Jouw laatste coming out [5]

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
twijfelaar1987
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Re: Jouw laatste coming out [5]

Bericht door twijfelaar1987 » 14 jun 2011 23:41

Ik vertelde vandaag tegen een nieuwe collega dat ik een vriendinnetje heb. Haar reactie had ik echt niet verwacht, ze begon meteen over hoe leuk 'die' mensen wel niet zijn, en dat die leuker zijn dan hetero's. En toen begon ze over twee homo's die ze kent en hoe netjes hun huis is. Ze kon er precies niet over ophouden, hih. :lol:
Springbal schreef: Darwin for Premier!
Twijfelaar for Vice Premier!
I can't help it, I like to party, it's genetic, It's electrifying
Wind me up and watch me go, where she stops nobody knows

puppy_eyes
New user
New user

Bericht door puppy_eyes » 15 jun 2011 20:34

Gisteren... Maar ik wist eigenlijk niet dat ik een coming out deed, want ik dacht dat ze het al wist :p Ik was een anekdote aan het vertellen tegen haar en daar liet ik de woordjes 'mn ex-vriendin' vallen. En beke later zei ze: trouwens, ik wist niet dat jij lesbisch was. Ik: ah, moh ik dacht dat jij da wist. Ahja.. nu weet je et :p

Djoelie
Experienced user
Experienced user

Bericht door Djoelie » 18 jun 2011 12:40

Gisteren deed een massa-coming out. Eén van mijn (ondertussen ex-)collega's trouwde gisteren. Ik was samen met mijn vriendinnetje uitgenodigd, en alle andere collega's waren daar ook. Maar meer dan de helft van die mensen weten helemaal niet dat ik lesbisch ben, en toch werkten we bijna een jaar samen.
Ik had superveel zenuwen, maar uiteindelijk heb ik niet veel met ze gepraat. Ik heb aan iedereen goeiedag gezegd en mijn liefje ook. Toen hebben we gedanst en keek iedereen naar ons, want we waren twee meisjes die dansten. Maar dat vonden we niet zo erg, want we waren twee meisjes die zat waren. :)

miss fraise
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door miss fraise » 18 jun 2011 13:11

Djoelie schreef:Gisteren deed een massa-coming out. Eén van mijn (ondertussen ex-)collega's trouwde gisteren. Ik was samen met mijn vriendinnetje uitgenodigd, en alle andere collega's waren daar ook. Maar meer dan de helft van die mensen weten helemaal niet dat ik lesbisch ben, en toch werkten we bijna een jaar samen.
Ik had superveel zenuwen, maar uiteindelijk heb ik niet veel met ze gepraat. Ik heb aan iedereen goeiedag gezegd en mijn liefje ook. Toen hebben we gedanst en keek iedereen naar ons, want we waren twee meisjes die dansten. Maar dat vonden we niet zo erg, want we waren twee meisjes die zat waren. :)
:roflmao:
Punt Andere Lijn! Wij zijn er voor en door holebi's tot en met 30 jaar en organiseren activiteiten, fuiven, praatcafé's,... in het Brugse en omstreken. Voor elk wat wils dus. :rock:

Wall
Forum addict
Forum addict

Bericht door Wall » 18 jun 2011 14:43

Gisteren. Aan een vriendin. Eindelijk.
Ze reageerde positief. Gaf me een knuffel.
Zo voelt dus om een coming-out te doen (en een positieve reactie te krijgen) :D :greenthing:

Jan148
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Bericht door Jan148 » 19 jun 2011 17:02

Djoelie schreef:Gisteren deed een massa-coming out. Eén van mijn (ondertussen ex-)collega's trouwde gisteren. Ik was samen met mijn vriendinnetje uitgenodigd, en alle andere collega's waren daar ook. Maar meer dan de helft van die mensen weten helemaal niet dat ik lesbisch ben, en toch werkten we bijna een jaar samen.
Haha :D. Geweldig :p
Wall schreef:Gisteren. Aan een vriendin. Eindelijk.
Ze reageerde positief. Gaf me een knuffel.
Zo voelt dus om een coming-out te doen (en een positieve reactie te krijgen) :D :greenthing:
Yay, proficiat :greenthing:
This life chose me, I'm not lost in sin. But proud I stand of who I am. I plan to go on living!

