Vertellen of niet?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Saar -

Vertellen of niet?

Bericht door Saar - » 13 feb 2010 15:43

Hey,

Ik zit met een probleem en hoop via deze weg een beetje wijzer te worden over hoe ik het zou aanpakken.

Ik (18, meisje) had al sinds begin van dit academiejaar een mooi meisje gezien in 't auditorium. Ik was echt een beetje in de ban van haar, wou altijd zo dicht mogelijk bij haar zitten en zocht vaak oogcontact, dat ik af en toe wel kreeg (soms zelfs met een glimlach bij),... Ik wist niet goed wat ik met deze gevoelens moest doen want ik heb soms wel twijfels bij mijn geaardheid, maar in praktijk heb ik nog nooit iets gehad met een vrouw. Ik dacht dat het best was dit te negeren want ik vond haar toch te hoog gegrepen. Toch had ik het moeilijk dat gevoel opzij te zetten, zeker omdat ik echt een sterk gevoel had dat ze lesbisch is.

Later op het jaar heb ik een jongen leren kennen op wie ik echt wel verliefd was en ben er een relatie mee begonnen. We zijn nog niet lang samen maar het toeval wou dat mijn vriend en dat meisje elkaar kennen. Zo ben ik beetje bij beetje wat meer over haar te weten gekomen (oa dat er wel meer mensen zijn die denken dat ze lesbisch is en dat ze nog nooit een vriendje gehad heeft) en heb ik al wat met haar gesproken. In het begin wist ze echter nog niet dat ik en die jongen iets hadden. Toen had ik het gevoel dat ze een beetje zenuwachtig deed als we met elkaar sproken en dat ze mij af en toe wel opzocht enzo in de les.

Ze heeft toen ook facebook aangemaakt (een paar dagen nadat ik gevraagd had of ze facebook had - kan toeval zijn natuurlijk) en via fb hebben we toch een paar gesprekken enzo gehad. Nu zie ik haar helaas niet zoveel meer in de les maar wel af en toe op feestjes waar ik al sneller geneigd ben gewoon naar haar te gaan en wat onnozel te doen met haar. Ik heb wel het gevoel dat sinds ze het weet van mij en die jongen dat ze mij een beetje negeert. Immens vervelend natuurlijk.

Enja je hoort het al, eigenlijk ben ik veel meer bezig met haar aandacht op te zoeken dan met mijn vriendje. Ook al ben ik nog steeds verliefd op hem, ik kan er mij moeilijk op concentreren en dat uit zich dan ook in mijn reacties naar hem toe wanneer we samen zijn.

Nu zie ik maar twee opties: ik wil ofwel zo snel mogelijk van die verliefdheid voor haar af zijn, ofwel ga ik er gewoon voor met haar. Het probleem in het eerste geval is dat ik haar gewoon ECHT niet uit mijn hoofd krijg. Ze is zo mooi, zo leuk, zo perfect gewoon. En ik heb het gevoel dat ze alleen voor mij perfect is, want andere mensen vinden haar niet lelijk, maar ook niet opvallend mooi etc. En we hebben zoveel gemeen dat het gewoon geen toeval meer lijkt, soms denk ik dat we gewoon echt voor elkaar gemaakt zijn. Ook al ken ik haar totaal niet goed, ze is gewoon de eerste persoon in mijn leven met wie ik mij alles zie doen, met wie ik mij samen zie voor de rest van mijn leven en bij wie ik 100% mezelf kan zijn.

Probleem in het tweede geval is - en nu klink ik echt al een bitch maar ik ben gewoon eerlijk - dat ik hem niet kwijt wil als ik haar dan toch niet kan krijgen. Klinkt ongelofelijk cru en achterbaks maar ik heb geen zin om hem onnodig te kwetsen en om

Ik ben er sterk over aan het denken om dit allemaal aan haar te expliceren. Gewoon de waarheid. Ook dat ik hem niet kwijt wil als zij niets voelt voor mij. Ik kan haar gewoon niet vergeten maar misschien lukt het me wel als ik helemaal zeker ben dat het niet wederzijds is, en dan kan ik gewoon verder met mijn relatie met hem.

Is het een slecht plan om het zo aan te pakken? Wat ik ook kan doen is haar gewoon vertellen dat ik twijfel over mijn geaardheid, maar dat kan ik pas als dat onderwerp echt ter sprake komt en dat kan nog lang duren natuurlijk.

