Vampieren in de media

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Lorke
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man

Vampieren in de media

Bericht door Lorke » 23 jan 2010 23:38

Wat vinden jullie van het feit dat er de laatste tijd meer vampieren-series en films zijn?

Wat is jullie favoriete film en/of serie over vampieren??

OT: Ik vind het super dat het weer in de mode is om series te kijken over vampieren en liefde tussen een mens en een vampier.
Ik refereer dan wel naar The Vampire Diaries (serie op VT4) en Twilight (film, natuurlijk).
Someone said to me: "First it's love, at the end it's laughter in a relationship". And guess what, it's TRUE :D :D

Mateo
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw

Re: Vampieren in de media

Bericht door Mateo » 24 jan 2010 00:52

Ik ben altijd al een fan geweest van vampieren (& weerwolven ook), en tjah, door dat Twilight-gedoe heeft het inderdaad wel een serieuze boost gekregen ja, plots is iedereen fan. Zal na een tijdje wel over gaan 8)

Vroeger was Buffy The Vampire Slayer helemaal in. Het is te zeggen: de film (1992) zo niet, maar de serie (1997, 7 seizoenen) wel. Toen kwam de Spin-off Angel, met David Boreanaz... ah nostalgie :)

De Blade reeks is wel eens leuk om te zien, maar veel te veel Wesley Snipes, bah.

Favoriete film is ongetwijfeld de Underworld-reeks met Kate Beckinsale als Selene.

En Twilight: de boeken (Engelse versie) zijn zo véél beter dan de films. Maar wat mij daar wel héél de tijd stoorde was dat ze zo lief zijn.. té geromantiseerd.

Qua series ben ik volledig mee met The Vampire Diaries, grappig dat ze dat nu plots uitzenden. Ook True Blood is héél goed; dit is al wat minder lief. (start van seizoen 3 wordt verwacht in juni 2010)

Allemaal een beetje hetzelfde verhaal: liefde tussen vampier en mens.

Andere films die ik aanraad: Rise Bloodhunter, 30 days of night, Queen of the Damned, de klassieker Interview with an Vampire natuurlijk, Van Helsing (nogmaals Kate Beckinsale, jeuj!). Het valt waarschijnlijk op dat ik niet zo houd van de echte oude klassiekers zoals Dracula.

Film die moet uitkomen in 2010: Daybreakers, trailer

Film met Weerwolven: Blood & Chocolate

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 24 jan 2010 23:50

Niets van gemerkt. Oost-Europese mythes en legenden boeien mij enorm, maar de Hollywoodkitsch mogen ze houden.

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 25 jan 2010 12:57

Stilicho schreef:Niets van gemerkt. Oost-Europese mythes en legenden boeien mij enorm, maar de Hollywoodkitsch mogen ze houden.
²

En dat de Soundtrack van Twilight en consorten eens stopt met goede bands te verneuken. :evil:
Fluctuat nec mergitur

Bernard
**BANNED**
Contacteer:

Bericht door Bernard » 25 jan 2010 16:14

Salem's lot! beide versies, uit 1979 en 2004! :rock: de meest recente is wel homoseksueler! :D

De lachende profeet
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door De lachende profeet » 26 jan 2010 04:34

JFK schreef:
Stilicho schreef:Niets van gemerkt. Oost-Europese mythes en legenden boeien mij enorm, maar de Hollywoodkitsch mogen ze houden.
²
³

Ik ben enorm gefascineerd door het fenomeen 'vampier', maar flauwe hollywood-films erover kan ik missen als de pest (al ben ik op zich niet tegen Hollywood-films, integendeel).
AGE-411 schreef:Freddy Horion is echt de hipste crimineel ooit in dit apenland.
Binge Drinking Blues: Screwing Society since 1985

Lorke
Experienced user
Experienced user

Bericht door Lorke » 30 jan 2010 23:46

Dagonet schreef:Vampieren worden tegenwoordig zwaar uitgemolken, maar kwaliteit is ver te zoeken. Aan te raden spul van de laatste 20 jaar:

- Dracula (1992)
- Interview with the Vampire (1994)
- From Dusk Till Dawn (1996)
- Nochnoy Dozor (2004) en Dnevnoy Dozor (2006)
- Låt den Rätte Komma In (2008)
- True Blood (2008 - ...)

