nieuw!

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
El.
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Re: nieuw!

Bericht door El. » 12 nov 2011 22:22

Hey,
ik kan er heel goed inkomen dat je het moeilijk hebt om er voor uit te komen dat je lesbisch bent! Jij hebt dan nog eens het ongeluk om door een van de personen, aan wie je het toch hebt toevertrouwd, in de steek gelaten te worden. Zelf ben ik ook nog niet echt out, er zijn bij mij maar 7 mensen aan wie ik het zelf verteld heb, waarvan 1, mijn mama, die het eerder ontdekt heeft, doordat ze een tekening van mij gevonden had... Buiten van mijn mama heb ikzelf nog niet echt slechte reacties gehad, de meesten reageerden zelfs goed!Toch heb ik ook die angst om mensen te verliezen, ik denk dat dat niet meer dan normaal is, maar het eeuwig verzwijgen is geen optie, het is frustrerend om niet te kunnen zeggen waar het op staat, altijd het gevoel hebben dat je jezelf niet kan zijn.. vroeg of laat ga je eraan kapot als je je gevoelens onderdrukt.
Besluit: het is alles behalve makkelijk om je te outen, er is veel moed voor nodig, maar het is beter dan niets zeggen omdat je al een slechte reactie hebt gehad, ik weet zelf ook dat het moeilijk is, maar probeer je er een beetje over te zetten, anders kan je niet vooruit.Geloof in jezelf en laat je niet klein krijgen door mensen die er problemen van maken!
En voor de rest.. veel geluk en als je ergens mee zit sta ik altijd open voor een babbel!
groetjes
El. x
C E S O I R
O N V A
D A N S E R

Anoniem.

Bericht door Anoniem. » 13 nov 2011 00:21

Ik weet dat ik het niet eeuwig kan verzwijgen, maar ik ben al heel onzeker qua persoonlijkheid, dus ik heb wat moeite om die moed bij elkaar te zoeken.. Mijn ouders hebben wel al een vermoeden denk ik en ik denk niet dat zij er een groot probleem van gaan maken, ik heb gewoon bang voor de reactie van de buitenwereld!
Het is wel leuk om eens de mening te horen van iemand die zich ongeveer in dezelfde situatie als mij bevindt.
Alleszins heel hard bedankt om te reageren op mijn bericht en ik sta ook altijd open voor een babbel!
Groetjes x

Explanation
New user
New user

Bericht door Explanation » 13 nov 2011 15:12

Erover praten zonder je te schamen, dan ben je hier op een goede plek!
Welgekomen op dit forum. :]
Normal is just the absence of individuality.

El.
New user
New user

Bericht door El. » 13 nov 2011 16:54

Explanation schreef:Erover praten zonder je te schamen, dan ben je hier op een goede plek!
Welgekomen op dit forum. :]
Vielen dank!
Gij ook welkom é :wink:
C E S O I R
O N V A
D A N S E R

Explanation
New user
New user

Bericht door Explanation » 13 nov 2011 20:15

Haha, bedankt. ;D
Normal is just the absence of individuality.

Anna.
New user
New user

Bericht door Anna. » 13 nov 2011 22:11

Ik heb maar aan account aangemaakt, want ik denk dat ik vanaf nu wel regelmatig op het forum een kijkje ga komen nemen! Leuk dat ik dit ontdekt heb!

