thinking schreef:
Nu weet ik niet goed wat ik moet doen en daarom dat ik dus ook zo nieuwsgierig was naar hoe jullie dit aanpakken. Ik vroeg me af of iemand het zou bekennen, wetende dat de kans op afwijzing zeer groot is.
Iedereen alvast bedankt voor jullie reactie!

Goh, dat hangt er vanaf hoe jullie relatie is, denk ik! Je voelt tot op zekere hoogte wel aan hoe zij erop zou reageren, niet? Ik wist het bij de vorige alleszins dat de reactie niet slecht zou zijn (uiteindelijk is te horen krijgen dat iemand verliefd op je is best flatterend en dus allesbehalve iets waarom je kwaad zou worden ofzo), en dan is het vertellen eventueel wel een optie denk ik. Maar veel hangt ook af van of je die nood wel voelt, en of je om kan met eventuele gevolgen ervan (ik was opgelucht, maar vond en vind het wel heel raar dat zij dat nu weet).
Misschien kan je gewoon eens polsen of ze het ooit zou willen proberen om echt iets met een meisje te beginnen? Gewoon proberen nagaan hoe ver die twijfels gaan? Maar tegelijk ook proberen om de "hints" die je ziet (ik ken het gevoel

) op een realistische manier te zien?
Ik denk dat er met haar over praten vooral zekerheid kan geven. Ofwel wil ze het een kans geven met jou (maar reken daar voor de zekerheid niet té hard op, makkelijker gezegd dan gedaan, maar toch), ofwel weet je voor eens en altijd dat het niets zal worden, en kan je op die manier verder. Het geeft een soort rust, in plaats van de aanhoudende onzekerheid die - in dat geval - toch tot niets leidt... Ofwel levert het vertellen iets moois op, ofwel kan je het zo dan toch met een gerust hart laten gaan
Uiteindelijk moet je zelf aanvoelen wat jou het beste lijkt om te doen he.
(ik hoop dat dit allemaal op iets slaat, ik ben een beetje moe en typ er maar wat op los

)
Good luck!