ik zit voor vijf maanden op Erasmus in Oostenrijk, wat echt heel tof is. Er zijn elke dag wel feestjes en iedereen is echt heel vriendelijk en zo en ik verveel me hier echt geen moment. Maar aangezien ik hier nog maar net iets meer dan een week ben, heb ik me hier nog niet echt zo geout. De andere erasmussers - waar ik het meeste contact mee heb - komen van allerlei verschillende culturen en delen van de wereld. Nu weet ik dat we in België veel geluk hebben met de acceptatie van holebi's en dergelijke. Maar ik weet niet of het ook zo is in andere landen. Ik heb eens gepolst naar de attitude van mijn Hongaarse flatgenote, en ze heeft zegt ze veel holebi-vrienden maar over het algemeen is het in haar land niet echt aanvaard.
Ik heb me hier nog bij niemand geout en het begint zwaar te worden om me alsmaar als hetero voor te doen. Maar ik ben gewoon bang dat als ik ervoor uitkom, dat ik hier dan de komende vijf maanden in een isolement ga raken.
Ik weet ook niet zo goed hoe ik mijn kamergenote moet gaan vertellen dat ik nu niet bepaald op mannen val

Kan iemand me tips geven of herkent iemand deze situatie?
x