Homeopathie werkt niet

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Faramir
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Homeopathie werkt niet

Bericht door Faramir » 24 mei 2011 10:54

De werking van homeopathie is niet bewezen, zegt het Federaal Kenniscentrum Gezondheidszorg (KCE). Het KCE kwam tot de conclusie dat homeopathie niet werkt nadat het alle internationale wetenschappelijke studies voor twintig aandoeningen had onderzocht. Voor geen enkele aandoening vond het een onomstotelijk bewijs van werking.
Bron: Knack

Een studie wijst uit dat homeopathie geen te bewijzen werking heeft. Een goeie aanleiding voor een discussie: Wie heeft er ervaring met homeopathie? Merk je betering, voel je je gezonder? Gaat het hier om belangrijke kennis die in de medische wereld verwaarloosd wordt, of zijn 't allemaal kwakzalvers?
Shoot!

mei_meisje
I have no life
I have no life
Geslacht: Vrouw

Re: Homeopathie werkt niet

Bericht door mei_meisje » 24 mei 2011 11:27

Ikzelf ben opgegroeid met homeopathie. Ik heb er geen negatieve ervaringen mee. Zelfs eerder positief, ik gebruik nu nog regelmatig composor 8 en composor 12. Composor 6 vind ik de beste neusspray die ik al ooit gehad hebt.
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

Wapiti

Bericht door Wapiti » 24 mei 2011 12:08

Niets nieuws onder de zon toch?

sjwazi
Forum addict
Forum addict

Bericht door sjwazi » 24 mei 2011 20:01

Toen ijzerkuren niet bleken te helpen, heb ik eens mijn toevlucht gezocht bij een homeopaat. Sceptisch, maar met een gedacht van: "Ah, wat? Als't niet werkt, dan werkt het niet." En het werkte wel. Ik was een jaar goed! En mijn broer is dankzij homeopathie genezen van chronisch sinusitus, en mijn moeder van krampen.

Ik vind het onzin dat ze zeggen dat homeopathie niet werkt. Ze mogen nog zo veel wetenschappelijke bewijzen niet vinden als ze willen, maar je hoort toch vaak van mensen die goed zijn met homeopathie terwijl ze met allerlei andere dingen niet goed zijn hé. Dat ze eens verdraagzaam leren te zijn tegenover alternatieve vormen, er zouden misschien veel minder mensen sukkelen met allerlei kwaaltjes.

Het placebo-effect is ook onzin. De mens heeft over het algemeen een heilig geloof in dokters. Als dus gewone middeltjes niet helpen en homeopathie wel, dan kan dat niet aan het placebo-effect liggen. Ik geloof dat elke situatie, elke persoon, elke kwaal op een andere manier geholpen kan zijn (en daarom moet de mens ook op geneeskundig vlak doen wat hij de dag van vandaag op elk vlak doet: shoppen). Dingen afschrijven (of onbetaalbaar maken voor bepaalde mensen), is niet de manier om mensen te helpen hé.

AGE-411
Forum addict
Forum addict

Bericht door AGE-411 » 24 mei 2011 20:06

sjwazi schreef: Het placebo-effect is ook onzin. De mens heeft over het algemeen een heilig geloof in dokters. Als dus gewone middeltjes niet helpen en homeopathie wel, dan kan dat niet aan het placebo-effect liggen. Ik geloof dat elke situatie, elke persoon, elke kwaal op een andere manier geholpen kan zijn (en daarom moet de mens ook op geneeskundig vlak doen wat hij de dag van vandaag op elk vlak doet: shoppen). Dingen afschrijven (of onbetaalbaar maken voor bepaalde mensen), is niet de manier om mensen te helpen hé.
Niet waar. Veel mensen staan net kritisch tegenover artsen en geneesmiddelen.

Mordicus
Experienced user
Experienced user

Bericht door Mordicus » 24 mei 2011 20:10

Er zijn ook hopen mensen die bij hoog en bij laag zweren dat hún waarzegster echt wel weet wat ze doet en dat ze altijd gelijk heeft.

Persoonlijk kan ik kanker genezen door drie maal spiernaakt rond mijn tuinkabouter te lopen terwijl ik Bob de Bouwer achterstevoren zing.

