Welke film heb je laatst gezien? [3]

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
ans
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Re: Welke film heb je laatst gezien? [3]

Bericht door ans » 19 jun 2011 10:55

kinderknieën schreef: Gek, ik heb Malick er nochtans geen enkele keer op betrapt mij iets creationistisch of christelijks door mijn strot te rammen, en hij probeert ook op geen enkel moment te bewijzen dat God daadwerkelijk bestaat. De film is zeker spiritueel, dat wel, en qua thema deed The Tree Of Life mij heel erg denken aan The Tin Red Line (ook van Malick.) Maar wat ik uit beide films haalde is dat er geen juiste antwoorden of verklaringen zijn, dat iedereen lijdt en dat je zelf maar moet zien hoe je daarmee omgaat. De betekenis van deze film (van kunst in het algemeen in feite) wordt mijns inziens constant opnieuw gedefinieerd door de kijker en ik vind het jammer dat het christelijke aspect precies het enige is dat je daaruit haalt en er daarom niets aan vindt, want de film zelf dringt helemaal geen bepaalde denkwijze op. The Tree Of Life om die reden afschrijven is alsof je de schoonheid van de Kruisafname van Rubens niet wilt zien omdat dat werk impliceert dat Jezus aan het kruis gestorven is.Het blijft, ondanks de laatste 10 minuten die ik eerder in dit topic al "te veel van het goeie" noemde, toch wel een van de meest poëtische en indrukwekkendste filmervaringen die ik al beleefd heb.

OT: Vandaag zag ik Friday The 13th. Veel minder poëtisch, wel heel goed.
Zo zwart-wit mag je het niet echt zien. Niet enkele het christelijke aspect zorgde ervoor dat ik de film geen topper vond.
Ik begrijp wel dat velen, en zeker niet de minsten, de film wel goed vinden. Anders ging die de gouden palm niet gewonnen hebben.

kinderknieën
Forum addict
Forum addict

Bericht door kinderknieën » 19 jun 2011 13:16

ans schreef:
Spoiler! :
kinderknieën schreef: Gek, ik heb Malick er nochtans geen enkele keer op betrapt mij iets creationistisch of christelijks door mijn strot te rammen, en hij probeert ook op geen enkel moment te bewijzen dat God daadwerkelijk bestaat. De film is zeker spiritueel, dat wel, en qua thema deed The Tree Of Life mij heel erg denken aan The Tin Red Line (ook van Malick.) Maar wat ik uit beide films haalde is dat er geen juiste antwoorden of verklaringen zijn, dat iedereen lijdt en dat je zelf maar moet zien hoe je daarmee omgaat. De betekenis van deze film (van kunst in het algemeen in feite) wordt mijns inziens constant opnieuw gedefinieerd door de kijker en ik vind het jammer dat het christelijke aspect precies het enige is dat je daaruit haalt en er daarom niets aan vindt, want de film zelf dringt helemaal geen bepaalde denkwijze op. The Tree Of Life om die reden afschrijven is alsof je de schoonheid van de Kruisafname van Rubens niet wilt zien omdat dat werk impliceert dat Jezus aan het kruis gestorven is.Het blijft, ondanks de laatste 10 minuten die ik eerder in dit topic al "te veel van het goeie" noemde, toch wel een van de meest poëtische en indrukwekkendste filmervaringen die ik al beleefd heb.

OT: Vandaag zag ik Friday The 13th. Veel minder poëtisch, wel heel goed.
Zo zwart-wit mag je het niet echt zien. Niet enkele het christelijke aspect zorgde ervoor dat ik de film geen topper vond.
Ik begrijp wel dat velen, en zeker niet de minsten, de film wel goed vinden. Anders ging die de gouden palm niet gewonnen hebben.
Oké, oké. Maar als je zegt "ik vond er niks aan, hij was ook te creationistisch" dan lijkt dat wel zo.
Ik kan niet goed on topic antwoorden nu, omdat ik nog niet zo lang wakker ben en dus nog geen nieuwe film gezien heb. Maar Will Smith kwam in mijn droom, in een van zijn Fresh Prince outfits. Hij kwam vragen of het eten al klaar was.
I mind you how we lay in June, such a transparent summer morning,
You settled your head athwart my hips and gently turned over upon me,
And parted the shirt from my bosom-bone, and plunged your tongue to my barestript heart,
And reached till you felt my beard, and reached till you held my feet.

