Backpacking

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)

Met de rugzak het liefst door...

Europa
10
26%
Azië
6
15%
Afrika
3
8%
Oceanië
4
10%
Noord-Amerika
6
15%
Zuid- Amerika
10
26%
Antartica
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 39

leeuwke
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Backpacking

Bericht door leeuwke » 01 jun 2011 00:14

Iemand ervaring met backpacking?
Ervaring met/intresse in/ intentie om allleen of in groep rond te trekken met de rugzak in verre oorden of gewoon dichtbij... Deel de mooiste plekken die je ontdekt hebt of waar je nog naar toe wil en eventuele tips en tricks met een first time backpacker die (hopelijk) richting Zuid-Oost Azië trekt
:merci:

De lachende profeet
I have no life
I have no life
Geslacht: Man
Contacteer:

Re: Backpacking

Bericht door De lachende profeet » 01 jun 2011 14:28

Antarctica?

:confi:
AGE-411 schreef:Freddy Horion is echt de hipste crimineel ooit in dit apenland.
Binge Drinking Blues: Screwing Society since 1985

Sistje
Regular user
Regular user

Bericht door Sistje » 01 jun 2011 14:49

De lachende profeet schreef:Antarctica?

:confi:
Denk dat het een mopje is :)

Ik wil het zeker ook eens doen, helaas zijn de zomervakanties van een student te kort. Mijn vader heeft toen hij een jaar of 26 was door Vietnam, Thailand, Laos, ... gereisd (in volle Vietnam-oorlog zelfs). Ik zou ook wel zoiets willen doen. Maar gewoon in Europa rondreizen zou ook al leuk zijn.

BastardPriest
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door BastardPriest » 01 jun 2011 17:58

Liefst Zuid-Amerika, maar spreek geen spaans -_-

In de grote steden zal da wel geen probleem vormen, maar daarbuiten...
A church in ruin...

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 01 jun 2011 18:04

My Shameful schreef:Liefst Zuid-Amerika, maar spreek geen spaans -_-

Een vriendin van mij is naar Argentinië geweest en heeft eerst in Buenos Aires een week of drie snelcursus Spaans gevolgd, samen met nog andere backpackers, ze konden gewoon los instappen, en zo leer je heel snel veel mensen kennen die ook alleen op reis zijn en dan trokken ze heel het land door, en soms had ze gezelschap en soms niet.

Ik zou het ook heel graag doen, maar niet direct tijd en geld om te gaan trekken...
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

Keyser Soze
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Keyser Soze » 01 jun 2011 21:26

Ik heb in oktober een maand gebackpackt door Costa Rica. Fantastisch land, een dikke aanrader voor iedereen die zin heeft in een mooie combinatie natuur-cultuur-plezier :love: Spaans spreken is geen absolute vereiste maar het helpt wel enorm in kleinere dorpjes, om erachter te komen om hoe laat de bus arriveert ofzo (want nee, de bordjes kloppen nooit). Maar met wat gebarentaal geraak je er ook wel, vermoed ik.

Dit najaar trek ik naar Vietnam en Cambodja. Mijn eerste grote reis door Azië, ik kijk er al naar uit! Maar nog een dikke vijf maanden geduld...

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 01 jun 2011 21:47

Rondhossen met een rugzak van 20 kg lijkt me de hel. Krijgen jullie daar geen rugpijn van?
Ik zie me gewoon fysiek niet in staat om dat langer dan een halve dag vol te houden.

Jammer genoeg is het bijna onvermijdelijk als je wilt rondreizen zonder massa's geld uit te geven. :-?

melan
Senior user
Senior user

Bericht door melan » 02 jun 2011 00:56

Ge moet geen 20kg meesleuren, he. Alleen het nodige meenemen, niets meer. En een goede trekrugzak aanschaffen, zodat het gewicht op uw heupen komt i.p.v uw rug. Dan is het helemaal niet lastig om de hele dag met een zware rugzak rond te lopen.

