Mijn vriend en zijn beroep

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Sage
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Mijn vriend en zijn beroep

Bericht door Sage » 13 jul 2011 18:02

Ik hoop dat het hier goed staat, want het kan ook bij relatie...
Ik ben nu 1,5 jaar samen met mijn vriend (die 9 jaar ouder is, dus nu 32). Hij heeft een nogal speciaal beroep, als je dat zo kan zeggen. De wereld waarin hij werkt en eigenlijk ook leeft is niet erg open over homoseksualiteit en dat soort dingen. Nu is het zo dat de mensen waar hij het dichtst bij staat in die wereld wel weten dat hij homo is, maar heel veel mensen ook niet en hij is er erg gesloten over. Ik heb het daar moeilijk mee, dat hij nooit eens gewoon open kan zijn over onze relatie, en dat ik dat eigenlijk ook niet kan zijn om hem niet te "verraden". Ik wil gewoon laten zien dat ik van hem houd en hij van mij, ik ben dat stiekeme gedoe op sommige momenten zo beu... Is er iemand die in dezelfde situatie heeft gezeten, of net aan de andere kant (en dus ook heel erg gesloten was)? Wie kan me zeggen hoe ik er gemakkelijker mee kan omgaan?
If ignorance is bliss, why aren't there more happy people in the world?

Sistje
Regular user
Regular user

Re: Mijn vriend en zijn beroep

Bericht door Sistje » 15 jul 2011 12:36

Jouw vriend was toch een wielrenner fzo?

Nja, dan begrijp ik wel dat het moeilijk ligt om je te outen in de sportwereld. Maar je kan uw vriend ook niet echt dwingen om zich te outen. Een wielrenner die open is over zijn homoseksualiteit zou een voorbeeld kunnen zijn voor anderen, maar niet iedereen wil of kan die rol spelen natuurlijk. Hij zou zich ook best kunnen outen binnen de ploeg, zonder het aan de grote klok te hangen. Maar dat hangt natuurlijk van je vriend en de ploeg af. Die laatste zijn tenslotte eerder collega's en niet per se vrienden. Maar hij moet wel met die mensen samenleven, dus dan kan dat moeilijk zijn.

Ik denk dat je er vooral met je vriend moet over praten. Hij moet die beslissing nemen.

Sage
Regular user
Regular user

Bericht door Sage » 15 jul 2011 18:14

Hij is idd wielrenner. Hij heeft zich wel geout in zijn ploeg, het is nogal moeilijk om het te verbergen als je zo dicht op elkaar leeft dikwijls. Ze reageerden gelukkig wel goed (de meesten toch), maar dat is blijkbaar geen reden om er meer open over te zijn buiten de ploeg. Het is natuurlijk nog altijd een beetje een machowereld, en mijn vriend heeft het echt niet in zich om die voortrekkersrol te spelen.
Maar het is zo jammer dat ik nooit eens kan laten zien dat ik trots op hem ben als hij goed rijdt ofzo... Ja, aan hem zelf, maar niet aan "de wereld". En dat wil iedereen toch wel?

fender1995
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door fender1995 » 15 jul 2011 21:12

Sage schreef:Hij is idd wielrenner. Hij heeft zich wel geout in zijn ploeg, het is nogal moeilijk om het te verbergen als je zo dicht op elkaar leeft dikwijls. Ze reageerden gelukkig wel goed (de meesten toch), maar dat is blijkbaar geen reden om er meer open over te zijn buiten de ploeg. Het is natuurlijk nog altijd een beetje een machowereld, en mijn vriend heeft het echt niet in zich om die voortrekkersrol te spelen.
Maar het is zo jammer dat ik nooit eens kan laten zien dat ik trots op hem ben als hij goed rijdt ofzo... Ja, aan hem zelf, maar niet aan "de wereld". En dat wil iedereen toch wel?