Als hier mensen zijn die zich geroepen voelen tips/ervaring met mij uit te wisselen, aub, ga uw gang want ik heb het echt nodig nu.

Saar -

Re: Vertellen of niet?

Bericht door Saar - » 13 feb 2010 16:05

0k dit is groter uitgevallen dan verwacht.

Summary voor de mensen die te lui zijn de ganse tekst te lezen (ik ben er ook schuldig aan):

Ik ben met een jongen en heb gevoelens voor een meisje en wil het haar vertellen. Hoe leg ik dit aan boord bij haar? Is het echt te achterbaks om dit achter zijn rug te doen? Want ik wil hem niet onnodig kwetsen.

frrr
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man

Bericht door frrr » 13 feb 2010 16:43

Het is misschien niet het antwoord waaraan je je verwacht had, maar ik zou het niet zeggen, want afgaande op je bericht, denk ik dat je er nog niet klaar voor bent.

Hoewel er al 4 personen over mijn geaardheid weten, heb ik mij ook al in een dergelijke situatie bevonden. Ik heb mezelf toen de vraag gesteld : 'Vind ik die persoonlijk belangrijk genoeg dat ik het hem ga zeggen ook al weet ik dat er een kans is op mislukking? (lees: hij is toch hetero, vrienden (die niet over m'n geaardheid weten) die raar beginnen te doen omdat 'het' is uitgekomen,...). Mijn antwoord op die vraag was nee.

En jouw antwoord op die vraag is -volgens mij- ook nee. Hoewel je vertelt dat je met die persoon je leven wilt delen enzo, wil je toch al een plan B hebben als het op niets uitdraait. Mensen die echt hun leven willen delen met iemand, hebben geen plan B.

Ikzelf heb dus voor de optie 'vergeten' gekozen. Hopelijk kies jij uiteindelijk toch voor de andere optie.=)
my friends are into hiphop, i'm into poetry and small animals

Saar -
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Saar - » 13 feb 2010 17:27

Nja mijn vriendje is inderdaad mijn plan B. Goeie woordkeuze!
Maar ik denk dat ik er zelf gewoon nooit vrede mee zou nemen om het voor altijd te verzwijgen. Geen idee hoe klein de kans precies is dat ze hetzelfde voor mij voelt, maar als ik het nooit vertel zal er altijd iets blijven voorleven van 'stel dat ze toch ook die "chemie" voelde, wat een kans heb ik dan verkeken'.

Dan loop ik misschien liever nog een blauwtje, dan voor de rest van mijn studies (daarna verdwijnt ze waarschijnlijk toch uit mijn leven, tenzij ik tot actie overga) mij af te vragen wat er gebeurd zou zijn als ik het wel gedaan had.

Maarja, die gevoelens komen met momenten. Soms heb ik echt de perfecte woorden klaar om het te zeggen, maar een halve dag later denk ik "fuck waar ben ik mee bezig, dit is echt zo niet realistisch".

Kvoel mij precies alsof ik in een soap zit ^^
I'm not an alcoholic. Alcoholics go to meetings. I'm a drunk, we go to parties.

Farfalla
Forum addict
Forum addict

Bericht door Farfalla » 15 feb 2010 11:53

Ik ga gewoon zeggen welk gevoel ik krijg bij het lezen van je eerste post. Dit is daarom niet noodzakelijk hoe de vork werkelijk in de steel zit, natuurlijk.

Persoonlijk krijg ik het gevoel dat jij bij een meisje/vrouw hoort te zijn. Dat je er nu mss nog van overtuigd bent bi te zijn, maar uiteindelijk tot de conclusie gaat komen dat je je leven wil delen met een vrouw, niet met een man.
Ik zeg dit, omdat ik zelf 10 jaar lang dacht bi te zijn. Ik was ook (dacht ik) echt verliefd op mijn man. Nu, achteraf besef ik, dat wat ik voor verliefdheid nam, vooral gewoon "graag bij iemand zijn" was. Iemand echt leuk, lief, interessant, enz... vinden.
Als ik jou hoor zeggen:
Het probleem in het eerste geval is dat ik haar gewoon ECHT niet uit mijn hoofd krijg. Ze is zo mooi, zo leuk, zo perfect gewoon. En ik heb het gevoel dat ze alleen voor mij perfect is, want andere mensen vinden haar niet lelijk, maar ook niet opvallend mooi etc. En we hebben zoveel gemeen dat het gewoon geen toeval meer lijkt, soms denk ik dat we gewoon echt voor elkaar gemaakt zijn. Ook al ken ik haar totaal niet goed, ze is gewoon de eerste persoon in mijn leven met wie ik mij alles zie doen, met wie ik mij samen zie voor de rest van mijn leven en bij wie ik 100% mezelf kan zijn.
dan denk ik: dát is verliefd zijn. Als je dat nog niet eerder hebt gevoeld, ben je ook nog niet écht verliefd geweest.

