Zo Zijn

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Zo Zijn
New user
New user
Geslacht: Man

Zo Zijn

Bericht door Zo Zijn » 09 jul 2011 22:17

Hallo :wink:
Ik ben jonas (15 jaar) en bi. In mijn vrije tijd hou ik mij bezig met het maken van website's (http://www.artout.be) en ik ben vrijwilliger bij de brugse internetradio 'VillaBota'.

Ik heb na de zomer de mogelijkheid om te starten met een nieuw programma bij 'VillaBota'. Een programma die het doen en laten van holebi's gewoon op de radio smijt. De beste disco-hits, coming in en out, verhalen, interviews en zoveel meer. Maar er is iets dat de weg blokkeert.

Met mijn papa heb ik een goede band. Op alle vlakken. Ik kan met hem over alles praten. Hij weet ook dat ik bi ben. Mijn mama daarintegen, zij heeft het niet voor een biseksueel persoon. Ze vindt dat je dan niet kan kiezen. Dat is niet wat ik ervan vindt! Ik droom ervan om na een drukke schooldag mijn vriend in de armen te vliegen. Terwijl ik even goed naar mooie en aantrekkelijke meisjes kan kijken.

Hoe maak ik mijn mama nu duidelijk dat een biseksueel persoon geen kwestie van kiezen is, maar een kwestie van gevoelens? :confi:
:!: o, en wat die radio betreft:lees meer hier :!: ..
viewtopic.php?f=29&t=26257
Laatst gewijzigd door Zo Zijn op 10 jul 2011 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
If you would give up your dreams, you would give up your hope. And without hope, you'll never dream again

Sistje
Regular user
Regular user

Re: Zo Zijn

Bericht door Sistje » 10 jul 2011 17:23

Zo Zijn schreef: Hoe maak ik mijn mama nu duidelijk dat een biseksueel persoon geen kwestie van kiezen is, maar een kwestie van gevoelens? :confi:
Afwisselend met jongens & meisjes thuiskomen? :lol:

Geef haar wat tijd, en leef gewoon je leven. Uiteindelijk is het minder erg dat ze wil dat je kiest, dan dat ze helemaal afkeurend tegenover holebi's zou staan.

Zo Zijn
New user
New user

Bericht door Zo Zijn » 10 jul 2011 18:53

:) daar heb je een punt!
If you would give up your dreams, you would give up your hope. And without hope, you'll never dream again

DeafDonald
Regular user
Regular user

Bericht door DeafDonald » 11 jul 2011 13:39

Laat "per ongeluk" een paar zeer intellectuele boeken rondslingeren over holebi's... met een bladwijzer op de pagina waar een wetenschappelijke uitleg wordt gegeven aan bisexualiteit :greenthing: ('t is iets in de hersenen :roll:)
x
'History will be kind to me for I intend to write it.'
Sir Winston Churchill

Zo Zijn
New user
New user

Bericht door Zo Zijn » 11 jul 2011 17:11

@deafdonald
:) thanks! ;)

bert123
New user
New user

Bericht door bert123 » 18 jul 2011 10:35

daar heb je een punt!

-Yannis-

Bericht door -Yannis- » 18 jul 2011 11:18

Een mens is van nature een bi-wezen omdat hij altijd naar schoonheid verlangt of het nu in de natuur of in de mens schuilt. Pas later worden de gevoelens voor ofwel jongens ofwel voor meisjes sterker en vloeien er hetero's of holebi's uit. Toegegeven, bij sommigen is dat al van jongsaf duidelijk.Maar elk vrouw fantaseert vroeg of laat hoe het is om met een vrouw het samen te doen. Idem bij stoere macho man die als die een mooie jongeman ziet wel soms fantaseert hoe het is om met hem effe lekker wild te doen. Waarom zijn sommige mannen extreem homofoob? Juist ja...omdat diep in hen zelf soms een verlangen naar een man schuilt en ze het willen verdoezelen of bang zijn voor die gevoelens en daarom tegenover homo's extreem reageren.