Alpha
Regular user
Regular user

Bericht door Alpha » 19 jun 2011 13:39

kinderknieën schreef: Gek, ik heb Malick er nochtans geen enkele keer op betrapt mij iets creationistisch of christelijks door mijn strot te rammen, en hij probeert ook op geen enkel moment te bewijzen dat God daadwerkelijk bestaat. De film is zeker spiritueel, dat wel, en qua thema deed The Tree Of Life mij heel erg denken aan The Tin Red Line (ook van Malick.) Maar wat ik uit beide films haalde is dat er geen juiste antwoorden of verklaringen zijn, dat iedereen lijdt en dat je zelf maar moet zien hoe je daarmee omgaat.
Ik had toch de indruk dat de moeder van het kind haar vragen naar God richt, en dat dan via het onststaan van de schepping een antwoord wordt geformuleerd op haar vragen. Op het einde van de film leek mij toch een 'verklaring' voor de dood van haar zoon gevonden te worden in het feit dat haar zoon deel uitmaakt van die schepping, en dus een geschenk is dat je ook moet bereid zijn 'terug te geven'.
Soit, zelfs los van de al dan niet creationistische inslag. Ik volg je in je vergelijking met Rubens, en dat het christelijke of religieuze aspect niets afdoet aan de schoonheid van een werk. Maar ik werd er niet echt door 'ontroerd'. Ik vond het een fascinerende film omwille van z'n ambitie en z'n zeer originele uitwerking. Toch werd ik er niet écht door geraakt en bleef het niet echt hangen.
Zoveel mensen, zoveel meningen zeker?

OT:
The Constant Gardener. Zo'n film die naar de keel grijpt. Ralph Fiennes en Rachel Weisz spelen subliem.
Es muss alles anders werden.

Jan148
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Bericht door Jan148 » 19 jun 2011 17:16

John Q.

Zowaar de eerste film ooit waarbij ik een traantje moest wegpinken. Gaat over een Amerikaans gezin waarvan het kind plots ernstig ziek wordt en een harttransplantatie nodig heeft om te overleven.
Een immens dure operatie die het gezin niet kan betalen... de vader doet er alles aan om het geld in te zamelen, maar het wil niet lukken. Hij geraakt zo wanhopig dat ie de spoed afdeling gijzelt en hulp voor zen zoon eist.
Traantjes kwamen op het einde, toen de vader bereid was om zijn leven en dus zijn hart te geven opdat zen zoon zou verder leven...

Erg aangrijpend en levert ook mooie kritiek op het Amerikaanse sociale zekerheidssysteem (of eerder het gebrek daaraan) :)

De trailer:

This life chose me, I'm not lost in sin. But proud I stand of who I am. I plan to go on living!

puppy_eyes
New user
New user

Bericht door puppy_eyes » 20 jun 2011 16:02

Jan148 schreef:John Q.

Zowaar de eerste film ooit waarbij ik een traantje moest wegpinken. Gaat over een Amerikaans gezin waarvan het kind plots ernstig ziek wordt en een harttransplantatie nodig heeft om te overleven.
Een immens dure operatie die het gezin niet kan betalen... de vader doet er alles aan om het geld in te zamelen, maar het wil niet lukken. Hij geraakt zo wanhopig dat ie de spoed afdeling gijzelt en hulp voor zen zoon eist.
Traantjes kwamen op het einde, toen de vader bereid was om zijn leven en dus zijn hart te geven opdat zen zoon zou verder leven...