En het werkt! Want de tante van de nicht van mijn buurvrouw is daags nadien genezen van kanker!
So it goes.

triiid
New user
New user

Bericht door triiid » 24 mei 2011 20:57

Iedereen mag geloven wat hij wilt, en mag daarbij niemand verbieden zich te verzorgen hoe hij dat ook wilt.

Ik ben al heel mijn leven verzorg door een homeopaat. Of nee, 17 jaar en 8 maanden.

Toen ik 10 maanden oud was, had ik echt van alles. Eczeem, melkallergie, oneindige gastro-entiritis en om de 2 weken wel eens koorts. Toen hadden mijn ouders er genoeg van en lieten ze mijn pediater vallen voor hun trouwe homeopaat en huisarts.

Het leek wel een mirakel, want plots waren al die gezondheidsproblemen voorbij. En hetzelfde verhaal geldt voor mijn moeder. Na jaren lang te lijden onder zware astma en chronische bronchitis vond ze ook een oplossing in de homeopathie.

En neen, het is niet wetenschappelijk bewezen dat het werkt, maar waarom wilt men nu per se bewijzen dat het wel of niet werkt? Waarom kan men niet eens aannemen dat het op één of andere manier geneest, zonder dat iemand daar kan bewijzen?

Daarmee bedoel ik niet dat ik homeopathie aanzie als een godsdienst of zo,helemaal niet. Ik zie het meer als een levensstijl. Gezond eten, een psychologisch en energetisch evenwicht vinden en genezen dankzij homeopathie.

Ik ga 2 keer per jaar naar mijn dokter en ik krijg een "onderhoudstherapie" (= elke dag teunisbloemolie slikken en één dosis pulsatilla 1000K om de 6 maanden voor de kenners) en ik wordamper ziek, behalve een verkoudheid of zo. Waarom zou ik mij dan anders genezen als het zo werkt? Waarom zou ik chemische rotzooi willen slikken?

Begrijp mij niet verkeerd, ik sluit antibiotica en andere allopathische middelen helemaal niet uit, maar ik heb ze enkel gebruikt bij de longontsteking die ik ooit heb gehad. Iedereen weet wel dat zomaar antibiotica slikken zeer slecht is voor jou en maakt bacteriën ook resistent.

Ik blijf open minded over alle mogelijke geneesmogelijkheden, maar ik geloof het meest in de homeopathie. Nu ja, ieder zijn eigen mening.

Heftruck
Experienced user
Experienced user

Bericht door Heftruck » 24 mei 2011 22:09

Wat - de - fuck, Faramir.

Hier mag geen discussie over zijn.

Als je niet weet hoe geneesmiddelen werken, hou er dan je mond over. Zonder kennis daarvan is je mening waardeloos. Als men wil discussieren over geneesmiddelen, doet men dat adhv wetenschappelijke resultaten. Medische claims maken zonder ondersteunend wetenschappelijk onderzoek is misdadig. Homeopathie heeft geen been om op te staan.

Als je niet begrijpt dat homeopathie onzin is omdat er na homepathische verdunning GEEN werkzame molecule meer aanwezig is, hou je beter je mond. Alle argumenten 'uit ervaring' zijn volkomen onacceptabel. Homeopathische middelen bestaan voor de volle 100% uit water.

Elke homeopaath, hoe sympathiek ook, is een bedrieger, een misdadiger en in sommige gevallen zijn het zelfs moordenaars. Patiënten wijsmaken dat homeopathische middelen werken en hen daardoor te toegang ontzeggen tot medicatie waarvan de werking wel bewezen is, is crimineel.

Punt. Geen discussie.
[Heftruck is] brutaal, niet constructief, onrespectvol, agressief, redeneert zonder empathie en overduidelijk met slechte intenties. - De Paus

sjwazi
Forum addict
Forum addict

Bericht door sjwazi » 24 mei 2011 23:02

Heftruck schreef:
Elke homeopaath, hoe sympathiek ook, is een bedrieger, een misdadiger en in sommige gevallen zijn het zelfs moordenaars. Patiënten wijsmaken dat homeopathische middelen werken en hen daardoor te toegang ontzeggen tot medicatie waarvan de werking wel bewezen is, is crimineel.

