Dat denk ik ook eigenlijk. Op één of andere manier zou dat mss zelfs nog sympathie opwekken.Sistje schreef:Walgelijk. Gewoonweg walgelijk. Een jeugdbeweging hoort diversiteit hoog in het vaandel te dragen. Als er bepaalde ouders daar problemen mee zouden hebben, dan is dat hun probleem en niet dat van uw chiro. Het zou me bovendien zwaar verbazen dat er veel ouders zijn die zich daar iets van gaan aantrekken.want dit kan eventueel de reputatie van de chiro schaden!
Bovendien hebben we een jongen (11) in de Chiro, die volgens ons homo is, maar dat zelf nog niet ontdekt heeft. Stel dat hij zelf ooit zijn coming-out wilt doen, maar weet dat wij dat een jaar verborgen gehouden hebben, dan gaat hij misschien ook twijfelen. En denken dat ze het in de Chiro niet gaan aanvaarden. Terwijl wij nu een mooi voorbeeld kunnen zijn voor hem (of andere kinderen) dat je je niets mag aantrekken van wat anderen er over denken en gerust mag uitkomen voor je geaardheid.
Euh, welke organisatie is dat?system crash schreef: Ik was daar ook verbaasd over, maar blijkbaar wel. Tis mijn vriendin, en ze mag bvb niet zeggen tegen de kinderen/jongeren onder haar hoede dat haar lief een meisje is. Ze is verplicht mijn naam te vervormen naar de mannelijke vorm. Ze hebben haar meegedeeld toen ze de cursus deed dat ze er nooit openlijk voor mag uitkomen dat ze lesbisch is (tegenover de kinderen toch, de moni's mogen het wel weten). Ik weet het fijne er niet van, maar eigenlijk moet ik zeggen dat ik het wel erg vind.