Bijgeloof en dwangneuroses

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
De lachende profeet
I have no life
I have no life
Geslacht: Man
Contacteer:

Re: Bijgeloof en dwangneuroses

Bericht door De lachende profeet » 16 jun 2011 21:32

Heftruck schreef:
wapiti schreef:Ik weet niet waaronder ik het moet plaatsen. Misschien onder 'creepy'. Maar ik kijk bijna iedere dag om exact 10u24 op mijn horloge/klok.
1024, een macht van 2.

Constant.
't Is nog waar ook.

OT: ***ZELFCENSUUR***
AGE-411 schreef:Freddy Horion is echt de hipste crimineel ooit in dit apenland.
Binge Drinking Blues: Screwing Society since 1985

Sistje
Regular user
Regular user

Bericht door Sistje » 26 jun 2011 12:11

Ik heb hetzelfde maar met 13u37, en dat kan alleen maar betekenen dat ik awesome ben! True story.

OT: Altijd mijn portefeuille checken. Gewoonlijk steek ik die tijdens een les in mijn rugzak, en dan begin ik halverwege de les te flippen en moet ik checken of die er nog zit.

Verder niet zoveel zaken. Vroeger was ik ook altijd bang dat er inbrekers waren, maar dat is denk ik normaal bij een kind.

Crow
New user
New user

Bericht door Crow » 27 jun 2011 17:10

Als ik in een ander land ben geweest moet en zal ik een stukje van dat land (lees: ne steen) mee terug nemen.

RedRufio
Senior user
Senior user

Bericht door RedRufio » 01 jul 2011 14:53

Crow schreef:Als ik in een ander land ben geweest moet en zal ik een stukje van dat land (lees: ne steen) mee terug nemen.
²
Il vaut mieux avoir des remords que des regrets (Patrick Bruel)
JFK schreef: RedRufio = de All Stars-koning.

wonderwall
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Bericht door wonderwall » 02 jul 2011 20:08

Sistje schreef: OT: Altijd mijn portefeuille checken. Gewoonlijk steek ik die tijdens een les in mijn rugzak, en dan begin ik halverwege de les te flippen en moet ik checken of die er nog zit.
²

Nog een paar:
- Verschillende keren na elkaar mijn wekker controleren (is hij op het juiste uur ingesteld, staat het alarm aan, etc.)
- Mijn radio/Mp3/tv/computer moeten altijd op een bepaald volume staan voor ik dat ding kan afzetten (bv.: radio op 2, Mp3 op 14, tv op 10, computer op 20 (even getallen dus))
- Verschillende keren checken of ik mijn sleutels bij heb, of ik mijn bankkaart terug in mijn portefeuille heb gestoken, of het licht wel uit is, etc.
Stranger, if you passing meet me and desire to speak to me, why should you not speak to me? And why should I not speak to you? (Walt Whitman)

kwebbeltje
Regular user
Regular user

Bericht door kwebbeltje » 25 sep 2011 22:29

als het s'avonds donker is en i kben nog als enige wakker, dan laat ik altijd het licht branden in de ruimte waar ik zit. Ik voorzie continu licht in de duisternis !
i'm not a complete idiot, some parts are missing :p (tholens)

Eindeloos
Senior user
Senior user

Bericht door Eindeloos » 14 jan 2012 14:23

- Verschillende keren checken of ik mijn sleutels bij heb, of ik mijn bankkaart terug in mijn portefeuille heb gestoken, of het licht wel uit is, etc.
ikke ook!
We accept the love we think we deserve. - S. Chbosky

Daluicis
Senior user
Senior user

Bericht door Daluicis » 14 jan 2012 15:33

Als déjà vu's tellen, heb ik daar soms erg veel last van. Het geeft altijd een kutgevoel...