Punt. Geen discussie.
Je vergeet hier wel eventjes dat een groot deel van de homeopathie-gebruikers naar een homeopaat gaan omdat die "medicatie waarvan de werking wel bewezen is", bij hen (in dat geval) niet werkte. Zet dus gerust alle homeopaten op de brandstapel en laat al die mensen die in het bovenvernoemde geval zijn aan hun lot over. Maar leer alsjeblieft eens verder te kijken dan je wetenschappelijke neus lang is, en sla niet zo'n verwaande taal aan. Want als jij op een dag een kwaal hebt waar geen dokter je vanaf lijkt te kunnen helpen, dan ga je er ook maar moeten mee leren leven, vrees ik. Omdat je te preuts bent om álle mogelijkheden te proberen.

Sylvan
Senior user
Senior user

Bericht door Sylvan » 24 mei 2011 23:27

Heftruck schreef:Wat - de - fuck, Faramir.

Hier mag geen discussie over zijn.

Als je niet weet hoe geneesmiddelen werken, hou er dan je mond over. Zonder kennis daarvan is je mening waardeloos. Als men wil discussieren over geneesmiddelen, doet men dat adhv wetenschappelijke resultaten. Medische claims maken zonder ondersteunend wetenschappelijk onderzoek is misdadig. Homeopathie heeft geen been om op te staan.

Als je niet begrijpt dat homeopathie onzin is omdat er na homepathische verdunning GEEN werkzame molecule meer aanwezig is, hou je beter je mond. Alle argumenten 'uit ervaring' zijn volkomen onacceptabel. Homeopathische middelen bestaan voor de volle 100% uit water.

Punt. Geen discussie.
een beetje respect mag wel hoor wat je mening ook is

Ik vind homeopathie zelf complete zever. Het beste bewijs?
hoe meer je verdunt hoe sterker het middel zou zijn (wat gewoon tegen de wetten van de natuur ingaat maar swat) dat zou betekenen dat het water van de oceaan (de grootste waterhoop ter wereld) een geneesmiddel is tegen alles (want alle stoffen zitten wel een beetje ergens in zeewater) en de ziekte bestrijden met iets dat de symptomen opwekt? Dus brandwonden genezen door er bijtend zuur over te gieten (zo dom is die redenering dus)

de redenen dat homeopathie werkt zijn:
*placebo-effect
*er zitten echte medicijnen in die brol maar dat verzwijgt men
triiid schreef: Ik zie het meer als een levensstijl. Gezond eten, een psychologisch en energetisch evenwicht vinden en genezen dankzij homeopathie.
het gezond eten en leven én je goed voelen in je vel kunnen al héél veel doen tegen ziektes

de grootste ziekmakers zijn armoede en depressies
triiid schreef: En neen, het is niet wetenschappelijk bewezen dat het werkt, maar waarom wilt men nu per se bewijzen dat het wel of niet werkt? Waarom kan men niet eens aannemen dat het op één of andere manier geneest, zonder dat iemand daar kan bewijzen?
Ik heb een idee! waarom nemen we niet gewoon aan dat er op de achterkant van de maan een paarse dwerg woont die bliksem uit zijn zes tepels schiet en op een regenboogeenhoorn rijd?
Eerst zien en dan geloven zei de blinde
Gewoon iets aannemen zondermeer is gevaarlijk. Het leid tot dogma's, onderdrukking en heel veel nasty shit.
Durf Denken zegt mijn unief wel doe dat ook. Wees kritisch en denk zelf na ipv alles te slikken wat men u geeft.
Als het niet bewezen is dat het werkt dan kan het beide zijn. Werkt het? dan zullen de farma bedrijven daar wel achter komen geloof me want ze hebben ondertussen zowat alle (en dan bedoel ik echt alle) homeopathische middelen onderzocht. werkt het niet? wel proficiat u bent in het zak gezet
triiid schreef: k ga 2 keer per jaar naar mijn dokter en ik krijg een "onderhoudstherapie" (= elke dag teunisbloemolie slikken en één dosis pulsatilla 1000K om de 6 maanden voor de kenners) en ik wordamper ziek, behalve een verkoudheid of zo. Waarom zou ik mij dan anders genezen als het zo werkt? Waarom zou ik chemische rotzooi willen slikken?

