Hoe direct ben jij?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
DoctorSt.
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Hoe direct ben jij?

Bericht door DoctorSt. » 03 aug 2010 14:00

Als er iemand naar je toe komt en je die helemaal niet ziet zitten...
Al situaties tegengekomen die awkward zijn? :D
Bang om iemand te kwetsen?

DirtySong
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Re: Hoe direct ben jij?

Bericht door DirtySong » 03 aug 2010 19:46

HAHA als ik iemand niet kan hebben merk je dat :D ik maak ze gelijk met de grond met 1 blik of gewoon dik negeren. Maar meestal gwn dik negeren :p

Stiko
Regular user
Regular user

Bericht door Stiko » 03 aug 2010 23:17

Te direct, volgens mijn leerkrachten, hoewel met tact. Er zijn altijd beleefde manieren om iemand om eender welke reden af te wijzen, en als subtiel of tactvol niet werkt, dan durf ik bijten...
Maar meestal ben ik lief en vriendelijk, en heb nog nooit "ruzie" om zo'n redenen gehad.
People
if there was one who would understand,
one that would comfort me and would take my hand,
one that would guide me and help me to find,
but there are no such people,'cause people are blind
JS

Zupi
Vader Abt

Bericht door Zupi » 03 aug 2010 23:27

DirtySong schreef:HAHA als ik iemand niet kan hebben merk je dat :D ik maak ze gelijk met de grond met 1 blik of gewoon dik negeren. Maar meestal gwn dik negeren :p
Dat vind ik eerlijk gezegd nogal onbeleefd. Je kan zoiets rechtuit zeggen, maar dat hoeft niet te betekenen dat je die persoon moet negeren of gelijk met de grond maken. :) Assertiviteit kan wonderen doen :D

Zoals bij veel situaties, gaat het erom om een perfecte balans te vinden tussen sub-assertief en agressief te reageren!

Misschien enkele leuke vraagjes omtrent het onderwerp die niet perse met relaties te maken hebben:

Hoe reageer jij, als:
-je in de rij staat bij de bakker, en een oude vrouw steekt (al dan niet per ongeluk) voor?
-je op restaurant zit, en wat je op je bord krijgt écht niet te eten is?
-je een opdracht moest voorbereiden - maar ze niet hebt gemaakt - en je dat aan je leerkracht/docent moet vertellen?

Keyser Soze
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Keyser Soze » 03 aug 2010 23:52

Zupi schreef: Hoe reageer jij, als:
-je in de rij staat bij de bakker, en een oude vrouw steekt (al dan niet per ongeluk) voor?
-je een opdracht moest voorbereiden - maar ze niet hebt gemaakt - en je dat aan je leerkracht/docent moet vertellen?
Bij de bakker zou ik er iets van zeggen als ik het merk. De kans is wel groot dat ik het niet zou merken (of dat ik het misschien merk maar dat ik zou twijfelen of ik wel eerst was) dus in dat geval zou ik het oud menske maar gewoon laten doen.

Op restaurant zeg ik het als het niet te eten is of als het niet is wat ik besteld heb. Als het wel is wat ik besteld heb, maar het valt gewoon wat tegen en er is niet écht iets mis mee, dan eet ik het wel op maar mijd ik het restaurant de volgende keer.

En het is al een tijdje geleden dat ik nog op school zat, maar daar zou ik gewoon zeggen dat ik het niet gemaakt had.

Zupi
Vader Abt

Bericht door Zupi » 03 aug 2010 23:57

Dan moet jij assertiever uit de hoek komen Keyser Soze! :D

Keyser Soze
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Keyser Soze » 04 aug 2010 00:00

Bwa. Als ik bv. mérk dat er iemand mij voorsteekt in de winkel, zal ik het wel zeggen, maar bij de bakker sta ik meestal een beetje in het ijle te dromen tot het mijn beurt is.

En op restaurant, als ik echt in een goéd restaurant zit, zou ik er sowieso iets van zeggen, en zoals ik al zei, als het niet te eten is, of het is koud, of mijn vlees is fout gebakken, ..., dan zeg ik het. Maar als 't op 't randje is en 't is in een goedkoper restaurantje, tja, dan kunnen ze waarschijnlijk toch niet beter, denk ik dan...

Zupi
Vader Abt

Bericht door Zupi » 04 aug 2010 00:03

Ze kunnen niet beter, maar dat betekent niet dat ze je rommel moeten voorschieten he :wink:

Keyser Soze
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Keyser Soze » 04 aug 2010 00:04

Ik zeg toch ook dat als het niet te eten is, ik er iets van zou zeggen.

