Wat vond je vandaag walgelijk? (vervolg)

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
FiduciaryBank
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Re: Wat vond je vandaag walgelijk? (vervolg)

Bericht door FiduciaryBank » 21 jan 2014 18:05

VindGeenNaam:p schreef:
Wendyke schreef:http://spuitenenslikken.bnn.nl/nieuws/artikel/546

What the fuck did I just read?
Hoe verklaar je dan dat homoseksueel gedrag ook bij dieren terug te vinden is?
Of het feit dat mijn moeder nooit gerookt heeft tijdens haar zwangerschap, laat staan drugs genomen heeft, en ik toch lesbisch ben?
Man man man, tegenwoordig mogen en kunnen ze precies alles schrijven!
Zo zie je maar dat succesvolle en slimme mensen ook heel domme dingen kunnen zeggen.
En als stress een oorzaak is van homoseksualiteit, dan zou 99% van de wereldbevolking homoseksueel moeten zijn. Nog een geluk dat de schrijver niet gelooft in het "genezen" van homo's (wat trouwens een echt walgelijk woord is in deze context)
Afbeelding

Die journalist is een oetlul. Ik heb dat boek (uit 2010 nota bene, dus al vier jaar oud), en dit is de zin waar heel het artikel op gebaseerd is:
Dick Swaab schreef:Blootstelling van het kind voor de geboorte aan nicotine of amfetamine veroorzaakt ook een verhoogde kans op lesbische dochters.
Het zijn niet "de" oorzaken, het zijn factoren die een invloed kunnen hebben. That's it.

Dat komt uit een heel hoofdstuk ("IV Seksuele differentiatie van de hersenen in de baarmoeder"), waarin een volledige bespreking zit van historische opvattingen en huidige wetenschappelijke bevindingen (waaronder "IV.5 Homoseksualiteit in het dierenrijk").

Er is ironisch genoeg zelfs een hele uiteenzetting die gaat over "maatschappelijke reacties op mijn onderzoek naar de seksuele differentiatie van de hersenen" in dat hoofdstuk, dat gaat over de opiniestorm die woedde (ook vanuit de holebikant) over het feit dat hij verschillen in seksuele oriëntatie had kunnen linken aan verschillen in hersenstructuur. In de vroege jaren negentig werd dat immers door sommige holebi's geïnterpreteerd als spek voor de bek van zij die homoseksualiteit als ziekte zagen (ah ja, een "hersenafwijking").

Het boek is trouwens een aanrader. Dick Swaab is zowat de Nederlandstalige Oliver Sacks.

VindGeenNaam:p
Senior user
Senior user

Bericht door VindGeenNaam:p » 21 jan 2014 18:11

@mientje en @FiduciaryBank: bedankt voor de verduidelijking, het artikel brengt het in dat geval inderdaad op een heel andere/verkeerde manier aan
A smile is the shortest distance between two people - Victor Borge

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 22 jan 2014 09:14

Die beelden uit Syrië, gisteren overal in de media. Gruwelijk. Bang hartje voor de onderhandelingen. Heel die regio staat daar op ontploffen...
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

Wendyke
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Wendyke » 22 jan 2014 12:57

VindGeenNaam:p schreef:@mientje en @FiduciaryBank: bedankt voor de verduidelijking, het artikel brengt het in dat geval inderdaad op een heel andere/verkeerde manier aan
What he said :-)

vorvzie
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door vorvzie » 22 jan 2014 13:12

FiduciaryBank schreef:
VindGeenNaam:p schreef:
Wendyke schreef:http://spuitenenslikken.bnn.nl/nieuws/artikel/546

What the fuck did I just read?
Hoe verklaar je dan dat homoseksueel gedrag ook bij dieren terug te vinden is?
Of het feit dat mijn moeder nooit gerookt heeft tijdens haar zwangerschap, laat staan drugs genomen heeft, en ik toch lesbisch ben?
Man man man, tegenwoordig mogen en kunnen ze precies alles schrijven!
Zo zie je maar dat succesvolle en slimme mensen ook heel domme dingen kunnen zeggen.
En als stress een oorzaak is van homoseksualiteit, dan zou 99% van de wereldbevolking homoseksueel moeten zijn. Nog een geluk dat de schrijver niet gelooft in het "genezen" van homo's (wat trouwens een echt walgelijk woord is in deze context)
Afbeelding

Die journalist is een oetlul. Ik heb dat boek (uit 2010 nota bene, dus al vier jaar oud), en dit is de zin waar heel het artikel op gebaseerd is:
Dick Swaab schreef:Blootstelling van het kind voor de geboorte aan nicotine of amfetamine veroorzaakt ook een verhoogde kans op lesbische dochters.
Het zijn niet "de" oorzaken, het zijn factoren die een invloed kunnen hebben. That's it.

Dat komt uit een heel hoofdstuk ("IV Seksuele differentiatie van de hersenen in de baarmoeder"), waarin een volledige bespreking zit van historische opvattingen en huidige wetenschappelijke bevindingen (waaronder "IV.5 Homoseksualiteit in het dierenrijk").