Hoe dan ook, de enige reden, waarom ik dat gevoel met je wilde delen is omdat ik het wel fijn had gevonden als iemand mij hier eens over aan het nadenken had gezet, vroeger. Dan was ik er mss jaren eerder achter gekomen.

Alleszins, hoe het ook zit met je geaardheid... Ik ben van mening dat je wel eens met haar over je gevoelens moet praten. Ik snap compleet dat je je vriendje als plan B wil houden, al denk ik dat dit sowieso voor hem, maar ook voor jouzelf niet de juiste beslissing is.
Als je met haar praat, zou ik sowieso NIET zeggen dat je je vriend niet kwijt wil als de gevoelens niet wederzijds zijn. Concentreer je in het gesprek op wat er tussen jullie is en zou kunnen worden.
You can either agree with me, or be wrong...
Don't be sad cause roses have thorns, be glad thorns have roses!
http://anima-farfalla.blogspot.com

Lieske Lieske
Experienced user
Experienced user

Bericht door Lieske Lieske » 15 feb 2010 12:39

Ik ben er sterk over aan het denken om dit allemaal aan haar te expliceren. Gewoon de waarheid. Ook dat ik hem niet kwijt wil als zij niets voelt voor mij. Ik kan haar gewoon niet vergeten maar misschien lukt het me wel als ik helemaal zeker ben dat het niet wederzijds is, en dan kan ik gewoon verder met mijn relatie met hem.
Soms moet je risico's nemen, vermits je al een positief contact met haar hebt, is het mss beter dat je een keuze maakt, voor haar of voor die vriend gaan.. En ik denk persoonlijk na het lezen van je tekst dat je er niks bij te verliezen hebt als je het haar gewoon eerlijk verteld. Bedoel, neem nu dat het niet wederzijds is, dan ben je toch al een hele stap vooruit.. Sowieso, ik vind ook dat je er niet met mag inzitten dat je je vriend zou gaan kwetsen, ik denk dat eerlijkheid steeds vooraan staat, moest die jongen erachter komen dat je niet volledig achter jullie relatie staat en aan een ander denkt, maar toch met hem in een relatie blijft, dan komt dat zoveel harder aan! Soms moet je die ander kwetsen en voor jezelf gaan.

En ik heb het gevoel dat ze alleen voor mij perfect is, want andere mensen vinden haar niet lelijk, maar ook niet opvallend mooi etc. En we hebben zoveel gemeen dat het gewoon geen toeval meer lijkt, soms denk ik dat we gewoon echt voor elkaar gemaakt zijn.
Tip: Ik ben ooit eens een meisje tegengekomen, en ik had ermee afgesproken.. En ik vond haar ook werkelijk prachtig! Niemand vond dat, maar voor mij was ze bloedmooi! :o We waren iets gaan drinken, en echt ALLES wat zij leuk vond, vond ik leuk.. Maar ik wou niet overkomen als iemand die naar een anders mond praatte, en heb mezelf zo aan de kant gezet. En mezelf anders gaan profileren (weet nog steeds niet waarom!) En achteraf gezien, had ik toen al moeten merken dat het mss wel goed zat en er volledig voor moeten gaan! Niet gedaan, en er immens veel ldvd aan overgehouden.. Tja, ik ben een eeuwige twijfelaar. Daarom, als je merkt dat het klikt, laat je dan maar gaan.. Ben echt benieuwd naar het vervolg van je verhaal!

Go for it! :lol:
De enige ware reis is niet het streven naar vernieuwing maar het hebben van andere ogen.

Diejenige, die sie gerettet hat, liebt sie..

