Verliefd

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
jorisje
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Verliefd

Bericht door jorisje » 12 aug 2011 19:17

Hallo iedereen

Ik weet niet meer goed wat te doen! Dus alle raad is welkom!
Ik ben al een tijdje verliefd (ongeveer een jaar ofzo, mss zelfs langer) op een van mijn vrienden, hij is ook gay. Alle hij heeft dat nog niet rechtstreeks verteld aan mij, maar tegen een andere vriend wel... Nu heb ik de laatste keren dat we samen waren subtiele hints gegeven dat ik hem wel zie zitten, maar hij begrijpt ze niet. Hoe kan ik het het beste aanpakken om mijn gevoelens voor hem duidelijk te maken?

nomeis

Re: Verliefd

Bericht door nomeis » 12 aug 2011 21:42

kus hem

Mordicus
Experienced user
Experienced user

Bericht door Mordicus » 12 aug 2011 22:27

nomeis schreef:kus hem
I agree with the above.
So it goes.

Torsten
New user
New user

Bericht door Torsten » 13 aug 2011 08:55

Mordicus schreef:
nomeis schreef:kus hem
I agree with the above.
Inderdaad, werkt altijd :)
Baby, close your eyes, don't open 'til the morning light
Don't ever forget, we haven't lost it all yet
All we know for sure is all that we are fighting for

jorisje
Regular user
Regular user

Bericht door jorisje » 13 aug 2011 20:04

Ja, dan zou het idd wel duidelijk zijn. Maar het probleem is dat ik dat niet durf. :(

sinnedc
Regular user
Regular user

Bericht door sinnedc » 20 aug 2011 01:41

Als je hem niet direct wil kussen, probeer dan iets duidelijkere hints te geven. Ze waren misschien iets te subtiel ;). Bijv. dichter bij (of tegen) hem gaan zitten, wat langer oogcontact houden, iets liever lachen naar hem als naar andere jongens. Ga eens samen ergens naar toe met hem ofzo ...

Of je kunt het misschien gewoon zeggen tegen hem, alhoewel me dat even direct lijkt als hem kussen?

Noukske
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door Noukske » 20 aug 2011 07:59

Vraag hem eens uit? Allez, gewoon eens met zijn tweetjes naar de cinema, iets gaan eten, wat dan ook. Iets dat je misschien normaal met meerdere vrienden zou doen, nu gewoon alleen met hem doen. Dat, samen met wat Sinnecdc zegt, kan het misschien ook al iets duidelijker maken.
"Love isn't blind, it's retarded" - Charlie Harper

Roosje101

Bericht door Roosje101 » 21 aug 2011 00:22

Zoals al gezegd, is het mss geen slecht idee hem eens uit te vragen. Zijn reactie daarop zal al veel zeggen! Als hij direct instemt, dan weet je ook wel al hoe laat het is en dan is het niet zo moeilijk meer. Wanneer hij natuurlijk twijfelt... Maar nee heb je, ja kan je krijgen, ga er voor! En trouwens, hij kan je niet uitschelden omdat je 'gay' bent hé, hij is het zelf ;) x

jorisje
Regular user
Regular user

Bericht door jorisje » 22 aug 2011 16:51

dank je voor de tips alvast.
Nu er is nog een probleem, door omstandigheden (herexamens, buitenland,...) kan ik hem een aantal weken niet zien. Dusja het is moeilijk om met hem af te spreken en ik zou het hem toch graag laten weten. Dus er zal niet veel op zitten dan het hem zeggen denk ik en dat durf ik niet!

sinnedc
Regular user
Regular user

Bericht door sinnedc » 22 aug 2011 16:55

jorisje schreef:dank je voor de tips alvast.
Nu er is nog een probleem, door omstandigheden (herexamens, buitenland,...) kan ik hem een aantal weken niet zien. Dusja het is moeilijk om met hem af te spreken en ik zou het hem toch graag laten weten. Dus er zal niet veel op zitten dan het hem zeggen denk ik en dat durf ik niet!
Wacht dan nog enkele weken. Het lijkt me aangenamer als je het hem persoonlijk zegt.

arneboy
Regular user
Regular user

Bericht door arneboy » 22 aug 2011 17:02

ik heb hetzelfde probleem gehad enkel is mijn vriend hetero
ik heb hem uiteindelijk na lang nadenken gezegd wat ik voor hem voelde
en hij reageert er gewoon op
hij maakt er geen probleem van
gay and i love it

jorisje
Regular user
Regular user

Bericht door jorisje » 22 aug 2011 17:18

arneboy schreef:
ik heb hetzelfde probleem gehad enkel is mijn vriend hetero
ik heb hem uiteindelijk na lang nadenken gezegd wat ik voor hem voelde
en hij reageert er gewoon op
hij maakt er geen probleem van
En hoe heb je het hem verteld?

jorisje
Regular user
Regular user

Bericht door jorisje » 03 dec 2011 22:33

eventjes een update. Ik ben nog steeds verliefd op die vriend, maar heb het hem nog steeds niet durven vertellen. Ik voel me eigenlijk best een lafaard, omdat ik mijn gevoelens ten opzichte van hem niet durf te uiten. Ik weet niet wat ik moet doen?

