Beweegredenen forum

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Daluicis
Senior user
Senior user

Beweegredenen forum

Bericht door Daluicis » 13 jan 2012 19:28

DT: Ik heb dit topic -op suggestie van Silas, dank- even naar hier verplaatst. Nuttig voor ons omdat we het als een soort van evaluatie kunnen gebruiken op de erg snel dichterbij komende moderator-vergadering, en omdat het altijd goed is om wat feedback te krijgen. En discussie he vriendjes, discussie is altijd goed om in het praatcafé te geraken. Oja, en het is eigenlijk ook gewoon een topic met interessante vragen vind ik!

Mijn excuses indien dit in de verkeerde categorie staat. Ik wist het niet goed waar te plaatsen.

Het doel van dit topic is simpel: gewoon de vragen beantwoorden (die je wil beantwoorden)

1. Waarom registreerde jezelf op het forum?
2. Wat waren je verwachtingen toen je je registreerde op het forum?
3. Kende je al mensen hier op het forum tijdens je registratie?
4. Wat waren je eerste indrukken van het forum?
5. Had je eerder kennis gemaakt met de holebiwereld?

6. Wat deed jou actief blijven op het forum?
7. Wat vind je van de sfeer op het forum?
8. Heb je (nieuwe) mensen leren kennen op het forum?
9. Wat vind je positief & minder positief aan het forum?
10. Wat zou je willen veranderen aan het forum?

Skipperke
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Re: Beweegredenen forum

Bericht door Skipperke » 13 jan 2012 21:19

Omdat ik daar zin in had ;) en ik denk ook dat ik anders niet kon reageren? dat ben ik nu niet meer zeker, maar anders zou dat ook wel de reden geweest zijn ;)
Dat ik hier een gezellige tijd zou meemaken.
Hmmm, ik denk het niet
Door een chat voor holebi's
Vooral de verhalen die er verteld worden, ik vind het leuk om eens verhalen van anderen te lezen.
Ja, ik heb al nieuwe mensen leren kennen via hier :D

Josie
Experienced user
Experienced user

Bericht door Josie » 13 jan 2012 22:40

Ik had het die dag net aan mijn mama verteld. Zij reageerde helemaal niet goed en er was niet echt iemand bij wie ik terecht kon. Een heel eind daarvoor was ik al eens op het forum komen piepen dus ik wist wel van het bestaan van het forum af, dus had ik mijn weg snel gevonden.

Ik hoopte wat steun te krijgen, want had het op dat moment erg moeilijk. De vrienden die erbij zijn gekomen had ik niet meteen verwacht, maar natuurlijk heel erg welgekomen. Een nieuwe wereld is voor me opengegaan :).

Neen, niemand.

Neen, ik kom echt uit een ongelofelijk bekrompen boerengat.

Over het algemeen vind ik dat iedereen meestal wel erg vriendelijk , alleen kan er soms ferm gekibbeld worden. Maar een wereld daarzonder is nogal een utopie waarschijnlijk.

Ja :) :)
Je bent zó zot dat er krullen op je rug staan

mei_meisje
I have no life
I have no life

Bericht door mei_meisje » 14 jan 2012 00:04

Een goede vriendin vertelde me erover, ik ben blijven plakken
To long ago
Ja, die vriendin dus é
To long ago
Neen

Ik ben verslaafd.
Soms niet leuk.
Ja
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

Daluicis
Senior user
Senior user

Bericht door Daluicis » 14 jan 2012 00:38

Omdat Mattijs mij anders slaag ging geven :o
Spoiler! :
Serieus: ik zocht een nieuwe plek waar ik kon verblijven op het internet. Mattijs bracht mij opnieuw op de hoogte van het bestaan van dit forum. Ik zocht ook een methode om nieuwe mensen te leren kennen in de holebiwereld, en de holebiwereld zelf beter te leren kennen. Ook ben ik niet beschaamd om toe te geven dat ik hier ook mogelijk een potentieel lief zocht. Nu heb ik die verwachting niet meer. Ook dat ik mijn verhaal nog eens kon vertellen.
Dat ik nieuwe mensen zou leren kennen en een nieuwe plaats om geregeld te bezoeken.

Ja, enkele mensen van Dubbelpunt

In het begin vond ik het nogal bombastisch, omdat er nogal veel secties waren. Maar het went verrassend snel.

De eerste keer dat ik dit forum bezocht niet. (ik had dan ook geen account aangemaakt). Toen ik mij registreerde had ik al enkele dubbelpuntactiviteiten meegemaakt.

Al bij al vind ik het hier een gezellige plaats. Men kan zeveren op het forum. Maar er zijn ook serieuze(re) secties. En ook dat je verhalen kan lezen van andere mensen.