Zupi
Vader Abt

Bericht door Zupi » 04 aug 2010 00:06

Oké, maar zelfs op het randje zou ik m'n beklag doen (weliswaar beleefd). :)

Lieske Lieske
Experienced user
Experienced user

Bericht door Lieske Lieske » 04 aug 2010 10:01

DirtySong schreef:HAHA als ik iemand niet kan hebben merk je dat :D ik maak ze gelijk met de grond met 1 blik of gewoon dik negeren. Maar meestal gwn dik negeren :p
Ik snap al niet wat je daar nu aan hebt. Volgens mij een teken van labiliteit, serieus.
Als je het niet met iemand kan vinden dan kan je ook gewoon laten weten dat het niet klikt i.p.v een toneelstuk te gaan opvoeren of je in duizenden bochten te wringen om het ergens toch maar te laten opmerken. Je verliest er hoogstwaarschijnlijk bergen energie mee, en het kost je dan ook helemaal niks om gewoon rechtuit eerlijk te zijn. Klikt het niet, dan botst het wel. En dan ga je gewoon uit elkaar.
De enige ware reis is niet het streven naar vernieuwing maar het hebben van andere ogen.

Diejenige, die sie gerettet hat, liebt sie..

Wikkel me warm in een dekentje van woorden (Sanne)

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 04 aug 2010 12:21

Lieske Lieske schreef:
Ik snap al niet wat je daar nu aan hebt. Volgens mij een teken van labiliteit, serieus.
Als je het niet met iemand kan vinden dan kan je ook gewoon laten weten dat het niet klikt i.p.v een toneelstuk te gaan opvoeren of je in duizenden bochten te wringen om het ergens toch maar te laten opmerken. Je verliest er hoogstwaarschijnlijk bergen energie mee, en het kost je dan ook helemaal niks om gewoon rechtuit eerlijk te zijn. Klikt het niet, dan botst het wel. En dan ga je gewoon uit elkaar.
Inderdaad. Je hebt er heus niets aan dat je jezelf in het centrum van de wereld plaatst (want dat is niemand) en aanstellerig gedrag vertoont. :wink: Gaat het met een persoon, zoveel te beter, gaat het niet, tant pis, ga gewoon jullie eigen weg en laat elkaar met rust. :D
Zupi schreef:
Hoe reageer jij, als:
- Openlijk zeggen: ' Meneer/Mevrouw, zou u willen aanschuiven zoals iedereen?'. Dan wijs je hen echt op hun asociaal gedrag tegenover een groep. Veel veiliger dan hen persoonlijk aan te vallen met een 'u steekt voorbij, ik was eerst'.
Maar meestal zorg ik ervoor dat het zover niet eens hoeft te komen, door hen te 'saboteren' (een voet strategisch plaatsen, zorgen dat je je bestelling als eerste zegt als de 'wie is de volgende' komt....
-Gewoon zeggen. Kijken hoe ze reageren en dan later al dan niet beslissen of je terugkeert naar dat restaurant of niet.
-Mmmmm. Dat is mij nog nooit overkomen gezien ik veel te punctueel ben. Maar ik denk dat ik het ook eerlijk zou zeggen.
Laatst gewijzigd door JFK op 04 aug 2010 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Fluctuat nec mergitur

Live4Life
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door Live4Life » 04 aug 2010 13:26

-er iemand naar je toe komt en je die helemaal niet ziet zitten...

Hangt er al sterk van af hoe goed ik die ken. Is het iemand die ik als vriend heel graag heb, dan wordt het echt akward, aangezien ik die niet zal willen kwetsen. En dan krijg zo van die pijnlijke uitvluchten of rond-de-pot-gedraai...

Iemand die ik helemaal niet ken, of nog maar één keer gezien heb en voor de rest nooit meer gesproken, moet zo wel niet afkomen, want dan ga ik er per definitie van uit dat het geheel oppervlakkig is. Hoe kan je op iemand smoorverliefd zijn als je ze niet eens "een beetje" kent?

Alles daartussen zal afhangen van persoon tot persoon. Maar heel erg assertief ben ik niet. :oops:

Hoef niet noodzakelijk een oude vrouw zijn. Als het echt per ongeluk is, of uit pure verstrooiing, dan kan het me eigenlijk geen bal schelen. Ik zal misschien even een woedeuitbarsting onderdrukken wanneer ze plots een hele zak koper bovenhalen, maar niet meer.

Wie onbeleefd gaat voorsteken durft wel een reactie te krijgen. Afhankelijk van de manier waarop, met een beleefde "excuseer", tot ronduit gemene opmerkingen en liefst zo luid mogelijk dat iedereen in de buurt het kan horen. (komt wel zelden voor, gelukkig :D )

Meestal kies ik voor iets dat ze echt bijna niet kunnen doen mislukken. Het is dus ook nog nooit voorgevallen dat ik iets echt niet naar binnen krijg. Als het is omdat de smaak mezelf gewoon niet ligt, dan is het per definitie mijn probleem en niet het hunne. Mocht het gelegen zijn aan het eten zelf, dan zal ik er wel iemand bijhalen; je betaalt uiteindelijk wel voor iets degelijks. Iets wat niet te vreten is kan ik zelf met gemak klaarmaken voor veel minder geld.

Daar had ik meestal geen problemen mee. Ik vergat zelden iets, en als ik iets niet had, was het omdat ik ofwel geen tijd meer had, of omdat ik het niet wou doen. En ik was daar nog verdomd eerlijk in ook. Als ik het echt vergeten was, deed ik er wel alles aan om een tweede kans te krijgen :D
Afbeelding
Það Besta Sem Guð Hefur Skapað, er Nýr Dagur...