sporty-
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door sporty- » 06 aug 2011 19:37

zelfs de oude grieken waren daar al van overtuigd,alleen konden ook zij dat nog niet wetenschappelijk verklaren,dus schreven ze dat toe aan de goden.simpel.
en voor de verklaring moetje naar scheppingsmythe,maar al een beetje verder,waar er al mensen rondlopen...eerst waren het wezens met 1 ziel,2hoofden,4 ledematen en 1 hart maar toen zeus kwaad werd heeft hij ze door een bliksemschicht voor altijd van mekaar gescheiden en zijn ze voor eeuwig gedoemd naar de andere helft van hun ziel(vandaar zielsverwant) te zoeken.die twee delen konden volgens de mythe van t zelfde geslacht of beide van een ander geslacht zijn.
zoek t maar op.t is een heel mooi verhaal.veel mooier dan dat van adam en eva en de algemeen aangenomen christelijke versie van t scheppingsverhaal
embrace the colours in your life
-------------------------------------

http://www.myspace.com/sportysspace

Sistje
Regular user
Regular user

Bericht door Sistje » 07 aug 2011 13:16

sporty- schreef:veel mooier dan dat van adam en eva en de algemeen aangenomen christelijke versie van t scheppingsverhaal
Allez? Toch prachtig en romantisch hoe Eva eigenlijk gewoon een rib is van Adam. :lol:

Mordicus
Experienced user
Experienced user

Bericht door Mordicus » 07 aug 2011 14:13

sporty- schreef:zelfs de oude grieken waren daar al van overtuigd,alleen konden ook zij dat nog niet wetenschappelijk verklaren,dus schreven ze dat toe aan de goden.simpel.
en voor de verklaring moetje naar scheppingsmythe,maar al een beetje verder,waar er al mensen rondlopen...eerst waren het wezens met 1 ziel,2hoofden,4 ledematen en 1 hart maar toen zeus kwaad werd heeft hij ze door een bliksemschicht voor altijd van mekaar gescheiden en zijn ze voor eeuwig gedoemd naar de andere helft van hun ziel(vandaar zielsverwant) te zoeken.die twee delen konden volgens de mythe van t zelfde geslacht of beide van een ander geslacht zijn.
zoek t maar op.t is een heel mooi verhaal.veel mooier dan dat van adam en eva en de algemeen aangenomen christelijke versie van t scheppingsverhaal
Zodat je in't vervolg toch op zijn minst een beetje weet waarover je spreekt:
[22] Uit de rib die hij bij de mens had weggenomen, bouwde God, de HEER, een vrouw en hij bracht haar bij de mens.
[23] Toen riep de mens uit: ‘Eindelijk een gelijk aan mij,
mijn eigen gebeente,
mijn eigen vlees,
een die zal heten: vrouw,
een uit een man gebouwd.’*

[24] Zo komt het dat een man zich losmaakt van zijn vader en moeder en zich hecht aan zijn vrouw, met wie hij één van lichaam wordt.
[25] Beiden waren ze naakt, de mens en zijn vrouw, maar ze schaamden zich niet voor elkaar.
So it goes.

sporty-
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door sporty- » 07 aug 2011 14:20

het christelijke scheppingsverhaal is er alleen maar ter rechtvaardiging van de onderdrukking van de vrouw en het feit dat zij toen het uitgevonden is nog meer dan nu vooral uitgebuit werd om haar seksualiteit en om de man van zijn huishoudelijke taken te ontheffen.verder is eva ook de symbolisering van het kwaad in de wereld,net zoals maria magdalena dat is in het NT,omdat de kerk geen vrouwen duldde in haar rangen,dus stelde ze de vrouwen steeds voor als kwaadaardig.
ik zag deze week nog een reportage over de davinci code en wat er al dan niet van klopt...
volgens experten was de kans zeer groot dat maria magdalena en jezus een relatie hadden,en mss zelfs gterouwd waren.volgens sommige bronnen hadden ze zelfs een dochter.alleen is het moeilijk dat te bewijzen omdat er geen officiele documenten te vinden zijn uit die tijd.
valt t niet een klein beetje op dat vrouwen door de kerk als slecht worden bestempeld...denk maar es aan 'heksen' en Jeanne d'arc enzo die destijds op de brandstapel belandde nadat ze haar leven riskeerde om haar land en haar volk van de engelsen te proberen redden.