Lily
New user
New user

Bericht door Lily » 19 jun 2011 20:57

Mijn laatste coming-out was op een propvolle trein. Een medestudente vroeg of ik een vriend had, waarop ik zei dat ik lesbisch ben. Ik heb er geen problemen mee om dat te zeggen, maar 't voelt toch wel wat anders als zeker 20 man die je totaal niet kent meeluistert.

Jan148
Regular user
Regular user

Bericht door Jan148 » 19 jun 2011 21:16

Lily schreef:Mijn laatste coming-out was op een propvolle trein. Een medestudente vroeg of ik een vriend had, waarop ik zei dat ik lesbisch ben. Ik heb er geen problemen mee om dat te zeggen, maar 't voelt toch wel wat anders als zeker 20 man die je totaal niet kent meeluistert.
Nja, als je gewoon praat op de trein horen anderen dat toch niet? Waarschijnlijk zijn ze zelf in gesprek of ze hebben muziek in :p
This life chose me, I'm not lost in sin. But proud I stand of who I am. I plan to go on living!

Deksel
New user
New user

Bericht door Deksel » 19 jun 2011 21:58

Jan148 schreef:
Lily schreef:Mijn laatste coming-out was op een propvolle trein. Een medestudente vroeg of ik een vriend had, waarop ik zei dat ik lesbisch ben. Ik heb er geen problemen mee om dat te zeggen, maar 't voelt toch wel wat anders als zeker 20 man die je totaal niet kent meeluistert.
Nja, als je gewoon praat op de trein horen anderen dat toch niet? Waarschijnlijk zijn ze zelf in gesprek of ze hebben muziek in :p
precies :D Iets dan een maand geleden kwam ik een oude vriend tegen op de trein die samen met andere mensen zat die ik niet kende. Zat ik ook doodgewoon even uit te leggen dat ik waarschijnlijk lesbisch ben en het stom vond voor de jongen met wie ik toen uitging :lol:
Volgens mij heeft niemand anders het gehoord ook al was ik zo uitbundig aan het vertellen....

Maar ik vind dat eigenlijk wel wat fijn, als mijn omgeving +- weet dat ik lesbisch ben. Dat bespaart me al wat meer officiële coming-outs en trek ik meer het juiste volk aan :D

Stevieboy
Experienced user
Experienced user

Bericht door Stevieboy » 19 jun 2011 22:04

Héhé, en dan bij het uitstappen plots merken dat de buurvrouw van je grootouders achter je zat. En laat mijn grootouders nu net diegenen zijn voor wie ik het toch nog (even) angstvallig verborgen wil houden. Gelukkig was het maar vals alarm, denk ik :D

OT: mijn laatste coming-out was tijdens een zomers terrasje met enkele collega's. De dames onder ons waren commentaar aan het geven op beroemde vrouwen die ze knap vonden en met wie ze wel eens een avontuurtje wilden beleven. Ik merkte toen op dat het vreemd is dat heteromeisjes zonder veel scrupules kunnen oordelen over het uiterlijk van een soortgenoot en zomaar lesbische fantasieën met de groep delen, terwijl jongens dat schijnbaar niet kunnen/doen. In de daaropvolgende discussie vroeg één van de collega's die niet op de hoogte was of ik dan beroemde mannen knap vond. Waarop de rest instemmend riep: jamaar, zo niet hé, jij valsspeler!! 8)

medica
Regular user
Regular user

Bericht door medica » 20 jun 2011 08:11

Valsspeler.. gheghe geniaal:D

Weet ff niet meer wanneer en waar, maar heb laatst ook zo'n discussie gehouden op het terras.. it's great to be out :rock: vooral de blik van het groepje tieners twee tafels verder. Eén van die zijn onderkaak begon steeds verder te verliezen van de zwaartekracht. En we waren nog niet eens over de seks ofzo begonnen, ging over coming-outs...
Spr 7-18: Kom, laten we dronken worden van de liefde,
laten we genieten van het minnespel tot in de morgen.

