QUEER YOUR MIND * WJNH-uitwisseling naar Zweden * 2-7 juli

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Keyser Soze
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man
Contacteer:

QUEER YOUR MIND * WJNH-uitwisseling naar Zweden * 2-7 juli

Bericht door Keyser Soze » 23 apr 2012 14:17

Van 2 tot 7 juli organiseert Team Internationaal van WJNH een uitwisseling rond het thema "gender", samen met zusterorganisaties uit Scandinavië en de Baltische staten.

Hiervoor zijn we nog op zoek naar deelnemers die mee ervaringen willen komen uitwisselen, en nieuwe ervaringen willen opdoen. Hieronder vind je onze oproep. Zin in een interessante week, met zeker ook een grote dosis fun? Mailen maar!

In 2010 organiseerden we al een uitwisseling naar Estland waarop enkele forummers meegegaan zijn, zij kunnen zeker getuigen dat het absoluut de max was :)

Voor vragen kan je mailen naar Liesbeth of mij een privébericht sturen op het forum!

Hou ook onze Facebook-pagina in het oog!
http://www.facebook.com/pages/Young-But ... 0798044106

QUEER YOUR MIND!

Is de term 'queer' je vreemd? Zegt genderneutraliteit je niets? Je bent alvast niet alleen! In vergelijking met veel landen staan we in België nog hopeloos achter als het op gender aankomt. Team Internationaal wil daar alvast iets aan doen.

Deze zomer organiseren wij een projectweek in Stockholm om dieper in te gaan op het thema en jij kan daar bij zijn! Met het project 'Queer your mind' willen we niet alleen meer te weten komen over gender en het doorbreken van rolpatronen, we willen er ook actief mee aan de slag in België.

Concreet zullen 10 Belgische jongeren naar Zweden trekken om onze ervaringen en kennis uit te wisselen met 10 jongeren uit Scandinavië en de Baltische staten, met de bedoeling onze opgedane kennis daarna in België te verspreiden. Dit aan de hand van een 'gender'-evenement in het najaar en door het in elkaar steken en het geven van workshops.
De week zal gevuld zijn met uitstappen, debatten, uitwisseling, workshops en natuurlijk het nodige plezier!

Wanneer: 02/07 tem 07/07
Waar: Stockholm (Zweden)
Prijs: Je betaalt enkel 30% van de transportkosten. Je deelname aan het project, de accommodatie en je eten is gratis.
Wat verwachten we van jou:
• Dat je tussen de 18 en de 30 jaar bent
• Dat je bereid bent mee te werken aan de organisatie van een evenement over dit thema in het najaar
• Dat je bereid bent de opgedane kennis en ervaringen te delen met anderen (bv. in je eigen team of jongerengroep)

Lijkt dit iets voor jou?
Stuur ons dan een mailtje met wat informatie over jezelf en waarom je graag mee wil. Mailen kan naar liesbeth.vangysegem@weljongniethetero.be. Je mag ook altijd mailen als je nog meer informatie wil.

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Re: QUEER YOUR MIND * WJNH-uitwisseling naar Zweden * 2-7 ju

Bericht door Echo » 23 apr 2012 14:18

Ik wou dat ik vijf dagen congé kon bijtoveren :(

Estland heb ik door mijn thesis moeten missen, en nu dit door werkmensigheid. :(
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

miss fraise
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door miss fraise » 23 apr 2012 14:19

Ziet er allemaal heel leuk uit, maar helaas moet ik werken in juli. :(
Punt Andere Lijn! Wij zijn er voor en door holebi's tot en met 30 jaar en organiseren activiteiten, fuiven, praatcafé's,... in het Brugse en omstreken. Voor elk wat wils dus. :rock:

Kikkerkop
Senior user
Senior user

Bericht door Kikkerkop » 23 apr 2012 14:59

Ik heb daar wel zin in :D

Echter ik vraag mij af, wat die transportkosten gaan zijn in absolute waarde.
En wat exact de inhoud is van dit: "de organisatie van een evenement over dit thema in het najaar".