ik wens jullie veel succes!!
jaah in die wereld is dat niet makkelijk,
ik snap jullie
zit hij in de tourr??
groetjes
Fender
x

Sage
Regular user
Regular user

Bericht door Sage » 16 jul 2011 10:22

Thanks fender1995! Ja, hij zit in de Tour... Hier is het dus aftellen tot Parijs :)

Sistje
Regular user
Regular user

Bericht door Sistje » 16 jul 2011 12:12

Vanmiddag eens naar de tour kijken met mijn gaydar aan :lol:

Je vriend hoeft ook niet te kiezen tussen bekend staan als een homo en half in de kast. Je kan best openlijk homo zijn zonder er interviews over te geven en er een media circus van te maken. U gewoon terughoudend opstellen wanneer het over je privé leven gaat. Bart Kaëll heeft jaren zo geleefd (Misschien is dat wel niet het beste voorbeeld :lol: ), en er zijn nog wel wat mensen die dat doen (Senaatsvoorzitter Danny Pieters bijvoorbeeld).

Maar het is aan je vriend om de afweging te maken. Er zijn natuurlijk risico's aan verbonden, hoe spijtig dat ook is.

fender1995
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door fender1995 » 16 jul 2011 17:41

Sage schreef:Thanks fender1995! Ja, hij zit in de Tour... Hier is het dus aftellen tot Parijs :)
ik hoop dat hem niks gebeurt.

Sage
Regular user
Regular user

Bericht door Sage » 16 jul 2011 18:19

fender1995 schreef:
Sage schreef:Thanks fender1995! Ja, hij zit in de Tour... Hier is het dus aftellen tot Parijs :)
Dat hoop ik de hele tijd... Maar soms sta ik doodsangsten uit :roll:

Sistje: das helemaal waar. Mijn vriend zal er ook niet over liegen als iemand het vraagt, maar hij vermijdt het onderwerp als het kan :)

fender1995
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door fender1995 » 16 jul 2011 19:09

Sage schreef:
fender1995 schreef:
Dat hoop ik de hele tijd... Maar soms sta ik doodsangsten uit :roll:

Sistje: das helemaal waar. Mijn vriend zal er ook niet over liegen als iemand het vraagt, maar hij vermijdt het onderwerp als het kan :)
Nja, ik vind het wel erg voor jullie.
Maar ik begrijp het wel.

Sage
Regular user
Regular user

Bericht door Sage » 17 jul 2011 17:47

Sistje schreef:Vanmiddag eens naar de tour kijken met mijn gaydar aan :lol:
En, enig resultaat? :wink:

Sistje
Regular user
Regular user

Bericht door Sistje » 17 jul 2011 17:52

Volgens mij blokkeren die fietshelmen het signaal :lol:

mattijs487
Senior user
Senior user

Bericht door mattijs487 » 17 jul 2011 21:16

Ik dacht nochtans dat zoiets in het wielrennen veel makkelijker zou zijn, dan bv in het voetbal.
Al ken ik bij mijn weten ook geen wielrenners die zich geout hebben. En al zeker geen 32-jarige die in de Tour meerijdt. :)
DaddyCool schreef: Ik vind dat de avatar helemaal bij je past. Zo een serieuze meneer die eigenlijk grappig is. Hij lijkt mij ook een machtsgeile persoon :)

Sage
Regular user
Regular user

Bericht door Sage » 17 jul 2011 23:17

Sistje schreef:Volgens mij blokkeren die fietshelmen het signaal :lol:
Nah, volgens mij ligt het aan de zendertjes die ze gebruiken, dat geeft storing :P
mattijs487 schreef:Ik dacht nochtans dat zoiets in het wielrennen veel makkelijker zou zijn, dan bv in het voetbal.
Al ken ik bij mijn weten ook geen wielrenners die zich geout hebben. En al zeker geen 32-jarige die in de Tour meerijdt. :)
Hm, ik denk dat in het voetbal mss nog iets moeilijker is, idd. Maar wielrenners die zich geout hebben zijn ook nergens te vinden, zoals je zegt. Neem nu de Tour, ze rijden daar rond met 180 ofzo, daar moeten er toch echt wel meer tussen zitten. Maar daar wordt gewoon niet over gepraat, en al zeker niet buiten de eigen ploeg. Soms gaan er wel eens roddels rond in zo'n peloton, maar dat is het dan ook. Niemand komt ervoor uit.

