Het grote bekentenissentopic

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Stilicho
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Re: Het grote bekentenissentopic

Bericht door Stilicho » 04 mar 2014 20:46

Ik ben bang van verkoopsters in klerenwinkels. Als ik er één mijn richting zie uitkomen, maak ik dat ik weg ben. Ik verwacht enkel afkeurende blikken en dubbelzinnige complimenten van hen.

Gasquet
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Gasquet » 04 mar 2014 22:40

Stilicho schreef:Ik ben bang van verkoopsters in klerenwinkels. Als ik er één mijn richting zie uitkomen, maak ik dat ik weg ben. Ik verwacht enkel afkeurende blikken en dubbelzinnige complimenten van hen.
²!
Ik haat het als ze me benaderen in klerenwinkels.
Ik ben een vaste slaper. Volgens hem was het makkelijker om mij in bed te krijgen dan er terug uit.

Coincidence
Forum addict
Forum addict

Bericht door Coincidence » 10 mar 2014 16:02

Ik vind het echt niet leuk en eng als een bus een - al dan niet scherpe - bocht neemt en daarbij helemaal schuin gaat hangen, zeker als er dan nog eens vrij veel volk op zit en de chauffeur bruut rijdt. Leuven bv. is sowieso al heuvelachtig en als een lijnbus dan met wat snelheid rond de kerk draait (waar het een beetje hellend is) hangt die redelijk schuin. Op zo'n momenten denk ik telkens dat de bus elk moment kan kantelen. :blush: Ook al weet ik wel dat de kans dat dat gebeurt, heel erg klein is.
Come quickly, I'm tasting stars!

Mirza
Regular user
Regular user

Bericht door Mirza » 13 mar 2014 20:00

Ik gebruik theezakjes altijd tweemaal. Daar zit nog kweenie hoeveel smaak in na ze één keer gebruikt te hebben.
Al vind ik het wel een beetje vreemd om dat theezakje te laten 'gisten', dus word dat theezakje binnen de 6u herbruikt.

Ik ben ook belachelijk goed in snelwandelen. Vanavond wandelde ik op 28 minuten tijd van de Bioshop op de Tiensesteenweg, naar m'n kot met een bijna volle trekkersrugzak. Dat is bijna 4 km op nog geen halfuur. Op een volledig lege maag aangezien ik nog niet de kans had om te eten. Dat zal dan ook meteen de motivatie geweest zijn.. Ik hou van eten.
"The most common way people give up their power is by thinking they don't have any" - Alice Walker

miss fraise
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door miss fraise » 13 mar 2014 20:31

Mirza schreef:Ik gebruik theezakjes altijd tweemaal. Daar zit nog kweenie hoeveel smaak in na ze één keer gebruikt te hebben.
Al vind ik het wel een beetje vreemd om dat theezakje te laten 'gisten', dus word dat theezakje binnen de 6u herbruikt.
Hah, ik doe dat ook. :D
Punt Andere Lijn! Wij zijn er voor en door holebi's tot en met 30 jaar en organiseren activiteiten, fuiven, praatcafé's,... in het Brugse en omstreken. Voor elk wat wils dus. :rock:

mientje
Forum addict
Forum addict

Bericht door mientje » 15 mar 2014 09:29

Ik had deze morgen heel wat mails, berichten, to do's en nu speel ik al een uur zakenvrouwtje, alsof ik echt een belangrijke taak heb in de wereld.

JustMe_
Experienced user
Experienced user

Bericht door JustMe_ » 15 mar 2014 17:32

Ik heb mezelf wijsgemaakt dat ik moet afvallen dus ik ben eens beginnen uitrekenen hoeveel calorieën ik dan best per dag kan eten, en dat zijn er amper 1200. Maar omdat ik etentjes en feestjes niet wil laten, ben ik dan ook nog eens fanatiek beginnen sporten.
En ja, dat is een serieus grote bekentenis voor mij... wie had gedacht dat ik ooit op mijn lijn zou gaan letten?
Let's meet somewhere with a pale blue sky and a warm summer breeze, a place where the leaves keep changing colour without falling down!

mientje
Forum addict
Forum addict

Bericht door mientje » 25 mar 2014 12:27

Ik speel graag de held die de boel redt of zichzelf opoffert. Laat die complimenten maar komen, geef mij een standbeeld. Mensen denken vaak dat ik een goed mens ben, maar het is uit egoïsme en eerzucht. Maar goed, zo is de afwas van niemand wel gedaan.