Begrijp mij niet verkeerd, ik sluit antibiotica en andere allopathische middelen helemaal niet uit, maar ik heb ze enkel gebruikt bij de longontsteking die ik ooit heb gehad. Iedereen weet wel dat zomaar antibiotica slikken zeer slecht is voor jou en maakt bacteriën ook resistent.
Ik slik niets en word nooit ziek gaan we daarom aannemen dat lucht gezond is? als je niet ziek word met homeopathische middelen dan zou je ook niet ziek geworden zijn zonder die dingen.

chemische rotzooi? die 2 woorden tonen al hoe weinig je weet van chemie in het algemeen en farma in het bijzonder (zoals veel overtuigde homeopaters) kinine(tegen malaria) komt uit een boomschors. Aspirine? komt uit wilgenschors maar is alleen aangepast om minder irriterent te zijn voor de maag en zo komen veel medicijnen uit de planten wereld maar die zijn getest en goedgekeurd, homeopatische middelen niet. de enige voorwaarde is dat ze ooit eens vermeld zijn in een boek dat minstens x aantal jaar oud is. En we weten allemaal hoever gevorderd middeleeuwers waren op vlak van geneeskunde. Aderlatingen tegen bloedarmoede, hoe vernieuwend! zomaar antibiotica nemen is slecht dat is waar. Maar zomaar medicijnen nemen zonder ze nodig te hebben kan ook zware gevolgen hebben weet je waarom? Omdat ze een effect hebben. Je water-met-een-speciaal-naamtje kan je iedere dag zonder gevaar nemen omdat het geen effect heeft.
en laatst mijn persoonlijke mening: Ik vind dat iedere doktor die zich inlaat met zo een bedriegerij als homeopathie onmiddelijk geschorst moet worden en in een kerker van tgravensteen gegooid moet worden tot ze tot inkeer komen. Ik dacht dat de eed van hippocrates bedrog verbad, blijkbaar was ik mis.
what kind of man loves like this?

Heftruck
Experienced user
Experienced user

Bericht door Heftruck » 24 mei 2011 23:48

sjwazi schreef:
Heftruck schreef:

Punt. Geen discussie.
Je vergeet hier wel eventjes dat een groot deel van de homeopathie-gebruikers naar een homeopaat gaan omdat die "medicatie waarvan de werking wel bewezen is", bij hen (in dat geval) niet werkte. Zet dus gerust alle homeopaten op de brandstapel en laat al die mensen die in het bovenvernoemde geval zijn aan hun lot over. Maar leer alsjeblieft eens verder te kijken dan je wetenschappelijke neus lang is, en sla niet zo'n verwaande taal aan. Want als jij op een dag een kwaal hebt waar geen dokter je vanaf lijkt te kunnen helpen, dan ga je er ook maar moeten mee leren leven, vrees ik. Omdat je te preuts bent om álle mogelijkheden te proberen.
Homeopathie is bedrog. Dat heeft niets met preutsheid en verwaandheid te maken. Alles met wetenschap. Er is geen enkele reden om ook maar één positief woord te lossen over homeopathie. Integendeel. Voor homeopathie bestaat geen nuance.
dylan schreef:een beetje respect mag wel hoor wat je mening ook is
Soms is het wel degelijk verantwoord hard en rechtuit te zijn. In de medische wetenschap houdt men zich bezig met wetenschappelijke studie van oorzaak en effect, niet met 'meningen'. Meningen zijn hier niet terzake. Alleen wetenschappelijke argumenten hebben hier autoriteit.
dylan schreef:de redenen dat homeopathie werkt zijn:
*placebo-effect
*er zitten echte medicijnen in die brol maar dat verzwijgt men
Het placebo-effect is 1 ding. Medisch onbewezen en onverantwoorde claims maken is een totaal andere zaak.
dylan schreef:en laatst mijn persoonlijke mening: Ik vind dat iedere doktor die zich inlaat met zo een bedriegerij als homeopathie onmiddelijk geschorst moet worden en in een kerker van tgravensteen gegooid moet worden tot ze tot inkeer komen. Ik dacht dat de eed van hippocrates bedrog verbad, blijkbaar was ik mis.
Homeopathen zijn doorgaans dan ook geen dokters. Velen zijn gewoon bedriegers die perfect weten hoe te manoeuvreren tussen allerlei regeltjes door zodat ze niet vervolgd kunnen worden wegens praktijken die ze legaal niet mogen uitvoeren. Diagnoseren is verboden. Dat wordt dan snugger opgelost door zogenaamd 'vrijblijvend advies' te geven. Zo kan men dan niet vervolgd worden wanneer de patiënt komt te overlijden te gevolge van ronduit bedrieglijke praktijken.
[Heftruck is] brutaal, niet constructief, onrespectvol, agressief, redeneert zonder empathie en overduidelijk met slechte intenties. - De Paus