in elk geval, voor ik hier weer veel te veel off topic ga..wat ik dus wou zeggen is...het griekse scheppingsverhaal is op dat gebied veel beter. en sorry mods voor :offtopic: ik zou t in een spoiler zetten maaaar k weet ni hoe dat moet.

oh en btw mordicus ik ken het.what makes u think i don't

Mordicus
Experienced user
Experienced user

Bericht door Mordicus » 07 aug 2011 14:27

sporty- schreef: oh en btw mordicus ik ken het.what makes u think i don't
Alle bovenstaande quatch doet mij dat denken.

God zocht een gezel voor Adam en bracht hem eerst alle levende dieren.
Geen van hen was Adam's gelijke en hij gaf ze allen hun naam.
Dan bracht God Eva en Adam riep uit 'Eindelijk! Vlees van mijn vlees, been van mijn gebeente, in alles mijn gelijke!'.

En gij gaat dat eventjes interpreteren als de basis voor de onderdrukking van de vrouw??

Goed bezig man!

Edit: dat heksenverbrandingsgedoe begint ook afgezaagd te worden hoor. Er werden genoeg mannen verbrand om uw stelling al onmiddellijk onderuit te halen.
So it goes.

sporty-
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door sporty- » 07 aug 2011 14:56

haha ge zegt t gewoon zelf.eva haar enig doel was gewoon meneerke een beetje gezelschap houden ofwa.
dus zijn own personal hooker spelen.om t grof te zeggen hij mocht er op kruipen zoveel hij wou,wanneer hij wou,als ze zich maar voortplanten,maar zij had er niks in te zeggen.zo gaat dat nu eenmaal.dat is de symbolische betekenis van eva.vergeet ni dat die verhalen in volle middeleeuwen zijn opgesteld en dat dat toen common sense was.
en wat die heksenverbrandingen betreft:95% van alle heksen die verbrand zijn in europa zijn vrouwen en zijn door de kerkelijke inquisitie opgepakt en berecht.
toeval zeker :idea: en toevallig werden die inquistieleden ook heel goed gesponsord en benoemd door de paus,bisschoppen en het hof...moet ik er een tekeningske bijmaken ofzo.
wat jeanne d'arc betreft:die werd ook een beetje te goeie vriendjes met de koning naar de goesting van de clerus...ah laten we ze gauw op de brandstapel laten gooien door de engelsen want wij zijn er zelf te laf voor
en wat met al de vrouwen die tot op vandaag nog altijd al het vuile werk opknappen voor de kerk maar zelf nooit geen benoeming zullen krijgen terwijl ze een veel devoter leven leiden dan dat gespuis van die bisschoppen en pastoors...
ge kunt t gewoon ni ontkennen.

Mordicus
Experienced user
Experienced user

Bericht door Mordicus » 07 aug 2011 15:00

sporty- schreef:vergeet ni dat die verhalen in volle middeleeuwen zijn opgesteld en dat dat toen common sense was.
:o Oei, je bent duidelijk een kenner.
Ik geef op.
So it goes.

Mare
New user
New user

Bericht door Mare » 07 aug 2011 19:35

Ik sluit me aan bij Sporty.

Wat er in 'heilige boeken' staat is vaak een weerspiegeling van de heersende cultuur & ook een machtsmiddel om mensen op bepaalde plaatsen te loodsen. Niet toevallig staat hier 'de man als basis & de vrouw als afgeleide': uit die cultuur komt nog steeds onze eigen filosofie over man en vrouw.
None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free

Mordicus
Experienced user
Experienced user

Bericht door Mordicus » 07 aug 2011 20:17

Mare schreef:Ik sluit me aan bij Sporty.

Wat er in 'heilige boeken' staat is vaak een weerspiegeling van de heersende cultuur & ook een machtsmiddel om mensen op bepaalde plaatsen te loodsen. Niet toevallig staat hier 'de man als basis & de vrouw als afgeleide': uit die cultuur komt nog steeds onze eigen filosofie over man en vrouw.
Maar dat is geen waaaa-aaaar :'(

Uit de ada'am schiep God de Ish (man) en de Isha (vrouw).
Het feit dat daarvoor over Adam in de mannelijke vorm wordt gesproken is puur taalkundig.
Zoals 'man' in het Engels ook gewoon 'de mensheid' kan betekenen.

