Welke film heb je laatst gezien? [2]

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Live4Life
Regular user
Regular user
Geslacht: Man
Contacteer:

Re: Welke film heb je laatst gezien? [2]

Bericht door Live4Life » 02 aug 2010 02:10

Een paar uur geleden "Knight and Day" gezien in de cinema, met Cameron Diaz en Tom Cruise in de hoofdrol. Ik had nog nooit de trailer gezien, ik wist niet waarover de film ging en had dus ook niet het flauwste vermoeden over wat ik mocht verwachten... maar man, heb ik gelachen.
Misschien wat het niet weten het beste. Verstand op nul en zien wat er op je afkomt. Voor dit soort film ideaal.

Voor diegene die toch meer willen weten over wat het precies gaat, is dit de beste omschrijving die ik kan geven:
Spoiler! :
Het is een soort van parodie op actiefilms (Mission Impossible, The Bourne Identity,...), waar een geheim agent als de slechterik wordt bestempeld door de zogezegde "goede". Van de soms absurde actiescène naar de andere, gezonde dosis droge humor, de immer glimlachende Tom Cruise en een Cameron Diaz die zichzelf ongelofelijk schattig maakt. Een mindless avondje uit is met deze film zeker mogelijk!
Afbeelding
Það Besta Sem Guð Hefur Skapað, er Nýr Dagur...

Wapiti

Bericht door Wapiti » 02 aug 2010 13:19

Ik heb naar Eclipse gekeken, helaas niet stoned zoals gehoopt, maar wel tipsy...

Samenvatting: HAHAHA

De slechte plots blijven zich werkelijk opstapelen en de al even slechte cast moet het hebben van zwoele blikken en blitse actiescenes... De special effects trokken vaak op geen kloten. Het enige dat een beetje de moeite was, was de muziek, deze keer van de hand van Howard Shore, hoewel ik vind dat meneer Shore wel eens in andere vijvers mag gaan vissen. Sommige momenten hoorde je duidelijk de violen die in Rivendell klonken of in Gondor...

Alles samen: GEBUISD

GroenWolkje
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door GroenWolkje » 02 aug 2010 14:37

Veel films gezien de laatste maand..

Milk (wauw!)
Der Baader Meinhof Komplex (ik vond 'm super! maar dat ligt vooral aan mijn interesse voor het onderwerp denk ik. de film zelf was 'best wel ok!')
Reservoir Dogs (Eindelijk gezien, en ik vond 'm SUPER!)
Inception (Ja, ik vond 'm wél goed. Die Christopher Nolan kan er nogal wat van! Oké, het einde was inderdaad voorspelbaar, maar toch.. Er blijven wel wat dingen dwarszitten...
Spoiler! :
Waarom werd Saito ouder in Limbo en was Cobb nog even oud? Makes no sense..

En waarom was die scene op het einde anders dan in het begin?

Wat ik ook wat vreemd vond: op het moment van de schok: ze zouden toch per droomniveau meer tijd moeten krijgen? Waarom ging alles dan in het laatste niveau (waar Cobb en Ariadne zaten) zo snel? In principe zouden ze toch dàgen (of weetikveel hoe lang) moeten krijgen om een schok te krijgen? (Of ben ik echt zo dom? :P )

Mystic River (voorspelbaar, maar wel goed!)

Toy Story 3 (bwaja, plezant)
Slumdog Millionaire (zo-zo, goed geacteerd enzo, maar ik was niet echt verrast of onder de indruk ofzo)
2001: A Space Odyssey (opnieuw gezien)
Harry Potter & The Chamber of Secrets (stiekem vind ik die Harry Potter films echt wel leuk :D )

**
Capitalism: A Love Story (bijlange niet zo goed als Fahrenheit of Bowling for Columbine, best wel interessant, maar ik had het gevoel dat het hele "verhaal" nogal met haken en ogen aan elkaar hing)

*
The Men Who Stare at Goats (iets na de helft afgezet, mss lag het aan het feit dat ik alleen keek, maar toch, het was echt niet zo grappig, de trailer zag er veel leuker uit!)
"Yeah, I like boys and girls, they're all great! There's really no difference is there? Mr. BBC."