metalhead94
Experienced user
Experienced user

Bericht door metalhead94 » 20 jun 2011 11:57

medica schreef:vooral de blik van het groepje tieners twee tafels verder. Eén van die zijn onderkaak begon steeds verder te verliezen van de zwaartekracht. En we waren nog niet eens over de seks ofzo begonnen, ging over coming-outs...
:roflmao: hahahaha fantastisch gewoon

mijn laatste coming out was tegen mijn broer ...

hij: hebt gy een lief?
*stilte*
hij: ma komaan, antwoord nie gwn, hebt gy een lief
*stilte*
*ik kijk op mijn gsm, waar een foto van mijn vriendin op staat*
hij: is da u lief? naam?
*stilte*
*kga op msn, kijke of iemand online was. ook daar stond een foto van mijn vriendin, en haar naam staat er bij*
hij: hmm, die foto is dezelfde :o hmm is Fleur u lief?
ik: jup :roll:
hij: :confi: mijn zus? me een meiske?
ik: jup :sun:
hij: kgeloof nie da gy me een meiske zijt. ge ziet er helemaal nie lesbisch uit
ik: :o mijn klasgenote zegge juist van wel
hij: aah nu weetk wrm da gy nen alve gast zijt
:roflmao:

begon em mijn gsm af te pakke en smsjes te zoeke haha, hij vond ze nie :P want ze zitte in de bewaarmap, en hij kent da nie eens :roflmao:
soms maakt em der wel is grapjes over en hij zit constant hints te geve aan mijn andere broer enzo, terwijl ik pas van plan ben het te zegge, als zij het specifiek vrage, zowel bij mijn broer als bij mijn zus 8) .

dus jah :sun:
It doesn't do well to dwell on dreams if you forget to live.

Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

wasurenai ano hi kanjita itami - I don't forget the pain I felt that day

tommeke6
New user
New user

Bericht door tommeke6 » 26 jun 2011 15:48

Een paar dagen geleden; een etentje, wijn (misschien juist iets te veel) en klasgenoten van vorig jaar (waarvan ik met een deel contact had gehouden). Hoe het ongeveer ging:

<situatieschepper>: we waren een beetje aan het roddelen (hoewel dat eigenlijk eerder begonnen was bij een formele mededeling) over een klasgenoot (px) die er om een absurde reden die avond niet bij kon zijn. Iedereen daar wel aanwezig heeft het zowat met die jongen gehad, gevolg --> roddelen.

De persoon naast mij (p1): Seg, wat was nu de reden dat px er niet bij kon zijn?
Ik: jah, hij had morgen een rijles en hij wou die goed doen dus kon hij niet komen omdat hij dacht dat het te laat zou worden.
p1: ah jah, nu da's wel tamelijk belachelijk he?!
Ik: misschien is dat ook niet de enige reden...
p1 t/m p9 (we waren, includi mij met 10): en wat is dan de andere reden?
Ik: Wel, eum...
//iemand die wist wat de reden kon zijn//: omdat hij (px) heeft bekend dat seks met den Tom geen probleem zou zijn hoewel hij een vriend heeft...

<Gelaatsuitdrukking van mij> *onweer, stortbui, etc*
<Gelaatsuitdrukking van geschokte medgezellen> *WOW?!/HUH?!/Dat meen je niet?!/etc.*

... een moment van stilte...

//iemand die alleen had moeten weten wat de reden kon zijn//: Ah jah, jullie wisten dat nog niet zeker? Sorry Tom

Zo, die weten het dus ondertussen ook ... Maar ik zit er op zich niets met in, het is alleen maar lastig omdat ik niet weet hoe iedereen er op reageert. Daarna is er eigenlijk nog maar wenig over gezegd. Toch, het is een manier van 'meedelen' die misschien beter niet te vaak voorkomt. We zullen wel zien binnenkort wat het geeft :)
Vragen vragen tijd voor ze antwoorden verwoorden.