Daar blijft het zowat bij. En voor boeken moet je bij Anne Rice zijn - heel dat Twilight gedoe is maar 'n flauw afkooksel van dat alles.
Vind ik zo spijtig dat ze het niet uitzenden in België. Ik heb het via youtube enz al eens willen kijken. En dat ziet er bij mij zo'n coole serie uit!
Someone said to me: "First it's love, at the end it's laughter in a relationship". And guess what, it's TRUE :D :D

Bernard
**BANNED**
Contacteer:

Bericht door Bernard » 31 jan 2010 17:47

Lorke schreef:- True Blood (2008 - ...)

Vind ik zo spijtig dat ze het niet uitzenden in België. Ik heb het via youtube enz al eens willen kijken. En dat ziet er bij mij zo'n coole serie uit!
ze verkopen de box in de betere videotheek. waarschijnlijk dan ook in de mediamarkt voor een minder schandalige prijs. :wink:

Lorke
Experienced user
Experienced user

Bericht door Lorke » 31 jan 2010 18:35

Bernard schreef:
Lorke schreef:- True Blood (2008 - ...)

ze verkopen de box in de betere videotheek. waarschijnlijk dan ook in de mediamarkt voor een minder schandalige prijs. :wink:
Mss is da zo in Gent, maar niet in Brussel hoor. :wink: Ik heb nu wel nog maar 1 Media Markt in Brussel gaan zien (in de Nieuwstraat). Maar, het zou mij verbazen dat ze het hier verkopen. :)

Appleheadcat
Experienced user
Experienced user

Bericht door Appleheadcat » 01 feb 2010 11:31

Dagonet schreef:Voor mensen met digitale televisie, ze spelen het wel op FoxLife elke maandag.

Ik heb de box van het eerste seizoen gekocht (mét Nederlandse ondertitels) via 'n Britse site. Dat heeft me welgeteld €23.49 gekost (inclusief verzendingskosten).
Oh dat wist ik niet! Thx ;)

OT: Ik heb altijd al een boontje gehad voor vampieren. Ze zijn zo sexy! Ik weet niet waarom, maar het bijten heeft toch wel iets. :love:

Ik kijk naar bijna alle films met vampieren in, al zijn er jammer genoeg veel te veel slechte films. Modern Vampires anyone?!

(Om de een of andere reden lukt het me nooit die youtube tabs goed te doen werken?!)

De vampiers van Buffy, the Vampire Slayer en Underworld behoren toch tot mijn favorieten. En natuurlijk ook die van in Interview with the Vampire.

Heeft er iemand deze al gezien:

Vampire Diary:

Edit door Galimatias: link aangepast opdat de videolink correct weergegeven zou worden. Enkel het deel na '=' dient te worden gekopieerd van YouTube; verder dient het '&feature=related'-deel weggelaten te worden.

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 04 feb 2010 21:27

Ik herinner me iets vaag van een Duitse Vampierserie die vroeger op TV2 (of misschien nog zelfs BRT2 (voor Ketnet dus) iets met een Vampier was. Nooit echt gevolgd, was te klein toen en al zone schrikkepuit dus :) .
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

Lorke
Experienced user
Experienced user

Bericht door Lorke » 08 feb 2010 21:21

Dit vind ik dan weer zo cool aan vampieren in True Blood met hun synthetisch bloed dat ze drinken om zich niet op mensen te voeden.

Als tekst staat: ALL FLAVOR, NO BITE.
En eronder staat: reminds vampires to drink responsibly.
Spoiler! :
Afbeelding
Edit door Galimatias: afbeeldingen groter dan 500 x 500 pixels de volgende keer spoileren, graag.

Lorke
Experienced user
Experienced user

Bericht door Lorke » 03 mar 2010 22:17

Mateo schreef: Film die moet uitkomen in 2010: Daybreakers, trailer

Film met Weerwolven: Blood & Chocolate
Ik heb goed nieuws voor jou. De film Daybreakers komt op 14 april uit in de zalen bij ons. Ik kan echt niet wachten tot dan. Ben echt eens benieuwd naar het verhaal van de film. jij ook?

__Jules__
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door __Jules__ » 05 mar 2010 22:06

Ik vind twilight verschrikkelijk XD
Een echt goede vampierfilm vind ik "the Lost Boys". Die is met Kiefer Sutherland, die je wss kent van 24. Die film is geweldig. :rock:

AGE-411
Forum addict
Forum addict

Bericht door AGE-411 » 18 mar 2010 16:25

De bekenste vampierenfilm is wellicht Nosferatu.
Ik heb hem zelf nog niet gezien, maar deze klassieker staat hier hoog in het verlanglijstje.