Wikkel me warm in een dekentje van woorden (Sanne)

Saar -
New user
New user

Bericht door Saar - » 16 feb 2010 13:01

Allereerst, bedankt voor jullie reacties! 't Doet echt deugd om te zien dat er mensen zijn die ergens wel iets gelijkaardigs meemaakten en die mij verder willen helpen.
Als ik jou hoor zeggen: ... dan denk ik: dát is verliefd zijn. Als je dat nog niet eerder hebt gevoeld, ben je ook nog niet écht verliefd geweest.
Inderdaad, misschien ben ik eerder nog niet echt verliefd geweest. Ik weet ook helemaal niet zo goed waar de grens ligt tussen iemand erg leuk vinden, verliefd zijn op iemand of houden van iemand. Volgens mij heb ik nog veel te ontdekken, en ga ik misschien later inderdaad tot de conclusie komen 'ok, nu ben ik verliefd. Dit is niet te vergelijken met dat wat ik vroeger dacht dat verliefdheid was'. Weet ook niet echt of ik wel verliefd-verliefd ben op haar, ik kan het niet echt benoemen.
Alleszins, hoe het ook zit met je geaardheid... Ik ben van mening dat je wel eens met haar over je gevoelens moet praten. Ik snap compleet dat je je vriendje als plan B wil houden, al denk ik dat dit sowieso voor hem, maar ook voor jouzelf niet de juiste beslissing is.
Als je met haar praat, zou ik sowieso NIET zeggen dat je je vriend niet kwijt wil als de gevoelens niet wederzijds zijn. Concentreer je in het gesprek op wat er tussen jullie is en zou kunnen worden.
Kan wel een goeie oplossing zijn, maar het probleem is dat zij echt wel vrienden zijn. En dat zij ofwel sowieso gaat vragen naar hem ("voel je niks meer voor hem dan? Waarom zeg je hem dat niet éérst en kom je dan naar mij?") of dat ze, en daar ben ik echt bang voor, het gewoon aan hem gaat zeggen. Dan mag ik het gaan uitleggen natuurlijk en ben ik vanzelfspreken de leugenaar in het verhaal (terecht natuurlijk).
Sowieso, ik vind ook dat je er niet met mag inzitten dat je je vriend zou gaan kwetsen, ik denk dat eerlijkheid steeds vooraan staat, moest die jongen erachter komen dat je niet volledig achter jullie relatie staat en aan een ander denkt, maar toch met hem in een relatie blijft, dan komt dat zoveel harder aan! Soms moet je die ander kwetsen en voor jezelf gaan.
Daar kijk ik dus het meest tegen op ;) Als het dan op niks uitdraait met haar, dan ga ik mijzelf echt voor mijn kop slaan en continu denken wat een stom idee het ook was. Hij is echt zo'n goeie jongen en ik zou hem en ons ook wel missen. Maarja misschien moet ik hem inderdaad vertellen dat ik te veel aan iemand anders denk (denk dat ik wel best verzwijg wie, hehe) en dat het misschien beter is om eventjes afstand te nemen van elkaar.
En zoals je die situatie met dat meisje beschreef, zo lijkt het bij ons ook een beetje. Ik zou niets liever willen dan ervoor gaan, maar ik heb het gevoel dat ik nood heb aan een beetje zekerheid, en die is momenteel ver te zoeken.

Next plan: ik ga haar gewoon vragen om eens iets te gaan drinken. Dan kan ik nog altijd zien hoe de avond verloopt en eventueel het onderwerp aansnijden. Het is onschuldig en zo kom ik meer te weten over haar... En ze kan nog altijd nee zeggen als ze mij écht niet leuk zou vinden, maar daar ga ik nu even niet van uit natuurlijk ;)
Nogmaals; bedankt ladies!

Saar -
New user
New user

Bericht door Saar - » 28 feb 2010 11:40

Ok, het is officieel: ik durf niet.
Ik ben gewoon immens bang om afgewezen te worden. En bang dat dat veel meer pijn gaat doen dan gewoon leven met het verlangen.
Het idee dat ik - nadat ze mij afgewezen heeft - nooit meer in haar blauwe ogen zou kunnen kijken kan ik echt niet aan. Ik ga de hele situatie maar zo laten en hopen dat ik het haar in een stoutmoedige bevlieging toch ga durven zeggen (misschien eens op een feestje, dan ben ik gewoonlijk wat losser).
Ooit ga ik het haar sowieso zeggen, op een moment waarbij ik denk 'nu heb ik niets te verliezen'. Het gevoel dat het meant-to-be is zal me toch nooit los laten denk ik.