Sistje
Regular user
Regular user

Bericht door Sistje » 26 jun 2011 15:52

Nja, altijd vervelend als iemand anders je out wanneer je er zelf niet op bent voorbereid... Maar het is achteraf gezien wel behoorlijk makkelijk :lol:

metalhead94
Experienced user
Experienced user

Bericht door metalhead94 » 26 jun 2011 21:19

daarstraks, men oudste broer. alleja, ik heb me niet geout, da heeft men andere broer gedaan.

situatie: we waren heel den dag naar bobbejaanland gegaan. men de twee oudste broers en een vriend van de oudste broer liepen samen, en men beste vriendin en ik liepen samen. ik wist dus nie wa de ene broer tege de andere zei.
'savonds zate de oudste broer en ik alleen aan de tuintafel te praten en op een bepaald moment ging het over relaties en dergelijke ...

hij: kheb gehoord da ge een relatie hebt?
ik: :o wie heeft da gezegd?
hij: K (de jongste broer)
ik: :roll: jah, das waar ... en weet ge ook me wie?
hij: ja, me F (mijn vriendin)
ik: jup, da waar 8)
hij: ooh, plezant voor jou. khad nie echt verwacht da ge lesbisch waart majah, ge zijt gelukkig eh, en da is we telt

en hij begon over het feit datem zelf een relatie hed enzo ... geen problemen me het feit dak me een meisje was 8) .
majah, da haddek ook nie verwacht, dattem der iets tegen zou hebben, hij's nie echt da type da iets tege andere mensen heeft, en hij heeft nog een vriend die homo is, dusjah ^^
It doesn't do well to dwell on dreams if you forget to live.

Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

wasurenai ano hi kanjita itami - I don't forget the pain I felt that day

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 26 jun 2011 21:46

Meh, mijn collega's zitten veel te hard te vissen naar mijn liefdesleven. Ik weiger om in een positie gedwongen te worden waarin ik heel persoonlijke dingen moet bekennen. En gisteren vroeg mijn nicht of ik de laatste tijd geen knappe meisjes had leren kennen, en ze voegde er 'of jongens' aan toe.

Het idee om nog meer nieuwsgierige vragen te moeten beantwoorden wanneer ik definitief uit de kast zou komen, doet mij er nog meer in kruipen. :evil:

De ideale reactie zou zijn:

"....
Hebt gij mijn trui gezien?" (Of iets dergelijks.)

Over het algemeen vind ik mensen veel te bemoeizuchtig. Maar soms denk ik van mezelf dat ik te veel schroom heb.

Misschien eens voor een bepaalde groep kennissen als experiment een Facebook-outing proberen. :roll: (Eerst moet ik wel paranoia overwinnen: "x kent y dus die mag dat eigenlijk ook niet zien")

(Iemand die hier iets zinnigs aan kan toevoegen...?)

Galione
Senior user
Senior user

Bericht door Galione » 27 jun 2011 12:33

Een ex-klasgenoot op Insomnia tegenkomen, does the trick. :D
Leef!

vorvzie
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door vorvzie » 28 jun 2011 10:25

Stilicho schreef:Meh, mijn collega's zitten veel te hard te vissen naar mijn liefdesleven. Ik weiger om in een positie gedwongen te worden waarin ik heel persoonlijke dingen moet bekennen. En gisteren vroeg mijn nicht of ik de laatste tijd geen knappe meisjes had leren kennen, en ze voegde er 'of jongens' aan toe.

Het idee om nog meer nieuwsgierige vragen te moeten beantwoorden wanneer ik definitief uit de kast zou komen, doet mij er nog meer in kruipen. :evil:

De ideale reactie zou zijn:

"....
Hebt gij mijn trui gezien?" (Of iets dergelijks.)

Over het algemeen vind ik mensen veel te bemoeizuchtig. Maar soms denk ik van mezelf dat ik te veel schroom heb.

