Floortje Zwigtman ?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Chuck
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Floortje Zwigtman ?

Bericht door Chuck » 09 apr 2010 23:53

Hey,

Iemand al eens de boeken van Floortje Zwigtman gelezen ? Meerbepaald de Trilogie, of een ander boek, zoja, wat vond je hiervan ?

Dank u ! :)

Vencha
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Re: Floortje Zwigtman ?

Bericht door Vencha » 22 apr 2010 14:59

Ik heb haar triologie 'De groene bloem' (Schijnbewegingen, Tegenspel en Spiegeljongen) gelezen, en vond die in z'n geheel bijzonder goed. De manier waarop ze het fictieve hoofdpersonage weet in te voegen in de 'wereld van Oscar Wilde' is indrukwekkend en het beeld dat je krijgt van zowel de schrijver als de tijd waaring hij leefde is zeer de moeite waard. En de homoseksuele verhaallijn is naturlijk ook mooi meegenomen :P.
Haikus are easy
But sometimes they don't make sense
Refrigerator

Marre
Experienced user
Experienced user

Bericht door Marre » 16 jul 2010 01:47

Ik vind de Groene Bloem echt de beste holebiboekenreeks die ik ooit gelezen heb (en ik heb alle holebiboeken gelezen bij ons in de bib :lol: )...
Ik had Schijnbewegingen en Tegenspel al eens gelezen, maar toen ontdekte ik 2 weken geleden opeens dat het vervolg nu ook aanwezig was in de bib. Toen heb ik ze alle drie maar uitgeleend. Echt zaaaaaaaaaalige boeken. Fantastisch. Iedere holebi moet die eens lezen, vind ik. :D
Afbeelding

Julien.
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Julien. » 04 aug 2010 13:21

De spiegeljongen moet ik nog lezen, maar de andere twee boeken heb ik al (met plezier) gelezen. Ik vond ze heel mooi.
De ruimte en tijd en zo, zijn echt fantastisch. Ik vind het ook fijn dat het zo Engels is. Precies alsof Floortje stiekem een Engelse schrijfster is, die het allemaal vertaald heeft.

Kersenbloed is een stuk fijner dan de andere boeken van Floortje, maar het is zeker een goed boek. Het gaat geloof ik over een kostschool waar alleen jongens zitten (natuurlijk speelt het verhaal zich ook af in Engeland)
In dit boek wordt de jeugd van Vincent beschreven. En 't is keimooi :D

Zef
New user
New user
Contacteer:

Bericht door Zef » 23 aug 2010 19:54

Ik zit nu halfweg schijnbewegingen. Vind het best een leuk verhaal -leuke schrijfstijl ook-, maar na 300 blz. mag er toch wel weer wat gaan gebeuren. 't Gaat me even te traag.

Waarschijnlijk lees ik ook de andere boeken van de trilogie. Benieuwd wat Adrien daar te wachten staat? :wink:

matti
Forum addict
Forum addict

Bericht door matti » 26 aug 2010 15:51

eerste boek vond ik nogal traag op gang komen, tweede boek was veel beter en begon ik te genieten van het boek, derde boek moet ik nog lezen. heb al in de fnac, makro, standaard boekhandel gekeken maar het boek nog niet gevonden.
als de toekomst even leuk wordt als het verleden blijf ik liever in het duister tasten
Afbeelding

Genner
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Genner » 27 aug 2010 15:02

Het is echt eeuwen geleden dat ik deze boeken nog gelezen heb, maar ik weet nog dat ik ze wel erg goed vond. Schijnbewegingen vond ik toch iets beter dan Tegenspel. De spiegeljongen heb ik nog niet gelezen, maar ben ik wel van plan, al geloof ik dat ik eerste de eerste twee nog eens zal moeten herlezen. Kersenbloed vond ik ook heel goed.
And since the roof fell in, I'll lean on what matters
Caught in the slightest wind, everything else unravels
You're standing in my doorway, seven cities ago
The days are racing, but you come back too slow
Mr Johansson schreef:Hoera voor Genner!
perfect verwoord

DivineSoul
New user
New user

Bericht door DivineSoul » 02 okt 2010 21:42

Prachtige reeks, echt waar, een van de betere holebiboeken!
Ben in de vakantie aan het eerste boek begonnen en heb het in 1 dag verslonden, ben de volgende 2 dagen opnieuw naar de bibliotheek gereden om het volgende boek te gaan halen (gelukkig waren ze nie uitgeleend :))
Zeker een aanrader!!
In every job that must be done, there is an element of fun...

Silas

Bericht door Silas » 06 okt 2010 22:03

Ben er net in begonnen, dus zeer benieuwd! :D

Gesloten