marvm01
New user
New user
Contacteer:

Bericht door marvm01 » 28 feb 2010 22:09

Hmm, mijn idee is: maak het misschien beter gewoon gedaan met je vriend, dan zal zij misschien vanzelf wat meer toenadering zoeken (nu zal ze dat logischerwijs niet durven) en dan is de stap om het te vertellen meteen kleiner? Maar ja, zo werkt dat allemaal niet per se natuurlijk :)

Ik herken de situatie van vriendje hebben - verliefd zijn op een meisje ook wel, en achteraf gezien kan ik toch ook alleen maar bevestigen dat samen blijven met die jongen op termijn toch niet echt werkt. 't Is niet eerlijk t.o.v. hem dat hij "maar een plan B" is, hij verdient jouw volle verliefdheid, en als die naar iemand anders gaat, krijgt hij beter niks. Dit is zeker geen verwijt naar jou toe hoor! Ik ken de situatie, het is geen leuk idee om plots misschien alleen komen te staan, maar op termijn zal je waarschijnlijk voelen dat het op deze manier ook niet vol te houden is...

Tenzij je natuurlijk wel echt even verliefd bent op hem als je op het eerste zicht op haar lijkt te zijn, dan neem ik mijn woorden volledig terug! Maar aan je uitleg te lezen komt het niet echt zo over... Mijn excuses voor de directheid ;) Sterkte alleszins!

Xileia
New user
New user

Bericht door Xileia » 28 feb 2010 23:18

Waarom ga je niet gewoon iets met haar drinken, zoals je eerst zelf van plan was? Je hoeft dan niet te zeggen dat je verliefd op haar bent, maar jullie kunnen dan gewoon wat babbelen en dan kan je aftoetsen of zij misschien ook iets voor jou voelt. Zo heb ik het onlangs zelf ook gedaan, iets gaan drinken met een vrouw die ik wel meer dan gewoon tof vond! :wink: We kunnen supergoed met elkaar overweg, maar ik ben nu redelijk zeker dat er langs haar kant niets is. Je moet een beetje de juiste vragen stellen, zonder dat het opvalt :D.
Ik denk dat ze in je hoofd gaat blijven rondspoken, tot je weet wat zij voelt... Ik zou er gewoon voor gaan en eens met haar afspreken! :)

Saar -
New user
New user

Bericht door Saar - » 07 mar 2010 13:50

Ja, ze blijft sowieso in mijn hoofd zitten tot ik exact weet hoe ze over mij denkt. Misschien als ik de moed vind om het haar te vragen dan ga ik wel eens iets met haar drinken. Maar het probleem is dat ze goeie vrienden zijn met elkaar, en ik begin te vrezen dat een relatie sowieso onmogelijk zou zijn aangezien ze mij een redelijk loyaal persoon lijkt tegenover haar vrienden. Maar nu denk ik waarschijnlijk te ver voor op de feiten, zover zitten we natuurlijk nog niet.
Donderdag is er een feestje waar ze normaal ook naartoe gaat, dan ga ik naar haar toe gaan en vragen of ze eventjes mee wil naar buiten. Wie weet krijg ik dan wat van haar los!
Let's hope.
Bedankt voor jullie reacties!

Saar -
New user
New user

Bericht door Saar - » 27 mar 2010 12:45

Hmm niet echt veel reactie meer.
Anyway, ik ben nu vrij goed bevriend met dat meisje. We zijn samen uitgeweest en ze heeft alvast mijn gsm nummer gevraagd (ok ja, dat doe je bij vrienden, maar het was toch een fijn gevoel). Ik geraak nog steeds verdwaald in haar ogen en blijf hopen op iets moois. Als ik onze vriendschap op dit niveau kan houden (of improven, zou nog leuker zijn natuurlijk) dan zit het er wel in dat ik haar in vertrouwen neem over mijn geaardheid en eventueel over mijn gevoelens tegenover haar.
Grts

marvm01
New user
New user
Contacteer:

Bericht door marvm01 » 27 mar 2010 15:22

Fijn! Doe zo voort :wink:

TVH_
Senior user
Senior user

Bericht door TVH_ » 16 apr 2010 16:21

OK, ik ga ook even van de gelegenheid gebruik maken om een vraagje te posten:

Ik ben verliefd.. denk ik! Al een hele tijd zit ik met een jongen in m'n hoofd, maar weet niet goed wat ik ervan moet denken.