Keyser Soze
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Keyser Soze » 23 apr 2012 15:09

Kikkerkop schreef:Ik heb daar wel zin in :D

Echter ik vraag mij af, wat die transportkosten gaan zijn in absolute waarde.
En wat exact de inhoud is van dit: "de organisatie van een evenement over dit thema in het najaar".
De transportkosten zijn de vliegtickets naar Stockholm en vervoer van en naar de luchthavens. Ik zou rekenen op een 250 euro p.p., waarvan je zelf 30% dient te dragen, dus om en bij de 75 euro. Dit is een richtlijn die de Europese overheid aanhoudt, zij subsidiëren alles, maar slechts 70% van de transportkosten. Ik denk dat ze willen vermijden dat mensen meedoen aan een project, enkel en alleen om eens gratis naar het buitenland te kunnen.

De inhoud van het evenement in het najaar is nog volledig blanco en wordt ingevuld tijdens de projectweek, op basis van inbreng van alle deelnemers. Het is in ieder geval de bedoeling dat de week nog een staartje krijgt in België. Tijdens onze vorige uitwisseling naar Estland zijn er bijvoorbeeld opnames gemaakt voor een documentaire, die daarna in première is gegaan tijdens het holebi-filmfestival in Leuven. Voor dit project moet er ook iets op poten gezet worden in ons land. Europa sponsort immers niet zozeer om tien mensen naar Zweden te sturen, maar wel om in een volgende stap zoveel mogelijk mensen te bereiken en te sensibiliseren in België.

kukuxumusu
Forum addict
Forum addict

Bericht door kukuxumusu » 23 apr 2012 15:43

Ik ga deze toch eens ernstig in overweging nemen :D
Let's dance to joy division,
And celebrate the irony,
Everything is going wrong,
But we're so happy,

Keyser Soze
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Keyser Soze » 23 apr 2012 15:48

kukuxumusu schreef:Ik ga deze toch eens ernstig in overweging nemen :D
doen! :D

JonathanVG
Forum addict
Forum addict

Bericht door JonathanVG » 23 apr 2012 15:54

Ik voel me zeer aangesproken en ga ik proberen zien of ik iets kan fixen en dagen kan wisselen bij de studentenjob.
Rendez-vous!

Silas

Bericht door Silas » 23 apr 2012 16:09

Ik kan het ook alleen maar aanbevelen, gezien de toffe groep mensen die al meegaat! 8)

Lawstudent
Forum addict
Forum addict

Bericht door Lawstudent » 23 apr 2012 18:36

Ik zou zo graag meedoen maar ik heb me al opgegeven als monitor voor minder bedeelde kinderen die valt van de 2de tot de 11de en ik wil die zeker ni laten vallen. Ik zou me veel te slecht voelen als ik zoiets zou doen. Ik ga wel werken met een groep die vrij schaars is aan leden dus het kan zijn dat ik ni nodig ben.
Als je je inschrijft ben je dan verplicht mee te gaan of kan je je nog laten afweten voor een bepaalde datum? Want als de kamp wegvalt of als ik ni nodig ben kan ik dan nog wel mee gaan.
Most of life is hell, the best moments of life when everything comes together are few and fleeting. But you'll never get to the next great moment if you don't keep going. -P.A.-

mei_meisje
I have no life
I have no life

Bericht door mei_meisje » 23 apr 2012 20:57

mailtje verstuurd :D
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

Hades
Experienced user
Experienced user

Bericht door Hades » 23 apr 2012 21:26

Ik wil ook mee :o maar ik vrees dat ik misschien in het najaar niet kan, al moet ik dat nog verder regelen, maar ik stuur alvast ook een mailtje als het goed is! :greenthing:

Keyser Soze
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Keyser Soze » 23 apr 2012 21:49