fender1995
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door fender1995 » 18 jul 2011 18:53

Sage schreef:
Nah, volgens mij ligt het aan de zendertjes die ze gebruiken, dat geeft storing :P
mattijs487 schreef:Ik dacht nochtans dat zoiets in het wielrennen veel makkelijker zou zijn, dan bv in het voetbal.
Hm, ik denk dat in het voetbal mss nog iets moeilijker is, idd. Maar wielrenners die zich geout hebben zijn ook nergens te vinden, zoals je zegt. Neem nu de Tour, ze rijden daar rond met 180 ofzo, daar moeten er toch echt wel meer tussen zitten. Maar daar wordt gewoon niet over gepraat, en al zeker niet buiten de eigen ploeg. Soms gaan er wel eens roddels rond in zo'n peloton, maar dat is het dan ook. Niemand komt ervoor uit.
zou leuk zijn,
holebi's in de sportwereld,
heb er pas nog aaan liggen denken, in zo'n groot peleton, moeten er zijn
als zeket op tien mensen 1 holebio is,
amai :p

Stevieboy
Experienced user
Experienced user

Bericht door Stevieboy » 18 jul 2011 19:03

fender1995 schreef:holebi's in de sportwereld,
als zeket op tien mensen 1 holebio is
Niet noodzakelijk hé :) Aangezien er sporten zijn waar zowat 9 op de 10 holebi is, moeten er ook sporten zijn waar het percentage extreem laag ligt. :wink: Hoe dan ook, ik ben blij dat er homo wielrenners blijken te bestaan. Dat brengt de theorie van mijn wielrennerbezeten vader ivm mijn totale desinteresse in die sport wel eventjes in diskrediet 8)

Sage
Regular user
Regular user

Bericht door Sage » 19 jul 2011 09:30

Stevieboy schreef:
fender1995 schreef:holebi's in de sportwereld,
als zeket op tien mensen 1 holebio is
Niet noodzakelijk hé :) Aangezien er sporten zijn waar zowat 9 op de 10 holebi is, moeten er ook sporten zijn waar het percentage extreem laag ligt. :wink: Hoe dan ook, ik ben blij dat er homo wielrenners blijken te bestaan. Dat brengt de theorie van mijn wielrennerbezeten vader ivm mijn totale desinteresse in die sport wel eventjes in diskrediet 8)
Vaders hebben altijd van idiote theorieën... De mijne had ook het idee dat alleen "echte mannen" aan wielrennen en voetbal doen. Mooi niet dus :P

Omicron
Forum addict
Forum addict

Bericht door Omicron » 19 jul 2011 12:34

Zo moeilijk kan het ni zijn der zit volgens mij maar ene belg van 32 in de tour, hoewel die opgegeven heeft...

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 19 jul 2011 14:37

Omicron schreef:
Zo moeilijk kan het ni zijn der zit volgens mij maar ene belg van 32 in de tour, hoewel die opgegeven heeft...
². 'k Vind het ook maar vreemd...
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

Sage
Regular user
Regular user

Bericht door Sage » 19 jul 2011 17:47

Omicron schreef:
Mijn vriend is geen Belg hoor :)

fender1995
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door fender1995 » 19 jul 2011 18:53

Sage schreef:
Omicron schreef:
Mijn vriend is geen Belg hoor :)
idd ;)
sage je krijgt een :hugs:
;)

Gesloten