Goed :)

Echt leren kennen, nog niet. Maar ik heb wel al mensen gezien op de meeting. Ik ben hier ook nog niet zo lang.

+: de losse aanpak
+: de goede sfeer
-: er zouden gerust meer algemene actualiteits-/discussietopics mogen zijn. (maar dat is een kleinigheidje)

Bijna niets. Enkel meer layoutmogelijkheden. Ik ben niet zo'n fan van lichtblauw. Geef mij maar donkere kleuren. (die zijn ook 's nachts zachter voor de ogen) ;)

Salomon

Bericht door Salomon » 14 jan 2012 09:38

Ik wilde gewoon ervaringen delen met mensen en mijn verhaal kwijt te kunnen.
Zie hierboven :)
Ja, 2 mensen
Dat het wel heel erg lijkt op de echte wereld: je hebt fijne mensen, en mensen die veel te snel oordelen.
Nee, nog nooit
Dat ik een paar leuke mensen had "ontdekt"
Meestal goed, soms niet. Zie vraag 4 :wink:
Ja, maar nog niet ontmoet irl.
Gemakkelijk toegankelijk, je kan hier je verhaal kwijt.
Ik kan niet echt iets bedenken.

Stevieboy
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man

Bericht door Stevieboy » 14 jan 2012 12:12

Ik was vreselijk gefrustreerd over hoe moeilijk het is om eerste stapjes te zetten in de 'holebiwereld' en was wanhopig op zoek naar een manier om nieuwe mensen te leren kennen, zonder dat die na twee zinnen conversatie de koffer willen induiken, je een huwelijksaanzoek doen of je botweg van hun lijstje 'potentieel?' schrappen. Een oude tip van één van die vluchtige contacten indachtig, ben ik dan maar eens gaan rondsnuisteren op het forum.

Eindelijk kunnen aansluiten bij een groep holebi's die volgens mij toch ergens moest zweven tussen de losbandige aandachtszoekers en de wanhopig over-geromantiseerde zielen, maar tot dan toe volledig onzichtbaar was gebleven voor mij. En tsja, we moeten inderdaad eerlijk zijn, wie weet zou ik hier ook wel iemand bijzonders kunnen opscharrelen...

Blijkbaar toch wel :)

'Oeioei, hier ga ik nooit iets zinnigs of interessant kunnen posten :confi: '

Ja, achteraf beschouwd op een tamelijk naïeve en ondoordachte manier.

Het werkt inderdaad wat verslavend :) En telkens ik op het punt sta om er de brui aan te geven duikt er plotseling een interessant topic of discussie op die ik wel actief wil blijven volgen.

Die kan vaak beter volgens mij. Af en toe gaat het er hier nogal verzuurd aan toe en overheerst lichte negativiteit. Aangezien het forum natuurlijk ook een uitlaatklep is voor frustraties en twijfels (waar ikzelf gretig gebruik van maak) is dat wel vrij logisch.

'Leren kennen' zijn natuurlijk hoge woorden. Contacten gelegd met een paar forummers (onder meer dankzij de meeting), een enkeling leren kennen. Ik zit hier natuurlijk nog maar een dik halfjaar op en ben niet meteen één van de actiefste en interessantste posters.

- Aanwezig blijven op het forum vergt veel tijd en is soms wat hoogdrempelig.
+ Open sfeer. Ik denk dat de meesten hier zich wel welkom voelen. En anders ligt het vooral aan hun eigen gedrag :)

Wat meer moderering zou momenteel wel wenselijk zijn. Vooral naar nieuwe leden toe.

Aquarius

Bericht door Aquarius » 14 jan 2012 17:18

Ik heb toch de tijd dus off we go:

Omdat ik vrij nieuw was in het holebimilieu en meer te weten wou komen, mensen wou leren kennen, zien hoe het er onderling aan toe ging (niet zó hé!)...

Dat er een zekere diversiteit zou zijn en alle groepen vertegenwoordigd, wat toch redelijk het geval is, dus ben ik tevreden!

Nope. Ik kende 2 man buiten het forum en de toenmalige EV-groep (Enig Verschil) die al amper op het forum kwam.

Agressief, onbeschoft, ongeremd (behalve door de forumregels en admins nadien), maar ook lief en leerrijk. Vooral dat laatste. Maarja op die eerste 3 heb ik mij ook laten gaan soms :p
Het was de tijd van de forumrellen...
en blijkbaar heb ik toen de doodsteek gegeven aan het taaltopic

Ja, enkele maanden ervoor, toen ik eindelijk begon uit te gaan; maakte bezoekje bij Dclub en Enig Verschil, ging met paar homo's op café en dacht: "ik wil wel meer te weten komen".