Salomon

Bericht door Salomon » 14 jan 2012 18:28

Ik had vroeger heel veel van die dingen, zoveel dat het echt een probleem werd. Nu heb ik nog dingen die ik echt moet doen, en als ik me slecht voel wordt het erger. Dingen die ik altijd doe zijn:

*Als ik mijn tanden poets moet ik daarna altijd exact 4 keer mijn mond spoelen
*Als ik koekjes eet, of stukken chips, eet ik alleen even aantallen
*Ik moet altijd mijn ketting met mijn kruisje aanhebben als ik de deur uitga, en mijn horloge ook
*Ik bewaar mijn sokken in een bepaalde volgorde in mijn kast, en dan moet ik ze ook in die volgorde aan doen

lotr
Regular user
Regular user

Bericht door lotr » 14 jan 2012 21:27

Salomon schreef:Ik had vroeger heel veel van die dingen, zoveel dat het echt een probleem werd. Nu heb ik nog dingen die ik echt moet doen, en als ik me slecht voel wordt het erger. Dingen die ik altijd doe zijn:

*Ik moet altijd mijn ketting met mijn kruisje aanhebben als ik de deur uitga, en mijn horloge ook
*Ik bewaar mijn sokken in een bepaalde volgorde in mijn kast, en dan moet ik ze ook in die volgorde aan doen
Dat zijn er al serieuze eigenlijk :)

O.T. Ik heb er ook een vrij vervelende, maar ik kan het moeilijk beschrijven. Voorbeeld: ik ging onlangs naar Brussel en ik zocht de juiste treinen en bussen op. Ik kopiëer de kadertjes van de websites van de nmbs en De Lijn naar een word-bestand, maar ik merk op dat die kadertjes niet fatsoenlijk corresponderen. Ik ben er dus drie kwartier uur mee bezig om die kadertjes even groot te maken, in hetzelfde lettertype en -grootte te zetten, dezelfde achtergrondkleur te geven, te kolommen in juiste volgerde te zetten als er bij De Lijn het busnummer voor het uur staat en het er bij de nmbs achter staat, en nog zo van die dingen. En gelijkaardige dingen doe ik ook voor schoolsamenvattingen enzo, waardoor ik extreem veel tijd verlies.
Spoiler! :
God ik ben erg nu ik het hier zo zie staan :o :(
Het rare is dat ik op alle andere vlakken de meest chaotische, vergeetachtige en slordige persoon ter wereld ben.
J’ai eu deux crises cardiaques, et j’ai du me faire avorter parce que j’ai pris du crack pendant que j’étais enceinte, en dehors de ça tout va bien.
Préttiggestoord schreef:Trouwens, lotr is gewoon de beste die er is. :)

hargi
New user
New user

Bericht door hargi » 14 jan 2012 22:05

3S schreef:
Darko schreef:Vroeger, als ik 's nachts beneden naar het toilet was geweest, rende ik altijd de trappen op naar mijn kamer omdat ik altijd dacht dat er misschien inbrekers binnen zaten.
Haha, klinkt herkenbaar... Eigenlijk heb ik dit nog altijd een beetje... Als ik even door een donkere gang of kamer moet wandelen, versnel ik altijd mijn passen naar het einde toe omdat ik een dreiging die achter me zit op mijn rug VOEL. En dan sla ik altijd hard mijn slaapkamerdeur toe en krijg ik zo'n rugrilling.

Ik was als kind ook clichégewijs bang van het monster onder het bed. Ik ging altijd van een weloverwogen afstand van mijn bed staan en SPRONG er dan in, omdat ik bang was dat als ik te dicht bij het bed zou staan het monster mijn voeten zou grijpen.
Ik heb dat gevoel ook :D . 's nachts ren ik nog altijd vaak als een klein kind naar mijn kamer. Ik heb het over de jaren geperfectioneerd om zo snel en zo stil mogelijk naar mijn kamer te spurten. Ik denk dat veel mensen dat nog altijd doen, maar niet iedereen zal dat toegeven.

Vroeger sprong ik ook van ver op mijn bed. Nu doe ik dat niet meer (waarschijnlijk omdat er geen open ruimte onder mijn bed meer is).

