Enig Verschil Antwerpen?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Coriolis
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Enig Verschil Antwerpen?

Bericht door Coriolis » 25 okt 2011 18:25

De site van Enig Verschil heeft geen nieuwe info over komende activiteiten en ook in het forum is al enkele maanden niets meer geplaatst.
Gezien hoe weinig volk er was de laatste keer dat ik in het praatcafé was, en de activiteiten al een tijdje naar maandelijkse ipv wekelijkse frequentie zijn gezet, zou ik beginnen vermoeden dat EV niets meer organiseert? Enkel dan de Homo top 100 volgende week :-?... Heeft iemand van hun stuurgroep hier of iemand die er regelmatig gaat, meer info?
Laatst gewijzigd door Coriolis op 30 okt 2011 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Re: Enig Verschil Antwerpen in coma?

Bericht door Echo » 25 okt 2011 22:41

Op Facebook zijn ze wel nog heel erg actief.

https://www.facebook.com/groups/48555546372/

En morgen is er een activiteit: https://www.facebook.com/event.php?eid=162277057196273
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

Aquarius

Bericht door Aquarius » 26 okt 2011 16:35

Coriolis schreef:De site van Enig Verschil heeft geen nieuwe info over komende activiteiten en ook in het forum is al enkele maanden niets meer geplaatst.
Gezien hoe weinig volk er was de laatste keer dat ik in het praatcafé was, en de activiteiten al een tijdje naar maandelijkse ipv wekelijkse frequentie zijn gezet, zou ik beginnen vermoeden dat EV niets meer organiseert? Enkel dan de Homo top 100 volgende week :-?... Heeft iemand van hun stuurgroep hier of iemand die er regelmatig gaat, meer info?
Ah misschien hebben we mekaar al gezien dan! :) vanavond ook?

Préttiggestoord
Senior user
Senior user

Bericht door Préttiggestoord » 26 okt 2011 18:16

Coriolis schreef:De site van Enig Verschil heeft geen nieuwe info over komende activiteiten en ook in het forum is al enkele maanden niets meer geplaatst.
Iemand trouwens een idee welke leeftijden daar allemaal vertegenwoordigd zijn?

Coriolis
Regular user
Regular user

Bericht door Coriolis » 27 okt 2011 12:33

Aquarius ik kom daar al jaren niet meer. Just out of interest.
Dat ze enkel nog langs Facebook communiceren vind ik wel bedenkelijk. :roflmao:

Aquarius

Bericht door Aquarius » 27 okt 2011 13:24

Ze gaan mee met de tijd, zeggen ze toch :) facebook is enorm populair en daar maken ze gebruik van. Voor zover ik weet doen Mixed en &of dat ook :wink:

@Préttiggestoord: vanaf...14 zeker? Tot 30 jaar. En bij je eerste bezoekje is je eerste drankje gratis.

Coriolis
Regular user
Regular user

Bericht door Coriolis » 27 okt 2011 22:19

Aquarius schreef:facebook is enorm populair en daar maken ze gebruik van. Voor zover ik weet doen Mixed en &of dat ook :wink:
Akkoord, maar ENKEL via Facebook? Het is toch nog niet zo ver gekomen dat de eerste bron van informatie Facebook is, en niet de rest van het internet?

Delta.
Forum addict
Forum addict

Bericht door Delta. » 28 okt 2011 01:14

Aquarius schreef:@Préttiggestoord: vanaf...14 zeker? Tot 30 jaar. En bij je eerste bezoekje is je eerste drankje gratis.
Houden ze dat bij of herkennen ze je goed? :ibi:
Coriolis schreef: Akkoord, maar ENKEL via Facebook? Het is toch nog niet zo ver gekomen dat de eerste bron van informatie Facebook is, en niet de rest van het internet?
Inderdaad best vaag. Maar besef wel dat Facebook best een belangrijk medium is. Hier staan nu ook twee berichten van &Of over de volgende fuiven van ze; met geen reacties (of eentje). En op Facebook is duidelijk te zien dat er veel meer mensen geinteresseerd zijn. Let's face it: Facebook is toch (te) populair. :P

Al ben ik het inderdaad ook wel niet mee eens.
What do you do when you win? Party!
What do you do when you lose? Party harder!

mithrandir
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door mithrandir » 28 okt 2011 16:18

Beste Coriolis

EV zit zeker niet in een coma. Ons EV-café trekt wekelijks een 25 a 30 man, vorige woensdag zelfs over de 50 man. Wat zeker niet slecht is voor een wekelijkse praatcafé. Augustus en september zijn altijd rustigere weken.

