Ge moet geen 20kg meesleuren, he. Alleen het nodige meenemen, niets meer. En een goede trekrugzak aanschaffen, zodat het gewicht op uw heupen komt i.p.v uw rug. Dan is het helemaal niet lastig om de hele dag met een zware rugzak rond te lopen.
Echte trekvakanties heb ik al veel te lang niet meer gedaan, maar mijn trouwe rugzak heeft met mij al heel wat landen verkend.
De eerste trektocht die ik deed was de West Highland Way. Vrij bekend, trekkers van over de hele wereld. Het mooie eraan was het landschap dat langzaam veranderde en ruiger werd. De mooiste tocht daarentegen was in Finland, in het nationale park Oulanka - al was die dan maar drie dagen lang. Prachtig. Water uit de stroompjes drinken, slapen in blokhutten, zwemmen in een ijskoud meer,... Met Costa Rico zal het wel niet te vergelijken zijn, maar daar loopt ge dan weer geen rendieren tegen het lijf.
Wil ik heel graag doen: de Noorse fjorden, Ierland. Zodra ik tijd en gezelschap gevonden heb, want alleen backpacken heb ik geen zin in.
Sistje schreef:Ik wil het zeker ook eens doen, helaas zijn de zomervakanties van een student te kort.
Drie maand? Kunt ge toch al een behoorlijke tocht doen, me dunkt.
Veel geld hoeft het ook niet te kosten: liften, tentje mee en/of couchsurfen. Tenzij ge buiten Europa wilt, dan moet ge natuurlijk uw vliegtuig ook betalen.
Na počátku bylo slovo.
On ne peut pas vivre sans un livre dans la poche.