Het gebrek aan alternatief: frustraties van een jongeman

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Een jongeman

Het gebrek aan alternatief: frustraties van een jongeman

Bericht door Een jongeman » 05 apr 2011 18:11

Beste WJNH'ers,

Ik ben een Leuvens student van om en bij de 20 die, volgens mij, een frustratie met velen deelt. Kort samengevat in een aantal punten komt het grotendeels hier op neer:

1. Ik ben single
2. Ik hou algemeen niet zo van fuiven, en al zeker niet van de gemiddelde homofuif.
3. Ik dans niet graag (lees: mijn dansmoves zijn even aantrekkelijk als die van een gedrogeerde gedesoriënteerde aap zonder enig gevoel voor ritme)
4. Ik heb een hang naar het serieuze en het kalme.

Voel je het komen? Het liefst van al spendeer ik mijn tijd in bruine kroegen waar jazz, blues en Franse chanson welig tiert, de asbakken vol zijn en de zware bieren en whiskey rijkelijk vloeien. Urenlang kan ik mij verliezen in toogfilosofie en geleuter over politiek, muziek en cultuur. Doorgaans voel ik mij nogal geïsoleerd van wat we ruim omschrijven als de 'scene'. Als ik naar holebi-fuiven ga voel ik me ongeveer 90% van de tijd onaangepast en verloren en sta ik me af te vragen hoe ik in deze ruimte en deze atmosfeer terecht gekomen ben en wat ik er in godsnaam te zoeken heb. De muziek ergert mij, aan dansen begin ik niet, en als ik mezelf dan al in een ver genoeg geïntoxiceerde staat zuip zodat ik effectief dans dan achtervolgt de schaamte voor de ritmische incompetentie van mijn ledematen mij ongeveer een volle dag of twee. Bijgevolg kan men mij misschien twee keer per jaar terugvinden op een dergelijke fuif.