LO-les is de hel!

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Woody
New user
New user
Geslacht: Man

LO-les is de hel!

Bericht door Woody » 11 okt 2011 19:29

heej,

ik heb mij al een paar maanden geleden geout tegen mijn goeie vrienden en die hadden er allemaal geen probleem mee. Enkele weken geleden zijn er andere mensen uit mijn jaar het te weten gekomen, want zoiets kan je gewoon niet stilhouden.

Maar sindsdien is de Lo-les de verschrikkelijkste tijd van de week. :cry:
Het begint al in de kleedkamer als we ons sportkleren moeten aandoen. Ik word bekeken, er wordt subtiel en minder subtiel gesproken over den homo daar. Tijdens de les ben ik het mikpunt van de spot. Bij balsporten word ik meerdere keren opzettelijk bekogeld, word uitgescholden als ze mij passeren,... En lachen dat ze doen.

Ik denk wel dat mijn leerkracht het ondertussen door heeft, maar veel doet hij er niet tegen.
Ik hoop echt dat het stopt want ik weet niet hoe ik moet reageren en begin compleet te flippen in mezelf. In mijn gedachten scheld ik terug, maar er komt nooit een woord over mijn lippen...
:(
xx

novice
Regular user
Regular user

Re: LO-les is de hel!

Bericht door novice » 11 okt 2011 19:57

:( !
dit komt me zo bekend voor :hugs:
ik voelde me in mn vijfde jaar secundair zo slecht op mijn gemak in de kleedkamer dat ik me gedurende dat jaar ging omkleden in de meisjeskleedkamer.
voor mezelf was dat een handige oplossing, maar eigenlijk maakte dat de zaak er niet bepaald beter op :-? Die bepaalde jongens die een probleem hadden met mijn geaardheid werden daardoor eigenlijk gesterkt in hun negatieve gevoelen tov mij.
het zesde jaar heb ik dan ook het hoofd hoog gehouden. ik ben mij terug in de jongenskleedkamer gaan omkleden en negeerde al die hatelijke opmerkingen gewoon. op den duur stoppen ze vanzelf als ze merken dat hun pestgedrag geen effect heeft. ik heb vooral in dat laatste jaar veel respect gekregen van vriendinnen en andere klasgenoten, omdat ik niet langer over me heen liet lopen. ze namen het zelfs voor me op. ik heb wel het geluk gehad dat het nooit tot een fysieke uiting gekomen is, want daar zou ik veel meer moeite mee gehad hebben.

laat die macho's je het hoofd niet op hol brengen! hun gedrag is gewoon een uiting van diepverankerde onzekerheid waardoor ze een (in hun ogen!) zwakker persoon uitkiezen om aan te vallen, waardoor ze hun zelfbeeld zogezegd kunnen opkrikken. ze houden gewoon zichzelf voor de gek. uiteindelijk zijn zij het die aan het kortste eind trekken, geloof me maar ;)
ELLIE TORRES
*My only interests are drinking wine and judging people*
*To me, people are just bags of skin that slow down my day*
*Imaginary Hat!*
*He's a great guy. And that's coming from someone who has a broken bottle for a heart*

Stevieboy
Experienced user
Experienced user

Bericht door Stevieboy » 11 okt 2011 20:55

Pff, pubers kunnen toch soms zo belachelijk doen hé! En meestal zijn het maar een klein groepje opscheppers die de hele boel verzieken, niet? Zoals novice zegt, laat je niet verstoppen en in een klein eenzaam hoekje duwen. Ga het probleem niet uit de weg, maar negeer duidelijk (hoe moeilijk dat ook kan zijn) of laat uitschijnen dat zulk gedrag je hoeggenaamd niet raakt. Tenslotte ben je min of meer 'out and proud'. Je komt openlijk voor iets uit wat de gemiddelde scholier helemaal nog niet durft. Ik ben er dan ook van overtuigd dat eens het 'nieuwtje' meer algemeen geweten is en de storm geluwd, er meer respect en steun zal komen en het voor die pippo's veel moeilijker wordt om je te kwetsen. Het zal steeds makkelijker worden om terug te bijten. Trek je vooral op aan je goede vrienden, uiteindelijk zijn dat diegenen die tellen. En als het echt de spuigaten uitloopt zou ik het toch eens subtiel aan je leerkracht melden.