Erg aangrijpend en levert ook mooie kritiek op het Amerikaanse sociale zekerheidssysteem (of eerder het gebrek daaraan) :)
Das inderdaad een heel goede en aangrpijpende film!

OT: The fountain. Kweetni wa ik er moet van peize :p Vreemde film..

mattijs487
Senior user
Senior user

Bericht door mattijs487 » 20 jun 2011 16:09

Jackass 3D

Fantastische film. :roll:
DaddyCool schreef: Ik vind dat de avatar helemaal bij je past. Zo een serieuze meneer die eigenlijk grappig is. Hij lijkt mij ook een machtsgeile persoon :)

bieke007
I have no life
I have no life

Bericht door bieke007 » 20 jun 2011 18:13

Twilight new moon

Leuk. Maar ook niet meer dan dat.
every new beginning comes from some other beginning's end

Valova
Senior user
Senior user

Bericht door Valova » 21 jun 2011 13:26

mattijs487 schreef:Jackass 3D

Ik geloof dat één van die acteurs pas is overleden.

OT: Al een hele tijd geleden: Philadelphia, maar ik weet er niets meer van.

Jan148
Regular user
Regular user

Bericht door Jan148 » 21 jun 2011 19:37

Valova schreef:
mattijs487 schreef:Jackass 3D

Ik geloof dat één van die acteurs pas is overleden.

OT: Al een hele tijd geleden: Philadelphia, maar ik weet er niets meer van.
Klopt, Ryan Dunn. Reed heel waarschijnlijk te hard en zat misschien ook dronken aan het stuur, dusja...
This life chose me, I'm not lost in sin. But proud I stand of who I am. I plan to go on living!

AGE-411
Forum addict
Forum addict

Bericht door AGE-411 » 23 jun 2011 01:12

Ketnetkick schreef:M - Eine Stadt sucht einen Mörder

Duitse film uit 1931 van Fritz Lang. (Eén van de) eerste film(s) over seriemoordenaars. Niet slecht, maar niet iets om elke dag te zien. Ik kan me ook inbeelden dat 99% van de jongeren die de film vandaag kijken ze slecht vinden.

Verhaal: een seriemoordenaar teistert Berlijn (wordt niet expliciet vermeld, maar is af te leiden uit ondermeer de accenten van de personages). De politie doet massaal veel razzia's en neemt vingerafdrukken af, maar komt niet vooruit met het vinden van de moordenaar. Door dit alles ligt de plaatselijke onderwereld plat. En dus besluiten de criminele bazen zelf op zoek te gaan naar de moordenaar.

De hele film staat op YouTube (met Engelse ondertiteling):
Waarom zou 99% hem slecht vinden? Hij staat gewoon in de moviemeter top250, en daar zitten een hoop jongeren. En het laatste half uur heeft meer inhoud dan 90% van de films die de dag van vandaag in de bioscopen draaien.

De lachende profeet
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door De lachende profeet » 23 jun 2011 10:10

AGE-411 schreef:
Ketnetkick schreef:M - Eine Stadt sucht einen Mörder

Duitse film uit 1931 van Fritz Lang. (Eén van de) eerste film(s) over seriemoordenaars. Niet slecht, maar niet iets om elke dag te zien. Ik kan me ook inbeelden dat 99% van de jongeren die de film vandaag kijken ze slecht vinden.

Verhaal: een seriemoordenaar teistert Berlijn (wordt niet expliciet vermeld, maar is af te leiden uit ondermeer de accenten van de personages). De politie doet massaal veel razzia's en neemt vingerafdrukken af, maar komt niet vooruit met het vinden van de moordenaar. Door dit alles ligt de plaatselijke onderwereld plat. En dus besluiten de criminele bazen zelf op zoek te gaan naar de moordenaar.