Misschien eens voor een bepaalde groep kennissen als experiment een Facebook-outing proberen. :roll: (Eerst moet ik wel paranoia overwinnen: "x kent y dus die mag dat eigenlijk ook niet zien")

(Iemand die hier iets zinnigs aan kan toevoegen...?)
nope. Want daarvan kruip ik ook maar in de kast ma kijk ze beginnen al een vermoeden te hebben en hoe je het ook draait of keert sommige mensen hebben recht op de waarheid.
Datgene wat er nog te redden valt, moet gekoesterd worden met oneindig veel begrip, geduld en een uitzonderlijk grote goedheid. (Phil Bosmans)

De stilte vind je niet op de toppen van de bergen,
het lawaai niet op de markten van de steden,
beiden vind je in de harten van de mensen.

muisXx
New user
New user

Bericht door muisXx » 28 jun 2011 23:38

Gisteren op mijn eindejaarsbal

Ik zat buiten met een vriendin (K) en een vriend (M). Kwas tegen M aan het vertellen hoe zaterdag Min19 was geweest zonder de woorden Min19, holebi of iets anders te gebruiken. Hij wist waar ik het over had omdat ik het hem al eerder verteld had.
K wou weten waar we zo raadselachtig over bezig waren, waarop M zei: 'ach, vertel het gewoon' wat ik dan ook deed.

K reageerde heel goed, maar zei dat het toch al rond geroddeld werd dat ik lesbisch was en naar holebi-jongerengroepen ga. Hmmmm, altijd leuk als mensen beslissen om dingen waarvan je hen gezegd hebt dat ze persoonlijk zijn en niet doorverteld hoeven worden toch doorvertellen. Hoe ze weten dat ik eens naar Min19 ben geweest is me een raadsel (of ik word gestalkt :o ).

Even later ben ik samen met wat vrienden in discussie gegaan met een homofoob uit mijn klas (en homofoben zitten er meer dan genoeg in). Sommige jongens konden niet er niet zo goed mee omgaan dat er een mogelijkheid bestaat dat een meisje hen zou dumpen voor een meisje.
Wat later was ik nog aan het babbelen met een vriendin die het voor holebi's had opgenomen. Heb het haar dan ook maar verteld waarna ze me bedankte omdat ik het tegen haar vertelde. :-?

Nog wat later was ik tegen nog een andere vriendin over liefjes bezig, waar ik op een bepaald moment zei dat ik wel een oogje op iemand had waarna ik vroeg of ze de naam van die persoon wou weten (wat ze dus wel wou). Dat was weer een coming-out. Daarna ben ik uitgehoord over hoe ze eruitzag, hoe ze was, ... (nieuwsgierig vrienden :D ).

Dat waren mijn 3 coming-outs in een nacht. Hopelijk gaan er nog veel volgen :)

Anne F.
Regular user
Regular user

Bericht door Anne F. » 29 jun 2011 18:38

Mijn coming out in de klas was... emotioneel.

Ten eerste wil ik jullie een aanrader geven:
http://www.youtube.com/watch?v=XP4clbHc4Xg

Rise against - Make it Stop.
Over holebi jongeren die gepest worden.
Tot zover dat ze...
Het einde is prachtig:)

Maargoed.
Dit filmpje liet de juf aan de klas zien omdat ik het vroeg of dat mocht. Daarna vertelde ze hoe ze gepest geweest was. Wat vreselijk was! Ik moest bijna huilen, vond het zo erg!
Daarna heb ik over mijn verleden verteld. Ik moest huilen, alle herinneringen kwamen terug boven.
Daarna heeft de rest van de klas ook verteld over dingen die ze hebben meegemaakt.
Toen begon de juf erover: Het maakt nie uit wat je bent! Homo, lesbisch, je moet gewoon jezelf kunnen zijn!
En ik stak mn vinger op. En kreeg een beut uiteraard^^
Ik vroeg of dit binnen de klas kon blijven, want iedereen beloofde. En heb toen gezegt dat ik Lesbisch ben, een vriendin heb, en erg gelukkig ben.

Beste en emoioneelste dag van het hele jaar!

Xx Anne,
Screw You! I'm ALIVE!

Gesloten