Ikzelf was/ben een absolute nul in balsporten, en dat is als jongen niet meteen een handige eigenschap. :) Veel LO-lessen waren dus ook voor mij doorbijten. Als turner was ik wel goed in zaken als toestel- en matturnen, rope-skipping, dansen etc. maar ook daar lachten hetzelfde groepje van drie of vier macho's mij altijd met uit (en af en toe heb ik ook wel eens een bal zogezegd 'per ongeluk' keihard in mijn gezicht gekregen). Eigenlijk onlogisch, ik was de 'jeanet' omdat ik mij 50X meer kon opdrukken dan zij, ahja :roll: 8) Achteraf beschouwd was ik misschien beter toen al uit de kast geweest, had ik tenminste weerwerk kunnen bieden ipv mij zorgen te maken over of het al dan niet te veel opviel. Pas later heb ik maar beseft dat die enkelingen eigenlijk de sociale outcasts waren. Iedereen vond dat klootzakken, en werd er wel eens door uitgelachen. Hun wansmakelijke gedrag diende alleen maar om hun eigen zieligheid te verbergen. :wink:

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 11 okt 2011 22:19

Stevieboy schreef: Pas later heb ik maar beseft dat die enkelingen eigenlijk de sociale outcasts waren. Iedereen vond dat klootzakken, en werd er wel eens door uitgelachen. Hun wansmakelijke gedrag diende alleen maar om hun eigen zieligheid te verbergen. :wink:
Klopt zo wel. :D Maar uiteindelijk heb je daar nu op het moment daar niet veel aan. :-?

Omkleden voor en na de LO-les vond ik altijd ook een hel. Ik zorgde er altijd voor dat ik als eerste binnen en buiten was. Misschien wel deels uit zelfbescherming of zelfcensuur om maar geen opmerkingen te krijgen.
Ik moet wel erbij zeggen dat ik nooit van mijn klas zelf opmerkingen kreeg, enkel maar van jongens van andere/oudere klassen waarmee we soms de kleedkamer moesten delen.

LO-les zelf was nog meer een hel. Gelukkig had ik af en toe een sport waarin ik uitblonk zoals badminton of hockey. Dan kon ik natuurlijk wel respect afdwingen bij de andere jongens. Maar voor de rest..... :roll: Ik krijg nog steeds rillingen als ik aan bepaalde LO-oefeningen denk.

Hoe ouder ik werd (en hoe minder jongens in mijn klas zaten/hoe beter ik werd in sport) hoe minder 'opmerkingen' ik kreeg. Alleen maar 'kameraadschappelijke' plagerijen zoals met deo naar elkaar spuiten.
En omdat ik toen meer zelfvertrouwen had gekregen ,liet ik mij nooit doen. 8) Integendeel. In het zesde middelbaar durfde ik tegen de stoerste gast van het school ingaan. Wat dan natuurlijk weer goed was om nog meer respect af te dwingen.
Fluctuat nec mergitur

homie
New user
New user

Bericht door homie » 11 okt 2011 23:51

Ik ben nog niet out Maar tegen de LO les kijk ik toch niet op. Ik ben niet de meest verlegen jongen dus ik zou wel iets durven terugzeggen. Want negeren is voor mij geen optie. Dan zou ik me zo zielig voelen. Dat zou echt de stempel drukken van "ik word gepest en het enige wat ik kan doen is het negeren".
Ik vind dat je ook kunt laten zien dat het je niets doet door juist iets terug te zeggen. Niet gelijk agressief worden. Maar net zoals dat een ander iets gemeens zegt om de rest aan het lachen te brengen, kan je gewoon hetzelfde terugdoen. Stel dat er iemand zegt "wat zit je allemaal te kijken?!", dan zou ik iets zeggen zoals "ik zit helemaal niet naar je te kijken... ik kijk alleen naar mooie jongens" ofzo.
Het is trouwens zó laag, iemand kleineren om stoer of grappig te zijn. Soms doen ze iemand meer pijn dan dat ze zouden denken. En pesters hebben vaak zelf ook problemen (gehad).