Een tijd lang niks. Dan vroegen er een paar of ik er niet meer op zou komen, dan werd het vooral verveling en daarna bleef ik erop omdat ik wou weten wat er door vrienden/bekenden op gezegd werd.

Veel rustiger dan voordien. Nu heb ik het gevoel dat een handvol mensen het domineren, al ben ik blij dat de lesbo-invasie achter de rug is! :)

Vooral beter leren kennen. Ik heb vooral mensen leren kennen via forummeetings, daarbuiten eigenlijk vrij weinig.

Het forum verschaft nieuwelingen de nodige informatie, en dat is m.i. het doel ervan, maar laat ze ook kennis maken met mensen uit gelijkaardige situaties.
Voor sommige mensen blijkt het zo boeiend zelfs dat ze er halve tot heelder dagen op zitten... maar dat ligt niet aan het forum zelf maar aan henzelf. Een hobby en vooral een leven kan wonderen doen.

Tweetalig maken? :D nee ik weet het niet...een beetje meer keuze aan emoticons misschien, een iets andere stijl, vooral in de zin van modernisering, zodat de limiet van 500 pixels bvb niet meer zou gelden.

Silas

Bericht door Silas » 15 jan 2012 12:19

Daluicis schreef:Mijn excuses indien dit in de verkeerde categorie staat. Ik wist het niet goed waar te plaatsen.
Ik denk dat dit serieus genoeg is om in het Praatcafé te staan? :)

Voor mezelf kan ik dit eigenlijk twee keer invullen. Ik had jaren geleden eens een account, en heb me dan in 2009 een keer opnieuw aangemeld.

De allereerste keer:

Ik had het forum leren kennen door wat te googlen, en las al af en toe als 'bezoeker' mee. Na mijn allereerste outing heb ik dan maar de stap gezet om me te registreren.

Weinig verwachtingen eigenlijk, eerder iets van "we zien wel". Ik was niet echt op zoek naar iets of iemand, maar ik merkte wel dat het deugd deed om ervaringen en verhalen te lezen van mensen die ook pas out waren of zich moesten outen. Dus mijn grootste verwachting was om gelijkgestemden en steun te vinden.

Nee, niemand.

Een wereld die voor me open ging: ik zat zelf nog met een redelijk stereotiep beeld van holebi's en merkte meteen dat er heel veel diversiteit was aan personen en meningen.

Nee, totaal niet.

Het feit dat ik leuke mensen leerde kennen (zie 8.). Gaandeweg werden de serieuze topics echter minder relevant voor mij (en kwam er ook veel herhaling in de vragen die gesteld werden) en bleef ik enkel voor de leuke mensen.
Ik ben toen 4 maand op stage geweest in Frankrijk (met amper internettoegang), en bij mijn terugkomst was zo goed als iedereen van die vriendengroep niet meer actief op het forum. Bij mij is het toen ook snel uitgedoofd.

Behoorlijk veel drama en bitchfights toen! Het forum nu is 1000 keer braver :D

Ja, de stap durven zetten naar een forummeeting en mij daar geweldig geamuseerd. Ook bijzonder leuk dat ik toen ook gezichten kon plakken op al die namen. En daarna zijn dat snel meer en meer mensen geworden.

Gaandeweg kwam ik dus minder en minder op het forum en sprak ik eerder rechtstreeks af met hen, tot ik totaal niet meer actief was.

In 2009:

Nadat mijn ex en ik uit elkaar waren begon ik terug wat meer weg te gaan, leerde nieuwe mensen kennen en kreeg ik steevast de vraag "of ik op het forum zat". Ik kwam vaker en vaker terug eens kijken, maar kon me eigenlijk niet meer vereenzelvigen met mijn eerste "forumpersonage" gezien ik sterk geëvolueerd was als persoon. Ik heb dan maar "ijskonijn" laten vallen en een nieuwe account aangemaakt.

Ook niet al te veel: vooral opvolgen wanneer er iets te doen is en wat plezier maken. Ik had nooit verwacht dat ik er 2,5 jaar later nog zou opzitten.

Ja, een aantal mensen die er nog opzaten van vroeger (zij het minder actief). En dan mensen die ik al had leren kennen op fuiven.

Dat het veel braver was geworden :D

Ja dus.

De bedreigingen van mattijs487 :(

Veel constructiever dan vroeger. Ik vind het vooral belangrijk dat in de serieuze topics (in het bijzonder "coming in & coming out") iedereen zich thuis voelt. Als je gaat discussiëren over politiek ofzo dan wéét je dat het er verhit aan gaat toegaan, en wat in de spam enzo wordt gezegd moet je nu eenmaal niet serieus nemen. Al zou er af en toe wat meer drama mogen zijn, dat zorgt voor meer entertainment :P

Yes, een paar geweldige mensen, alleen al daarvoor ben ik blij dat ik terug actief ben geworden op het forum :)

Moeilijke vraag.. de serieuze topics vallen heel snel in herhaling.. maar ik denk dat de realiteit gewoon is dat er veel 'verversing' is van de nieuwkomers en die blijven steeds met dezelfde vragen zitten.