DirtySong
Regular user
Regular user

Bericht door DirtySong » 04 aug 2010 18:11

Zupi schreef:
Dat vind ik eerlijk gezegd nogal onbeleefd. Je kan zoiets rechtuit zeggen, maar dat hoeft niet te betekenen dat je die persoon moet negeren of gelijk met de grond maken. :) Assertiviteit kan wonderen doen :D

Zoals bij veel situaties, gaat het erom om een perfecte balans te vinden tussen sub-assertief en agressief te reageren!

Misschien enkele leuke vraagjes omtrent het onderwerp die niet perse met relaties te maken hebben:

Hoe reageer jij, als:
bij de bakker laat ik ze voor, t'is toch maar een oud vrouwtje
in het restaurant zeg ik het beleefd maar toch laten merken dat ik niet tevreden ben
en bij dat leerkrachten gedoe heb ik heeel veel ervaring ;) ik trek een puppy oog gezichtje een maak een excuus dat meestal geaccepteerd wordt, meestal eh :p vaak heb ik ook gwn een herkansing of helf van de punten gedoe

LilyJade
Experienced user
Experienced user

Bericht door LilyJade » 05 aug 2010 10:06

DoctorSt. schreef:Als er iemand naar je toe komt en je die helemaal niet ziet zitten...
Al situaties tegengekomen die awkward zijn? :D
Bang om iemand te kwetsen?

Diplomatisch proberen te zijn , iemand onnodig kwetsen doe ik niet graag ..

DirtySong
Regular user
Regular user

Bericht door DirtySong » 05 aug 2010 11:48

Lieske Lieske schreef:
meestal merk ik aan een persoon of ik die kan hebben of niet hoor, niet dat het moeilijk is want iedereen bij ons om school is oppervlakkig genoeg

LilyJade
Experienced user
Experienced user

Bericht door LilyJade » 05 aug 2010 15:48

Dagonet schreef:Ik mijd die situaties, omdat ik weet dat ik zelden onmiddellijk zal zeggen dat ik niet geïnteresseerd ben. Bovendien vind ik dergelijke situaties verschrikkelijk onaangenaam. In real life heb ik meestal de neiging vriendelijker te zijn tegen mensen die ik niet ken - en dat levert me soms een hoop kennissen (of mensen die zich onmiddellijk beschouwen als vriend) op die ik helemaal niet wil.

't Is een beetje een gebrek in m'n sociale omgang, zeg maar. Hoewel het ander uiterste (met volle arrogantie en air duidelijk maken dat je niet geïnteresseerd bent), nog stukken erger is.
Dit heb ik ook heel vaak voor, veel mensen verwarren flirten met vriendelijk zijn ...

DirtySong
Regular user
Regular user

Bericht door DirtySong » 05 aug 2010 16:33

LilyJade schreef:
Dagonet schreef:Ik mijd die situaties, omdat ik weet dat ik zelden onmiddellijk zal zeggen dat ik niet geïnteresseerd ben. Bovendien vind ik dergelijke situaties verschrikkelijk onaangenaam. In real life heb ik meestal de neiging vriendelijker te zijn tegen mensen die ik niet ken - en dat levert me soms een hoop kennissen (of mensen die zich onmiddellijk beschouwen als vriend) op die ik helemaal niet wil.

't Is een beetje een gebrek in m'n sociale omgang, zeg maar. Hoewel het ander uiterste (met volle arrogantie en air duidelijk maken dat je niet geïnteresseerd bent), nog stukken erger is.
Dit heb ik ook heel vaak voor, veel mensen verwarren flirten met vriendelijk zijn ...
volgens mij is het onmogelijk voor mij om te flirten, ik zou niet eens hoe ik dat moet aanpakken :/

LilyJade
Experienced user
Experienced user

Bericht door LilyJade » 09 aug 2010 09:26

DirtySong schreef:
LilyJade schreef:

volgens mij is het onmogelijk voor mij om te flirten, ik zou niet eens hoe ik dat moet aanpakken :/
Des te better, iemand dat bewust en erop los flirt komt voor mij heel belachelijk over, flirten is eerder iets natuurlijk dat gebeurd wnr 2 personen mekaar 'tof' :d vinden ...
Je moet er zeker niet bij stilstaan vind ik ..

BastardPriest
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door BastardPriest » 09 aug 2010 14:30

Zupi schreef: Hoe reageer jij, als:

Dan ga ik dat haar op een vriendelijke toon duidelijk maken. Afhankelijk van de reactie, zal ik al dan niet steigeren.

Eet ik het op en kom er niet meer.

Zeg ik dat de opdracht niet gemaakt heb. Ik zou niet weten wat ik anders moet zeggen...? Excuses verzinnen ligt sowieso niet in mijn aard. Maar toegegeven zoiets overkomt me zelden tot nooit ;)
A church in ruin...

Gesloten