De lachende profeet
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door De lachende profeet » 25 mei 2011 00:06

Het wordt eigenlijk serieus tijd dat we homeopathie tot het rijk van de leugens en de oplichterij verbannen. Ik wil best geloven dat mensen denken dat ze erdoor genezen, maar zelfs dan blijft het wetenschappelijk bewijsbare nonsens. Het werkt niet, het kost mensen massa's geld en het levert enkel maar valse verwachtingen op. Prettige verwachtingen misschien, maar zoiets hoeft geen massa's geld te kosten op basis van regelrechte leugens.

Iedereen zit te lullen over gevestigde religies, maar de Katholieke Kerk kan misschien aanraden om te bidden, ze zijn nog niet zo achterlijk om er een alternatieve 'geneeskunde' van te maken.

Kortom: fuck homeopathie!
AGE-411 schreef:Freddy Horion is echt de hipste crimineel ooit in dit apenland.
Binge Drinking Blues: Screwing Society since 1985

Cobaert
New user
New user

Bericht door Cobaert » 25 mei 2011 00:31

De lachende profeet schreef:Iedereen zit te lullen over gevestigde religies, maar de Katholieke Kerk kan misschien aanraden om te bidden, ze zijn nog niet zo achterlijk om er een alternatieve 'geneeskunde' van te maken.
Je vergeet de zaligverklaring van de vorige paus en de heiligverklaring van Damiaan :)
Beiden hebben Franse nonnen genezen. Van Parkinson, maar ook zelfs van darm- en longkanker. Een mirakel zowaar! De serieusheid waarmee daarover bericht werd in de media was bij momenten hilarisch.

En dan is er nog de grot van Lourdes 8)

triiid
New user
New user

Bericht door triiid » 25 mei 2011 08:12

chemische rotzooi? die 2 woorden tonen al hoe weinig je weet van chemie in het algemeen en farma in het bijzonder
Misschien niet, maar dan is mijn opleiding farmacie niet heel veel waard...

Nu ga ik waarschijnlijk helemaal zot klinken, maar zeggen dat het geneesmiddel niet zou werken omdat er geen actief molecule in meer zit, is voor mij niet echt volwaardig. Ik denk dat het water bevat waarin de suikerbolletjes in gedompeld zijn nog altijd de energie van de stof in zich heeft.

Een lichaam is niet enkel een biochemisch individu, het heeft ook energieën die, als ze verstoord zijn, leiden tot ziekte. Dit klinkt helemaal onwetenschappelijk en onredelijk en misschien zou ik hierbij mijn studies farmacie meteen moeten stoppen. Maar zoals ik al vroeger zei, ieder dankt wat hij denkt.
Het werkt niet, het kost mensen massa's geld en het levert enkel maar valse verwachtingen op.
Het kost mensen massa's geld? Lees je de krant soms wel eens? Gisteren stond er in een interview van De Standaard dat dat juist helemaal niet waar is. Homeopathische geneesmiddelen zijn ongelooflijk goedkoop! Het zijn de mensen die zich niet verzorgen en lijden aan hoge cholesterolgehaltes en hoge bloeddruk en constant antibiotica nemen die de maatschappij torens geld kost.

Waarom wilt men alle homeopaten verbannen? De mensen die er niet in geloven en die het weigeren te gebruiken hoeven niet naar een homeopaat te gaan, en er wordt hen niet verplicht homeopathische geneesmiddelen in te nemen. Stoort het dan zo veel dat sommige mensen dat wel doen? Waar is dan de vrijheid van mening en de vrijheid van levensstijl?

kukuxumusu
Forum addict
Forum addict

Bericht door kukuxumusu » 25 mei 2011 11:01

triiid schreef:
chemische rotzooi? die 2 woorden tonen al hoe weinig je weet van chemie in het algemeen en farma in het bijzonder
Misschien niet, maar dan is mijn opleiding farmacie niet heel veel waard...

