Tegen wie moet ik mij eerst outen?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
MEandI
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Tegen wie moet ik mij eerst outen?

Bericht door MEandI » 21 jan 2012 01:58

Hey, ik ben een meisje dat vrijwel zeker is dat ze bi is en miss wel lesbi. Ik durf het nog niet tegen mijn ouders te zeggen. Mijn mama zou het wel accepteren dat zegt ze nu ook altijd zonder dat ik hints geef of zo maar ik ben bang voor mijn papa. Ook denk ik dat ze miss gaan zeggen dat ik nog te jong ben om dat te weten. Aan mijn beste vriendin kan ik het niet vertellen want die is tegen holebi's en vind dat die een storing zijn voor de natuur. Dus dat aan haar vertellen lijkt me niet slim... Ik heb 2 broers en 1 zus. Aan mijn zus wil ik het wel vertellen maar ze woont niet meer thuis en heeft een lief (en een kind) en ik zie haar bijna nooit dus miss is dat niet zo een goed idee. Mijn broers wonen wel nog thuis. Aan mijn ene ga ik het ook niet zeggen (de oudste). Ik denk dat hij het minder zou begrijpen. De andere lijkt mij dan nog het meest logische hij is 3 jaar ouder dan mij en ik heb een betere band met hem. Ik weet wel niet hoe ik het hem moet vertellen en ik denk ook dat ik maar een droog antwoord ga krijgen als ik het hem zeg. Er is wel nog een vriendin waar ik het miss tegen zou kunnen zeggen, ik denk dat die het wel chic zou vinden dat ik het zo zeg maar het probleem is dat ik buiten school niet zo veel met haar spreek. En ik wil het niet face-to-face doen. Mijn nicht is ook een mogelijkheid want daar heb ik een goeie band mee. Alleen is er wel een (groot) probleem. Ze is 11 jaar en ik denk dat ze het maar "vies" zou vinden moest ze het horen. Terwijl ik zelf vrij zeker ben dat ze niet echt hetero is. Ik wil het aan 1 vn hen vertellen want ik wil er over kunnen praten. Als jullie raad hebben of in zo een situatie zaten waar je ook niet weet aan wie je je moet outen wil je me dan helpen a.u.b. :confi:

metalhead94
Experienced user
Experienced user

Re: Tegen wie moet ik mij eerst outen?

Bericht door metalhead94 » 21 jan 2012 20:26

Weetje, het maakt niet echt uit aan wie je het eerst vertelt. Het is vooral belangrijk dat JIJ je goed voelt bij die outing. Ik zie dat je 12 jaar bent, er gaan mensen zijn die gaan zeggen dat "het een fase is" en "het wel over gaat gaan". Maar als jij zeker bent dat je lesbisch/bi bent, moet je je hier niet veel van aantrekken. Het is natuurlijk niet leuk, maar trek je er niet te veel van aan. Je moet zeker zijn dat je het zelf helemaal geaccepteerd hebt van jezelf, anders kan het zijn dat als je gepest word hierom, je onzeker(der) word van jezelf en jezelf in twijfel gaat trekken, en mss een laag zelfbeeld gaat krijgen.
Ik vertel dit allemaal, omdat ikzelf het heb meegemaakt en bezorgd ben om jou. Ik was op men 10de verliefd op een meisje dat lesbisch was, en zij was verliefd op mij. Ik vertelde het aan niemand omdat ik bang was. Uiteindelijk heb ik haar gezoend toen ik twaalf was in een klein steegje vlak bij de meir. Dat hadden een paar jongens van mijn klas gezien en ik werd gepest. Ik was opzich al teruggetrokken en had een laag zelfbeeld, was onzeker, en geloof me, dan is dat erg. Maar als je zeker bent van jezelf voor je het laat merken/het verteld, kan je jezelf weren tegen pesterijen.

Ik denk dat je moeder wel al vermoedens heeft, dit omdat ze zegt dat ze het zou accepteren moest het zo zijn. En ze zal het idd wel accepteren, anders zou ze dit niet zeggen. Neem haar even appart, en vertel het wanneer je zeker bent dat je het wil vertellen. Aan leeftijdgenoten vertellen, zou ik op dit moment nog niet doen. De meesten van je leeftijd hebben hier een fout beeld over en zullen dus niet echt reageren zoals je wilt. Als je het toch aan bepaalde personen wil vertellen, zoals die ene vriendin van 11 jaar, wacht dan nog een tijdje. Ikzelf heb het pas voor het eerst verteld toen ik 16 was. Nu, zo lang hoef je nu ook weer niet te wachten, bij mij waren het gewoon een aantal factoren die hierin meespeelden (vooral gebrek aan acceptatie van mezelf).

grt, eagle
It doesn't do well to dwell on dreams if you forget to live.

Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

wasurenai ano hi kanjita itami - I don't forget the pain I felt that day

MEandI
Regular user
Regular user

Bericht door MEandI » 21 jan 2012 21:02

imeagle1994 schreef:Weetje, het maakt niet echt uit aan wie je het eerst vertelt. Het is vooral belangrijk dat JIJ je goed voelt bij die outing. Ik zie dat je 12 jaar bent, er gaan mensen zijn die gaan zeggen dat "het een fase is" en "het wel over gaat gaan". Maar als jij zeker bent dat je lesbisch/bi bent, moet je je hier niet veel van aantrekken. Het is natuurlijk niet leuk, maar trek je er niet te veel van aan. Je moet zeker zijn dat je het zelf helemaal geaccepteerd hebt van jezelf, anders kan het zijn dat als je gepest word hierom, je onzeker(der) word van jezelf en jezelf in twijfel gaat trekken, en mss een laag zelfbeeld gaat krijgen.
Ik vertel dit allemaal, omdat ikzelf het heb meegemaakt en bezorgd ben om jou. Ik was op men 10de verliefd op een meisje dat lesbisch was, en zij was verliefd op mij. Ik vertelde het aan niemand omdat ik bang was. Uiteindelijk heb ik haar gezoend toen ik twaalf was in een klein steegje vlak bij de meir. Dat hadden een paar jongens van mijn klas gezien en ik werd gepest. Ik was opzich al teruggetrokken en had een laag zelfbeeld, was onzeker, en geloof me, dan is dat erg. Maar als je zeker bent van jezelf voor je het laat merken/het verteld, kan je jezelf weren tegen pesterijen.

Ik denk dat je moeder wel al vermoedens heeft, dit omdat ze zegt dat ze het zou accepteren moest het zo zijn. En ze zal het idd wel accepteren, anders zou ze dit niet zeggen. Neem haar even appart, en vertel het wanneer je zeker bent dat je het wil vertellen. Aan leeftijdgenoten vertellen, zou ik op dit moment nog niet doen. De meesten van je leeftijd hebben hier een fout beeld over en zullen dus niet echt reageren zoals je wilt. Als je het toch aan bepaalde personen wil vertellen, zoals die ene vriendin van 11 jaar, wacht dan nog een tijdje. Ikzelf heb het pas voor het eerst verteld toen ik 16 was. Nu, zo lang hoef je nu ook weer niet te wachten, bij mij waren het gewoon een aantal factoren die hierin meespeelden (vooral gebrek aan acceptatie van mezelf).

grt, eagle
Amai, dank je! Ik ben al eens gepest geweest in het lager (dat had niks te maken met het feit dat ik bi ben, want dat wist ik toen zelf nog niet) dus ik ben wel nogal onzeker over mezelf. Misschien is het idd niet zo een goed idee om het tegen leeftijdgenoten te vertellen. Maar ik wil er graag met iemand over praten en het probleem is dat als ik het tegen mijn ouders zeg, ik er niet met hen wil over praten. Ik ben wel nogal een sportief type en draag nooit kleedjes of rokjes en het kleur roze is ook niet echt mijn ding. Ik ben niet echt zo een meisje meisje als je begrijpt wat ik bedoel. Dus mijn moeder zal waarschijnlijk al iets doorhebben. Anderzijds heb ik wel mijn kamer vol hangen met posters van knappe jongens maar zoals ik al zei, ik ben bi dus ik val ook op jongens. :lol: Maar dank je voor de raad!

metalhead94
Experienced user
Experienced user

Bericht door metalhead94 » 21 jan 2012 21:14

Je zei dat je zeer goed overeen kon komen met je broer (van 3 jaar ouder) en jullie goed kunnen praten. misschien het er eerst met hem over hebben? Anders wil ik er wel over praten met je, via pb dan wel, anders gaan we te ver off-topic gaan. Ik begrijp dat je het er met iemand over wil hebben. Ik had dat ook.

grt
It doesn't do well to dwell on dreams if you forget to live.

Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

wasurenai ano hi kanjita itami - I don't forget the pain I felt that day

MEandI
Regular user
Regular user

Bericht door MEandI » 21 jan 2012 21:26

Ja ik denk ook wel dat het een goed idee is om het te vertellen aan mijn broer. Ik moet niet bang zijn dat hij het aan mensen gaat vertellen zodat plots "iedereen" het weet. Het is miss idd een goed idee om er verder over te praten in pb.

Josie
Experienced user
Experienced user

Bericht door Josie » 22 jan 2012 00:05

Hey!

Ik vind het sterk van je dat je nu al zo zeker bent van je stuk en het al graag zou vertellen :). Ik herinner me dat ik, toen ik jouw leeftijd had, ook al van mezelf had geaccepteerd dat ik op meisjes val. Ik had het nooit anders geweten en ook nooit abnormaal gevonden, alleen praatte ik daar niet over. Ik weet niet echt waarom eigenlijk, waarschijnlijk omdat ik andere dingen aan mijn hoofd had die periode...