Afbeelding

Afbeelding

Bernard
**BANNED**
Contacteer:

Bericht door Bernard » 19 mar 2010 15:30

__Jules__ schreef:Ik vind twilight verschrikkelijk XD
Een echt goede vampierfilm vind ik "the Lost Boys". Die is met Kiefer Sutherland, die je wss kent van 24. Die film is geweldig. :rock:
het is inderdaad een kwalitatieve tienerfilm. :)
één van de hoofdacteurs, de aan lager geraakte corey haim, stierf onlangs. :(
AGE-411 schreef:De bekenste vampierenfilm is wellicht Nosferatu.
Ik heb hem zelf nog niet gezien, maar deze klassieker staat hier hoog in het verlanglijstje.
deze film uit 2000 fantaseert over wat er tijdens de opnames van bovenvermelde film zoal had kunnen gebeuren... :) :wink:

halo.C.nation
New user
New user

Bericht door halo.C.nation » 23 mar 2010 15:34

True blood #1 :love:
Eén van de beste series van de laaste jaren: Fantastische muziek, personages en verhaallijnen (behalve Mary Ann).
Eindelijk nog eens een serie over een guur middenamerikaans redneck stadje bewoond door mensen met een serieuze hoek af. :love:

Van twilight heb ik enkel de eerste film gezien en ik was nogal teleurgesteld omdat er eigenlijk niets in gebeurd :s ......hopelijk zijn de andere films iets minder slaapverwekkend.

Vampire diaries vind ik ook wel meevallen, meer tiener niveau à la Buffy.

Voor de rest zijn vampierenfilms niet echt mijn ding: De blade films wel omdat dat meer actie is.
Maar echte vampierenfilms nee dank u daarvoor ben ik een te grote schijtluis.
~ This life is not for complaint, but for satisfaction. ~
~ This world is but a canvas to our imaginations. ~

Juggling is sometimes called the art of controlling patterns, controlling patterns in time and space.

Mateo
Forum addict
Forum addict

Bericht door Mateo » 23 mar 2010 22:26

halo.C.nation schreef:(behalve Mary Ann).
omg ja.. dat was het toch ook niet meteen :-? Hopelijk komen er zo geen rare dingen in het derde seizoen.

Er is blijkbaar nog zoiets als Blood Ties. Er zijn 2 seizoenen. Ziet er minder goed uit, maar Christina Cox (uit oa Better than Chocolate) doet er in mee, dus misschien als ik mij eens verveel.

Afbeelding
Spoiler! :
Afbeelding

halo.C.nation
New user
New user

Bericht door halo.C.nation » 24 mar 2010 15:26

Mateo schreef: omg ja.. dat was het toch ook niet meteen :-? Hopelijk komen er zo geen rare dingen in het derde seizoen.
Ik denk dat seizoen 3 meer op Eric :love: zal focussen.
Er waren ook geruchten over holebi verhaallijnen zowel bij de vrouwen als bij de mannen...jum...dat wordt iets om de tanden in te zetten. :fire:

Die bloodties nog niet gezien, het ziet er op het erste zicht een beetje B-film achtig uit. :D Wat niet altijd slecht is voor een avondje ontspanning
~ This life is not for complaint, but for satisfaction. ~
~ This world is but a canvas to our imaginations. ~

Juggling is sometimes called the art of controlling patterns, controlling patterns in time and space.

Lorke
Experienced user
Experienced user

Bericht door Lorke » 04 apr 2010 16:54

halo.C.nation schreef:
Mateo schreef: omg ja.. dat was het toch ook niet meteen :-? Hopelijk komen er zo geen rare dingen in het derde seizoen.

Ik denk dat seizoen 3 meer op Eric :love: zal focussen.

Er waren ook geruchten over holebi verhaallijnen zowel bij de vrouwen als bij de mannen...jum...dat wordt iets om de tanden in te zetten. :fire:

Die bloodties nog niet gezien, het ziet er op het erste zicht een beetje B-film achtig uit. :D Wat niet altijd slecht is voor een avondje ontspanning
Ik zit aan boek 5 van de serie en in de 3de boek gaat het meer over het bedrog van Vampire Bill.
Tot nu toe doen ze per boek 1 seizoen, zodus :wink: En dat wilt dus wss zeggen dat er 11 seizoenen zal zijn, want er zijn 11 boeken over Sookie Stackhouse en haar belevenissen met vampieren :D

Gesloten