Hoe outen jullie zich ?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
IUsedToBeHetero
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Hoe outen jullie zich ?

Bericht door IUsedToBeHetero » 30 dec 2010 13:12

Het lijkt misschien een beetje een rare vraag, maar met hoe bedoel ik het volgende:

als je je wil outen in bv de sportclub, jeugdbeweging, klas, ..., wachten jullie dan op een 'gepast moment' (een vraag, mopje) om het te zeggen (al dan niet als iedereen erbij staat) of zeggen jullie dat eerst "als mededeling" tegen de mensen die je het beste kent in de groep ?

Persoonlijk voel ik mij beter als wat mensen rondom mij dat weten, maar daarom hoeft niet iedereen het te weten. Tot nu toe heb ik het alleen nog maar wat tegen mensen gezegd die ik het beste ken, maar op termijn mag dat wat uitbreiden :)
You don't have to be straight to be in the military; you just have to be able to shoot straight. ~Barry Goldwater

mei_meisje
I have no life
I have no life
Geslacht: Vrouw

Re: Hoe outen jullie zich ?

Bericht door mei_meisje » 30 dec 2010 14:01

Ik zeg het niet als mededeling ook niet gewoon als het vragen. Maar als ze vragen, heb je een vriendje? Neen ik ben lesbisch.
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

J-La
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door J-La » 30 dec 2010 15:42

Ik zeg het ook alleen maar als het ter sprake komt, en dan vermeld ik gewoon dat ik een vriendin heb. Niet meer of minder. Lesbisch vind ik trouwens zo hard klinken, dus dat woord ga ik bijna nooit gebruiken.

Ketnetkick
Experienced user
Experienced user

Bericht door Ketnetkick » 30 dec 2010 16:21

Ik zeg nooit 'Ik ben homo', maar altijd iets van 'Ik word verliefd op jongens'. Klinkt misschien raar, maar ik vind het heel anders overkomen.

Ik wachtte nooit een 'geschikt moment' af, bestaat dat eigenlijk wel? Ik stelde altijd een datum voorop, bv. voor 1 januari vertel ik het die persoon. En dan gebeurde het ook altijd wel.
Varjudesse tee on mööda läind,
ma vaatan ja otsin ikka veel,
on vaikusel see võim - heliseda
sind ma ootan siin, just poolel teel,
sa kuula, hüüdmas on mu hääl

cedricdb
Regular user
Regular user

Bericht door cedricdb » 30 dec 2010 16:32

Ik zeg het nooit spontaan, in de zin van: "Hey, ik moet je iets vertellen...". Meestal out ik me op een reactie van iemand anders, maar vaak stuur ik het gesprek ook door te beginnen over vriendjes/vriendinnetjes en liefde ;).

IUsedToBeHetero
Regular user
Regular user

Bericht door IUsedToBeHetero » 30 dec 2010 18:23

cedricdb schreef:maar vaak stuur ik het gesprek ook door te beginnen over vriendjes/vriendinnetjes en liefde ;).
Das valsspelen ! :D

Ik ga ook niet gelijk wie aanspreken erover, maar er zijn toch mensen van wie ik wil dat ze het weten maar dat het er spontaan toch nooit van zal komen (vrees ik).
You don't have to be straight to be in the military; you just have to be able to shoot straight. ~Barry Goldwater

veleck
Regular user
Regular user

Bericht door veleck » 30 dec 2010 18:58

hoi

3 jaar geleden heb ik ongeveer dezelfde post geplaats want ik zat toen nog in de KSA en ergens wilde ik wel dat iedereen het wist maar ergens was ik bang voor bepaalde reacties.
Toen kreeg ik het antwoord:

" vertel het aan enkele mensen die je heel goed kent, telkens wanneer het onderwerp ter sprake komt of het een gepast moment is en na een tijdje weet de harde kern het en begint de tamtam zijn werk te doen, vooral als je zegt, "hou het nog wat voor jezelf he..."

In 2 maand tijd ben ik geout in een jongensjeugdbeweging van 30 man en wist het gros van mijn vrienden het, en omdat niemand het had doorverteld wist iedereen het maar wilde men er niet direct openlijk over beginnen, en dat is echt iets wat je wil vermeiden anders ben je plots als een alien war iedereen vragen aan gaat stellen!
en na een 3 maand was het algemeen geweten en keek er niemand nog van op!!

nu kan ik gewoon vrijuit zeggen dat ik liever jongens zie want "ik ben homo" vindt ik ook erg kordaat klinken, jongens graag zien klinkt schattiger :lol:

hopelijk geef ik hier een antwoord op en veel succes in ieder geval!!