In het eerste scheppingsverhaal staat het nog duidelijker.
'En Gods schiep de mens, man en vrouw schiep hij hen.'

Bon, ik hou ermee op voordat jullie denken dat ik hier op één of andere bekeringsmissie ben...
Ik verwacht gewoon voldoende volwassenheid om eventjes verder te zien dan die ingebakken vooroordelen en niet blind mee te lopen in het religie-bashen omdat dat je cool en hip lijkt.
So it goes.

sporty-
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door sporty- » 07 aug 2011 20:35

dat is het niet .het is net het niet zomaar blind aannemen wat men je wijsmaakt maar er met een kritische blik er wat dieper op ingaan.
het overgrote deel van ons is naar katholieke scholen geweest,is gedoopt,heeft zijn communie gedaan en heeft dus het het ot en nt meerdere keren moeten aanhoren.steeds hetzelfde verhaaltje met weinig marge tot interpretatie.
als je dan kijkt hoe haaks die schone theorieën van hun stichter staan op de praktijken en praat van het kerkelijk instituut en diens gezagsdragers.kijk er maar de geschiedenis op na en welke rol het christendom er in speelde,niet alleen tegenover vrouwen trouwens maar tov minderheden in het algemeen.
en btw.het christendom bestaat ook maar door t omkopen/onder druk zetten van de keizer van rome(waarop hij er maar een staatsgodsienst van maakte).het was eerst niet meer dan een klein verboden sekte'tje.

Lawstudent
Forum addict
Forum addict

Bericht door Lawstudent » 21 nov 2011 10:31

Om eventjes weer on topic te zijn, alhoewel het lang geleden is:

Ik ben zelf bi en in mijn familie en vrienden waarbij ik het heb verteld gelooft niemand daarin: "Je moet kiezen!!" Maar naarmate de tijd vordert zie ik wel dat ze zich aan het aanpassen zijn.
Mijn ma had wel het moeilijkst. Als ik homo was, geen probleem maar bi wel :o . Het is nu 10 maanden geleden wanneer ik het haar heb verteld. Ze wilt nu pas over mijn liefdesleven praten, ongelooflijk genant :o , en in het gesprek begon ze weer bi's uit te kakken en me zeggen dat ik ni van gasten hou en ik verward ben. Het heeft mij 6 jaar genomen om juist niet verward te zijn, mezelf te aanvaarden :evil: en ik heb toen alles eruit geflapt over mijn liefdesleven en mijn coming-out proces. Heel direct natuurlijk maar dat heeft haar wakker geschud. Ik was vrij kwaad en daarbij kwam het hele verhaal en toen merkte ze echt dat ik ni aan het liegen was of verward was maar zeker van mezelf en kwaad op haar dat ze het niet aanvaardde.
Daarna heeft ze tips gegeven over mijn liefdesrelaties, ik vermoed dat ze het nu begrijpt. Soms moet je gewoon bot zijn en geen geheimen houden over de hele proces. Bewijs dat het voor jou op dit moment geen fase is.
Most of life is hell, the best moments of life when everything comes together are few and fleeting. But you'll never get to the next great moment if you don't keep going. -P.A.-

vorvzie
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door vorvzie » 21 nov 2011 21:49

sporty- schreef:het christelijke scheppingsverhaal is er alleen maar ter rechtvaardiging van de onderdrukking van de vrouw en het feit dat zij toen het uitgevonden is nog meer dan nu vooral uitgebuit werd om haar seksualiteit en om de man van zijn huishoudelijke taken te ontheffen.verder is eva ook de symbolisering van het kwaad in de wereld,net zoals maria magdalena dat is in het NT,omdat de kerk geen vrouwen duldde in haar rangen,dus stelde ze de vrouwen steeds voor als kwaadaardig.
ik zag deze week nog een reportage over de davinci code en wat er al dan niet van klopt...
volgens experten was de kans zeer groot dat maria magdalena en jezus een relatie hadden,en mss zelfs gterouwd waren.volgens sommige bronnen hadden ze zelfs een dochter.alleen is het moeilijk dat te bewijzen omdat er geen officiele documenten te vinden zijn uit die tijd.
valt t niet een klein beetje op dat vrouwen door de kerk als slecht worden bestempeld...denk maar es aan 'heksen' en Jeanne d'arc enzo die destijds op de brandstapel belandde nadat ze haar leven riskeerde om haar land en haar volk van de engelsen te proberen redden.