Verder hebben wij onze maandelijkse activiteiten die je steeds terug vindt op onze site, de facebookpagina, en de nieuwsbrief als ook in de kalender van WJNH. 2 maandelijks hebben we onze soirees die veel volk trekken en waar je veel gratis snacks, candy,cadeautjes en aangepaste drank kan krijgen. Onze scholenwerking zit reeds overvol tot en met maart en de aanvragen blijven binnenstromen. Onthaal heeft de handen vol met nieuwe leden, eindwerken en gastgesprekken op scholen.

Onze fuiven liggen stil omdat het voor Antwerpse lokale verenigingen zeer moeilijk is om iets te organiseren wegens een gebrek aan (betaalbare) zalen en een zware concurentie van de clubs (Dclub, R&B, HH, Local, CA,.....) maar het Stadsbestuur heeft beloofd daar snel verandering in te brengen.

Als je op de hoogte wil blijven zijn facebook en onze nieuwsbrief (inschrijven via de site) zeker de beste kanalen. Ons forum hebben we afgesloten omdat het een stille dood gestorven was.

Je ziet we zitten zeker niet stil, maar als je ideeën hebt voor ons mag je die natuurlijk altijd met ons delen

groetjes
Colin, EV-café verantwoordelijke :merci:

mithrandir
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door mithrandir » 28 okt 2011 16:23

Coriolis schreef:Aquarius ik kom daar al jaren niet meer. Just out of interest.
Dat ze enkel nog langs Facebook communiceren vind ik wel bedenkelijk. :roflmao:
in je eerste post zei je da "er weinig volk was de laatste keer dat je kwam" hier zeg je d aje al jaren niet meer komt. Gaat heel dit topic dan ook over jaren geleden ???

Coriolis
Regular user
Regular user

Bericht door Coriolis » 28 okt 2011 21:01

Bedankt voor de info. Goed om te horen dat er nog voldoende volk komt! :)
Graag wil ik wel even meegeven dat de activiteiten NIET op de website staan (laatste die er staat is die van oktober). En het zou misschien nuttig zijn als (zoals veel andere verenigingen doen) bij elke activiteit hier ook een topic over te openen? Wat meer zichtbaarheid kan toch geen kwaad denk ik :-)

Préttiggestoord
Senior user
Senior user

Bericht door Préttiggestoord » 28 okt 2011 21:11

mithrandir schreef:
EV zit zeker niet in een coma. Ons EV-café trekt wekelijks een 25 a 30 man, vorige woensdag zelfs over de 50 man. Wat zeker niet slecht is voor een wekelijkse praatcafé. Augustus en september zijn altijd rustigere weken.
Trekken alle holebi-groepen zoveel mensen? :o

Coriolis
Regular user
Regular user

Bericht door Coriolis » 28 okt 2011 21:16

Préttiggestoord schreef:Trekken alle holebi-groepen zoveel mensen? :o
VG doet het nog veel beter, en propt met Spunk nog vier keer per jaar de Vooruit vol. Jammer dat dat in Antwerpen niet meer gaat :/

Joost
New user
New user
Contacteer:

Bericht door Joost » 29 okt 2011 20:47

Coriolis schreef:VG doet het nog veel beter, en propt met Spunk nog vier keer per jaar de Vooruit vol. Jammer dat dat in Antwerpen niet meer gaat :/
Het verschil tussen de eerste keer (was dat zelfs niet met u?) en de laatste keer dat ik op EV was, is in ieder geval gigantisch. Ik was zestien geloof ik, toen ik de eerste keer ging. Toen was dat nog in de kelder onder de Groene Waterman, zo'n fantastische plek! Activiteiten (wekelijks!) waren altijd plezant, ik heb er ooit ook zelf één gegeven. Zelfs scholenwerking heb ik eens gedaan. Het zat daar toen in de kelder ook altijd propvol. Met leuke, sociale, interessante mensen. In die periode vond ik die woensdagavond echt iets om naar uit te kijken.

Maar na de verhuis naar Kavka is het bergaf gegaan vond ik. Op den duur was het gewoon de moeite niet meer om te komen, ik had het gevoel dat het daar stilletjes aan het doodbloeden was. Dus ik ben minder en minder beginnen gaan, en uiteindelijk gewoon nooit meer. Het is moeilijk om te zeggen waarom het zo gelopen is. Volgens mij heeft het succes van de Flamingo's - op een zwak moment voor EV - er veel mee te maken gehad. Jammer eigenlijk, want ik vind een studentenclub echt geen goede basis om een werking uit te bouwen voor holebi-jongeren.