Veleck
i'll put al smile upon your face.

IUsedToBeHetero
Regular user
Regular user

Bericht door IUsedToBeHetero » 30 dec 2010 19:35

veleck schreef:
en begint de tamtam zijn werk te doen, vooral als je zegt, "hou het nog wat voor jezelf he..."
Veleck
:D

Bedankt voor de reactie, zeer waardevol :)
En jongens graag zien klinkt inderdaad een pak schattiger :wink:

edit door J-La: dubbelpost verwijderd

cedricdb
Regular user
Regular user

Bericht door cedricdb » 30 dec 2010 19:44

IUsedToBeHetero schreef:
cedricdb schreef:maar vaak stuur ik het gesprek ook door te beginnen over vriendjes/vriendinnetjes en liefde ;).
Das valsspelen ! :D
Ik ga ook niet gelijk wie aanspreken erover, maar er zijn toch mensen van wie ik wil dat ze het weten maar dat het er spontaan toch nooit van zal komen (vrees ik).
Waarom valsspelen? :D Als ik het echt wil vertellen, dan zet ik het gesprek altijd naar mijn hand. En inderdaad, zoals veleck zegt, ik heb het twee weken geleden verteld tegen iemand die naast me zat in het auditorium, en tegen het einde van de les wist de halve rij het al, zonder overdrijven ;). De tamtam zal zijn werk wel doen!

Robintjèèè
Regular user
Regular user

Bericht door Robintjèèè » 30 dec 2010 20:40

Vertel het gewoon aan een paar mensen en laat de roddels het werk doen, dan moet je niet telkens zelf initiatief gaan nemen
*Everything Is Fair In Love And War*

Crow
New user
New user

Bericht door Crow » 15 feb 2011 19:49

Ketnetkick schreef:Ik zeg nooit 'Ik ben homo', maar altijd iets van 'Ik word verliefd op jongens'. Klinkt misschien raar, maar ik vind het heel anders overkomen.

Ik wachtte nooit een 'geschikt moment' af, bestaat dat eigenlijk wel? Ik stelde altijd een datum voorop, bv. voor 1 januari vertel ik het die persoon. En dan gebeurde het ook altijd wel.
Haha dat is ook allemaal toepasbaar op mij. homo gebruik ik zowizo bijna nooit omdat ik me daar niet gemakkelijk bij voel. Mss omdat da soms ook als scheldwoord gebruikt wordt ofzo, maar ik prefereer ook liever omschrijvingen zoals 'ik val op jongens' etc. :)

En bij mijn ouders was 'het geschikte moment' al een paar keer voorgevallen maar altijd zo onverwacht dat ik m'n kans liet schieten uit schrik, dus heb ik ook het voornemen gemaakt om m'n ouders het te vertellen voor 2011 begon. Dus om 20 na 11 op oudejaarsavond ben ik mijn zin begonnen met 'Ik heb eigelijk nog één goei voornemen voor 2010 waar te maken...' :D

voor de rest: never underestimate the power of the tamtam. heel m'n familie (behalve m'n ouders op dat moment) was al bijna op de hoogte zonder dat ik het wist of zelf maar vermoedde, omdat de vader van een van de eerste mensen waartegen ik me geout had op de hoogte was, die dat had gezegd tegen iemand anders die ook nog eens een goeie vriend was van mijn nonkel, die het dan natuurlijk heeft verdervertelt aan de rest en zo weet heel de wereld het. Verdomd handig dat wel, want ik had zelf geen zin het aan iedereen te moeten vertellen... maar een beetje akward soms.

medica
Regular user
Regular user

Bericht door medica » 16 feb 2011 22:12

Een beetje akward indeed. Maar scheelt een hoop gedoe soms.
Meestal komt het tevoorschijn in een gesprek over vriendinnetjes enzo..
Spr 7-18: Kom, laten we dronken worden van de liefde,
laten we genieten van het minnespel tot in de morgen.

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 02 mar 2011 19:49

divers:
- ja zeg wat zou jij doen als u vriendin zo doet?
+ goh geen idee, ik heb geen vriendin
- jama allez stel dat ge een vriendin hebt,
+ oei, nu gaan we efkes héééél hypothetisch moeten doen
- huh?
+ mjah ik houd van mannen...