xkeytje
Regular user
Regular user

Bericht door xkeytje » 10 dec 2011 00:26

jorisje schreef:eventjes een update. Ik ben nog steeds verliefd op die vriend, maar heb het hem nog steeds niet durven vertellen. Ik voel me eigenlijk best een lafaard, omdat ik mijn gevoelens ten opzichte van hem niet durf te uiten. Ik weet niet wat ik moet doen?
Als hij ook homo is heeft hij ongetwijfeld veel begrip voor je situatie. Als je het vertelt zal hij op z'n minst geflatteerd zijn door jouw liefdesverklaring, je weet nooit wat er van komt :wink: In het 'slechtste' geval houd je er een paar troostende knuffels aan over en iemand waarbij je altijd terecht kunt om je hart te luchten. Ook al geen drama als je het mij vraagt... :P
Fell in love with this bright-eyed farmer's village boy pushing his luck, knowing the world for him would never be enough...

vorvzie
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door vorvzie » 10 dec 2011 12:23

hey

Ik (mijzelf kennende) zou een gedichtje schrijven iets in de zin van.

Ik kan het jou niet zeggen
toch moet ik jou iets bekennen/vertellen
Wanneer ik jou zie
denk ik altijd, neen dat nie
Aan mijn vlinders wil ik zeggen ssstt
maar luisteren doen die ook al niet
zeggen, 'ik ben verliefd'
maar neen, tegen jou durf ik dat niet

of iets anders (schrijf eens iets, zoals ik nu hier ter plekke) en lees het later nog eens of start gewoon opnieuw. Uiteindelijk verzend je dat via een sms ofzo, of via chat da's het eenvoudigste er is immers afstand.
Het komt echt wel goed :)
Datgene wat er nog te redden valt, moet gekoesterd worden met oneindig veel begrip, geduld en een uitzonderlijk grote goedheid. (Phil Bosmans)

De stilte vind je niet op de toppen van de bergen,
het lawaai niet op de markten van de steden,
beiden vind je in de harten van de mensen.

jorisje
Regular user
Regular user

Bericht door jorisje » 11 dec 2011 19:55

Als hij ook homo is heeft hij ongetwijfeld veel begrip voor je situatie. Als je het vertelt zal hij op z'n minst geflatteerd zijn door jouw liefdesverklaring, je weet nooit wat er van komt :wink: In het 'slechtste' geval houd je er een paar troostende knuffels aan over en iemand waarbij je altijd terecht kunt om je hart te luchten. Ook al geen drama als je het mij vraagt... :P[/quote]

Zo heb ik het eigenlijk nog niet bekeken. Ik ga er telkens vanuit dat hij me gaat negeren enzo.
vorvzakon1 schreef:hey

Ik (mijzelf kennende) zou een gedichtje schrijven iets in de zin van.

Ik kan het jou niet zeggen
toch moet ik jou iets bekennen/vertellen
Wanneer ik jou zie
denk ik altijd, neen dat nie
Aan mijn vlinders wil ik zeggen ssstt
maar luisteren doen die ook al niet
zeggen, 'ik ben verliefd'
maar neen, tegen jou durf ik dat niet

of iets anders (schrijf eens iets, zoals ik nu hier ter plekke) en lees het later nog eens of start gewoon opnieuw. Uiteindelijk verzend je dat via een sms ofzo, of via chat da's het eenvoudigste er is immers afstand.
Het komt echt wel goed :)
Zo zou ik het kunnen doen, maar ik ben absoluut geen goede schrijver. Ik zou het wel eens kunnen proberen.

lotr
Regular user
Regular user

Bericht door lotr » 11 dec 2011 20:19

Ik weet niet hoe goed je die jongen kent, maar je kan misschien ,zogezegd om te lachen, zeggen dat je op hem verliefd bent.
Of ik zou misschien iemand anders inschakelen om te peilen of hij iets voor jou voelt. Dan moet je natuurlijk wel eerst iemand in vertrouwen durven nemen.
J’ai eu deux crises cardiaques, et j’ai du me faire avorter parce que j’ai pris du crack pendant que j’étais enceinte, en dehors de ça tout va bien.
Préttiggestoord schreef:Trouwens, lotr is gewoon de beste die er is. :)

jorisje
Regular user
Regular user

Bericht door jorisje » 19 dec 2011 20:07

Hallo iedereen

Bedankt voor de tips die jullie mij gegeven hebben. Ik heb het voorbije weekend al mijn moed bij elkaar gesprokkeld en het hem uiteindelijk verteld. Nuja het is niet zo positief als ik gehoopt had, maarja. We zijn nog steeds goede vrienden.

Dieterstar
New user
New user

Bericht door Dieterstar » 05 jan 2012 22:46

:-( een nee kijgen is erg he, wat ga je nu doen ? opgeven of blijven proberen ?

jorisje
Regular user
Regular user

Bericht door jorisje » 06 jan 2012 16:33

Dieterstar schreef::-( een nee kijgen is erg he, wat ga je nu doen ? opgeven of blijven proberen ?
Ach, een nee komt natuurlijk hard aan, maar als er geen gevoelens zijn langs zijn kant heb ik liever dat hij me dat eerlijk zegt. Nu kan ik mij er tenminste proberen over te zetten.

Gesloten