De hele film staat op YouTube (met Engelse ondertiteling):
Waarom zou 99% hem slecht vinden? Hij staat gewoon in de moviemeter top250, en daar zitten een hoop jongeren. En het laatste half uur heeft meer inhoud dan 90% van de films die de dag van vandaag in de bioscopen draaien.
Die wil ik al langer zien, dus bedankt om mij eraan te herinneren. En de filmsmaak van jongeren wordt inderdaad nogal overschat.
AGE-411 schreef:Freddy Horion is echt de hipste crimineel ooit in dit apenland.
Binge Drinking Blues: Screwing Society since 1985

bieke007
I have no life
I have no life

Bericht door bieke007 » 23 jun 2011 18:40

the accidental husband

Ja. Leuk! Ik was blij verrast!

De lachende profeet
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door De lachende profeet » 24 jun 2011 17:33

Mulholland Drive van David Lynch

Veel mensen zullen er niks aan vinden, maar ik vond het geweldig. Goeie regie, mooie acteerprestaties en een narratief labyrinth om 'U' tegen te zeggen. En de combinatie beeld en klank brengt creëert ook een griezelig, dreigend en mysterieus sfeertje dat je in veel Lynch-films tegenkomt.

Endalaust
Experienced user
Experienced user

Bericht door Endalaust » 24 jun 2011 19:52

Beastly. Zelfs de heetheid van Alex Pettyfer (ik weet niet of ik nu spreek, of een neveneffect van examens) kon het vies gedrocht dat zichzelf een adaptatie van Beauty and the Beast noemt niet redden van de vreselijke vernederingen die het naar zijn hoofd geslingerd heeft gekregen.
Acteerprestaties nihil, dialogen tenenkrullend slecht, onorigineel en ongeloofwaardig.
IS HAVE GOOD TITTY

-Gas, Hete Kussen uit Salou

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 25 jun 2011 00:00

J'ai tué ma mère
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

Secret2
Experienced user
Experienced user

Bericht door Secret2 » 25 jun 2011 00:24

2 volledig verschillende films, die ik toch beiden - om verschillende redenen - kon smaken:
- A single man
- Tous les papas ne font pas pipi debout
"Not all girls are raving, bloody lesbians, you know!"
- "That is a misfortune I'm perfectly well aware of."
(The Killing of Sister George)

De lachende profeet
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door De lachende profeet » 25 jun 2011 01:30

Endalaust schreef:Beastly. Zelfs de heetheid van Alex Pettyfer (ik weet niet of ik nu spreek, of een neveneffect van examens) kon het vies gedrocht dat zichzelf een adaptatie van Beauty and the Beast noemt niet redden van de vreselijke vernederingen die het naar zijn hoofd geslingerd heeft gekregen.
Acteerprestaties nihil, dialogen tenenkrullend slecht, onorigineel en ongeloofwaardig.
Ik heb zin om nog eens een beschamend slechte film te zien om compleet af te breken.

bieke007
I have no life
I have no life

Bericht door bieke007 » 27 jun 2011 07:37

Kung Fu Panda

Ik ben zonder verwachtingen naar de film beginnen kijken en ik moet zeggen dat ik met toch geamuseerd heb! Ik ben nu wel benieuwd naar die tweede film maar ik vrees dat het nog een tijdje zal duren voor ik die zal kunnen zien!

3S
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door 3S » 28 jun 2011 00:25

Easy A van Will Gluck
Een beetje breinloos, maar ontzettend amusant. Ik heb echt hardop moeten lachen.

(hm, de trailer doet de film mss niet alle eer aan)
Go bang your head against the wall. Only boring people are bored.

candy1994
New user
New user

Bericht door candy1994 » 29 jun 2011 20:34

Ik heb van een vriendin de film "Sabah - a love story" in de hand toegestopt gekregen. Het gaat over de liefde tussen een oude, Canadese moslima en ongelovige westerling. 't is te zeggen, ik ga proberen om de film te zien, want het spreekt me allemaal niet echt aan (geen realistische situatie, lelijke acteurs, enz)

I bet that friend of mine, is a **** with some ***** fantasies :kots:
Steek uw neus niet teveel in andermans zaken.

Gesloten