Het doet wel deugd om dat hier allemaal te lezen. Een mens zou al eens beginnen twijfelen aan zichzelf anders. Ondertussen lijken we wel een goed doel op Facebook, met al die reacties
Nu, eigenlijk gaat de discussie over twee dingen.
Enerzijds koppels in de leiding, waar enkele leidsters dus duidelijk geen voorstander van zijn. Dat is iets waar ik me nog kan in vinden, maar zij laten echt uitschijnen dat wij het moeilijker maken dan dat het is, terwijl wij ook gewoon onze mening daarover hebben en wel samen leiding willen staan. Ons goed recht om dat standpunt in te nemen, me dunkt. En doordat ik mezelf daar wat in verdedigde, kwam één van de leidsters dan af met het idee dat we ons dan toch maar moeten outen tegenover alle ouders, voor we op kamp vertrekken. Zodat ze op de hoogte zijn van onze relatie en het feit dat wij samen leiding gaan geven aan hun kind. Say what?

Zo zou je er echt alleen maar een groter drama van maken, alsof 't echt lijkt dat dat een invloed zou hebben op de manier waarop wij leiding geven, ahja, waarom zouden we 't anders gaan vertellen?
Anderzijds is er een leidster die in haar mail (die Djoelie hierboven postte) aanhaalt dat we toch moeten denken aan de reputatie van de Chiro als we ons als koppel zouden outen, volgens mij wel gericht op het holebi-zijn want er zijn altijd wel koppels in een jeugdbeweging, dat lijkt me maar meer dan logisch. We hadden zelfs een leidster in de Chiro die eens mocht gaan babysitten bij één van de kindjes en de mama zei dat ze haar lief mocht meebrengen, waarmee ze doelde op een jongen waarmee ze samen leiding stond. Het kindje was namelijk thuis gekomen met het verhaal dat die leidster en leider samen waren. Wat die mama dus helemaal geen probleem vond. Maar die zijn geen koppel, die jongen is homo.
Trouwens, van alle mensen die al eens leiding stonden bij ons of gaan staan op bivak, zijn er 4 lesbisch (wij en een ander koppel, waarvan één de mails rond koppels op het bivak startte omdat ze zelf niet met haar lief wilt samen staan en voorstelde om ons te outen als wij wel samen wilden staan), 1 homo en 2 bi.
Springbal schreef:
Darwin for Premier!
Twijfelaar for Vice Premier!
I can't help it, I like to party, it's genetic, It's electrifying
Wind me up and watch me go, where she stops nobody knows