Wat ik verder nog doe:
-Ik controleer de muren van mijn kamer op spinnen voor ik ga slapen
-Als er een spin op mijn kamer zit slaap ik minstens 3 dagen niet op mijn kamer (zelfs als iemand die spin doodslaat)
-In de badkamer kijk ik altijd eerst de plaatsen na waar er spinnen kunnen zitten
-Als ik buiten een sigaret rook zet ik de kap van mijn jas op voor het geval er spinnnen onder het afdak zitten
-Ik doe altijd mijn jas aan als ik buiten ga roken, zelfs als dat niet nodig is
-Als ik van plan ben om een bericht te schrijven op een forum heb ik de drang om eerst sigaret te gaan roken. Vaak schrijf ik dan uiteindelijk toch geen bericht.
-Als ik ga slapen en er is niemand meer beneden om slaapwel tegen te zeggen dan zeg ik slaapwel tegen mijn honden.
So you're always 'white' like the heavens, so you're always sky blue like the clouds movin' away

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 15 jan 2012 00:20

hargi schreef: -Als er een spin op mijn kamer zit slaap ik minstens 3 dagen niet op mijn kamer (zelfs als iemand die spin doodslaat)
Wow, iemand die effectief erger is dan ik :D verschrikkelijke rotbeesten..

OT: ik heb nog steeds de neiging om uhm, zoals kinderen doen.. Als er figuren of lijnen in vloertegels zijn, heb ik de neiging om alleen daarop te stappen, of alleen daar niet op, er moet een patroon in zitten. Ik ben er zeker van dat dat soms enorm raar moet uitzien.
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

Salomon

Bericht door Salomon » 15 jan 2012 09:18

lotr schreef:
Salomon schreef:Ik had vroeger heel veel van die dingen, zoveel dat het echt een probleem werd. Nu heb ik nog dingen die ik echt moet doen, en als ik me slecht voel wordt het erger. Dingen die ik altijd doe zijn:

Dat zijn er al serieuze eigenlijk :)
I know, ik zei er niet voor niks bij dat het een probleem geworden was :wink:

Silas

Bericht door Silas » 15 jan 2012 16:11

Toen ik de trein nam checkte ik echt 500 keer of mijn Go Pass goed was ingevuld. En dan kon ik soms in het midden van een treinrit die terug bovenhalen om toch nog eens te kijken :roll:

In het dagelijks leven heb ik er momenteel maar ééntje: de bankbiljetten in mijn portefeuille moeten van groot bedrag naar klein bedrag gerangschikt zitten met het bedrag naar voor gericht. Zoniet word ik ambetant :P

En bij het tennissen heb ik er ook twee: ik zal nooit mijn tweede opslag slaan met de bal van mijn eerste opslag, en ik zal ook nooit opslaan als ik de bal niet een paar keer heb kunnen laten botsen voor mij.

Best wel confronterend om dat zo op te schrijven, van die belachelijke neuroses :D

3S
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door 3S » 15 jan 2012 21:51

hargi schreef:Wat ik verder nog doe:
-Ik controleer de muren van mijn kamer op spinnen voor ik ga slapen
-Als er een spin op mijn kamer zit slaap ik minstens 3 dagen niet op mijn kamer (zelfs als iemand die spin doodslaat)
Haha, dat doe ik ook altijd. De laatste tijd is het verergerd, sinds ik eens wakker werd enkele centimeters naast een dik en harig exemplaar. Ik heb toen een week in de logeerkamer geslapen en nu gebeurt het nog altijd dat ik vijf keer mijn licht opnieuw aansteek om de muren terug te controleren. God, wat haat ik die beesten.
Go bang your head against the wall. Only boring people are bored.

mattijs487
Senior user
Senior user

Bericht door mattijs487 » 19 jan 2012 14:35

Silas schreef:Toen ik de trein nam checkte ik echt 500 keer of mijn Go Pass goed was ingevuld. En dan kon ik soms in het midden van een treinrit die terug bovenhalen om toch nog eens te kijken :roll:
Haha, ik doe dat ook altijd. :D
Net zoals ik elke keer als ik vertrek om uit te gaan wel 100 keer check of er wel geld in mijn portefeuille zit.
DaddyCool schreef: Ik vind dat de avatar helemaal bij je past. Zo een serieuze meneer die eigenlijk grappig is. Hij lijkt mij ook een machtsgeile persoon :)