Er is ironisch genoeg zelfs een hele uiteenzetting die gaat over "maatschappelijke reacties op mijn onderzoek naar de seksuele differentiatie van de hersenen" in dat hoofdstuk, dat gaat over de opiniestorm die woedde (ook vanuit de holebikant) over het feit dat hij verschillen in seksuele oriëntatie had kunnen linken aan verschillen in hersenstructuur. In de vroege jaren negentig werd dat immers door sommige holebi's geïnterpreteerd als spek voor de bek van zij die homoseksualiteit als ziekte zagen (ah ja, een "hersenafwijking").

Het boek is trouwens een aanrader. Dick Swaab is zowat de Nederlandstalige Oliver Sacks.
maar wat is de titel juist?
Datgene wat er nog te redden valt, moet gekoesterd worden met oneindig veel begrip, geduld en een uitzonderlijk grote goedheid. (Phil Bosmans)

De stilte vind je niet op de toppen van de bergen,
het lawaai niet op de markten van de steden,
beiden vind je in de harten van de mensen.

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 22 jan 2014 13:19

:offtopic:

Er is hier nu al genoeg over dat onderwerp gepraat...ik verwijs jullie graag door naar het passende topic!! Hier gaat het over wat we :kots: -vinden.

:merci:
Fluctuat nec mergitur

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 22 jan 2014 23:07

Ik kreeg vandaag tijdens mijn mondeling examen Frans (ja mijn Frans suckt gewoon te hard, ik moest daar iets aan doen, ok! :) ) van mijn twee gesprekspartners te horen dat ze geen nieuws meer volgen. Want ja, ze hebben dat al allemaal gezien: de Palestijnen, Syrië, dat is allemaal hetzelfde als andere conflicten --> geen nieuws meer --> niet interessant. Blijkbaar volg je enkel nieuws 'als je nog jong bent'.

Ik wil het wijten aan hun gebrekkige kennis van het Frans, maar ik vrees ervoor :-?
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

Mirza
Regular user
Regular user

Bericht door Mirza » 22 jan 2014 23:13

Even verder over Syrië/Palestina/Irak/Libanon/...: "Het Vlaams Vredesinstituut keek pas bekend gemaakte officiële cijfers over de Europese wapenhandel in. Daaruit blijkt dat de EU-lidstaten in 2012 voor bijna 40 miljard euro wapenexport toelieten. Dat is een stijging met 6% t.o.v. 2011. België blijkt opnieuw de grootste exporteur van militaire vuurwapens naar het Midden-Oosten."

Ik herhaal. Record Europese wapenexport naar het Midden-Oosten. België koploper.

http://www.vrede.be/nieuws/per-thema/be ... cordniveau

Op zo'n momenten verval ook ik in bijzonder moordlustige wensen aan bepaalde individuen.
"The most common way people give up their power is by thinking they don't have any" - Alice Walker

simonke
New user
New user

Bericht door simonke » 22 jan 2014 23:53

Mirza schreef:Even verder over Syrië/Palestina/Irak/Libanon/...: "Het Vlaams Vredesinstituut keek pas bekend gemaakte officiële cijfers over de Europese wapenhandel in. Daaruit blijkt dat de EU-lidstaten in 2012 voor bijna 40 miljard euro wapenexport toelieten. Dat is een stijging met 6% t.o.v. 2011. België blijkt opnieuw de grootste exporteur van militaire vuurwapens naar het Midden-Oosten."

Ik herhaal. Record Europese wapenexport naar het Midden-Oosten. België koploper.

Op zo'n momenten verval ook ik in bijzonder moordlustige wensen aan bepaalde individuen.
Ik heb voor een eindwerk economie de hele Belgische wapenindustrie bestudeerd, en ik weet er nu dus heel erg veel over.

Dat is al een tijdje het geval. Recordniveau is te wijten aan de delay van de economische crisis in de wapenindustrie. Door de langdurige contracten hebben ze die daar pas enkele jaren later gevoeld, daar komen ze nu waarschijnlijk uit gekropen. Ik had mooie grafiekjes, ik zoek ze morgen eens op.

En ja Belgie heeft een erg uitgebreide wapenindustrie, dat is bij veel mensen niet zo bekend.

Mirza
Regular user
Regular user

Bericht door Mirza » 23 jan 2014 00:46

simonke schreef:Ik heb voor een eindwerk economie de hele Belgische wapenindustrie bestudeerd, en ik weet er nu dus heel erg veel over.

Dat is al een tijdje het geval. Recordniveau is te wijten aan de delay van de economische crisis in de wapenindustrie. Door de langdurige contracten hebben ze die daar pas enkele jaren later gevoeld, daar komen ze nu waarschijnlijk uit gekropen. Ik had mooie grafiekjes, ik zoek ze morgen eens op.

En ja Belgie heeft een erg uitgebreide wapenindustrie, dat is bij veel mensen niet zo bekend.
Je zou denken dat grootschalige menselijke drama's, zoals, ik zeg maar, Syrië-Irak-Palestina-Libanon-Bahrein-Yemen-Egypte, toch wel wat meer respect zouden krijgen dan contracten rond bloedgeld. Maar dat is denk ik mijn naïeve, menslievende karakter.

