Enig Verschil Antwerpen?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
mithrandir
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man
Contacteer:

Re: Enig Verschil Antwerpen?

Bericht door mithrandir » 31 okt 2011 09:56

Coriolis schreef:Op dat van Kavka: sorry, maar ik ben ongeveer maandelijks in Kavka op ontzettend drukke, luide fuiven waar tot 6u 's avonds muziek is. Het is ondertussen wel verboden om nog naar buiten te gaan en terug binnen te komen, maar gezien de rookruimte en de nieuwe gang is dat eigenlijk geen probleem. Waarom zij allemaal wel en jullie niet dan?

Ik weet nog niet of ik er ga zijn woensdag, maar als het niet deze week is, zal ik vroeg of laat nog wel eens langskomen.

Bedankt voor je toelichting.

die info is gloednieuw voor ons, ik mail Niels (van KAVKA) zeker eens over wat de huidige regels, normen en voorwaarden zijn voor de fuiven.

Jo1990
Experienced user
Experienced user

Bericht door Jo1990 » 02 nov 2011 11:55

Wel ik moet de vorige posts van mithrandir beamen.

Ev heeft zijn kalme periodes zoals elk normaal café het zou hebben.
En als we wekelijks tussen de 25 à 30 personen naar ons café krijgen vind ik dit zeker niet slecht. Trouwens als ik me zo bedenkt zijn wij ver één van de enige die wekelijks een praat-café organiseert ?
(moest ik verkeerd zijn mag ik hier op gewezen worden). Dus dit kan je ook wel zien als een "activiteit".

En als het zou blijken dat wij niet meer "zo" actief zijn, mag je altijd wel eens komen meedraaien achter de schermen.
Zoals Colin al zei, Scholenwerking volzet tot maart.
Wil je een activiteit geven? wel dan zit de kans er in dat je deze pas kan geven binnen een paar maanden want we hebben al wat op ons lijstje staan.
Ik zelf ben de onthaal verantwoordelijke en ik ben zeker fier op het team dat ik leid. Wekelijks is er iemand aanwezig in ons café die de nieuwtjes opvangt er een gesprek mee voert.
Zijn er jongeren die het niet durven om het café binnen te komen, zorgen wij voor een afspraak buitenhuis.
Wekelijks ontvang ik mails met verhalen en vragen van jongeren die we persoonlijk opvangen en waar nodig doorverwijzen. ik volg jongeren op die eindwerken maken over de holebi gemeenschap en ik heb nu 2 aanvragen overgenomen ivm met scholenwerking omdat die werkgroep het te druk heeft.

Dus achter de schermen is het druk genoeg hoor!

En wat de fuiven betreft... Ja die zou ik er ook graag zien komen, nog eventjes wachten op een deftige fuifzaal?
De zaal van Kavka zouden we idd eens kunnen gebruiken(dit is allemaal al eens besproken geweest).
Maar nu moet je eerlijk zijn, Een fuif organiseren doe je op een vrijdag of zaterdag. Dit zijn net de avonden waar ook Hessenhuis, D-club en Red&Blue zijn deuren opengooit. Dit is zeker zware concurrentie voor onze fuiven dan.
Maar wie niet waagt niet wint? Alles wat hier in het topic gezegd is geweest zullen we eens bespreken met onze stuurgroep.
En wie weet valt er wel iets nieuws uit de bus :wink:

Mvg

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 02 nov 2011 12:01

Het heeft niet zoveel met deze discussie te maken, maar de Homotop100 was af. Wat een feest! :love:
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

Jo1990
Experienced user
Experienced user

Bericht door Jo1990 » 02 nov 2011 13:00

Echo schreef:Het heeft niet zoveel met deze discussie te maken, maar de Homotop100 was af. Wat een feest! :love:
Ik ben blij dat je het super fijn vond!
Ook dit jaar weer een gigantisch succes!
Ik bleef maar stempeltjes zetten zoveel volk op korte tijd :greenthing:

JonathanVG
Forum addict
Forum addict

Re: Enig Verschil Antwerpen in coma?

Bericht door JonathanVG » 02 nov 2011 16:40

Coriolis schreef:
Joost schreef:EV zou een alternatief moeten bieden voor het commerciële circuit, waar de gemiddelde bezoeker een wittewijndrinkende relnicht met sjakos, ofwel een zielige ouwe vent is. In Antwerpen zijn er zo goed als geen andere mogelijkheden dan dat. Helaas. En vooral omdat het inderdaad in Gent wél lukt.
:adore:
't Is wel ontzettend moeilijk om zoiets van de grond te krijgen... Maar ik ben er wel van overtuigd dat er een markt voor is in Antwerpen.
Misschien moet EV eens bij VG gaan aankloppen en informeren hoe zij dat hebben aangepakt. Tenzij zij schrik hebben dat EV gaat concurreren, maar als je goede afspraken maakt over data kan dat geen probleem zijn.
Ik ben me er wel van bewust dat er in Gent meer faciliteiten zijn om zo'n dingen te organiseren (waarschijnlijk zijn er ook gewoon meer homo's).

Als VG het zo heeft aangepakt dat ze de Vooruit kunnen betalen, waarom kan EV het dan niet zo aanpakken zodat ze uiteindelijk Kavka kunnen betalen ofzo? En dat is dan nog kleiner en waarschijnlijk goedkoper dan de Vooruit. En geef toe, EV heef ook een tijd met knalfuiven gehad. Jammer dat na de sluiting van Zaal Jacob en enkele geflopte fuiven daarna, het gewoon is opgegeven. Financiën zaten daar ongetwijfeld voor een groot stuk tussen.