Hij is een jaar ouder dan mij, ik heb hem al ontmoet, we komen goed overeen, perfect!
Maar ik weet uit ervaring dat hij het niet voor jongens heeft die direct verliefd worden
(en ik ken hem slechts een paar weken echt goed, daarvoor was het vaag via internet enzo)

Ik ga in ieder geval wel nog eens afspreken, maar vertel ik dit best? Ik vrees dat ik niet lang meer kan wachten, maar ik wil hem ook niet kwijt als vriend.. Reacties?? Meningen?? Raad??
-
"Cetero censeo birrum bibendum esse..."

Vinniej
New user
New user

Bericht door Vinniej » 16 apr 2010 22:40

TVH_ schreef:OK, ik ga ook even van de gelegenheid gebruik maken om een vraagje te posten:

Ik ben verliefd.. denk ik! Al een hele tijd zit ik met een jongen in m'n hoofd, maar weet niet goed wat ik ervan moet denken.

Hij is een jaar ouder dan mij, ik heb hem al ontmoet, we komen goed overeen, perfect!
Maar ik weet uit ervaring dat hij het niet voor jongens heeft die direct verliefd worden
(en ik ken hem slechts een paar weken echt goed, daarvoor was het vaag via internet enzo)

Ik ga in ieder geval wel nog eens afspreken, maar vertel ik dit best? Ik vrees dat ik niet lang meer kan wachten, maar ik wil hem ook niet kwijt als vriend.. Reacties?? Meningen?? Raad??
On step at a time. Laat alles gewoon zen gang gaan, wees jezelf en loop niet te hard van stapel. Ontdek eerst nog wat dingen die jullie allebei graag doen of mutuele interesse's en speel daarop verder. En vergeet NIET, LACHEN, een lach doet wonderen. :D
If my life was a movie, it would be a mixture of WICKED, SOUND OF MUSIC, and HAIRSPRAY, with a HUGE dash of GLEE, a spoonful of MAMMA MIA, and a slight hint of DISNEY. And we can't forget the sniff of HIGH SCHOOL MUSICAL can we. :p

human_future

Bericht door human_future » 28 apr 2010 16:56

Saar - schreef:Hmm niet echt veel reactie meer.
Anyway, ik ben nu vrij goed bevriend met dat meisje. We zijn samen uitgeweest en ze heeft alvast mijn gsm nummer gevraagd (ok ja, dat doe je bij vrienden, maar het was toch een fijn gevoel). Ik geraak nog steeds verdwaald in haar ogen en blijf hopen op iets moois. Als ik onze vriendschap op dit niveau kan houden (of improven, zou nog leuker zijn natuurlijk) dan zit het er wel in dat ik haar in vertrouwen neem over mijn geaardheid en eventueel over mijn gevoelens tegenover haar.
Grts
En?? Is er ondertussen al evolutie in het verhaal?

Saar -
New user
New user

Bericht door Saar - » 02 mei 2010 12:31

human_future schreef:
Saar - schreef:Hmm niet echt veel reactie meer.
Grts
En?? Is er ondertussen al evolutie in het verhaal?
In weze niet, ben nog altijd met die jongen en de verliefdheid voor haar was eventjes weg (paasvakantie --> haar 2 weken niet gezien/gehoord, veel andere dingen aan mijn hoofd zoals studeren, etc).
Maar nu is het terug, en meer dan ooit. Ze doet namelijk zoveel dingen die ik kan interpreteren als 'tekens'. Als ik niet in een relatie zou zitten (waar zij van wist) of als we niet hetzelfde geslacht zouden hebben, dan zou ik als het ware gaan geloven dat ze af en toe zelfs flirt met mij. Veel aanrakingen, ze zoekt mijn aandacht op, ze stelt geïnteresseerde vragen, enz.
Binnenkort heb ik een "date" met haar - het is te zeggen, we gaan samen wat studeren, iets uitzoeken wat we alletwee niet snappen. Maar ze heeft het al 2x uitgesteld.
Nu heb ik zoiets van: we zien wel wat er van komt. Als ik de kans krijg om het haar te zeggen zonder dat het extreem ongemakkelijke situaties oplevert, dan doe ik het zeker. Subtiele hints geef ik ook al en ik stuur af en toe wel een smsje. Maar als het op niks uitdraait dan denk ik dat het wel lukt om haar te vergeten. Vanaf midden mei tot eind september ga ik haar toch amper zien en dat vergemakkelijkt de dingen natuurlijk. Of juistniet.. :) Ik zie wel, ga nu niet te hoge verwachtingen leggen want dan word ik toch alleen maar gekwetst.