Ik ben op dit moment helemaal vervreemd van EV, dus ik weet niet hoe het daar nu zit. Maar als het echt beter gaat ben ik daar blij om. Antwerpen heeft een goede jongerenwerking nodig. Ik heb daar vroeger toch wel veel aan gehad eigenlijk. En ik heb nog altijd een paar goede vrienden uit die periode, waar ik EV dankbaar voor ben.

Alleen vind ik het jammer dat ze inderdaad zo afwezig lijken. Zeker op vlak van feestjes. EV zou een alternatief moeten bieden voor het commerciële circuit, waar de gemiddelde bezoeker een wittewijndrinkende relnicht met sjakos, ofwel een zielige ouwe vent is. In Antwerpen zijn er zo goed als geen andere mogelijkheden dan dat. Helaas. En vooral omdat het inderdaad in Gent wél lukt.

mithrandir
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door mithrandir » 30 okt 2011 08:13

Coriolis schreef:Bedankt voor de info. Goed om te horen dat er nog voldoende volk komt! :)
Graag wil ik wel even meegeven dat de activiteiten NIET op de website staan (laatste die er staat is die van oktober). En het zou misschien nuttig zijn als (zoals veel andere verenigingen doen) bij elke activiteit hier ook een topic over te openen? Wat meer zichtbaarheid kan toch geen kwaad denk ik :-)
zelfs hiervoor heb ik een verklaring :p
in oktober begint ons nieuwe werkjaar, en dit jaar hebben wij een nieuwe Activiteitenverant;, nl de geweldige Mariska. Het is de eerste keer dat zij een functie uitoefend binnen EV en moet zich dus nog wat inwerken, alsook een volledige activiteiten kalender inelkaar boxen. zodra er meer activiteiten gekent zijn komen die zeker op de site

btw in mijn vorige post nog vergeten:
het ubergeweldige funweeken van EV in de paasvakantie, vorige jaar hebben we de inschrijvingen zelfs moeten stoppen en een wachtlijst aanleggen vanwege de stormloop aan inschrijvingen :merci: dus je ziet nogmaals, EV staat er absoluut nog steeds :D

Préttiggestoord
Senior user
Senior user

Bericht door Préttiggestoord » 30 okt 2011 08:22

mithrandir schreef: zelfs hiervoor heb ik een verklaring :p
in oktober begint ons nieuwe werkjaar, en dit jaar hebben wij een nieuwe Activiteitenverant;, nl de geweldige Mariska. Het is de eerste keer dat zij een functie uitoefend binnen EV en moet zich dus nog wat inwerken, alsook een volledige activiteiten kalender inelkaar boxen. zodra er meer activiteiten gekent zijn komen die zeker op de site

btw in mijn vorige post nog vergeten:
het ubergeweldige funweeken van EV in de paasvakantie, vorige jaar hebben we de inschrijvingen zelfs moeten stoppen en een wachtlijst aanleggen vanwege de stormloop aan inschrijvingen :merci: dus je ziet nogmaals, EV staat er absoluut nog steeds :D
Ik verschiet ervan hoe jij zo goed gezind kan blijven Mithrandir! :D
Misschien moet ik er toch maar aan denken om terug Facebook aan te maken.. :kots:
of toch niet.

mithrandir
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door mithrandir » 30 okt 2011 08:28

ik ben zo goed gezind omdat ik elke week naar EV ga, de beste remedie tegen een off-day :lol:

wie zou er niet goed gezind zijn als ie lekke rmet de laptop in een warm bedje ligt, het uur een uur terug is gezet en drie weken verlof voor de boeg heeft??

jeujh me!!!! :rock:

Coriolis
Regular user
Regular user

Bericht door Coriolis » 30 okt 2011 20:25

Joost schreef:EV zou een alternatief moeten bieden voor het commerciële circuit, waar de gemiddelde bezoeker een wittewijndrinkende relnicht met sjakos, ofwel een zielige ouwe vent is. In Antwerpen zijn er zo goed als geen andere mogelijkheden dan dat. Helaas. En vooral omdat het inderdaad in Gent wél lukt.
:adore:
't Is wel ontzettend moeilijk om zoiets van de grond te krijgen... Maar ik ben er wel van overtuigd dat er een markt voor is in Antwerpen.
Misschien moet EV eens bij VG gaan aankloppen en informeren hoe zij dat hebben aangepakt. Tenzij zij schrik hebben dat EV gaat concurreren, maar als je goede afspraken maakt over data kan dat geen probleem zijn.
Ik ben me er wel van bewust dat er in Gent meer faciliteiten zijn om zo'n dingen te organiseren (waarschijnlijk zijn er ook gewoon meer homo's).

