Een goeie vriendin is verliefd op mij

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Hyönteinen
New user
New user
Geslacht: Man

Een goeie vriendin is verliefd op mij

Bericht door Hyönteinen » 19 sep 2011 00:47

Hey iedereen,

Ik ben een jongen van 17 jaar en ik weet dat ik op jongens val. Uit schrik voor de reacties van anderen heb ik nog aan niemand verteld dat ik homo ben. Ik weet dat ik het ooit eens zal moeten vertellen, maar tot die tijd veronderstelt iedereen dus dat ik hetero ben. Ook een goede vriendin van mij. Al een tijdje weet ik dat ze een oogje op mij heeft. Ze heeft mij bijvoorbeeld als date meegevraagd op haar eindejaarsbal, we zijn samen met nog een paar andere vrienden op reis geweest, we hebben nog een aantal keren met ons tweeën afgesproken, enz. De laatste tijd wordt het steeds duidelijker en duidelijker: ze neemt bijvoorbeeld mijn hand vast als we ergens naartoe lopen, ze probeert altijd zo dicht mogelijk bij te zijn, ze zegt dat ze niet meer zonder mij kan, …

Hetgeen me nog het meest ergert, is het feit dat andere mensen steeds komen polsen hoe het nu zit tussen ons. Ik weet nooit hoe ik hierop moet reageren en draai altijd wat rond de pot …

Ik vind dat ik eerlijk moet zijn tegenover haar, maar zoiets vertellen is heel moeilijk voor mij. Ik had me al een paar keer voor een afspraakje voorgenomen om het haar te vertellen, maar er is altijd wel iets waardoor ik me toch weer bedenk. Ze sprak bijvoorbeeld redelijk negatief over een meisje, gewoon omdat ze bi is. Ook gebruikt ze het woord “gay” redelijk veel, maar dan niet echt op een positieve manier.

Ik weet dat het niet lang meer zal duren vooraleer ze een move maakt, maar ik heb geen idee hoe ik dan moet reageren :-? Ik wil haar echt niet kwijt als vriendin. Iemand tips hoe ik deze situatie het beste aanpak?

bieke007
I have no life
I have no life
Geslacht: Vrouw

Re: Een goeie vriendin is verliefd op mij

Bericht door bieke007 » 19 sep 2011 07:29

Ik denk dat je het best zo snel mogelijk vertelt want momenteel geef je haar valse hoop en als dat zo verder blijft gaan zou ze wel eens heel slecht kunnen reageren!

Wacht niet op DE goeie moment, want die komt er toch niet! Vertel het gewoon op een rustig momentje. Bereid je erop voor dat ze wel even tijd nodig zal hebben om het te vewerken want blijkbaar heeft ze op dit moment nog totaal geen idee.
every new beginning comes from some other beginning's end

medica
Regular user
Regular user

Bericht door medica » 20 sep 2011 09:58

Het zal misschien ook wel iets harder aankomen dan een 'normale CO', maar je gaat haar alleen maar harder kwetsen door het heel lang verborgen te houden. Sterkte!
Spr 7-18: Kom, laten we dronken worden van de liefde,
laten we genieten van het minnespel tot in de morgen.

Confusion
Senior user
Senior user

Bericht door Confusion » 21 sep 2011 20:33

Ik maak nu exact hetzelfde mee met een goede vriend van mij en ik weet dat zoiets moeilijk is, maar het is toch echt het beste als je gewoon eerlijk tegen haar bent. Het verzwijgen is niet eerlijk tegenover haar, noch tegenover jezelf!

People are like seasons.

Bericht door People are like seasons. » 30 okt 2011 16:18

Zeg gewoon tegen haar dat je geen interesse hebt op die manier, dat je niet verliefd bent op haar? Ofzoiets. Daarom moet je toch niet ineens zeggen dat je homo bent? Succes.

sinnedc
Regular user
Regular user

Bericht door sinnedc » 01 nov 2011 19:30

Ja, idd, als je niet wil zeggen dat je homo bent, kun je nog altijd zeggen dat je geen relatie met haar wil of gewoon de boot wat afhouden...

Lawstudent
Forum addict
Forum addict

Bericht door Lawstudent » 08 nov 2011 21:19

ik heb die situatie nu al drie keer meegemaakt en alle drie op een ander manier opgelost:
1. Gewoon de feit dat dat meisje op mij verliefd was genegeerd wat niet echt helpt.
2. Heel duidelijk gemaakt dat we alleen vrienden waren en er niets kon gebeuren maar dat hielp ook niet veel behalve dat ze super possessief is beginnen te doen tegenover al mijn andere vriendinnen.
3. Gewoon tegen het meisje gezegd: "Weet je welk film echt goed is? Brokeback Mountain." Gevoelens waren rap voorbij en de vriendschap is gebleven.

Voor mij blijft outen het beste idee want de dag dat je je dan wel out en ze hoort het via-via dan gaat ze slechter reageren dan wanneer je het haar vertelt. Ook moet je het best vertellen voor zij haar move doet want anders gaat ze zich belachelijk voelen en gaat ze denken dat je met haar voeten aan het spelen was.