De lachende profeet
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door De lachende profeet » 25 mar 2014 20:05

Coincidence schreef:Ik vind het echt niet leuk en eng als een bus een - al dan niet scherpe - bocht neemt en daarbij helemaal schuin gaat hangen, zeker als er dan nog eens vrij veel volk op zit en de chauffeur bruut rijdt. Leuven bv. is sowieso al heuvelachtig en als een lijnbus dan met wat snelheid rond de kerk draait (waar het een beetje hellend is) hangt die redelijk schuin. Op zo'n momenten denk ik telkens dat de bus elk moment kan kantelen. :blush: Ook al weet ik wel dat de kans dat dat gebeurt, heel erg klein is.
Daar heb ik ook last van. Ik dacht dat ik de enige was die daar zo neurotisch over kan doen. :P
AGE-411 schreef:Freddy Horion is echt de hipste crimineel ooit in dit apenland.
Binge Drinking Blues: Screwing Society since 1985

Coincidence
Forum addict
Forum addict

Bericht door Coincidence » 25 mar 2014 21:02

De lachende profeet schreef:
Coincidence schreef:Ik vind het echt niet leuk en eng als een bus een - al dan niet scherpe - bocht neemt en daarbij helemaal schuin gaat hangen, zeker als er dan nog eens vrij veel volk op zit en de chauffeur bruut rijdt. Leuven bv. is sowieso al heuvelachtig en als een lijnbus dan met wat snelheid rond de kerk draait (waar het een beetje hellend is) hangt die redelijk schuin. Op zo'n momenten denk ik telkens dat de bus elk moment kan kantelen. :blush: Ook al weet ik wel dat de kans dat dat gebeurt, heel erg klein is.
Daar heb ik ook last van. Ik dacht dat ik de enige was die daar zo neurotisch over kan doen. :P
Jeej! :D Nu voel ik me ook niet meer zo alleen.

Auden
Experienced user
Experienced user

Bericht door Auden » 25 mar 2014 22:11

mientje schreef:Ik speel graag de held die de boel redt of zichzelf opoffert. Laat die complimenten maar komen, geef mij een standbeeld. Mensen denken vaak dat ik een goed mens ben, maar het is uit egoïsme en eerzucht. Maar goed, zo is de afwas van niemand wel gedaan.
Oh, ja, herkenbaar in bepaalde mate en in bepaalde situaties :blush:. Zolang het een deel van de motivatie is, lijkt me daar niets mis mee, denk ik om mezelf te rechtvaardigen.
Verlicht eigenbelang, zou je 't kunnen noemen :p
Tous les ennemis de la liberté parlent contre le despotisme d'opinion, parce qu'ils préfèrent le despotisme de la force.
Maximilien de Robespierre

Homba
Experienced user
Experienced user

Bericht door Homba » 27 mar 2014 14:50

Ik heb een zwak voor de geur van verf.
Er zijn weinig dingen heerlijker dan door een pas geverfde ruimte wandelen :lovesigh:

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 27 mar 2014 16:34

Homba schreef:Ik heb een zwak voor de geur van verf.
Er zijn weinig dingen heerlijker dan door een pas geverfde ruimte wandelen :lovesigh:
Op zomerdagen door het graffitistraatje lopen :love:
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

Coincidence
Forum addict
Forum addict

Bericht door Coincidence » 27 mar 2014 21:28

Homba schreef:Ik heb een zwak voor de geur van verf.
Ja!

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 28 mar 2014 08:17

Mensen op het platteland eten echt wel helemaal anders dan stedelingen. Het valt echt op. Iedere dag vlees? Iedere dag het trio vlees-patatten-groeten, behalve als het spaghetti is (minstens een keer in de week). Waar is de pizza? De sushi? De wok? Alles smaakt een beetje hetzelfde. Ik ben mijn moeders keuken nu al beu (da's kei-erg om te zeggen, want ze doet mega haar best voor mij, vandaar de bekentenis. En ik ben mentaal precies al een lijst aan het aanleggen met wat ik ga eten als ik terug in Gent ben (te beginnen met Moochie :love: en Sushi van Sushi Palace. :love: ).
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -

Gasquet
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Gasquet » 28 mar 2014 11:16

Echo schreef:Mensen op het platteland eten echt wel helemaal anders dan stedelingen. Het valt echt op. Iedere dag vlees? Iedere dag het trio vlees-patatten-groeten, behalve als het spaghetti is (minstens een keer in de week). Waar is de pizza? De sushi? De wok? Alles smaakt een beetje hetzelfde. Ik ben mijn moeders keuken nu al beu (da's kei-erg om te zeggen, want ze doet mega haar best voor mij, vandaar de bekentenis. En ik ben mentaal precies al een lijst aan het aanleggen met wat ik ga eten als ik terug in Gent ben (te beginnen met Moochie :love: en Sushi van Sushi Palace. :love: ).
Dat merk ik ook zo hard wanneer ik mijn familie bezoek in Kerkom :-D

OT: ik moet me inhouden om niet elke dag mijn liefde voor Brussel hier te proclameren. Ik zie hier zo veel mooie dingen, ontmoet zo veel leuke mensen, ontdek zo veel mooie verborgen plekjes, lees zo veel interessante dingen over deze stad dat ik meermaals per week het forumgewijs wil uitschreeuwen. Wat een prachtstad :love:
Ik ben een vaste slaper. Volgens hem was het makkelijker om mij in bed te krijgen dan er terug uit.

Coincidence
Forum addict
Forum addict

Bericht door Coincidence » 29 mar 2014 21:07

Ik heb telkens zo'n baas-gevoel (zie spoiler) wanneer we in ons Belgenlandje beter weer hebben dan in warme streken en landen zoals Spanje of Italië.
Spoiler! :
Afbeelding

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 02 apr 2014 12:42

Gasquet schreef:
Echo schreef:Mensen op het platteland eten echt wel helemaal anders dan stedelingen. Het valt echt op. Iedere dag vlees? Iedere dag het trio vlees-patatten-groeten, behalve als het spaghetti is (minstens een keer in de week). Waar is de pizza? De sushi? De wok? Alles smaakt een beetje hetzelfde. Ik ben mijn moeders keuken nu al beu (da's kei-erg om te zeggen, want ze doet mega haar best voor mij, vandaar de bekentenis. En ik ben mentaal precies al een lijst aan het aanleggen met wat ik ga eten als ik terug in Gent ben (te beginnen met Moochie :love: en Sushi van Sushi Palace. :love: ).
Dat merk ik ook zo hard wanneer ik mijn familie bezoek in Kerkom :-D
:roflmao: Wat een b*llsh*t.
Dat zegt eigenlijk meer over jullie gezinnen of heimat-dorpen dan over de eetgewoontes op het platteland in het algemeen. :wink:
Mijn ouders eten zelfs pitta en vegetarisch.
'nuff said. 8)
Spoiler! :
Mja..ik woon dan ook niet echt op het platteland.
OT.

Ik deel de liefde van Gasquet voor BXL. :love:
En ik voeg er Parijs ook aan toe. Allemaal heel logisch, gezien Brussel 'Petit Paris' is .
Fluctuat nec mergitur

Auden
Experienced user
Experienced user

Het grote bekentenissentopic

Bericht door Auden » 02 apr 2014 14:02

In reactie op het bovenstaande en tegelijk een bekentenis, :ibi: voor jullie met :offtopic: zwaaien.
Ik heb steden moeten leren appreciëren: ik ben zeer lang het typevoorbeeld geweest van een provinciale, kleinsteedse of dorpse Vlaming :blush:, niet dat ik er zelf voor gekozen heb om daar op te groeien. Toch is het een deel van mezelf dat ik niet zomaar kan of wil wissen.
De cliché's over smalle geesten en zeden op de buiten zijn deels waar, maar soms heb ik de indruk dat de tegenstelling stad-platteland zeer makkelijk uitgespeeld wordt als vijandsbeeld, wat me stoort. (Niet dat ik de opmerkingen van Echo en Gasquet vijandig interpreteer, ik verruim het wat.) Bij ons thuis was het niet steeds weer het stereotiepe vlees-patatten-groenten-trio (om maar een voorbeeld te geven: ik denk dat we er zeer vroeg bij waren om bvb. citroengras te gebruiken - in de wok dan nog ;) -, dat meteen een plaatsje verwierf in de kruidentuin - dat lukt wonderwel, als je het in de winter beschermt tegen de vorst.) Overigens, wat betekent dat in ons volgebouwde land nog, het platteland?
Omgekeerd verdedig ik vaker en vuriger dan vroeger steden als Brussel (die ik op zich niet zo heel goed ken) tegen bekrompen uitspraken van de Vlaamse plattelandsbewoner. Je bent contrarie of je bent het niet. ;)
Laatst gewijzigd door Auden op 02 apr 2014 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Tous les ennemis de la liberté parlent contre le despotisme d'opinion, parce qu'ils préfèrent le despotisme de la force.
Maximilien de Robespierre