in elk geval, voor ik hier weer veel te veel off topic ga..wat ik dus wou zeggen is...het griekse scheppingsverhaal is op dat gebied veel beter. en sorry mods voor :offtopic: ik zou t in een spoiler zetten maaaar k weet ni hoe dat moet.

oh en btw mordicus ik ken het.what makes u think i don't
even reactie op deze off-topct
Spoiler! :
Ik denk dat je het scheppingsverhaal eens van iets dichterbij moet gaan lezen je er eens echt in gaan verdiepen. Nico Terlinden een nederlander die in de boekenreeks "het verhaal gaat" bijbelverhalen op een heldere manier heeft uitgelegd. Zeer verrijkend!
Ik neem er één deel uit, er staat trouwens niet in man en vrouw, er staat been van mijn gebeente vlees van mijn vlees. Dat wil niet zeggen je bent van mij, dat duid op de diepste verbondenheid die er ooit kan zijn. Verre van een onderdanige rol van de vrouw.
On topic Ik zou het echt waar niet echt weten, ik heb gedacht dat ik heel veel geluk heb dat ik homo ben. Stel je voor dat je bi bent en soms heen en weer geslingerd wordt.
Ik denk dat je ze tijd moet geve en laten zien dat je van die op die persoon echt houdt dan draait ze wel bij denk ik. Los van het feit of die persoon nu een jongen of een meisje is.

groetjes
Datgene wat er nog te redden valt, moet gekoesterd worden met oneindig veel begrip, geduld en een uitzonderlijk grote goedheid. (Phil Bosmans)

De stilte vind je niet op de toppen van de bergen,
het lawaai niet op de markten van de steden,
beiden vind je in de harten van de mensen.

vorvzie
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door vorvzie » 21 nov 2011 21:55

Spoiler! :
sporty- schreef:dat is het niet .het is net het niet zomaar blind aannemen wat men je wijsmaakt maar er met een kritische blik er wat dieper op ingaan.
het overgrote deel van ons is naar katholieke scholen geweest,is gedoopt,heeft zijn communie gedaan en heeft dus het het ot en nt meerdere keren moeten aanhoren.steeds hetzelfde verhaaltje met weinig marge tot interpretatie.
als je dan kijkt hoe haaks die schone theorieën van hun stichter staan op de praktijken en praat van het kerkelijk instituut en diens gezagsdragers.kijk er maar de geschiedenis op na en welke rol het christendom er in speelde,niet alleen tegenover vrouwen trouwens maar tov minderheden in het algemeen.
en btw.het christendom bestaat ook maar door t omkopen/onder druk zetten van de keizer van rome(waarop hij er maar een staatsgodsienst van maakte).het was eerst niet meer dan een klein verboden sekte'tje.
Ook dat is een beetje kort door de bocht, de staatgodsdienst is er gekomen door de Romeinse keizer in Constantinopel. De enigste reden was dat dit nieuwe geloof onbeheersbaar werd. Het moest dus gecontroleerd worden. Wat is de beste manier om een organisatie te controleren dan door je te moeien met hoe het daar loopt. Door er een staatsgodsdienst van te maken werd het een staatszaak en werd hij dus bevoegd.
Het is inderdaad zo dat traditionele posities door de vrouw werden uitgevoerd en katholieke instanties daar het liefst niet zo veel verandering in zagen komen.
Datgene wat er nog te redden valt, moet gekoesterd worden met oneindig veel begrip, geduld en een uitzonderlijk grote goedheid. (Phil Bosmans)

De stilte vind je niet op de toppen van de bergen,
het lawaai niet op de markten van de steden,
beiden vind je in de harten van de mensen.

Gesloten