Echte trekvakanties heb ik al veel te lang niet meer gedaan, maar mijn trouwe rugzak heeft met mij al heel wat landen verkend.

De eerste trektocht die ik deed was de West Highland Way. Vrij bekend, trekkers van over de hele wereld. Het mooie eraan was het landschap dat langzaam veranderde en ruiger werd. De mooiste tocht daarentegen was in Finland, in het nationale park Oulanka - al was die dan maar drie dagen lang. Prachtig. Water uit de stroompjes drinken, slapen in blokhutten, zwemmen in een ijskoud meer,... Met Costa Rico zal het wel niet te vergelijken zijn, maar daar loopt ge dan weer geen rendieren tegen het lijf. :)
Wil ik heel graag doen: de Noorse fjorden, Ierland. Zodra ik tijd en gezelschap gevonden heb, want alleen backpacken heb ik geen zin in.
Sistje schreef:Ik wil het zeker ook eens doen, helaas zijn de zomervakanties van een student te kort.
Drie maand? Kunt ge toch al een behoorlijke tocht doen, me dunkt.

Veel geld hoeft het ook niet te kosten: liften, tentje mee en/of couchsurfen. Tenzij ge buiten Europa wilt, dan moet ge natuurlijk uw vliegtuig ook betalen.
Na počátku bylo slovo.
On ne peut pas vivre sans un livre dans la poche.

Sistje
Regular user
Regular user

Bericht door Sistje » 02 jun 2011 10:28

melan schreef:
Sistje schreef:Ik wil het zeker ook eens doen, helaas zijn de zomervakanties van een student te kort.
Drie maand? Kunt ge toch al een behoorlijke tocht doen, me dunkt.
Herexamens, Gentse feesten (Alhoewel ik ze dit jaar ga missen door Route du Soleil :(), en ik moet ook sowieso een beetje werken anders kom ik niet rond in het jaar

twijfelaar1987
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door twijfelaar1987 » 04 jun 2011 10:26

Ooh, leuk topic!

Ik ging al vier keer rondtrekken.

De eerste keer was in de Ardennen met mijn broer toen ik 20 was en hij 15 ofzo. Zonder al te goede voorbereiding zijn we dan van Bertrix naar Florenville getrokken. Ons materiaal trok echt op niets en bijgevolg hadden we erg zware rugzakken mee. Ook veel regen gehad en uiteindelijk een dag vroeger dan voorzien terug naar huis gegaan :D

De tweede was de Wicklow Way in Ierland met een vriend en vriendin. We deden hem niet volledig wegens tijdsgebrek, maar 't was echt wel de moeite. Ook al veel beter materiaal. Afwisselend wildkamperen en jeugdherberg. Op erg leuke plaatsen ons tentje gezet.
Spoiler! :
Afbeelding
Afbeelding
De derde was in Catalonië, met mijn zus en een vriendin. Met het vliegtuig naar Barcelona en van daaruit te voet naar Tarragona. Of dat was toch het plan. Uiteindelijk hebben we ook veel gelift en af en toe op een camping gestaan. Maar 't was ook echt wel héél warm om rond te trekken met een zware rugzak. Op het einde zoals gepland de trein van Tarragona naar Barcelona genomen en daar nog twee nachtjes in een jeugdherberg (en één op het vliegveld :D) doorgebracht.
Spoiler! :
De eerste avond kwamen we erg laat aan en hebben we dan in het donker ons tentje maar op deze plek gezet (naast de autostrade :lol: )Afbeelding
De laatste is ondertussen ook wel al weer twee jaar geleden denk ik. Naar het Zwarte Woud met 4 vrienden. Ook daar wat pech gehad (vriendin met zere enkel) waardoor we onze uitgestippelde route niet konden afwerken. Uiteindelijk met de auto via verschillende berghutten terug naar huis gereden. Was ook wel erg leuk.
Spoiler! :
Afbeelding
Afbeelding
Springbal schreef: Darwin for Premier!
Twijfelaar for Vice Premier!
I can't help it, I like to party, it's genetic, It's electrifying
Wind me up and watch me go, where she stops nobody knows