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 02 apr 2014 18:13

Auden schreef:In reactie op het bovenstaande en tegelijk een bekentenis, :ibi: voor jullie met :offtopic: zwaaien.
Ik heb steden moeten leren appreciëren: ik ben zeer lang het typevoorbeeld geweest van een provinciale, kleinsteedse of dorpse Vlaming :blush:, niet dat ik er zelf voor gekozen heb om daar op te groeien. Toch is het een deel van mezelf dat ik niet zomaar kan of wil wissen.
De cliché's over smalle geesten en zeden op de buiten zijn deels waar, maar soms heb ik de indruk dat de tegenstelling stad-platteland zeer makkelijk uitgespeeld wordt als vijandsbeeld, wat me stoort. (Niet dat ik de opmerkingen van Echo en Gasquet vijandig interpreteer, ik verruim het wat.) Bij ons thuis was het niet steeds weer het stereotiepe vlees-patatten-groenten-trio (om maar een voorbeeld te geven: ik denk dat we er zeer vroeg bij waren om bvb. citroengras te gebruiken - in de wok dan nog ;) -, dat meteen een plaatsje verwierf in de kruidentuin - dat lukt wonderwel, als je het in de winter beschermt tegen de vorst.) Overigens, wat betekent dat in ons volgebouwde land nog, het platteland?
Omgekeerd verdedig ik vaker en vuriger dan vroeger steden als Brussel (die ik op zich niet zo heel goed ken) tegen bekrompen uitspraken van de Vlaamse plattelandsbewoner. Je bent contrarie of je bent het niet. ;)
Och, ik speel de tegenstelling platteland - stad nu gewoon graag uit, omdat ik van centrum Gent terug naar de Westhoek (en dat, in tegenstelling tot het grootste deel van Vlaanderen, is nog echt platteland) ben gaan wonen (gelukkig maar voor enkele maanden). Mijn ouders eten ook pita en vegetarisch (wow, ja, dat raakt verder dan verkavelingsvlaanderen), maar ze eten dat gewoon niet zo graag waardoor het tijdens de week vaak gewoon naar het bekende trio grijpen, en als ze dat al eten, dan is het eerder om mijn zussen en ik een plezier te doen dan omdat ze het zelf graag eten. En ik eet wat de pot schaft, want ik ben te gast (vandaar dat het ook in het bekentenissentopic staat).
Ik vind het gewoon amusant om te zien hoe er toch veel dingen anders zijn hier dan in Gent. En ik moet me deze dagen met iets bezig houden. :wink:
Maar er is wel een reden waarom ik resoluut gekozen heb om niet terug in de Westhoek te gaan wonen, en dat is o.a. die dorpse mentaliteit waar ik nog altijd niet in pas. Hoewel het hier bijzonder mooi, en bijzonder rustig is, en er hier ook wel een cultuurleven is. Ik vind het fijn om te zien hoe mijn ouders kunnen opgaan in hun tuin, in de natuur (mijn vader kent echt duusd soorten vogels, vissen, bomen, etc.), maar om voor een langere periode hier terug te komen wonen, never, jamais. Of ik moet oud zijn en mijn wortels voelen of zo.

OT: ik vind het eigenlijk wel fijn om zo eens een langere periode niets om handen te hebben, maar ik moet echt mezelf bedwingen om niet naar m'n werk te bellen en te vragen hoe alles daar gaat, en of de ZIZO-omzetting goed lukt, hoe het met mijn favoriete collega gaat, etc. Voor m'n vervanger zou het niet fijn zijn als ik me zou komen "moeien".
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -

Gesloten