Meer emoticons! :D

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 15 jan 2012 13:25

Ik wist eigenlijk destijds niet echt waar te beginnen. Ik had voor mezelf uitgemaakt dat ik homo ben, maar mensen leren kennen, welke dingen gebeuren er eigenlijk, welke gevoelens zijn "normaal", ...

Verhaal kunnen doen, informatie vinden

Nope

Warm, gezellige boel. Begripvol

Enkele holebi's die ik kende, maar niet zo heel veel eigenlijk

Activiteiten in het oog houden, spam en onozeliteiten, verhalen van anderen etc

Fijn, maar 't is niet wat het ooit geweest is :)

Een pak, allez, kennen en kennen is twee

+ kans om te zeveren
- zeveren wordt niet altijd aanvaard precies

meer emoticons en nog onozele zevertopics zoals het "taag ei reew" of een "lareew nerovetsrethca cipot" zoals bij de gedichten-freakjes vroeger :D
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

metalhead94
Experienced user
Experienced user

Bericht door metalhead94 » 16 jan 2012 03:22

Mijn beste vriendin raadde me dit forum aan. Haar zus zit hier ook ergens, vandaar dat ze het kende. Eerst heb ik eventjes als gast rondgesnuffeld en ik vond het forum er goed uitzien. Het was uitgebbreid en ook nog plaats voor andere onderwerpen naast het holebi-zijn. Ik voelde me hier al thuis voor ik me registreerde.

Dat ik vrede met mezelf zou kunnen nemen en geholpen werd daarbij. Daar heeft dit forum me zeker bij geholpen.

Ik wist dat de zus van mijn beste vriendin hierop zat, en ik ken die zus ook persoonlijk, maar toen ik me registreerde was ze al een tijdje inactief. Dus ik zou het op nee houden.

Dat het heel erg uitgebreid was en dat ik met open armen ontvangen werd. Dat gaf wel een warm gevoel.

Nee, het was me geheel onbekend. Geen fuifen, andere forums, weetikwatnogallemaal. Dit forum was mijn eerste (en tot nu toe enige) stap.

Het feit dat verhalen interessant blijven om te lezen en er ook andere interessante topics wworden ge-opend over vb de actualiteit.

Heel gezellig ;) warm.

Ja, zo n 3 mensen waarmee ik nog steeds contact heb. Met 2 van hen heb ik zelfs een relatie gehad.

Het feit dat het oog heeft voor alle mogelijke onderwerpen en zeer uitgebreid is, vind ik heel positief. Iets minder positief kan ik niet meteen noemen.
It doesn't do well to dwell on dreams if you forget to live.

Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

wasurenai ano hi kanjita itami - I don't forget the pain I felt that day

Crow
New user
New user

Bericht door Crow » 31 jan 2012 22:09

Vroeger keek ik gewoon naar wat er allemaal op het forum stond om een beetje het gevoel te krijgen dat ik niet de enige homo in de wereld was. En misschien om het voor mezelf te aanvaarden. En waarschijnlijk heb ik een keertje iets zien staan waarop ik wel wou reageren en dan heb ik mij geregistreerd.
Niet al te hoog denk ik. Ik ben niet echt optimist van nature :-?
3. Kende je al mensen hier op het forum tijdens je registratie? neen
Het leek heel erg chaotisch. En in het begin trokken vooral de clichés mijn aandacht (in negatieve zin). Gelukkig heb ik daar nu geen last meer van.
5. Had je eerder kennis gemaakt met de holebiwereld? Nee.
Euh... Ik ben denk ik nooit heel actief geweest op het forum. Tegenwoordig misschien gewoon de verveling. :D Nu het examens zijn kijk ik toch wel een keer per dag.
hangt erg af van het onderwerp.
8. Heb je (nieuwe) mensen leren kennen op het forum? Praktisch gezien niet echt nee.
Ik vind het wel tof om sommige discussies te volgen om er zelf een mening over te vormen of de dingen eens op een andere manier te bekijken. Dus ik neem aan dat de sfeer van vrijheid van (respectvolle) meningsuiting toch een pluspunt is.
De manier waarop je een avatar zou moeten upgeload krijgen. Het is me ooit gelukt... maar op een of andere manier is die verdwenen en ondanks de instructies lukt het me niet meer. Maar dat is maar bijzaak hoor :wink:

Gesloten