Nu ga ik waarschijnlijk helemaal zot klinken, maar zeggen dat het geneesmiddel niet zou werken omdat er geen actief molecule in meer zit, is voor mij niet echt volwaardig. Ik denk dat het water bevat waarin de suikerbolletjes in gedompeld zijn nog altijd de energie van de stof in zich heeft.

Een lichaam is niet enkel een biochemisch individu, het heeft ook energieën die, als ze verstoord zijn, leiden tot ziekte. Dit klinkt helemaal onwetenschappelijk en onredelijk en misschien zou ik hierbij mijn studies farmacie meteen moeten stoppen. Maar zoals ik al vroeger zei, ieder dankt wat hij denkt.
Seriously?

En iedereen denkt wat hij denkt: nee, er bestaat nog altijd zoiets als feiten en wetenschap.
Let's dance to joy division,
And celebrate the irony,
Everything is going wrong,
But we're so happy,

triiid
New user
New user

Bericht door triiid » 25 mei 2011 11:34

Even een verbetering:

Natuurlijk worden we ziek van bacteriën, virussen en andere ziekteverwekkers, maar volgens alternatieve "geneestechnieken" is er nog iets anders, dat als "energieën in het lichaam" beschreven en beschouwd worden. Met dat concept ben ik het eens, want ik kan moeilijk geloven dat alles, maar dan ook alles door de wetenschap beschreven kan worden. Dat lijkt mij nogal kil en leeg.

En ja, er bestaat nog altijd zoiets als wetenschap en bewezen feiten, en ik beschouw ze ook, ik denk gewoon dat er niet enkel dat is. Zoals bijvoorbeeld mensen zeggen dat ze atheïst zijn, maar dat ze toch geloven dat er iets meer is.

En daarmee bedoel ik niet dat homeopathie een of ander geloofsovertuiging is.

Nu ja, ik ben de enige die er zo over denkt, en het heeft geen zin jullie proberen te overtuigen, en dat wil ik ook helemaal niet.

Wapiti

Bericht door Wapiti » 25 mei 2011 11:55

De reden dat homeopathie zo duur is, is omdat als je het zou verkopen aan de prijs van wat het echt waard is, het placebo-effect verloren gaat. Nevertheless vind ik dat het gerust verboden mag worden. Ik ben helemaal voor gepersonaliseerde therapie en ook al zijn er misschien veel mensen die geholpen zijn door placebo's, ik zou liever pillen kopen van een bedrijf waar de opbrengst effectief naar onderzoek gaat.

En voor de mensen hierboven die zeggen dat het placebo-effect niet bestaat. Het bestaat zeer zeker, het is zelf bewezen (dit in contrast met de werking van homeopathische middelen). Het is ook zo dat er een zekere vorm van anti-placebo bestaat: 'ik geloof niet dat het werk' waardoor het effectief ook niet werkt.

Cobaert
New user
New user

Bericht door Cobaert » 25 mei 2011 12:01

triiid schreef:Zoals bijvoorbeeld mensen zeggen dat ze atheïst zijn, maar dat ze toch geloven dat er iets meer is.
Dan ben je geen atheïst, maar een ietsist. Je gooit echt alles op een hoop.

kukuxumusu
Forum addict
Forum addict

Bericht door kukuxumusu » 25 mei 2011 12:23

triiid schreef:Even een verbetering:

Natuurlijk worden we ziek van bacteriën, virussen en andere ziekteverwekkers, maar volgens alternatieve "geneestechnieken" is er nog iets anders, dat als "energieën in het lichaam" beschreven en beschouwd worden. Met dat concept ben ik het eens, want ik kan moeilijk geloven dat alles, maar dan ook alles door de wetenschap beschreven kan worden. Dat lijkt mij nogal kil en leeg.
Dat is pas een goed argument :roll:
Let's dance to joy division,
And celebrate the irony,
Everything is going wrong,
But we're so happy,

Gasquet
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Gasquet » 25 mei 2011 14:52

kukuxumusu schreef: En iedereen denkt wat hij denkt: nee, er bestaat nog altijd zoiets als feiten en wetenschap.
:adore:

Meer hoeft dat niet te zijn
Ik ben een vaste slaper. Volgens hem was het makkelijker om mij in bed te krijgen dan er terug uit.

Gesloten