Als VG het zo heeft aangepakt dat ze de Vooruit kunnen betalen, waarom kan EV het dan niet zo aanpakken zodat ze uiteindelijk Kavka kunnen betalen ofzo? En dat is dan nog kleiner en waarschijnlijk goedkoper dan de Vooruit. En geef toe, EV heef ook een tijd met knalfuiven gehad. Jammer dat na de sluiting van Zaal Jacob en enkele geflopte fuiven daarna, het gewoon is opgegeven. Financiën zaten daar ongetwijfeld voor een groot stuk tussen.

Misschien is een naamsverandering om de link met die vorige floppen te vergeten, geen slecht plan. Al is dat al wel erg lang geleden.

Nogmaals, ik weet dat het erg moeilijk en complex is, maar ik ben er wel van overtuigd dat er veel onbenut potentieel ligt. Om te beginnen al naamsbekendheid. EV houdt zich té low-profile! Maak gewoon voor elke activiteit en thema-avond in het praatcafé, hier een topic aan, om al iets te zeggen. Dit forum is een belangrijke bron van ledenwerving. Houd de website up to date. VERWIJDER het forum en andere zaken die niet meer actief zijn, want dat geeft een slecht beeld als dat daar maar wat stof staat te verzamelen.

En er zijn VEEL mogelijkheden voor gratis reclame. Doe een PUBLICITEITSSTUNT! :D

En inderdaad Joost, good old times.

mithrandir
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Re: Enig Verschil Antwerpen?

Bericht door mithrandir » 30 okt 2011 21:19

Beste Coriolis

moest je woensdag komen spreek me dan zeker even aan (ik ben die geweldige bink acher de toog :) ) want je hebt duidelijk veel ideeën die EV kunnen verder helpen, en zo'n inbreng wordt steeds gewaardeerd.

Verder, het forum van WJNH is ook niet de enigste plek voor reclame. Vroeger was er hier veel meer volk (zeker volk van Antwerpen) en werd dit forum veel actiever gebruikt. ook dit forum is zo goed als dood geweest, maar herleefd nu stillaan. Onze site blijft op to date, en ons forum blijft voorlopig (gesloten) online staan omdat hier veel ervaringen en meningne van jongeren staan die andere kunnen helpen in hun zoektocht. ( is is absoluut de bedoeling dat dit vermeld wordt op het forum maar gezien die dingen een vaste opmaak hebben zijn we er nog niet in geslaagd dit mooi aan te geven bovneaan ons forum, maar wordt aan gewerkt)

Ik wil er ook even op wijzen dat niet enkel EV gestopt is met fuiven geven, er is zo goed als geen enkele fuif meer in antwerpen. Uitzondering zijn natuurlijk de studentenfuiven, maar zijn kunnen 1) in de week fuiven, wanneer zalen als almoezenier en public beschikbaar zijn wat in het weekend niet het geval is 2) vaak hebben ze speciale contracten met de zalen zoals bv de flamingo's met R&B. KAVKA is voor EV zeker betaalbaar maar zij hebben uiterst strenge regels ivp met geluidsgrenzen, burenlawaai en sluitings uur waardoor de zaal eigenlijk onbruikbaar wordt.

Het stadsbestuur bouwt een fuifzaal, naast het centraalstation. deze zaal zou beschikbaar moetenz ijn vanaf 2013, vanaf dan zal EV zeker en vast weer gaan fuiven.

in de nu bijna 20 jaar dat EV bestaat, zijn er ook massa's holebi-verenigingen bij gekomen in Antwerpen. Het Roze Huis telt momenteel zo'n 30 aangesloten verenigingen. Daarbij komt ook nog eens het feit dat holebi's een stuk beter aanvaard worden binnen andere verenigingen als scouts, giro, ksj ea wat de noodzaak aan een vereniging als EV sterk verminderd.

Wij zijn er zeker van overtuigd dat alles beter kan, ook EV, maar wij hebben zeker niet het gevoel slecht bezig te zijn. Dit merken wij ook heel duidelijk op de regionale overleg momenten van WJNH.

grtz colin

Coriolis
Regular user
Regular user

Re: Enig Verschil Antwerpen?

Bericht door Coriolis » 31 okt 2011 02:08

Op dat van Kavka: sorry, maar ik ben ongeveer maandelijks in Kavka op ontzettend drukke, luide fuiven waar tot 6u 's avonds muziek is. Het is ondertussen wel verboden om nog naar buiten te gaan en terug binnen te komen, maar gezien de rookruimte en de nieuwe gang is dat eigenlijk geen probleem. Waarom zij allemaal wel en jullie niet dan?

Ik weet nog niet of ik er ga zijn woensdag, maar als het niet deze week is, zal ik vroeg of laat nog wel eens langskomen.

Bedankt voor je toelichting.

Gesloten