Lawstudent schreef:Ik zou zo graag meedoen maar ik heb me al opgegeven als monitor voor minder bedeelde kinderen die valt van de 2de tot de 11de en ik wil die zeker ni laten vallen. Ik zou me veel te slecht voelen als ik zoiets zou doen. Ik ga wel werken met een groep die vrij schaars is aan leden dus het kan zijn dat ik ni nodig ben.
Als je je inschrijft ben je dan verplicht mee te gaan of kan je je nog laten afweten voor een bepaalde datum? Want als de kamp wegvalt of als ik ni nodig ben kan ik dan nog wel mee gaan.
Gezien het aantal plaatsen beperkt is tot tien (Europese subsidies zijn niet oneindig, helaas), zullen we sowieso een selectie moeten maken uit de kandidaturen. Het spreekt voor zich dat we dan eerder geneigd zullen zijn iemand mee te nemen die zeker is dat hij/zij ook effectief mee wil/kan.

Wanneer weet je of je al of niet mee moet op dat kamp?

Lawstudent
Forum addict
Forum addict

Bericht door Lawstudent » 24 apr 2012 08:55

Normaal gezien wel maar tot nu toe zijn er maar 5 van de 30 deelnemers dus grote kansen dat ik ni nodig zal zijn. Ik zal eens rondvragen om te zien.

Nog een vraagje. Mag je zelf kiezen met welk maatschappij je vliegt of bepalen jullie dat.
Most of life is hell, the best moments of life when everything comes together are few and fleeting. But you'll never get to the next great moment if you don't keep going. -P.A.-

Keyser Soze
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Keyser Soze » 24 apr 2012 11:22

Lawstudent schreef:Nog een vraagje. Mag je zelf kiezen met welk maatschappij je vliegt of bepalen jullie dat.
Dat mag je zelf kiezen binnen de limieten van onze begroting. Dus als jij een vlucht wil nemen die bij wijze van spreken 2.000 euro zou kosten, is de kans groot dat je een njet krijgt, want we willen natuurlijk niet het volledige budget opsouperen aan jouw vliegticket.

Hoe ging het bij de vorige uitwisseling: de meerderheid nam een "normale" vlucht naar Tallinn, enkelen namen een Ryanair vlucht naar Riga en een bus naar Tallinn, wat goedkoper was, zodat hun eigen bijdrage van 30% lager lag (en ze nog een avondje in Riga konden spenderen). Dat is dus zeker mogelijk. Ook vroeger vertrekken of later terugkeren als je nog wat extra tijd in Zweden wil spenderen, kan. Uiteraard is de rest van je verblijf dan wel zelf te betalen.

Silas

Bericht door Silas » 27 apr 2012 12:30

Al veel enthousiaste reacties! :D Als er nog geïnteresseerden zijn: vragen of blijken van interesse blijven welkom! :greenthing:

miss fraise
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door miss fraise » 27 apr 2012 13:19

Ik zou echt graag meegaan! Helaas werken :cry:
Punt Andere Lijn! Wij zijn er voor en door holebi's tot en met 30 jaar en organiseren activiteiten, fuiven, praatcafé's,... in het Brugse en omstreken. Voor elk wat wils dus. :rock:

Lawstudent
Forum addict
Forum addict

Bericht door Lawstudent » 29 apr 2012 23:13

Ik kan mee :fire: nu nog de mail sturen en hopen dat ik meemag.

DaddyCool
Experienced user
Experienced user

Bericht door DaddyCool » 29 apr 2012 23:16

Ooh ik weet niet of ik mee ga :) het lijkt met super leuk maar ik heb nu al letterlijk schijt om mijn ouders te vertellen dat met Expedition Y meega. Een reis naar Zweden lijkt me nog moeilijker om uit te leggen. Wanneer is de uiterlijke deadline Silas?
Disco owns the world

Kikkerkop
Senior user
Senior user

Bericht door Kikkerkop » 30 apr 2012 02:40

DaddyCool schreef:Wanneer is de uiterlijke deadline Silas?
Dat zou ik ook graag weten

En ook indien je je opgeeft als kandidaat, wanneer je weet of je al dan niet goedkeuring krijgt, kwestie dat als het een njet is dat je geen maanden moet wachten om het te horen en dat je al verder kan plannen.

Gesloten