El.
New user
New user

Bericht door El. » 14 nov 2011 18:51

Anna. schreef:Ik heb maar aan account aangemaakt, want ik denk dat ik vanaf nu wel regelmatig op het forum een kijkje ga komen nemen! Leuk dat ik dit ontdekt heb!
hih, inderdaad leuk ; )
C E S O I R
O N V A
D A N S E R

El.
New user
New user

Bericht door El. » 14 nov 2011 20:01

Anoniem. schreef:Ik weet dat ik het niet eeuwig kan verzwijgen, maar ik ben al heel onzeker qua persoonlijkheid, dus ik heb wat moeite om die moed bij elkaar te zoeken.. Mijn ouders hebben wel al een vermoeden denk ik en ik denk niet dat zij er een groot probleem van gaan maken, ik heb gewoon bang voor de reactie van de buitenwereld!
Het is wel leuk om eens de mening te horen van iemand die zich ongeveer in dezelfde situatie als mij bevindt.
Alleszins heel hard bedankt om te reageren op mijn bericht en ik sta ook altijd open voor een babbel!
Groetjes x
hai!
Tja... schrik voor de reactie van de buitenwereld..we kennen dat hier ook!
Maar mss kan het goed zijn om te beginnen met het aan je ouders te vertellen, dat zal waarschijnlijk nog een grote stap zijn, maar als je denkt dat ze er niet moeilijk over zullen doen, zullen ze je mss steunen en helpen om wat zelfzekerder te zijn. Met mensen die achter je staan en waar je op kan terugvallen als het wat moeilijker gaat, is het een stuk makkelijker om voor je zelf uit te komen! Maar je zult wel voor jezelf een soort klik moeten maken dat je je niet moet weg steken, wees jezelf en als anderen daar een probleem van maken, zijn zij het probleem, niemand kan het je kwalijk nemen dat je jezelf bent! Weg met die onzekerheid, het is nu eenmaal zo en het valt niet te veranderen, dus het verstoppen heeft geen zin! (Waaw, wat is dit makkelijk gezegd! Soms zou het goed zijn als ik wat meer naar m'n eigen raad zou luisteren!)
Ik weet ook wel hoe moeilijk het kan zijn, het is ondertussen ook al weer 4 maand geleden dat ik het aan iemand durfde zeggen, dus ik ben ook alles behalve een voorbeeld, maar met het stil te houden graak je niets vooruit, gewoon af en toe een beetje zelfvertrouwen en niet te veel stressen over wat anderen zullen zeggen, ontspan! (herhaal de haakjes van hierboven!)
Je komt er wel! :hugs:
C E S O I R
O N V A
D A N S E R

Anna.
New user
New user

Bericht door Anna. » 14 nov 2011 22:08

El. schreef:
Anoniem. schreef:Ik weet dat ik het niet eeuwig kan verzwijgen, maar ik ben al heel onzeker qua persoonlijkheid, dus ik heb wat moeite om die moed bij elkaar te zoeken.. Mijn ouders hebben wel al een vermoeden denk ik en ik denk niet dat zij er een groot probleem van gaan maken, ik heb gewoon bang voor de reactie van de buitenwereld!
Groetjes x
hai!
Tja... schrik voor de reactie van de buitenwereld..we kennen dat hier ook!
Maar mss kan het goed zijn om te beginnen met het aan je ouders te vertellen, dat zal waarschijnlijk nog een grote stap zijn, maar als je denkt dat ze er niet moeilijk over zullen doen, zullen ze je mss steunen en helpen om wat zelfzekerder te zijn. Met mensen die achter je staan en waar je op kan terugvallen als het wat moeilijker gaat, is het een stuk makkelijker om voor je zelf uit te komen! Maar je zult wel voor jezelf een soort klik moeten maken dat je je niet moet weg steken, wees jezelf en als anderen daar een probleem van maken, zijn zij het probleem, niemand kan het je kwalijk nemen dat je jezelf bent! Weg met die onzekerheid, het is nu eenmaal zo en het valt niet te veranderen, dus het verstoppen heeft geen zin! (Waaw, wat is dit makkelijk gezegd! Soms zou het goed zijn als ik wat meer naar m'n eigen raad zou luisteren!)
Ik weet ook wel hoe moeilijk het kan zijn, het is ondertussen ook al weer 4 maand geleden dat ik het aan iemand durfde zeggen, dus ik ben ook alles behalve een voorbeeld, maar met het stil te houden graak je niets vooruit, gewoon af en toe een beetje zelfvertrouwen en niet te veel stressen over wat anderen zullen zeggen, ontspan! (herhaal de haakjes van hierboven!)
Je komt er wel! :hugs:
Ja, ik heb er al een paar keer aan gedacht om het te zeggen, maar mss lijkt het me makkelijker om te doen als ik met iemand thuis kom.. Nu ben ik alleen (en ik zou eerlijk gezegd ook niet weten hoe ik ooit iemand ga vinden, het is niet bepaald makkelijk om zomaar op café bijvoorbeeld een meisje te versieren..), maar als ik samen zou zijn met iemand, kan ik altijd nog terecht bij die persoon als steun..
En het is inderdaad allemaal makkelijk gezegd om zelfvertrouwen te hebben etc, maar om dan ook werkelijk de moed te verzamelen is toch moeilijk!
Een ander punt om het te verzwijgen is dat ik kiné studeer, en dus nogal veel mijn medestudenten om aanraken overal enzo, het is ni da ik daar dan vanalles achter zoek, maar ik vrees er wat voor dat zij zich dan niet meer op hun gemak voelen (of dat ik denk da ze zich ni op hun gemak voelen :) ). Maar ik moet nog 2,5 jaar studeren, dus tot dan verzwijgen is ook geen optie.. Gewoon hetero zijn zou het leven toch gemakkelijker maken hoor :)
x