Dat moet nogal een werk geweest. Ik denk dat ik zou sterven aan een hartaanval moest ik goed weten hoe dat wereldje in elkaar zit.
"The most common way people give up their power is by thinking they don't have any" - Alice Walker

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 23 jan 2014 08:58

Disco Trut schreef:
Maak jij maar een nieuw topic jij, we zitten aan 25 blz :wink: :chickenrun: (Die emoticon is zo universeel toepasbaar, heerlijk.)
25 bladzijden = 25 bladzijden.
:yeahimcool:
Fluctuat nec mergitur

simonke
New user
New user

Bericht door simonke » 23 jan 2014 17:56

Mirza schreef:Even verder over Syrië/Palestina/Irak/Libanon/...: "Het Vlaams Vredesinstituut keek pas bekend gemaakte officiële cijfers over de Europese wapenhandel in. Daaruit blijkt dat de EU-lidstaten in 2012 voor bijna 40 miljard euro wapenexport toelieten. Dat is een stijging met 6% t.o.v. 2011. België blijkt opnieuw de grootste exporteur van militaire vuurwapens naar het Midden-Oosten."

Ik heb nu eens de cijfers vergeleken met mijn onderzoek. De officiële exportcijfers van Vlaanderen in periode 2012-2013 is € 258.918.484,37 aan vergunde export voor wapens. Bron: http://docs.vlaamsparlement.be/docs/stu ... /g53-1.pdf. Het gaat hier natuurlijk slechts om Vlaanderen, niet om België.

Dit cijfer is niet zo hoog als het al geweest is, het is wel gestegen, dat had ik verwacht en dat kwam door de delay van de economische crisis.

Afbeelding

In 2011 waren er 200.861.793,01 euro aan vergunningen geleverd. Bovendien ligt dit cijfer nog hoger dan de werkelijkheid omdat het om vergunningen gaat, die vergunningen worden niet altijd omgezet in daadwerkelijke verhandeling.

Daarnaast zijn er nog steeds wapenembargo's voor bepaalde landen in conflictgebieden, waaronder Syrië:

Bron: http://docs.vlaamsparlement.be/docs/stu ... /g53-1.pdf
A.1. Wapenembargo’s in het kader van de strijd tegen terrorisme

1. Al Qaeda
2. Terroristische Groeperingen (Buitenlandse Terroristische Organisaties)

A.2. Algemene wapenembargo’s
1. Wit-Rusland
2. China
3. Democratische Republiek Congo
4. Ivoorkust
5. Eritrea
6. Republiek Guinee (Conakry)
7. Iran
8. Ivoorkust
9. Democratische Volksrepubliek Korea (Noord-Korea)
10. Libanon
11. Liberia
12. Libië
13. Myanmar (Birma)
14. Noord-Korea
15. Somalië
16. Zuid-Soedan
17. Soedan
18. Syrië
19. Zimbabwe

B. Embargo’s uitgevaardigd door de VN
De VN Veiligheidsraad (VNVR) en de sanctiecomités van de VNVR hebben de navolgende resoluties
uitgevaardigd:
1. Al Qaeda, Taliban en geassocieerde personen en groeperingen
2. Congo (Democratische Republiek Congo)
3. Eritrea
4. Ivoorkust
5. Irak
6. Iran
7. Liberia
8. Libië
9. Noord-Korea (Democratische Volksrepubliek Korea)
10. Soedan
11. Somalië
Hier is nog eens het hele verslag moest je daar geïnteresseerd in zijn:
Download pdf bestand

EDIT:
Ok, ik heb mijn verslag nog eens doorgelezen, en het artikel kan blijkbaar wel goed kloppen.

Mirza
Regular user
Regular user

Bericht door Mirza » 23 jan 2014 19:43

simonke schreef:Daarnaast zijn er nog steeds wapenembargo's voor bepaalde landen in conflictgebieden, waaronder Syrië:
Spijtig genoeg haalt dat allemaal geen zeik uit als je wel exporteert naar buurlanden en andere landen in de regio die er al lang om bekend staan gewapende extremisten te ondersteunen. Of landen die zulke groepen zelf 'ongewild' creëren als verzet tegen hun dictatuur. Bahrein, Saudi, Turkije,.. Dat weet Europa/België goed genoeg.

De mythe van het wapenembargo voor Congo is als ik het goed heb ondertussen ontkracht. Achterpoortjes genoeg, legale zelfs. Als ik het artikel terugvind.. (ik lijk dat de laatste tijd bijzonder veel te zeggen) En Libanon zou me ook zeer sterk verbazen gezien de grote aanwezigheid van Belgische militairen en infrastructuur (of van VN).

o.t.: Mijn droom van deze nacht. Wat was me dat.

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 24 jan 2014 09:00

:offtopic:

Praten over wapenhandel kan je ook per PB doen, of via een nieuw topic in het praatcafé.

:merci:

Trouwens: slotje en op naar het nieuw topic
Fluctuat nec mergitur

Gesloten