AGE-411
Forum addict
Forum addict

Bericht door AGE-411 » 03 aug 2010 00:22

Disco Trut schreef:
AGE-411 schreef:
Amusant filmpje waar ik weinig woorden aan vuil ga maken.Niet echt een speciale film met erg veel inhoud. Beetje standaard 'feelgood' movie die met een bizar einde de indruk wil geven toch ergens uniek te zijn. Ik ben echter niet overtuigd door de scéne op het einde van de verkiezing. :-? Het leek wel een script van studio 100.
En welke films hanteer jij dan als standaard 'feelgood movies'? Ik vraag het omdat ik Little Miss Sunshine persoonlijk nooit ofte nimmer 'standaard' zou noemen...
Ik kreeg er gewoon geen gevoel van dat deze film echt speciaal was. Eerder gemiddeld.
Het einde was nogal genant en zeker niet speciaal. Dat was voor mij wel een domper op de feestvreugde. De film kon een pak intressanter als er een groter contrast zo gecreëerd zijn tussen de sombere Frank en Dwayne enerzijds en de immer vrolijke Olivia anderzijds. Die laatste komt me net ietsje te veel aan bod, vooral op het laatste.

Keyser Soze
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Keyser Soze » 03 aug 2010 09:45

The Prestige
Mooi gemaakt en in beeld gebracht. Het verhaal kon mij wel niet altijd even hard boeien.
Zeker niet Nolans beste.

Valova
Senior user
Senior user

Bericht door Valova » 10 aug 2010 15:28

Brokeback Mountain opnieuw (Ned3), en ik vond hem beter dan toen ik hem de eerste keer zag.

bieke007
I have no life
I have no life

Bericht door bieke007 » 10 aug 2010 15:41

Salt

Fan van de 'hond-in-de-rugzak' scène :love:

Best wel goeie film!
every new beginning comes from some other beginning's end

funkfish
Senior user
Senior user

Bericht door funkfish » 10 aug 2010 22:01

Gisteren zag ik de documentaire "Bedankt en merci" in de filmzaal.
In 1 woord: prachtig.
Een must-see, echt.

jeroen_23
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door jeroen_23 » 11 aug 2010 11:55

funkfish schreef:Gisteren zag ik de documentaire "Bedankt en merci" in de filmzaal.
In 1 woord: prachtig.
Een must-see, echt.
Waar heb je die bekeken, Funk-Fish? Buda Kunstencentrum in Kortrijk?
Voor zover ik online kan vinden is dit de enige zaal in Belgie waar ze hem spelen. :-?

Ik zou hem ook wel graag zien maar met het openbaar vervoer (geen wagen) naar Kortrijk rijden voor een film...

GroenWolkje
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door GroenWolkje » 11 aug 2010 13:48

500 days of summer
Hij was heel mooi, maar doordat iedereen dat zo mega-enthousiast over doet had ik eigenlijk nog een beetje beter verwacht.. :(
"Yeah, I like boys and girls, they're all great! There's really no difference is there? Mr. BBC."

StreetsOfNowhere
New user
New user

Bericht door StreetsOfNowhere » 11 aug 2010 20:50

bieke007 schreef:Salt

Fan van de 'hond-in-de-rugzak' scène :love:

Best wel goeie film!
Zelfde hier! :D

It's queer
New user
New user

Bericht door It's queer » 11 aug 2010 21:41

Valova schreef:Brokeback Mountain opnieuw (Ned3), en ik vond hem beter dan toen ik hem de eerste keer zag.
Was de laatste film die ik heb gezien tot op heden, en hoewel ik 'm nog steeds niet zo goed vond - je moet er iets teveel in raden, het mist iets - heb ik 'm voor de tweede keer uitgekeken (mede omdat vrienden aan het (mee)kijken waren).
De voorlaatste film die ik heb gezien daarentegen - Milk (2008) - was een meesterwerk. Heel meeslepend, aangrijpend, frustrerend (vooral dan zijn tweede lief), en een pracht van een einde. Geen minuut te lang heeft die film geduurd, ik vond het zo jammer dat-ie uit was dat ik heel de aftiteling heb uitgekeken om het magische moment net dat ietsje langer vast te kunnen houden... "My name is Harvey Milk and I'm here to recruit you!"
Vraag en er zal je gegeven worden, zoek en je zult vinden, klop en er zal voor je worden opengedaan.
Want wie vraagt ontvangt, en wie zoekt vindt, en voor wie klopt zal worden opengedaan.