El.
New user
New user

Bericht door El. » 16 nov 2011 19:09

Anna. schreef:Ja, ik heb er al een paar keer aan gedacht om het te zeggen, maar mss lijkt het me makkelijker om te doen als ik met iemand thuis kom.. Nu ben ik alleen (en ik zou eerlijk gezegd ook niet weten hoe ik ooit iemand ga vinden, het is niet bepaald makkelijk om zomaar op café bijvoorbeeld een meisje te versieren..), maar als ik samen zou zijn met iemand, kan ik altijd nog terecht bij die persoon als steun..
En het is inderdaad allemaal makkelijk gezegd om zelfvertrouwen te hebben etc, maar om dan ook werkelijk de moed te verzamelen is toch moeilijk!
Een ander punt om het te verzwijgen is dat ik kiné studeer, en dus nogal veel mijn medestudenten om aanraken overal enzo, het is ni da ik daar dan vanalles achter zoek, maar ik vrees er wat voor dat zij zich dan niet meer op hun gemak voelen (of dat ik denk da ze zich ni op hun gemak voelen :) ). Maar ik moet nog 2,5 jaar studeren, dus tot dan verzwijgen is ook geen optie.. Gewoon hetero zijn zou het leven toch gemakkelijker maken hoor :)
x
Tja, het zal voor jou inderdaad waarschijnlijk wel een stuk makkelijker gaan als je eerst samen bent met iemand, al zou het voor je ouders mss wel goed kunnen zijn als ze het eerst een beetje zouden kunnen laten bezinken, voor je ze aan iemand voorstelt enzo, maar aangezien je zegt dat ze er waarschijnlijk wel geen probeem van zullen maken...

Ik denk dat je het toch best gewoon zegt aan je mede-kinesisten-in-wording, volgens mij voel je je veel ongemakkelijker als je zwijgt, het kan opluchten.