cestlavie

Bericht door cestlavie » 03 mei 2010 18:16

Pas daar mee op met hopen dat je haar vergeet door ze niet te zien
ik heb er maanden aan geleden en een week voor de dag dat ik haar terug ging zien was de liefde over, die dag dat ik haar terug ging zien wou ik er dan ook niks meer mee te maken hebben en heb haar toen tot mijn grote spijt genegeeerd tot en met , de liefde was op het einde van de dag terug gekomen :s en toen ze weg ging besloot ik plots haar achterna te lopen om haar gsm nr te vrage, maar ze was al weg, nooit meer contact gehad...
ja de situatie bij u is wel anders omdat je wel contact met haar hebt :)

ik zou haar ook kunnen toevoegen op facebook maar ik ben nu wel niet meer verliefd op haar en heb ook een fantastisch lief
heb wel altijd de neiging om haar toe te voegen om te weten wat er nu was tss ons maar ik ben bang dat we dan afspreken en dat vraagt om probleme

ben een beetje afgeweke v jouw verhaal ...
succes!

Saar -
New user
New user

Bericht door Saar - » 03 mei 2010 18:44

cestlavie schreef:Pas daar mee op met hopen dat je haar vergeet door ze niet te zien
ik heb er maanden aan geleden en een week voor de dag dat ik haar terug ging zien was de liefde over, die dag dat ik haar terug ging zien wou ik er dan ook niks meer mee te maken hebben en heb haar toen tot mijn grote spijt genegeeerd tot en met , de liefde was op het einde van de dag terug gekomen :s en toen ze weg ging besloot ik plots haar achterna te lopen om haar gsm nr te vrage, maar ze was al weg, nooit meer contact gehad...
ja de situatie bij u is wel anders omdat je wel contact met haar hebt :)

ik zou haar ook kunnen toevoegen op facebook maar ik ben nu wel niet meer verliefd op haar en heb ook een fantastisch lief
heb wel altijd de neiging om haar toe te voegen om te weten wat er nu was tss ons maar ik ben bang dat we dan afspreken en dat vraagt om probleme

ben een beetje afgeweke v jouw verhaal ...
succes!
Ma kan je daar u nu gewoon bij neerleggen, terwijl je nooit gaat weten of er effectief 'chemie' was van haar kant ook? Ik kan dat gewoon nie...
Maar idd, ik was haar aan het vergeten en de maandag na de paasvakantie zag ik haar terug en wast alweer *bam*. Kdenk wel dat het mij lukt als ik genoeg tijd krijg daarvoor (meer dan 4 maand, moet lukken hé).
Ok en ik had een superdag vandaag met haar, verdorie dat mens is onweerstaanbaar.
Als ik haar voort laatst ga zien ga'k gewoon zeggen: "ik ga u 4 maand nie zien, ik vind dat wel jammer. Maar misschien is het wel niet slecht, want ... ;) "

cestlavie

Bericht door cestlavie » 03 mei 2010 20:37

gewoon bij neerleggen nee, ik heb er maanden onder geleden en het mij ook heel lang kwalijk genomen dat ik haar zo genegeerd had de laatste dag, want moest het nu wederzijds zijn geweest had ik haar wss wel heel hard gekwetst, maar na elkaar jaren niet meer gezien te hebben
vergaat de liefde wel stilletjes aan, heb wel enkele momenten gehad waar dat ik mij dan toch terug afvroeg of het er iets was maar dat is meestal enkel als het even niet goed gaat met mijn vriendin

als je niet zo lang wilt lijden moet je niet met die gevoelens blijven, dan moet je beter eerlijk zijn

uit u verhaal af te leiden lijk je verliefd op dat meisje en lijkt jouw vriendje eerder een knappe goede vriend ofzo maar je moet ook naar de toekomst kijken
probeer objectief te zien of je met haar een toekomst ziet of eerder met je vriend

Gesloten