ik toch niet.. ik lak mijn nagels, mijn haar is halflang, en ik draag make up..
en ik ken ook ni zo veel holebi's.. maar ben al vaak knappe lesbische meisjes tegen gekomen ;-) en hoop da ik binnekort een lieve en knappe (imo dan toch want wat is knap ? da's heel relatief hé) vriendin vind.. allez of tegenkom ;-) want zoeken da vind ik zo geforceerd..
veel succes !!!
Graduated Fool.. that is what I am

Lawstudent
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door Lawstudent » 07 mei 2012 13:37

Ik ben wel wat verwonderd dat je ni meer knappe lesbische hebt ontmoet :o
Ik heb er al vaak supermooie lesbische meisjes gezien waarvan de hetero gasten hun ogen ni van kunnen houden. Er zijn echt superveel mooie lesbische. Ik vermoed dat je meer opzoek bent naar lipstick lesbians, die zijn de moeilijkste te herkennen omdat je ze helemaal ni herkent maar ze bestaan degelijk en ze zijn in grote aantal. Ze zijn heel vrouwelijk en dat clasht met je beeld van de lesbische. Mss je horizon een beetje opentrekken want eens je jezelf openstelt en ni vanuit gaat dat elke meisje die een jurkje en make-up aandoet hetero is ga je rap zien dat er toch een deel is van die meiden lesbisch is.

Je komt wat arrogant over maar er is niets slechts aan weten wat je wilt. Start ook nooit een relatie omdat je een relatie wilt. Je moet jezelf ni tevreden stellen "met wat je hebt of er te bieden is", zo'n relaties eindigen slecht omdat ze voor de slechte redenen zijn begonnen. Als jij valt voor de vrouwelijke lesbo dan, ga er dan achter. Zij zijn moeilijker te vinden en zetten vaak de eerste stap ni (van wat ik heb gehoord) dus zal jij meer initiatief nemen. Naar holebifuiven gaan is een eerste stap. Er zijn genoeg fuiven waar je naartoe kan: insomnia, spunk, ... en om de zoveel keer organiseren holebi discotheken een lesbo avond, basta gaat daar elke keer naartoe als het in Brussel is: Velvet69, L-Day, ... .
Spoiler! :
Ik merkte nu juist op dat ik veel te veel info heb over lesbische wereld :o
Van waar weet ik dit allemaal? :(
Voor ieder pot past een deksel (in jou geval een ander pot), je moet die gewoon nog vinden
Spoiler! :
Flauw, ik weet het :roflmao:
Most of life is hell, the best moments of life when everything comes together are few and fleeting. But you'll never get to the next great moment if you don't keep going. -P.A.-

Saar -
New user
New user

Bericht door Saar - » 07 mei 2012 22:15

Woehoew thanks voor de informatie allemaal. Ik denk dat ik onbewust gewoon een beetje op zoek was naar getuigenissen dat knappe lady-loving-females wel bestaan.
En eigenlijk denk ik niet dat ik echt val op lipstick-types. Meer op de nonchalante alterno-types, maar het probleem is dat je daar echt geen onderscheid kan maken tussen hetero of holebi!
Ik heb gewoon nog niet genoeg ontdekt denk ik. Een holebi-feestje zou mij misschien van dit probleem kunnen afhelpen. Maarja, das ook weer gemakkelijker gezegd dan gedaan.
Alvast bedankt voor de reacties.

Btw; Disco Trut, op welke feestjes bevinden zich de mooie lesbiennes dan?
I'm not an alcoholic. Alcoholics go to meetings. I'm a drunk, we go to parties.

cosmic_girl
Regular user
Regular user

Bericht door cosmic_girl » 08 mei 2012 08:21

hey Saar !
ik ben al een keer of drie naar Café de love geweest (in Antwerpen) en daar heb ik al vaak knappe vrouwen gezien ;-)

kinderknieën
Forum addict
Forum addict

Bericht door kinderknieën » 08 mei 2012 19:32

Zijn wij niet allemaal knappe lesbo's? :(
I mind you how we lay in June, such a transparent summer morning,
You settled your head athwart my hips and gently turned over upon me,
And parted the shirt from my bosom-bone, and plunged your tongue to my barestript heart,
And reached till you felt my beard, and reached till you held my feet.

Saar -
New user
New user

Bericht door Saar - » 08 mei 2012 23:43

kinderknieën schreef:Zijn wij niet allemaal knappe lesbo's? :(
Natuurlijk wel! maar ik had me eigenlijk moeten uitdrukken als dat ik bang ben dat het "type" waar ik blijk op te vallen niet zo herkenbaar en - volgens mij, maar blijkbaar had ik het fout (fioew) - niet zo aanwezig is in de holebi-scene. Dat klinkt minder arrogant dan dat ik bang ben dat er geen knappe lesbo's zijn. Maar natuurlijk is elke vrouw en elke man mooi op haar/zijn manier:)

Btw; is er eigenlijk geen mooier woord voor lesbo? ik vind dat echt zo plat klinken. (en lesbienne vind ik nog erger, da's precies zo chique). En POT is even plat.. Help me?
I'm not an alcoholic. Alcoholics go to meetings. I'm a drunk, we go to parties.

cosmic_girl
Regular user
Regular user

Bericht door cosmic_girl » 09 mei 2012 08:18

een vrouwenfan ;-)

mei_meisje
I have no life
I have no life

Bericht door mei_meisje » 09 mei 2012 16:37

Een vrouw die op vrouwen valt. Maar ik kan sommigen wel bijtreden in het feit dat er niet enkel butchtypes bestaan ;)
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

iele
New user
New user

Bericht door iele » 13 mei 2012 16:40

Saar - schreef:Natuurlijk wel! maar ik had me eigenlijk moeten uitdrukken als dat ik bang ben dat het "type" waar ik blijk op te vallen niet zo herkenbaar en - volgens mij, maar blijkbaar had ik het fout (fioew) - niet zo aanwezig is in de holebi-scene. Dat klinkt minder arrogant dan dat ik bang ben dat er geen knappe lesbo's zijn. Maar natuurlijk is elke vrouw en elke man mooi op haar/zijn manier:)
Ik begrijp een beetje wat je bedoeld. Ik ben zelf ook meer een vrouwelijk type en ik heb nog niet zo lang geleden een meisje leren kennen dat ook meer een vrouwelijk type is. We merken allebei heel hard dat andere vrouwen ons minder snel durven aanspreken omdat ze denken dat we hetero zijn.

Goh, je moet daar een beetje je weg in vinden. Vrouwelijke 'lesbo's' bestaan dus zeker, maar je kan het enkel niet direct aan hen zien.

Tip: Deelnemen aan Holebi-activiteiten en je netwerk uitbreiden ;)
Good girls go to heaven, bad girls go everywhere.

Sofiake
New user
New user

Bericht door Sofiake » 13 mei 2012 18:00

Kijk 'ns op het fototopic, daar kan je ook wat bewijsmateriaal vinden!

Gesloten