Ja...jouw laatste zin is zoooo waar! Al die vervelende situaties...
x
C E S O I R
O N V A
D A N S E R

Anna.
New user
New user

Bericht door Anna. » 20 nov 2011 00:39

Ja ik heb het al tegen 1 medestudent gezegd ondertussen en ze reageerde echt heel goed. Maar daar had ik ook niets anders van verwacht eigenlijk.. Het probleem is dat er 1 iemand is dat het echt absoluut ni goe ga oppakken denk ik, dus ik ga er toch nog even mee wachten..
Mss al tegen een paar mensen extra zeggen, maar vermijden dat het algemeen geweten is.
Jij hebt het zelf toch ook nog niet algemeen bekend gemaakt dacht ik?
x

El.
New user
New user

Bericht door El. » 20 nov 2011 15:38

Anna. schreef:Ja ik heb het al tegen 1 medestudent gezegd ondertussen en ze reageerde echt heel goed. Maar daar had ik ook niets anders van verwacht eigenlijk.. Het probleem is dat er 1 iemand is dat het echt absoluut ni goe ga oppakken denk ik, dus ik ga er toch nog even mee wachten..
Mss al tegen een paar mensen extra zeggen, maar vermijden dat het algemeen geweten is.
Jij hebt het zelf toch ook nog niet algemeen bekend gemaakt dacht ik?
x
Ik ben inderdaad ook niet officieel out of hoe zeg je dat...
Door de nogal vervelende reactie van de mama ben ik het er weer moeilijker mee gaan hebben, waardoor ik het de afgelopen 7 maanden nog maar aan 1 iemand heb vertelt.
Ik zeg het ook liever aan iedereen apart en mss houd het geen steek maar ik heb het gevoel dat als zij ook echt (ik vind niet direct een andere manier om het te zeggen, maar je zult wel weten wat ik bedoel denk ik: ) het gevoel hebben dat je hen een stukje van jezelf toevertrouwt mensen ook veel meer rekening gaan houden met je gevoelens en minder rap gaan roddelen enzo..
Nuja om het efftjes van den andere kant te bekijken, als je het gewoon in de groep gooit tijdens een gesprek ofzo ben je er ook meteen vanaf é, maar dat is nu eenmaal wat te veel lef gevraagd voor mij...
Tja mss is het inderdaad wel beter voor je om nog even te wachten met het aan die persoon te vertellen, kwestie van het niet te moeilijk te maken en jezelf een beetje te besparen van slechte reacties...
Het doet goed om te lezen dat die medestudente goed gereageert heeft, dat heeft zo weer wat meer moed é
x.
C E S O I R
O N V A
D A N S E R

Anna.
New user
New user

Bericht door Anna. » 03 dec 2011 00:53

Sorry voor de late reactie, maar ik heb het even druk gehad.
Ik vind het inderdaad ook makkelijker om het tegen iemand apart te zeggen. Het is een stuk makkelijker om het tegen mensen te zeggen die je vertrouwt en die je goed kent dan tegen de hele wereld.. De mensen die je kennen gaan je ook veel sneller aanvaarden en het is denk ik wel goed om wat zelfvertrouwen te kweken hierdoor vooraleer je het aan de rest van de wereld bekent maakt denk ik! Hoewel ik ook vrees dat sommige goede vrienden helemaal niet goed gaan reageren, wat een serieuze domper gaat zijn voor het zelfvertrouwen...
Maar langs de andere kant kijk ik ook wel uit naar de dag waarop het allemaal achter de rug is en ik eindelijk kan aanvaarden wie ik ben en de rest van mijn vrienden en familie dit ook aanvaard hebben, hoewel ik vrees dat die dag nog in de verre toekomst ligt..
Ik hoop gewoon iemand te ontmoeten waar ik eindelijk gelukkig mee kan zijn en dan zal het wel makkelijker zijn om dit geluk mee te delen aan iedereen.. Maarja, vindt maar eens zo iemand natuurlijk, het is ni zo simpel om iemand op café te versieren zeg maar, zoals andere mensen dat doen :)
Veel geluk alleszins nog, ik hoop dat je sneller de moed vindt als mij om het tegen nog meer mensen te zeggen! En moest er iets zijn, ik ben altijd bereid om eens te praten ofzo ;)

x

El.
New user
New user

Bericht door El. » 03 dec 2011 08:02

Ik ga je eens een berichtje sturen.x
C E S O I R
O N V A
D A N S E R

Anna.