(...)
En er zijn VEEL mogelijkheden voor gratis reclame. Doe een PUBLICITEITSSTUNT! :D

En inderdaad Joost, good old times.
Ikzelf ben in 2006 niet meer naar EV gegaan, omdat ik in Gent ging studeren. EV ondervond toen de gevolgen van de sluiting van Zaal Jacob en de concurrentie kwamen op. Ook werd duidelijk gezocht naar andere locaties om het praatcafé te houden. Het is idd voor 2006 dat ik jou en Joost heb leren kennen, toen ik er al enkele jaren bijzat. Ik keek sinds mijn 16 uit naar die woensdag waarop ik even kon ontvluchten van die stresserende dagen op de middelbare school.

Toen ik dan in Gent terechrtkwam, ontdekte ik een levendig Verkeerd Geparkeerd en dat had ik nodig, gezien die slinkende populariteit van EV dat ik niet meer moest meemaken. In de jaren 2006-2008 heb ik op het VG-praatcafé vele vrienden leren kennen. Het was dan een praatcafé dat wekelijks hopen studenten aantrok. Spunk bestond toen nog niet, maar kende wel eigen fuiven. Ik bezocht die fuiven en die waren uitstekend. Ze organiseerden in de weekends (ménage à trois was een poging, maar had toch een succes in de Vooruit, maar niet in Twieoo) en in de week (op donderdag, de uitgangsdag te Gent). De weekendfuiven van VG trokken een opvallend jonger publiek aan, want ook de scholieren konden komen. De donderdagfuiven trokken veeleer studenten aan, wat in feite voor mij een unicum was. Plots kwamen er holebi's langs die anders nooit naar een holebifuif kwamen. Deze combinatie was voor VG een succes.

Sindsdien zijn er bij VG ook zaken veranderd. Mijns inziens zijn er bij VG ook zaken gebeurd de afgelopen jaren waardoor een simpele vertaling van het succesconcept van VG niet kan opgaan voor EV. Sinds het ontstaan van Spunk leek het mij dat enorm veel zweet en moeite ging naar die fuiven. De Spunk-fuiven kenden een succes en hebben die nu nog steeds. Helaas vertaalde dit vroeger niet in de opkomst in de wekelijkse praatcafés (en ik denk activiteiten). Ik vond dat beangstigend: ik zag in de praatcafés wel holebi's, maar ik zag er andere op de Spunk-fuiven. Ik zag geen voeding van de Spunk-opkomst in een succes van de andere segmenten van VG.

Vorig jaar ondernam ik een pauze in mijn bezoeken aan VG en wat ik nu merk, is toch wel een positieve evolutie. In dat jaar bezocht ik met Aquarius EV meer en merkte ik idd dat een nieuwe generatie is ontstaan op EV. Ook was er een nieuwe atmosfeer die ik ervoer als iets anders dan mijn eerste ervaringen. Ik had de indruk dat WJNH niet populair was in Antwerpen, al is dat na het funweekend waar ik aan deelnam, en na het WJNH-kamp wel veranderd. Het deed me deugd om Antwerpenaars te zien op Expedition Y.

Nu ik weer op VG regelmatiger kom, merk ik zo snel al veranderingen. Mensen van de fuiven komen toch eens langs op de praatcafés en omgekeerd zie ik dat ook. De activiteiten boeien me meer, ik neem zelf mensen mee naar VG om hun de aangename sfeer te tonen. Hopelijk blijft dit zo en kan ik voor zowel VG als voor EV een succes wensen zoals voor de periode waarin beide verenigingen nog niet moesten opbotsen tegen de opkomst van commerciële holebi-alternatieven. Dit kan voor mij door inderdaad in te zetten op een positievere band met WJNH en door naar een sterke samenwerking dan concurrentie tussen EV en VG. Uiteraard lijkt mij de samenwerking met de desbetreffede stadsbesturen ook cruciaal waardoor ik al uitkijk naar de eerste SPunk-variant in Antwerpen, georganiseerd door EV (wat haar naam ook worde in de toekomst).
Rendez-vous!

mithrandir
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door mithrandir » 02 nov 2011 18:38

bedankt voor je mooie bijdrage Jonathan, ik zou wel even willen benadrukken dat wij (EV) VG of eender welke andere jongerengroep nooit ams concurrent hebben gezien en dit ook nooit zullen doen. We werken graag samen met de andere groepen en hezt versterken van die (soms verwaterde) relaties is zeker iets waar EV in 2012 aan zal werken.

mariska1986
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door mariska1986 » 07 nov 2011 22:38

hallo,

zoals hierboven word beschreven is enig verschil een geweldige holebi-organisatie. wij werken met zijn allen heel hard, om iedereen naar zijn/haar zin te maken in welke vorm je dan ook hulp of vragen nodig hebt. ik zelf ben nu vanaf oktober activiteitenverantwoordelijke en ik heb er onwijs veel zin in en met geweldige activiteiten voor de toekomst. de foute ev show was een succes, de soiree's zijn geweldig volgens mij rond de 50 man volk dat er was denk ik zo, het onthaal heeft zijn handen vol en we zien bijna elke week wel nieuwe mensen, de scholenwerken zit helemaal volgepland, maar buiten dat zit er nog een heel team lieve mensen die achter de schermen heel veel doen. we zijn met zijn allen goed bezig, ev staat zeker niet stil!

dus kortom kom met zijn allen af en drink een drankje in het ev cafe!

elke woendag vanaf 20.00 tot 23.00 uur be there
(7 december in de via via antwerpen)

mvg
mariska ev activiteitenverantwoordelijke

Gesloten