BastardPriest
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door BastardPriest » 11 aug 2010 23:31

Zojuist "The Beyond" van Lucio Fulci. Toch één keer de ogen wijselijk gesloten lol
A church in ruin...

Bernard
**BANNED**
Contacteer:

Bericht door Bernard » 11 aug 2010 23:34

It's queer schreef: Milk (2008) - was een meesterwerk. ik vond het zo jammer dat-ie uit was dat ik heel de aftiteling heb uitgekeken om het magische moment net dat ietsje langer vast te kunnen houden...
er bestaat ook een docu over harvey milk... :wink:

Glamourgirl_10
Senior user
Senior user

Bericht door Glamourgirl_10 » 12 aug 2010 01:49

10000 BC

Ik vond het vooral jammer dat het blauwogige wonderkind tijdens de romantische zonsondergangscene op het einde ("het gewas groeit") geen opstoot kreeg van het litteken van de pijl in haar rug.

Tevens een mooie samenvatting van de film, nietwaar?
We gaan oh we gaan naar daar
waar het wilde bloed stroomt

It's queer
New user
New user

Bericht door It's queer » 12 aug 2010 08:37

Bernard schreef:er bestaat ook een docu over harvey milk... :wink:
Staat op m'n lijstje 'films die ik nog moet zien' (samen met de soundtrack van Milk).
Vraag en er zal je gegeven worden, zoek en je zult vinden, klop en er zal voor je worden opengedaan.
Want wie vraagt ontvangt, en wie zoekt vindt, en voor wie klopt zal worden opengedaan.

jeroen_23
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door jeroen_23 » 12 aug 2010 13:55

Disco Trut schreef: Hier: District 9. Ik herinner mij ergens dat er lelijk werd gedaan over die film, maar ik vond 'm al bij al nog wel meevallen. Okee, de vergelijkingen met Apartheid liggen er nogal erg dik op, maar dat maakt de film toch ook bijzonder interessant vind ik. Het kan ook aan mijn Alwetende Broer met commentaarstem hebben gelegen dat ik dat vond, maar ik was toch redelijk aangenaam verrast.
Werd er dan lelijk gedaan over deze film? Voor zover ik weet is het toch een enorm bejubelde film?

OT:
Gisteren de eerste 20 minuten ofzo van Hidalgo bekeken, ik kon het niet meer uithouden :kots:
dus heb ik die film maar aan de kant geslingerd en vervangen door de klassieker 'Close Encounters of The Third Kind'.

AGE-411
Forum addict
Forum addict

Bericht door AGE-411 » 12 aug 2010 14:44

jeroen_23 schreef: Werd er dan lelijk gedaan over deze film? Voor zover ik weet is het toch een enorm bejubelde film?
In het laatste deel is het maar een matige actiefilm. Eerste deel van de film is wel goed. (Interessant om de gelijkenissen met het apartheidsregime te zien, waar het duidelijk een knipoog naar is)

zap
Forum addict
Forum addict

Bericht door zap » 12 aug 2010 15:47

Ik had blijkbaar te hoge verwachtingen van 'Inception' :( Ik vond de film niet echt bijster overtuigend eigenlijk ! Plus het feit dat er zo'n irritant tienersletje naast mij van die vatsige dipsaus zat te eten en constant zat te babbelen, maakten het geheel niet zo geslaagd.

Wat mis ik de studio's in Leuven :cry:
Jag söker ett ord som innebär vem du är.

AGE-411
Forum addict
Forum addict

Bericht door AGE-411 » 12 aug 2010 16:31

zap schreef:Ik had blijkbaar te hoge verwachtingen van 'Inception' :( Ik vond de film niet echt bijster overtuigend eigenlijk ! Plus het feit dat er zo'n irritant tienersletje naast mij van die vatsige dipsaus zat te eten en constant zat te babbelen, maakten het geheel niet zo geslaagd.

Wat mis ik de studio's in Leuven :cry:
Je moet hem gaan zien in kleinere bioscoopcomplexen.
Ik zag hem in Aalst, en daar zat amper 20 man in de zaal.

Gesloten