Je kan haar nog altijd als 'beard' gebruiken maar dat leid nooit naar iets goeds.
Most of life is hell, the best moments of life when everything comes together are few and fleeting. But you'll never get to the next great moment if you don't keep going. -P.A.-

Kletmarjet
Experienced user
Experienced user

Bericht door Kletmarjet » 09 nov 2011 20:56

Toen ik 16 was had mijn beste vriendin ook via vele hints duidelijk gemaakt dat ze gevoelens voor mij had. Ik zat toen nog in de kast (en twijfelde nog aan mijzelf). Die periode heb ik echt nachten aan een stuk liggen piekeren over wat ik moest doen. Ik was die periode allesbehalve zelfzeker genoeg om mij te outen.

Ik was toen natuurlijk 6 jaar jonger dan nu, en heb eigenlijk haar hints en tips subtiel (en soms minder subtiel) genegeerd. Ik denk dat ik haar die periode meermaals onbewust gekwetst heb, dat deed mij ook hartzeer maar verder dan vriendschap gingen mijn gevoelens niet voor haar.

Iets later heb ik haar op een feestje een goede vriend van mij voorgesteld. Blijkbaar klikte het heel goed tussen die 2 en enkele maanden later waren ze een koppel. 6 jaar later wonen ze tezamen, ben ik 'vriend des huizes', gaan ze trouwen en hebben ze mij op mijn verjaardag gevraagd of ik getuige wil zijn bij hun trouw. Pas op mijn 18de heb ik haar verteld dat ik homo ben. Toen hebben we een hele tijd zitten praten over de situatie van toen en heeft ze mij verteld dat ze het liever meteen had geweten dat ik homo was.

Nu, zoveel jaren later en wijzer, zou ik het anders aanpakken als toen. Het beste lijkt mij gewoon de korte pijn, want zo'n situatie is echt niet leuk voor haar, maar ook niet voor u. Zo iets vertellen is nooit leuk en vergt veel moed, dat besef ik maar al te goed. Toch is duidelijkheid en eerlijkheid in zo'n situatie nodig want anders komen er toch problemen van. Je zal vroeg of laat van je hart een steen moeten maken en het haar vertellen.
When all is said and done, the weather and love are the two elements about which one can never be sure.

Explanation
New user
New user

Bericht door Explanation » 13 nov 2011 22:29

Ik dacht eerst ook gewoon te zeggen dat je het haar moet vertellen. Maar langs de andere kant: je zegt dat niemand weet dat je op jongens valt. Ik veronderstel dat je dat ook zo wilt houden. Misschien vertelt zij het aan iemand anders, die het op zijn/haar beurt weer verder vertelt en zo verder. Tenzij je haar echt genoeg vertrouwt om het haar te vertellen natuurlijk, maar je weet nooit.
Misschien kan je het wel "subtiel" vertellen, en er dan gewoon bij zeggen dat je liever gewoon vrienden wilt zijn. Je hoeft je natuurlijk nog niet te outen, dat moet je pas doen wanneer je er volledig klaar voor bent en het niet erg vindt dat 'iedereen' het weet...

Edit: Ik zag net dat je je bericht in september hebt gepost. Geen idee of het ondertussen al 'opgelost' is, maar goed.
Normal is just the absence of individuality.

hellyeah
New user
New user

Bericht door hellyeah » 14 nov 2011 21:14

ge kunt het haar in haar gezicht zeggen, zoals de meeste het hier aanraden. maar hoe zou jij je voelen als je in haar schoenen zou staan? je wordt afgewezen, je voelt je aan het lijntje gehouden en bovenop al die woede komt er dan nog eens bij dat diegene voor het andere geslacht is. als iemand anders van haar gevoelens weet (en volgens jouw tekst is af te leiden dat anderen vermoeden dat het bijna zover is), dan gaat ze haar nog schamen ook.. het lijkt allemaal zo voor de hand liggend dat je het gewoon zegt, maar er komt veel meer bij kijken. op termijn zal ze het wel accepteren, maar ik zou haar gewoon zeggen dat je haar liever als vriendin wilt houden en daarom geen relatie wilt. later kan je nog zien hoe je het verder aanpakt. en dan zal ze het ook relativeren. want nu heb je ook nog geen beeld van hoe zij erover denkt volgens je tekst. als ze in een woedende bui is, of emotioneel helemaal gefrustreerd, dan zou ze je heel hard kunnen kl*ten. langs de andere kant, kan je band ook sterker worden omdat je haar net in vertrouwen neemt. maar is die kans groot genoeg om het rechtstreeks te zeggen? dat moet je voor uzelf uitmaken. maar toen ik in jouw situatie zat, wachtte ik gewoon tot ik zekerder van mezelf was en sterk genoeg in mijn schoenen stond..
alvast veel succes!
hellyeah!
face it and embrace it..

Gesloten