DeafDonald
Regular user
Regular user

Bericht door DeafDonald » 12 okt 2011 13:44

Pffff zoals gezegd ... Pupers --" wat doe je eraan...?
Ben al een jaar geout en was wel bang voor Lo,, nu ja.. de meeste jongens hebben er geen problemen mee tot ze zich moeten omkleden. Je moet er de voordelen van zien, altijd genoeg ruimte rond je.
Je kan je op je gemak douchen aangezien ze toch niet in je buurt willen komen :D

En als ze een bal gooien da gooi je hem verd*mme 10 keer zo hard terug en liefst tegen de edele delen.. ze zullen het wel snel afleren.

Laat het gewoon niet aan je hart komen. Als het te erg word zeg het gewoon tegen een leraar en zie wat er van komt...

En in de tussentijd probeer ze gewoon te negeren weet dat er 1 miljoen mensen zijn die je WEL steunen en die er altijd voor je zullen zijn ^^x :hugs:
'History will be kind to me for I intend to write it.'
Sir Winston Churchill

Jigglypuff
New user
New user

Bericht door Jigglypuff » 13 okt 2011 12:17

LO-les was voor mij ook nooit het leukste vak van de week. Ik was er al helemaal niet goed in en toen ik ervooruitkwam dat ik BI was had ik van de jongens eerst niet echt veel problemen. Denk dat ze niet goed wisten wat doen maar van de andere klas kwamen er wat venijnige uitspraken (meestal van die ene die bij zijn groepje van stoere jongens wou horen maar er niet bij paste). Ik verzette me met een venijnige grappige tegenactie en deed dat elke keer. Na een tijd kwamen de andere jongens ook meedoen alleen waren zij niet kwetsend eerder plagend. En van dan was het soms wel eens de gewoonte om super extra gay te doen om de les op te leuken. Er waren er nog altijd een paar die echt meenden wat ze zeiden maar achjah ik had er me bij neergelegd dat ik al die jongens niet meer zou zien nadat ik in de hogeschool zou beginnen dus trok ik me er niets van aan.

Lawstudent
Forum addict
Forum addict

Bericht door Lawstudent » 13 okt 2011 23:13

Ik keek juist heel erg naar L.O. omdat ik dan kan tonen dat ik niet "zwak" ben zoals velen denken. Het is ook een soort van "payback"-tijd voor mij. Ik ben heel beleefd opgevoed wat betekend dat ik niet anderen zomaar kan uitschelden, dit betekend niet dat ik me laat doen, integendeel maar ik haal mijn wraak liever uit iets dat macho's meer pijn doet dan uitschelden. Verliezen tegen een homo/bi.
Altijd grappig wanneer ik gasten in basketbal verslaag die dan een kop groter zijn dan ik. 8) Blijkbaar is tegen mij verliezen erger dan tegen een andere jongen.

Ik kan wel begrijpen dat er problemen zijn met het hele omkleden-gedoe maar laat dat achter je. Je weet van jezelf dat je niet op alle jongens geilt die je ziet. Als er nou een jongen was die je graag had dan kon ik nog begrijpen maar hier is dat niet de geval. Laat die gasten doen maar laat je niet doen. Durf tegen te spreken, in het begin zullen ze waarschijnlijk daarmee lachen maar je moet volhouden en als je ook normale mensen hebt in je klas dan zul je rap genoeg steun beginnen te voelen van je medeleerlingen. Meestal zijn de "pesters" niet echt populair in de klas al kan het op de eerste zicht zo lijken. Als je je nog steeds slecht voelt ga dan naar een leerkracht waarin je vertrouwen hebt.

Ik was zelf nog niet als Bi geout op school maar wanneer ik het aan mijn beste vriendin had verteld zijn de geruchten rap begonnen, ze kan geen geheimen bewaren :roll: . Ik voelde wel wat ongemak van andere jongens in de kleedkamer wanneer we moesten omkleden maar ik had zoiets van "je bent met me opgeschept als je het nu graag hebt of niet" daarna is het beter gegaan.