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 04 jun 2011 10:43

twijfelaar1987 schreef:De laatste is ondertussen ook wel al weer twee jaar geleden denk ik. Naar het Zwarte Woud met 4 vrienden. Ook daar wat pech gehad (vriendin met zere enkel) waardoor we onze uitgestippelde route niet konden afwerken. Uiteindelijk met de auto via verschillende berghutten terug naar huis gereden. Was ook wel erg leuk.
Spoiler! :
Afbeelding
Afbeelding
Ah, het Zwarte Woud :love:

Ik heb twee jaar geleden ook met de rugzak aangedaan. Met de trein tot in Titisee (de naam!) en daar in de omgeving gebleven. Heel veel gelift, en vandaar uit dan ook naar Freiburg, en vandaar naar Munchen (dat wel de trein). En dan terug ook met de trein.

Ik zou het ook niet kunnen om alles te voet te doen. En het zou een beetje in de weg staan van waarom ik zo graag op reis ga, om veel te kunnen zien, en als je alles te voet doet, dan zie je ook wel veel, maar veel hetzelfde? Ik hou dan meer van rugzak, tent, en liften, of treinen.
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -

twijfelaar1987
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door twijfelaar1987 » 04 jun 2011 14:20

Wij gingen met de auto naar Titisee om van daaruit met de trein naar Basel te gaan en dan te voet terug te keren. Na twee dagen dus jammer genoeg moeten stoppen, twee van ons zijn dan met de trein terug naar Titisee geweest om de auto te halen. In het terugkeren onder andere gestopt om de Schneeberg te beklimmen. Boven op die berg staat een hut, waar we dan geslapen hebben. Echt zalig was dat.
Spoiler! :
Afbeelding

Afbeelding
Die tripjes met de veranderde plannen waren eigenlijk de leukste. Zoals je zegt is een combinatie van liften, wandelen, tent, treinen, hutten enzo wel leuk :D

Al deden we in Ierland alles te voet (behalve van eindpunt terug naar Dublin), en je komt toch op echt afgelegen mooie plekjes dan:
Spoiler! :
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kiwi
Regular user
Regular user

Bericht door Kiwi » 04 jun 2011 23:14

Topic, right on time!

Vorige zomer transardennaise (naam lijkt wel van 'wooow', maar het is dus gewoon Belgische Ardennen..) route gedaan met twee vriendinnen. Met de tent, de fotocamera en de bikinietjes om in het frisse (doodkoud) water van de Lesse te zwemmen. Dat bleek niet echt mogelijk, vermits onze tenen, bij het voelen van dat water, al samenschrompelde van de koude.
Zijn echt nog op bijzondere slaapplekken terechtgekomen, door dom geluk. Mooie herinneringen!

Nu, ben ik op zoek naar een route voor een volgende trektocht met een andere vriendin. We willen niet echt een vliegtuigticket boeken, omdat je dan vastzit aan een bepaalde retourdata. Dus een startplaats, min of meer bereikbaar te voet of met de trein.
We dachten het eerst gewoon à la 'we zullen wel zien' aan te pakken, maar volgens mij is er toch iets van 'richting' nodig, om effectief ergens te raken. Of ben ik daar fout?

Suggesties? :)

Kiwi

twijfelaar1987
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door twijfelaar1987 » 05 jun 2011 13:45

Kiwi schreef:Nu, ben ik op zoek naar een route voor een volgende trektocht met een andere vriendin. We willen niet echt een vliegtuigticket boeken, omdat je dan vastzit aan een bepaalde retourdata. Dus een startplaats, min of meer bereikbaar te voet of met de trein.
We dachten het eerst gewoon à la 'we zullen wel zien' aan te pakken, maar volgens mij is er toch iets van 'richting' nodig, om effectief ergens te raken. Of ben ik daar fout?