- Seg Bart, zijt gij nen homo?
+ Zou je daar een probleem mee hebben?
- Neen
+ Okay dan heeft hier normaal geen van ons twee nu een probleem

+ Allez, ge zijt dan niet de enige hier op het werk waarmee de voorzitter het dan niet zo zou hebben.
- Hoe bedoel je?
+ aaah gij als alleenstaande moeder en ikke *doet snel slap handje*
- aha :)

of gewoon tijdens het praten en het gaat over (ex) liefjes gewoon pertinent hij of hem zeggen.
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

the one
New user
New user

Bericht door the one » 02 mar 2011 20:24

1) Je neemt een abonnement van de standaard en het nieuwsblad
2) Je wacht tot de campagne van WJNH wordt besproken
3) Je legt de twee kranten open op de pagina waar het artikel staat
4) Je gaat naar school
5) Tot je grote verbazing zijn de 2 kranten weer mooi opgeplooid, tijd om enkele huisgenoten te ondervragen over de actualiteit :D

Sistje
Regular user
Regular user

Bericht door Sistje » 21 mar 2011 18:06

Er bestaat geen "juist moment", noch een "juiste manier". Het is meestal een beetje geforceerd. Ofwel hoop je dat er u iets gevraagd wordt, dan is het makkelijk. Ofwel ga je uit met uw vrienden, drink je je zat, en gooi je het gewoon in de groep. Dat is ook heel makkelijk (zo deed ik het bij mijn studentenclub). Ofwel doe je een mededeling, en daar heb je toch wel wat lef voor nodig denk ik...

Genner
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Genner » 02 apr 2011 23:16

Bij mijn ouders ben ik semi-out (ze geloven het nog niet helemaal én denken dat ik bi ben, hoewel ik ze al duizend keer heb proberen te zeggen dat ik enkel op vrouwen val). Bij de rest wacht ik niet echt af, maar soms doet er zich een moment voor. Ik ga nooit zelf zeggen "ik ben lesbisch". Maar als het gesprek die richting in gaat en iemand vraagt het en ik denk dat die persoon er geen probleem mee zal hebben, dan zeg ik gewoon "ja". Tis ook niet zo dat ik echt een gepast moment afwacht. Er is maar één vriendin aan wie ik het nog zou willen zeggen en bij wie ik al twee kansen heb laten schieten de voorbije paar weken. Ik vind het gewoon moeilijk bij haar, ook al ben ik quasi 100% zeker dat ze het geen probleem zou vinden.
And since the roof fell in, I'll lean on what matters
Caught in the slightest wind, everything else unravels
You're standing in my doorway, seven cities ago
The days are racing, but you come back too slow
Mr Johansson schreef:Hoera voor Genner!
perfect verwoord

Crow
New user
New user

Bericht door Crow » 14 apr 2011 15:06

Ofwel ga je uit met uw vrienden, drink je je zat, en gooi je het gewoon in de groep. Dat is ook heel makkelijk (zo deed ik het bij mijn studentenclub).
haha herkenbaar :D

LaDolceVita
New user
New user

Bericht door LaDolceVita » 12 jun 2011 14:44

@IUsedToBeHetero: ik vind je avatar echt geweldig! moest ik even zeggen :D!

Ik ga vanavond tegen enkele van mijn beste vrienden voor het eerst vertellen dat ik bi ben. Ik heb er lang genoeg mee rondgelopen en nu moet het eruit :).
En mezelf kennende gaat het niet met doekjes omwonden zijn, maar gewoon flapuit to the point!
Wordt Bi -> verdubbel je kansen!

medica
Regular user
Regular user

Bericht door medica » 14 jun 2011 09:04

Hoef ik me niet zat voor te zuipen. De meesten hebben het in een vriendelijk gesprek rauw opgediend gekregen:)
Spr 7-18: Kom, laten we dronken worden van de liefde,
laten we genieten van het minnespel tot in de morgen.

analyse
Experienced user
Experienced user

Bericht door analyse » 24 jun 2011 19:54

Ik ben blijkbaar al op een leeftijd waar mensen heel vaak vragen of ik getrouwd ben en kinderen heb... :o

Nu ja, dat is dan voor mij de ideale voorzet om het er ineens uit te gooien, de fase dat ik bij zo'n vragen in een hoekje kroop, is al eeuwen voorbij.
call me easy, say i'm strong..
Love me my way, it ain't wrong...

Gesloten