Toen ik 13 of 14 was, heb ik het voor het eerst tegen een vriendin van mij verteld, op wie ik dan ook nog verliefd was. Maar daar bleef het dan ook gewoon bij, ze zei dat ze er geen problemen mee had, maar dat was gewoon een situatie van "weten dat". We praatten er nooit over, het leek wel taboe. Ik ben me echt beginnen outen op de leeftijd van 17 jaar, en de aanleiding was dan nog dat een vriendin van op school het me zelf vroeg :p. Vanaf dan was het helemaal anders en kon ik er openlijk met mijn vriendinnen over praten. Erg leuk om te voelen hoe mensen je accepteren zoals je bent. Hiermee wil ik niet zeggen dat jij zo lang moet wachten hé, je doet natuurlijk waar jij je het beste bij voelt!

Ik denk, als ik zoals jij een oudere broer had gehad met wie ik het wel goed kan vinden, ik het wel zou overwegen om eens bij hem te polsen hoe hij er tegenover staat. Eventueel kan je het hem dan ook vertellen :). En als je denkt dat je mama er inderdaad geen problemen mee zou hebben, kun je er met haar ook eens over praten. Dat is al helemaal anders dan het aan vriendinnen vertellen, je bent namelijk nog erg jong en op die leeftijd kunnen vriendinnen onverwachts hard tegen je gaan doen. Met familie is dat in veel gevallen minder zo, het is en blijft namelijk familie, die raak je niet zo makkelijk kwijt ;).

Zoals hierboven al gezegd, is het het beste dat je het vertelt op een moment dat jij je er zelf klaar voor voelt hé, probeer niets te forceren zodat je je achteraf niet slechter voelt dan voorheen.

Als jij dat wil, mag je me gerust ook altijd een pb'tje sturen!

Groetjes
Josie
Je bent zó zot dat er krullen op je rug staan

MEandI
Regular user
Regular user

Bericht door MEandI » 22 jan 2012 00:44

Josie schreef:Hey!

Ik vind het sterk van je dat je nu al zo zeker bent van je stuk en het al graag zou vertellen :). Ik herinner me dat ik, toen ik jouw leeftijd had, ook al van mezelf had geaccepteerd dat ik op meisjes val. Ik had het nooit anders geweten en ook nooit abnormaal gevonden, alleen praatte ik daar niet over. Ik weet niet echt waarom eigenlijk, waarschijnlijk omdat ik andere dingen aan mijn hoofd had die periode...

Toen ik 13 of 14 was, heb ik het voor het eerst tegen een vriendin van mij verteld, op wie ik dan ook nog verliefd was. Maar daar bleef het dan ook gewoon bij, ze zei dat ze er geen problemen mee had, maar dat was gewoon een situatie van "weten dat". We praatten er nooit over, het leek wel taboe. Ik ben me echt beginnen outen op de leeftijd van 17 jaar, en de aanleiding was dan nog dat een vriendin van op school het me zelf vroeg :p. Vanaf dan was het helemaal anders en kon ik er openlijk met mijn vriendinnen over praten. Erg leuk om te voelen hoe mensen je accepteren zoals je bent. Hiermee wil ik niet zeggen dat jij zo lang moet wachten hé, je doet natuurlijk waar jij je het beste bij voelt!

Ik denk, als ik zoals jij een oudere broer had gehad met wie ik het wel goed kan vinden, ik het wel zou overwegen om eens bij hem te polsen hoe hij er tegenover staat. Eventueel kan je het hem dan ook vertellen :). En als je denkt dat je mama er inderdaad geen problemen mee zou hebben, kun je er met haar ook eens over praten. Dat is al helemaal anders dan het aan vriendinnen vertellen, je bent namelijk nog erg jong en op die leeftijd kunnen vriendinnen onverwachts hard tegen je gaan doen. Met familie is dat in veel gevallen minder zo, het is en blijft namelijk familie, die raak je niet zo makkelijk kwijt ;).

Zoals hierboven al gezegd, is het het beste dat je het vertelt op een moment dat jij je er zelf klaar voor voelt hé, probeer niets te forceren zodat je je achteraf niet slechter voelt dan voorheen.

Als jij dat wil, mag je me gerust ook altijd een pb'tje sturen!

Groetjes
Josie
Hey. Ik wil er gwn vanaf zijn en niet constant met het gevoel zitten dat ik dingen verzwijg voor iedereen die ik ken. Ik denk nu ook dat het het beste is om het eerst tegen mijn familie te zeggen. Ik ga nog een tijd wachten voor ik het aan mijn vriendinnen vertel. Ik ga het nog niet morgen tegen iemand zeggen of zo maar ik wil het wel niet te lang laten wachten. x

Gesloten