Suggesties? :)

Kiwi
Goh, ik denk dat dat een beetje te zien is wat je wilt bereiken. Als het niet uitmaakt hoeveel kilometers je uiteindelijk stapt en wat je wel of niet gezien hebt, kan je gerust met die ingesteldheid vertrekken.

Volgens mij hangt veel af van de tijd dat je hebt en of je echt op een bepaalde dag terug moet zijn. Als dat niet zo is kan je nog altijd makkelijk van je plan afwijken en bvb een dag extra op een bepaalde plaats blijven om daar de streek te verkennen of even te genieten. Maar dan heb je wel nog altijd je plan en opgezochte informatie als back-up.

Willen jullie het liefst in het buitenland? Of mag het ook België zijn?

Kiwi
Regular user
Regular user

Backpacking

Bericht door Kiwi » 05 jun 2011 23:16

Liefst buitenland... Waarschijnlijk over een periode van een week à anderhalf week.

Misschien moeten we gewoon enkele 'stoppunten' (architectuur dat de moeite is, of zotten berg om te bewonderen...) aanduiden op een kaart, en zien welke we daarvan kunnen bereiken. Manier waarop is eender, hoe lang we erover doen is eender,...

Dat is een manier ;)

Avalon
Regular user
Regular user

Bericht door Avalon » 06 jun 2011 14:32

Nog nooit gaan backpacken, maar kzou het in de toekomst wel eens graag doen. Het liefst eens Ierland, Groot-Brittannië en scandinavië. Maar dat zal voor in de verre toekomst zijn denk ik...

Mijn stiefbroer is net terug van een half jaar doorheen Australië trekken. Tlijkt me ook zalig. Als ik zijn foto's zie ist voor jaloers te worden. :)

sefier
New user
New user

Bericht door sefier » 12 jun 2011 00:25

2 jaar geleden heb ik in juli en augustus japan doortrokken met men rugzak :)
van tokyo tot mt fuji en verder!

kyoto , hiroshima , nagasaki , tokyo , minakami , osaka en dergelijke

sporty-
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door sporty- » 16 jun 2011 14:53

Echo schreef:
My Shameful schreef:Liefst Zuid-Amerika, maar spreek geen spaans -_-

Een vriendin van mij is naar Argentinië geweest en heeft eerst in Buenos Aires een week of drie snelcursus Spaans gevolgd, samen met nog andere backpackers, ze konden gewoon los instappen, en zo leer je heel snel veel mensen kennen die ook alleen op reis zijn en dan trokken ze heel het land door, en soms had ze gezelschap en soms niet.

Ik zou het ook heel graag doen, maar niet direct tijd en geld om te gaan trekken...
oh zoiets zou ik ook willen doen eigenlijk.zijn er nog mensen die argentinië zien zitten?ik ben eigenlijk nog wel op zoek naar een reispartner.met twee is altijd leuker dan alleen en 't is altijd leuk nieuwe mensen te leren kennen.
europa zie k ook wel zitten voor een kleinere reis met minder budget en minder tijd
embrace the colours in your life
-------------------------------------

http://www.myspace.com/sportysspace

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 17 jun 2011 16:04

Wat een heerlijk verslag! Het kietelt om zelf te gaan vertrekken!
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -

Skin
Experienced user
Experienced user

Bericht door Skin » 18 jun 2011 13:14

Ik doe aan luxueus backpacken. 8) Met de rugzak in de bus/openbaar vervoer en overnachten in hutten/hostels/motels. Iets minder avontuurlijk maar voor deze neuroot alvast wat zorgelozer. :wink:

Ik ben ermee begonnen op m'n 18e: met 4 vriendinnen met de rugzak en het fameuze lokale openbaar vervoer rondgetrokken door Griekenland. Een echte aanrader voor een beginner! De voorbije jaren zijn daar nog de VS (Californië + Grand Canyon + Las Vegas), Canada (British Columbia/Rocky Mountains) en Nieuw Zeeland bijgekomen.

Gesloten