Josie
Experienced user
Experienced user

Bericht door Josie » 20 jan 2012 19:41

Nu heb ik er nog amper last van, maar vroeger had ik ongelofelijk veel last van dwanghandelingen en -gedachten. Ik moest bijvoorbeeld altijd naar het toilet net voor ik ging slapen. En als ik een half uur later nog niet sliep, moest ik nog eens gaan, anders kon ik niet slapen. En op het uur 22:55 mocht ik een wens doen. Ook was ik ongelofelijk bang om over te geven, wat ervoor zorgde dat ik bijna niet durfde eten en als ik dan wel veel had gegeten, zei ik dat ik buikpijn had (terwijl dit meestal niet zo was) zodat ik een motiliumpilletje kreeg. Ook mijn knuffeltjes in bed hadden elk hun vaste plaats, als ze zo niet op de juiste manier lagen ging het mij helemaal niet af. Ook had ik altijd al iets met even getallen. Alles moest even zijn, en dan liefst een veelvoud van twee. Of gewoon twee. Verder moest ik twee keer per dag mijn gezicht wassen.

Zo kan ik nog een heel eind doorgaan, gelukkig is alles beginnen verminderen toen ik niet meer naar mijn papa hoefde te gaan tijdens de weekends. Het zal er dus wel veel mee te maken gehad hebben.
Je bent zó zot dat er krullen op je rug staan

JonathanVG
Forum addict
Forum addict

Bericht door JonathanVG » 20 jan 2012 19:58

mattijs487 schreef:
Silas schreef:Toen ik de trein nam checkte ik echt 500 keer of mijn Go Pass goed was ingevuld. En dan kon ik soms in het midden van een treinrit die terug bovenhalen om toch nog eens te kijken :roll:
Haha, ik doe dat ook altijd. :D
Net zoals ik elke keer als ik vertrek om uit te gaan wel 100 keer check of er wel geld in mijn portefeuille zit.
Hier ook hoor. :D Ik heb dat vaak ook, wanneer ik mijn sleutels zoek op straat die verspreid zitten in mijn broekzakken. Wel grappig zicht dan. :D
Rendez-vous!

Kleerkastkast
Experienced user
Experienced user

Bericht door Kleerkastkast » 20 jan 2012 20:17

Daluicis schreef:Als déjà vu's tellen, heb ik daar soms erg veel last van. Het geeft altijd een kutgevoel...
²

Verder moet ik altijd als ik een moeilijk examen heb, een mini-knuffeltje dat ik van een vriendin gekregen heb met me meenemen, of ik ben zeker dat ik ge buizen. Als ik mijn horloge of mijn halsketting vergeten ben om aan te doen is het ook meteen een teken dat het een slechte dag zal worden.
Ik ben zeer bijgelovig. Laatst toen ik met de fiets naar huis kwam zag ik een zwarte kat, waarna mijn eerste gedachte was "Oh neen, ik ga sterven".. Toen ik thuis kwam bleek dat mijn ouders niet thuis waren, waardoor ik nog een halfuur in de regen heb moeten staan wachten :( Dat beest was dus echt wel een voorteken :-?
Vrijdag de dertiende daarentegen noem ik geen ongeluksdag, eerder een geluksdag, ik hou van het getal 13 :D

JillK
Regular user
Regular user

Bericht door JillK » 08 feb 2012 22:13

Iedere keer vlak voor dat ik een winkel buiten stap heb ik gelijk een "mini-hartattak" en check ik even of ik niets per ongeluk in mijn zakken heb gestoken :roll: Net zoals ik ook **zoals al vermeld werd ik 100 keer check of ik wle geld bij me heb voor ik weg ga en zelf voor ik in de winkel iets uit de rekken pak . :D
Never stay in bed , unless you can make money in it.

-Het verleden intresseert me niet , ik ben benieuwd naar de toekomst want daar denk ik de rest van mijn leven door te brengen.

Gesloten