Veel succes en zeg hoe het verder gaat.
Most of life is hell, the best moments of life when everything comes together are few and fleeting. But you'll never get to the next great moment if you don't keep going. -P.A.-

Woody
New user
New user

Bericht door Woody » 17 okt 2011 19:43

echt super bedankt voor de reacties en de steun!

vandaag had ik opnieuw LO en ik moet zeggen dat het meeviel :)
Ik dacht: Ik zal eens late zien wat ik kan!
We moesten volleyballen en dat doe ik enorm graag. Ik heb me snel omgekleed zonder me iets van een ander aan te trekken en was er volledig klaar voor.
De leerkracht was echt positief over mijn opslagen en smashen, dus ik heb de anderen mooi overtroffen :wink:
En ik heb tijdens de les geen enkele reactie gehoord ofzo.
Misschien is het nieuwtje eraf of waren ze onder de indruk. Ik heb er alleszins een goed gevoel bij.
Ik hoop dat alles nu is bekoeld en ze zich met iets anders nutteloos bezighouden.

Nog is merci voor de steun, wat ben ik blij dat ik hier af en toe mijn hart is kan luchten :P
:merci:
xxx

whatifi
New user
New user

Bericht door whatifi » 04 nov 2011 16:33

als ze je zo staan aanstare dan moeje zegn: wilde ne foto vn mij ofso of ja kweet dak schoon zij :D :D :)

MarsManneke
New user
New user

Bericht door MarsManneke » 09 dec 2011 20:23

argh de LO lessen van het middelbaar .... --_--
Ik zat 6 jaar lang op een jongensschool, tot en met het 5de middelbaar heb ik nooit problemen gehad. Wel was ik iemand die echt slecht was in ALLE balsporten.. voetbal, volleybal, netbal, noem maar op. In dat opzicht viel ik echt uit de boot, een jongen die niet goed is in balsporten?? ^^
Maar bon, problemen ivm mijn geaardheid begon dus op het 5de. De LO lessen waren de heluren van de week, ik was dan natuurlijk super blij als een les wegviel ( wat zeer uitzonderlijk was :( ). Tijdens het omkleden kon ik niet snel genoeg klaar zijn. Ik denk dat ik doorheen die 2 laatste jaren steeds heb gewerkt aan mijn persoonlijk record van omkleden.. mja :offtopic:.
Zo was er een jongen die steeds zijn boxer naar beneden trok, en met zen l*l begon te zwaaien net naast mij. Spijtig genoeg was mijn lo leerkracht nog vrij jong en was hij een voetbal liefhebber, dit zorgde ervoor (jammer genoeg) dat er bijna elke week voetbal was. Ik werd VERPLICHT om mee te doen, wetende dat ik daar toch maar gewoon op het veld stond zonder maar een voet uit te steken. Tijdens deze spelmomenten kreeg ik veel woorden naar mijn hoofd geworpen: gaylord --_-- of the master of the gays, of wat staat ge hier te doen vieze janet.
Op zo een momenten dacht ik echt van: de afgelopen 4 jaar konden jullie op een normale manier om met mij, en nu ''ineens'' ben ik voor de jongens en daarom doen jullie zo kinderachtig?
Ik liet op dergelijke momenten absoluut niet merken dat het mij iets deed, maar eenmaal thuis zat ik er toch wel steeds mee... In ieder geval het leukste moment van het jaar ( met LO) was toen we badminton hadden. Ik speelde destijds badminton in een club en kon dit dus vrij goed. We hielden een competitie, en ja de janet is een makkelijke prooi om te verslaan? Ik hield me altijd voor de domme alsof ik het niet kon 8)... En ja ik won, en bleef winnen^^. Die maanden dat er badminton was, kreeg ik ineens respect door die jongens... Mijn geaardheid viel ineens weg, en mijn ( enige, buiten zwemmen dan .. :P ) sport capaciteit kwam ineens op de voorgrond. Stiekem hoop dat ze nu nog steeds zitten te piekeren over die ene '' janet'' die hun toen toch maar kon verslaan met duidelijke cijfers. Moest ik nu terug Lo hebben met die kinderen, wees maar zeker dat ik een snoeischaar bijhad om die ene zijn l*l af te knippen :). Achja ik bekijk het positief, die kleedkamer uren hebben mij wel iets of wat harder gemaakt.. Dus ergens moet ik hun bedanken misschen.. Ach nee laat dat maar LO was gewoon k*t =)

Gesloten